کاشت ایمپلنت دندان در یک روز

ایمپلنت فوری دندان یک نوع کاشت ایمپلنت است که بلافاصله پس از کشیدن دندان، در استخوان فک قرار می گیرد. اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان در یک روز را دارید، لازم است بدانید که معمولاً بعد از آن که بقایای دندان از دست رفته از دهان خارج می شود، می توان پایه ایمپلنت را ظرف دو هفته پس از خارج کردن دندان در استخوان فک قرار داد.

اگر یک پل تاج یا دندان بر روی پایه ایمپلنت برای بازگرداندن عملکردهای دندان درهمان روزی که کاشت آن انجام شد، قرار گیرد، به آن کاشت ایمپلنت فوری گفته می شود که مطلوب ترین گزینه درمان برای هر بیمار است.

کاشت ایمپلنت دندان در یک روز

کاشت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت فوری دندان

روش کاشت فوری دندان دارای مزایای بسیار زیادی است و اغلب دندانپزشکان ایمپلنت های فوری دندان را در کلینیک های تخصصی و مجهز دندانپزشکی انجام می دهند.

برخی از مزایای ویژه ایمپلنت فوری دندان عبارت اند از:

  • یک جایگزین برای دندان  های ثابت است.
  • یک عمل جراحی آسان دندان و بدون نیاز به بخیه است
  • کمک می کند تا بافت لثه حفظ شود.
  • ایمپلنت های دندان نمی لغزند و هیچ گونه جابه جایی در محل خود ندارند.
  • روشی که کمترین میزان درد را نسبت به روش های دیگر درمان دندان دارند.
  • ماندگاری بالا با کمترین میزان آسیب به دندان را دارند.

آیا کاشت ایمپلنت فوری دندان روشی ایمن است؟

ایمپلنت های فوری دندان، هنگامی که به درستی توسط یک متخصص ایمپلنت، انجام می شوند بسیار امن است. مانند هر روش دندان پزشکی دیگر، خطرات ذاتی وجود دارد. خوشبختانه آنها کم و دور بین هستند و اگر عوارضی به وجود بیاید به راحتی درمان می شوند.

برنامه ریزی مناسب با فناوری اشعه ایکس سه دی به همراه یک دندانپزشک با تجربه که پیش از این بارها این عمل را انجام داده است، حیاتی است. مراقبت مناسب پس از عمل و رژیم غذایی شفا موفق اطمینان حاصل شود. به بیماران دستور داده می شود که به مدت ۳ تا ۴ ماه روی دندان تازه کاشته شده گاز نگرفتند. این مهم است که به یاد داشته باشید ایمپلنت به اتصال استخوان نمی شود قوی تر در روز. این در واقع ضعیف تر می شود برای 6 هفته اول و سپس اتصال قوی تر می شود در روز.

روش کاشت ایمپلنت دندان در یک روز چیست؟

به طور کلی ایمپلنت های فوری دندان به دلیل شکستگی و آسیب های غیر قابل بازگرداندن دندان لازم است. در برخی موارد ممکن است دندان ترک خورده یا شکسته عفونت کند. این عمل با آزمایش و عکس برداری توسط اشعه ایکس بررسی می شود و سپس درمورد گزینه های درمان با شما مشورت میکنند.

کاشت ایمپلنت فوری

ایملنت فوری دندان

قرار ملاقات قبل از جراحی ایمپلنت

یک قرار ملاقات قبل از جراحی برای بررسی وضعیت سلامت بیمار و همچنین بررسی تمام داروها لازم و ضروری است. گزینه های درمان تحت Sedation مورد بحث و برنامه ریزی قرار می گیرد، دندانپزشک بعد از کاشت ایمپلنت، مصرف آنتی بیوتیک ها، داروی ضد درد، داروهای مسکن، ضد التهابات و شستشوی دهان با دستورالعمل هایی در مورد چگونگی و زمان مصرف داروها را تجویز می کند.

روز جراحی ایمپلنت دندان 

درست مانند هر روش درمان دندان دیگری، بیهوشی موضعی قبل از انجام عمل کاشت دندان اعمال می شود. برداشت های اضافی از دندان ها در صورت لزوم قبل از کشیدن دندان گرفته می شود. دندان ترک خورده، شکسته یا غیر قابل ترمیم، بسیار با دقت برداشته می شود تا هر گونه آسیب به استخوان اطراف دندان را به حداقل برساند.

بخشی که قرار است پایه ایمپلنت در آن قرار بگیرد با دقت، بازرسی شده و تمیز می شود تا متخصص مطمئن شود هیچ بافت آلوده ای باقی نمانده است. پایه ایمپلنت دندانی برای اطمینان از پایداری اولیه دندان در استخوان فک قرار می گیرد. اگر مقدار استخوان به اندازه کافی بالا باشد، ممکن است یک ترمیم فوری دندان (تاج) به ایمپلنت دندان متصل شود.

اگر مقدار استخوان فک کم باشد، یک abutment روی پایه ایمپلنت قرار داده می شود. در غیر این صورت معمولاً دندانپزشکی یک پل موقت قابل جابجایی برای جایگزینی موقت دندان را ساخته و روی پایه قرار می دهد. با فرض پایدار بودن ایمپلنت، یک abutment روی دندان قرار می گیرد و تاج موقت ساخته می شود. قبل از ساختن تاج دندان، پیوند استخوان اضافی ممکن است برای پر کردن خلاء های بین ایمپلنت دندانی و باقی مانده سوکت استخراج لازم باشد.

علاوه بر این، ممکن است از یک غشا، پیوند بافت نرم یا پیوند پلاکتی (PRGF) برای محافظت از پیوند استخوان استفاده شود. در نهایت، تاج موقت به طور موقت ایجاد و تنظیم شده تا مطمئن شوید که دندان هایتان به طور صحیح، عملکردشان را حفظ کنند. برای قرارگیری تاج دندان دائمی ساختگی بیمار باید در حدود 14 هفته دیگر، به کلینیک مراجعه کند تا تاج ایمپلنت دائمی خود را دریافت کند.

 دندانپزشک ایمپلنت فوری دندان

دندانپزشکان عمومی، جراحان دندان، و پریودنتیست ها عموماً دندانپزشکان هستند که عمل کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام می دهند. با این حال دندانپزشکان عمومی و پروتستودانتیست ها تنها کسانی هستند که ایمپلنت های دندانی را ترمیم می کنند.

مقایسه ایمپلنت با بریج دندان

ایمپلنت دندان از نظر جایگزینی دندان، گزینه مناسب تری نسبت به بریج های دندانی هستند، زیرا در جای خود نمی لغزند، جا به جا نمی شوند و ماندگاری بیشتری نیز دارند. اما اگر قصد کاشت چند دندان در یک ردیف را دارید، نیاز به بریج دندان پیدا می کنید زیرا هم از نظر هزینه و هم از نظر ظاهر و دوام گزینه بهتری می باشد.

متخصص ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان یک روزه

سخن آخر

اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان در یک روز را دارید و به دنبال بهترین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندان هستید، ما به شما کلینیک رایا دنتال را معرفی میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید:

راههای ارتباطی با رایا دنتال
واتس آپ 09057323040
تلفن ثابت 02188203045
آدرس: خیابان ولیعصر – بالاتر از همت – روبروی دهم گاندی – پلاک 2526 – واحد 2

اینستاگرام
www.instagram.com/raya_dental_clinic

مکان روی نقشه گوگل Location
https://goo.gl/maps/6RWLB39ACWxwWLZQA