کاشت دندان دیجیتال در بیهوشی

این روش جدید بیهوشی برای دندانپزشک بسیار راحت تر و برای بیمار بدون درد و راحت است و به همین دلیل کاشت دندان دیجیتال در بیهوشی یک روش محبوب و جدید برای بیمارانی که دندان های خود را از دست داده اند بشمار می رود.

برای کاشت دندان های دیجیتال، سیستم پیشگیری از درد تحت کنترل سیستم و کامپیوتر روند درمان را بسیار آهسته اجرا می کند، بنابراین بیمار هیچ دردی احساس نمی کند، فقط فشار کمی که برای قرارگیری پایه ایمپلنت در دندان ایجاد می شود را احساس می کند.

مهمترین نکته درمورد کاشت دندان دیجیتال این است که در طول عمل کاشت در بیهوشی، از هیچ ابزار ترسناکی برای جراحی استفاده نمی شود. بنابراین این روش باعث ایجاد درد های ناراحت کننده نمی شود. علاوه بر این، بلافاصله پس از بیهوشی درمان می تواند شروع شود. مزیت مهم دیگر کاشت دندان دیجیتال در بیهوشی این است که با استفاده از این دستگاه باعث بی حسی لب، گونه یا زبان نمی شود.

کاشت دندان دیجیتال

بی حسی دندان برای کاشت ایمپلنت دیجیتال

• در روش کاشت دندان دیجیتال در بیهوشی، مقدار کمتری از مواد بی حس کننده استفاده می شود، که به معنای حداقل عوارض جانبی است.
  • روش کاشت دیجیتال دندان در بیهوشی، روشی کاملاً بدون درد است و بیمار فقط مقدار کمی فشار را احساس می کند، و بجز آن  هیچ احساس ناخوشایندی وجود ندارد.
  • پیشگیری موثر از درد بدون بی حسی گونه، لب یا دندان های مجاور.
  • کاشت ایمپلنت دندان دیجیتالی شامل چندین مرحله است. پس از ارزیابی دقیق سلامت و وضعیت لثه‌ها، دندان‌ها و فک‌ها برای تأیید اینکه کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت هستید و برای ایجاد یک برنامه درمانی دقیق باید به جلسات مشاوره با دندانپزشک مراجعه کنید. سپس اولین قدم اصلی برای فرآیند کاشت دیجیتال دندان، جراحی برای قرار دادن ایمپلنت‌ها است.

مراحل کاشت ایمپلنت دیجیتال

پاسخ به این سوال که آیا هنگام کاشت ایمپلنت دندان نیاز به بیهوشی دارید یا نه، کوتاه و ساده است: بله زیرا جراحی دندان هرگز نباید بدون ارائه بیهوشی به بیمار انجام شود تا ناراحتی و درد به حداقل برسد. برای جراحی دندان در بیهوشی، با قرار دادن شما در سطح مناسبی از آرامش جسمی و روحی، عمل را برای شما و دندانپزشکتان ایمن تر کند.

جراحی ایمپلنت مستلزم ایجاد یک برش در لثه، برداشتن مقداری مواد از فک برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک و بخیه زدن برای بستن ناحیه جراحی است. هیچ یک از این مراحل نباید بدون بیهوشی یا بی حسی با برنامه ریزی دقیق و ماهرانه انجام شود.

سوال بعدی که ممکن است برای مراجعه کنندگان پیش بیاید این است که چه نوع بیهوشی مناسب آن ها در طول جراحی دندان است؟

پاسخ به این سوال تنها پس از بررسی دقیق سابقه پزشکی شما و پیچیدگی و طول مدت پروسه برنامه ریزی شده درمان، امکان پذیر است. با این حال، چهار گزینه اصلی و کلی برای جراحی دندان وجود دارد که از ارائه ضعیف ترین بی حسی دندان گرفته تا قابل توجه ترین سطح پیشگیری از درد و آرام بخش.

مراحل کاشت دندان دیجیتال

گزینه های بیهوشی و آرامبخش در طول جراحی ایمپلنت

بی حسی موضعی به نواحی تحت درمان به صورت موضعی (روی سطح) یا از طریق تزریق اعمال می شود. بی حسی موضعی معمولاً در عرض 10 دقیقه اثر می گذارد و بین نیم ساعت تا یک ساعت اثر آن باقی می ماند. بی حس کننده موضعی هرگونه احساس درد و ناراحتی را در ناحیه تحت درمان از بین می برد. شما کاملا بیدار و هوشیار خواهید ماند، اما هیچ بخشی از جراحی را احساس نخواهید کرد.

بیمارانی که تحت عمل جراحی دندان قرار می گیرند همیشه بی حسی موضعی دریافت می کنند. ترکیبی از بی حس کننده موضعی و اکسید نیتروژن، از احساس درد و ناراحتی در ناحیه تحت درمان جلوگیری می کند و شما را در حالت آرامش ملایم قرار می دهد.

اکسید خنده از طریق ماسک یا لوله ای که در زیر سوراخ بینی شما قرار داده شده است، تنفس می شود. با اکسید نیتروژن، شما بیدار می مانید اما در حالتی بدون اضطراب هستید.

ترکیبی از بی حسی موضعی و آرامبخش داخل وریدی (IV) سطح عمیق تری از آرامش را فراهم می کند. آرام بخش IV از طریق جریان خون شما وارد بدن می شود. با آرام‌بخشی IV، بیماران کاملاً از روش انجام شده بی‌اطلاع هستند و در طول عمل هم بدون درد و هم بدون اضطراب هستند. از بین رفتن آرامبخش IV بسیار بیشتر از اکسید نیتروژن طول می کشد.

• بی حسی موضعی

برای اکثر بیمارانی که قصد کاشت ایمپلنت دندان دارند، بی حسی موضعی تنها چیزی است که برای انجام کاشت ایمپلنت استفاده می شود.

بی حسی موضعی با یک سوزن ساده به محل ایمپلنت تزریق می شود، تا زمانی که عمل جراحی به پایان نرسد، احساس ناراحتی نخواهید کرد. و بعد از آن زمان، شما باید چند قرص ضد درد بدون نسخه داشته باشید تا به شما کمک کند تا روز بعد یا روزهای بعد دچار درد نشوید.

• بیهوشی عمومی

اگر به بیش از یک ایمپلنت نیاز دارید، دندانپزشک شما ممکن است گزینه بیهوشی عمومی را به شما پیشنهاد دهد. معمولاً نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد بود، حتی زمانی که هشت ایمپلنت دندانی برای پروتزهای متکی به ایمپلنت گذاشته می‌شود. شما می توانید کل محل قرارگیری را فقط با بی حسی موضعی انجام دهید و ناراحتی زیادی احساس نخواهید کرد.

اگر ترس از عدم توانایی در نشستن راحت روی صندلی در طول درمان را دارید، با دندانپزشک خود در مورد گزینه های آرام بخشی صحبت کنید. اگر امکان دارد همراه با بی حسی موضعی، یک آرام بخش اضافی برایتان تجویز شود و به شما کمک کند بدون اینکه بخوابید آرام و بی حرکت بنشینید.

بیهوشی عمومی شامل بیهوشی کل بدن شما می شود. وقتی تحت بیهوشی عمومی هستید، در طول عمل هیچ چیزی را احساس نمی کنید و به خواب می روید. بیهوشی عمومی در مطب دندانپزشکی معمولی انجام نمی شود، بلکه فقط در کلینیک های جراحی با نظارت پزشکی انجام می شود.

کاشت ایمپلنت دندان

انجام روش های کاشت دندان تحت بیهوشی عمومی بسیار کم است و به ندرت لازم می شود. این سطحی از آرام‌بخشی است که معمولاً برای جراحی‌های گسترده صورت یا روش‌های پیچیده درمان انجام می‌شود. ترکیبی از بی حس کننده موضعی و اکسید نیتروژن یا آرام بخش IV رایج تر است و تقریباً همیشه برای عمل های جراحی و اطمینان از آرامش و رهایی از درد کافی و کاربردی است.