مزایای کاشت ایمپلنت فوری دندان

ایمپلنت های دندان فوری یکی از گزینه های مناسب برای درمان دندان های از دست رفته هستند که بسیار کاربردی، ماندگار و با کیفیت بالا ساخته می شوند. به طور کلی، از جمله مزایای کاشت ایمپلنت فوری دندان،می توان به کاشت سریع آن، بلافاصله پس از کشیدن دندان آسیب دیده و قرار دادن فیکسچر ایمپلنت (بخش پیچی ایمپلنت دندانی که به فک پیچ می شود) اشاره کرد.

مزایای ایمپلنت های دندانی فوری نسبت به ایمپلنت های معمولی بسیار واضح است. برای پنهان کردن دندان های از دست رفته نیازی به استفاده از پروتز متحرک ندارید و فرآیند کاشت دندان فوری به کمترین تعداد مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد.

این روش کاشت ایمپلنت دندان عموماً فقط برای بیمارانی استفاده می شود که به کل درمان ایمپلنت های دندانی معمولی حساس به زمان هستند.

کاشت ایمپلنت در بیهوشی

کاشت ایمپلنت در یک روز

کاندیدای مناسب کاشت ایمپلنت دندان

کاشت دندان فوری معمولاً برای بیمارانی توصیه می شود که:

  1. دندان های جلویی آسیب دیده یا از دست رفته اند.
  2. نگران از دست دادن دندان هایشان هستند.
  3. به زمان و حساس هستند.
  4. نمی خواهید چندین عمل جراحی دندان انجام دهید
  5. در حال حاضر کاملا بی دندان هستند

با این حال، فرآیند کاشت دندان در همان روز هنوز کاملاً یکپارچه نیست. شما هنوز هم باید برای ویزیت بعدی در تاریخ بعدی برای قرار دادن پروتز دائمی خود در محل خود مراجعه کنید و باید مطمئن شوید که از جویدن با ناحیه ای که ایمپلنت دندانی در آن قرار داده شده است خودداری کنید. طول عمر ایمپلنت دندان بستگی به مراقبت های بیمار دارد، بنابراین باید در حفظ بهداشت دهان و دندان کوشا باشد.

فرآیند کاشت دندان در یک روز

هرگز به معنای واقعی کلمه فقط یک روز نیست. اصطلاح “ایمپلنت دندان فوری” یا “ایمپلنت دندان در همان روز” به طور کلی فقط به روش قرار دادن فیکسچر ایمپلنت دندان در همان روز + بارگذاری پروتز (تاج، پل یا پروتز) اشاره دارد که می توانید از کلینیک خارج شوید.

مشاوره اولیه ایمپلنت دندان

توجه به این نکته مهم است که موفقیت هر ایمپلنت دندانی در همان روز بستگی زیادی به مهارت و تخصص جراح دندانپزشکی دارد که این روش را انجام می دهد. این رویکرد برای کاشت ایمپلنت دندان به عنوان یک تکنیک بسیار حساس در نظر گرفته می‌شود که به یک تیم متخصص ایمپلنت دندان نیاز دارد تا به درستی اجرا شود.

در طول مشاوره اولیه، باید به دندانپزشک خود در مورد سابقه پزشکی خود و هرگونه بیماری یا بیماری موجود که ممکن است داشته باشید، اطلاع دهید، پس از آن دندانپزشک با استفاده از اشعه ایکس و تصویربرداری سه بعدی، سلامت دهان و دندان شما را به طور کامل بررسی می کند.

از طریق این تجزیه و تحلیل عمیق از سلامت دهان و دندان شما، دندانپزشک تشخیص می دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی فوری ایمپلنت دندان هستید یا خیر. فقط بیماران و موارد خاصی برای درمان ایمپلنت دندان در همان روز مناسب هستند زیرا انتخاب دقیق مورد، برنامه ریزی درمانی مناسب و رعایت پروتکل های جراحی و پروتز کلید موفقیت طولانی مدت ایمپلنت های دندانی فوری است.

هنگامی که کاندیدای مناسب برای ایمپلنت های دندانی در همان روز شناخته شدید، دندانپزشک شما سپس اقدام به ایجاد یک برنامه درمانی سفارشی می کند که مطابق با نیازها و نیازهای شما باشد.

کاشت دندان فوری

مزایای کاشت ایمپلنت

کشیدن و کاشت ایمپلنت دندان

در مواردی که نیاز به کشیدن دندان باشد، یا هفته‌ها قبل از جراحی یا در روز جراحی ایمپلنت شما انجام می‌شود. این تصمیم به طور کلی بر اساس میزان و وضعیت استخوانی است که در فک خود دارید، این موضوع در برنامه درمانی نیز به تفصیل بیان خواهد شد.

فرآیند استخراج

فرآیند کشیدن معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و با دستکاری ملایم دندان تا زمانی که به اندازه‌ای لق شود که بتوان آن را خارج کرد، با دقت انجام می‌شود. تمام بافت ها و استخوان های آلوده نیز معمولاً در طی این فرآیند برداشته می شوند. هدف از کشیدن دندان این است که دندان را با کمترین اختلال و آسیب به حفره کشیدن، بافت لثه اطراف و دندان های مجاور خارج کنید.

هنگامی که با موفقیت انجام شود، فرآیند کشیدن دندان باعث می شود تا فیکسچر ایمپلنت صاف تر (پست پیچ شکل تیتانیوم رزوه دار) قرار گیرد. این امر به ویژه زمانی مهم است که ایمپلنت بلافاصله پس از جراحی بارگذاری شود.

جراحی ایمپلنت دندان

پروسه ایمپلنت دندان در صورت قرار دادن چندین ایمپلنت ممکن است چند ساعت طول بکشد. در روز جراحی، با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی خفیف بر اساس تعداد ایمپلنت هایی که در آن روز خواهید داشت، آرام بخش خواهید شد.

با این حال، این عمدتا به میزان تحمل درد و سطح اضطراب شما بستگی دارد. دندانپزشک شما بهترین گزینه را بر اساس مورد شما توصیه می کند.

پس از بیهوشی، جراحی می تواند شروع شود. بر اساس پیچیدگی مورد شما، قرار دادن ایمپلنت های دندانی با دست آزاد یا با راهنمای ایمپلنت جراحی چاپ سه بعدی طراحی شده دیجیتالی کاملا سفارشی انجام می شود تا به هدایت ایمپلنت دندانی در موقعیت و زاویه صحیح در حین قرار دادن کمک کند.

راهنمای جراحی معمولاً برای موارد پیچیده‌تر استفاده می‌شود، زیرا دندان‌پزشک را قادر می‌سازد تا ایمپلنت‌های دندانی را دقیقاً با حاشیه ایمنی بالا قرار دهد. سپس محل کاشت دندان آماده می شود و ایمپلنت دندان قرار می گیرد.

قرار دادن پروتز

پس از کاشت ایمپلنت دندان، پروتز دندانی به شما تعبیه می شود که به عنوان دندان جایگزین شما (تاج، بریج یا پروتز) عمل می کند. بسته به مورد شما، پروتز اولیه نصب شده ممکن است موقتی باشد، در حالی که یک پروتز دائمی باید ساخته شود. اگر اینطور است، باید چند هفته دیگر برای نصب پروتز دائمی مراجعه کنید.

اتصال پروتز بخش مهمی از فرآیند ایمپلنت دندانی است زیرا یک پروتز نامناسب دندان ممکن است به طور بالقوه باعث شکست ایمپلنت های دندانی شود.

متخصص ایمپلنت دندان

استئواینتگراسیون و بهبود بخش اساسی هر درمان ایمپلنت دندانی است. این فرآیند به ایمپلنت های دندانی اجازه می دهد تا به طور دائم به استخوان فک جوش بخورند و ایمپلنت های دندانی را در جای خود قفل کنند. فرآیند استئواینتگراسیون طی 4 تا 6 ماه پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندانی شما انجام خواهد شد. در حین این اتفاق باید غذاهای نرم بخورید، به خصوص در 8 هفته اول پس از کاشت ایمپلنت فوری دندان.

مزایای کاشت دندان

کاشت ایمپلنت فوری دندان

سخن آخر

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت‌های فوری دندان هستید یا خیر، یک قرار ملاقات با تیم متخصصان دندانپزشک ایمپلنت که در جراحی کاشت ایمپلنت دندان به خوبی مسلط هستند، بگذارید.