کاشت ایمپلنت دندان جلو

از دست دادن دندان می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر در جلوی دهان شما رخ دهد. در حالی که از دست دادن دندان های جلویی خود در کودکی جالب است، اما در بزرگسالی می تواند به طور قابل توجهی از نظر زیبایی و عملکرد، ظاهر شما را مختل کند. دندان های جلویی شما علت زیبایی لبخند شما هستند، بنابراین وقتی یکی از آن ها از بین می رود، پنهان کردن آن دشوار است که کاشت ایمپلنت دندان جلو می تواند گزینه خوبی برای این دسته از بیماران باشد.

به محض اینکه از دست دادن دندان رخ می دهد، می خواهید مطمئن شوید که برنامه ای برای پر کردن فضا و بازیابی لبخند خود دارید. چه دندان از دست رفته شما ناشی از مراقبت نامناسب از دهان، ضربه یا تصادف باشد، کلینیک دندانپزشکی رایا، خدمات تخصصی در زمینه ایمپلنت دندان ارائه می دهد. در ادامه درباره ایمپلنت های دندانی برای دندان جلویی توضیح می دهیم و اینکه چرا آنها گزینه ای عالی برای بازگرداندن لبخند هستند.

ایمپلنت دندان جلویی بروکلین لبخند زیبا متکی به داشتن دندان های جلویی منظم و سالم است، اما متأسفانه از دست دادن دندان جلویی بسیار رایج است. دندان‌های جلویی در برابر آسیب‌هایی که می‌توانند در حین فعالیت‌های ورزشی یا برخی از اشکال دیگر تروما ایجاد شوند، آسیب‌پذیر هستند.

همچنین ممکن است به دلیل عفونت یا پوسیدگی قابل توجه یا زمانی که دندان ها تحت تأثیر بیماری پیشرفته پریودنتال قرار می گیرند، نیاز به کشیدن داشته باشند. گاهی اوقات دندان های جلو به طور مادرزادی از دست رفته اند، به این معنی که با بقیه دندان های طبیعی شما در استخوان فک رشد نکرده اند.

از دست دادن دندان جلویی می تواند ویرانگر باشد زیرا هر زمان که صحبت می کنید یا لبخند می زنید، از دست دادن آن غیرممکن است.

در نتیجه، افرادی که دندان جلویی خود را از دست داده اند، اغلب دچار کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس می شوند.

در حالی که امکان دریافت بریج دندان یا پروتز یک دندان وجود دارد، اما این راه حل‌ها دور از ذهن هستند. کاشت دندان جلویی یک درمان قابل پیش‌بینی است که با برنامه‌ریزی و مراقبت مناسب می‌تواند یک نتیجه عالی در درازمدت برای بیمارانی که با این وضعیت ناخوشایند روبرو هستند فراهم کند.

روش کاشت ایمپلنت دندان جلو چیست؟

دکتر اومانوف همیشه بیماران را با دقت زیادی از نظر مناسب بودن ارزیابی می کند و تاریخچه دندانپزشکی و پزشکی شما را با شما بررسی می کند و به جزئیات داروهای مورد استفاده نیاز دارد، در صورتی که این داروها می توانند بر درمان تأثیر منفی بگذارند. او می تواند درمان را با شما به طور کامل تر در میان بگذارد و تخمینی از هزینه دندان ایمپلنت جلو ارائه دهد. پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی، قیمت مناسبی دریافت خواهید کرد، زیرا عواملی مانند برداشتن دندان از کار افتاده یا پیوند استخوان می‌تواند بر هزینه نهایی تأثیر بگذارد.

  • تست های تشخیصی

شما به سی تی اسکن با پرتو مخروطی نیاز دارید که تصویر سه بعدی دقیقی از دندان ها و فک های شما ایجاد می کند. همچنین، دکتر اومانوف ممکن است بخواهد برای ارزیابی دقیق تر سلامت عمومی دندان شما یک عکس رادیوگرافی پانوراما دو بعدی بگیرد. این تست‌های تشخیصی برای بررسی دقیق‌تر کمیت و کیفیت استخوان فک و اطمینان از مناسب بودن آن برای ایمپلنت دندان استفاده می‌شوند. دکتر اومانوف همچنین ممکن است برای ایجاد طرح درمانی سفارشی شما عکس یا قالب های دندانی بگیرد.

  • برنامه ریزی جراحی ایمپلنت

اطلاعات تولید شده در طول آزمایشات تشخیصی برای برنامه ریزی کامپیوتری جراحی شما، مرحله به مرحله استفاده می شود. دکتر اومانوف در مورد بهترین سیستم ایمپلنت و محل قرارگیری ایمپلنت، از جمله عمق و زاویه پست ایمپلنت تصمیم خواهد گرفت. تصاویر دیجیتال همچنین نشان می‌دهند که دندان ایمپلنت جدید شما پس از ترمیم کامل چگونه به نظر می‌رسد، بخشی حیاتی از این روش، زیرا برای اطمینان از زیبایی و عملکرد عالی ضروری است.

اگر نیاز به برداشتن دندان دارید، گاهی اوقات می توان این کار را در طول جراحی ایمپلنت انجام داد و بلافاصله آن را با پست ایمپلنت جایگزین کرد.

همچنین، در صورت نیاز به پیوند استخوان، اغلب می توان مقدار کمی از مواد پیوند استخوان را همزمان با ایمپلنت دندان قرار داد. تمام این جزئیات با شما بحث شده است، بنابراین شما به طور کامل درک می کنید که در طول جراحی ایمپلنت چه اتفاقی خواهد افتاد. هنگامی که طرح ایمپلنت کامل شد، یک استنت جراحی برای استفاده در طول کاشت ایجاد می کنیم. استنت یک راهنمای یا الگوی جراحی است که در حین جراحی روی لثه قرار می گیرد.

  • گذاشتن ایمپلنت دندان جلویی

معمولاً، عمل کاشت ایمپلنت دندان جلو یک ساعت یا کمتر طول می کشد و می توان با استفاده از بی حسی موضعی تکمیل کرد. برنامه ریزی قبلی جراحی تضمین می کند که این روش سریع و روان است، بنابراین بهبودی سریع تر و راحت تر است.

گاهی اوقات ایمپلنت دندان جلویی را رها می کنند تا بهبود یابد یا یک کلاه شفابخش مخصوص برای شکل دادن به بافت اطراف ایمپلنت گذاشته می شود. در موارد دیگر، دندان ایمپلنت ممکن است بلافاصله پس از جراحی کاشته شود. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، نگران نباشید زیرا ما می توانیم دندان های موقت را هنگام ترمیم دندان های جلویی شما ارائه دهیم.

  • قرار دادن دندان ایمپلنت

اگر به پروتز موقت نیاز دارید، ممکن است یک بریج یا باله دندانی موقت نصب کنیم که اطمینان حاصل شود که ایمپلنت می‌تواند در حین بهبودی و ادغام با استخوان اطراف بدون مزاحمت باقی بماند. هنگامی که یک دندان ایمپلنت بلافاصله پس از جراحی کاشته می شود، معمولاً یک دندان موقت است و به طور خاص فقط برای اهداف زیبایی طراحی شده است.

شما نمی توانید این دندان را گاز بگیرید، اما در طول دوره بهبود ظاهر شما را بازیابی می کند. هنگامی که بهبودی کامل شد، دندان دائمی شما بر روی ایمپلنت دندان قرار می گیرد و برای ارائه زیبایی و عملکرد عالی به صورت دست ساز ساخته می شود.

روش کاشت ایمپلنت

روش کاشت ایمپلنت دندان

دلایل ایمپلنت دندان جلویی

کاشت دندان جلو برای بیمارانی توصیه می شود که سلامت کلی و تراکم استخوان فک کافی دارند. این راه حل جایگزینی دندان ممکن است توصیه شود اگر:

به دلیل پوسیدگی شدید نیاز به کشیدن دندان جلویی دارید
آن را در یک تصادف یا در اثر ضربه به دهان از دست داده است
آیا درمان ریشه شکست خورده یا تاج آسیب دیده است
دندانی به شدت ترک خورده یا شکسته دارید
از آنجایی که میزان موفقیت ایمپلنت دندان شما صرفاً به ترکیب ایمپلنت با استخوان فک برای ارائه حمایت کافی بستگی دارد، شرایط و عادات سبک زندگی خاصی مانند دیابت کنترل نشده، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، بیماری لثه تهاجمی و تحلیل استخوان وجود دارد که می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد. نامزدی شما دکتر آبید یک معاینه کامل انجام می دهد و وضعیت پزشکی فعلی شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا ایمپلنت دندان جلویی بهترین شکل درمان است یا خیر.

ایمپلنت دندان جلویی چیست؟

ایمپلنت دندان جلویی یک پایه تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک قرار می گیرد تا جایگزین ریشه دندان شود. در طی یک دوره بهبودی 4 تا 6 ماهه با بافت استخوانی ترکیب می شود و به همان روشی که ریشه ها از دندان طبیعی حمایت می کنند، از یک دندان مصنوعی سفارشی پشتیبانی می کند. در واقع این تنها راه حل جایگزینی دندان است که کل دندان را از بالای تاج تا ریشه ها جایگزین می کند.

از آنجایی که دندان های جلویی شما برجسته هستند و به راحتی دیده می شوند، می خواهید مطمئن شوید که یک راه حل جایگزین دندان را انتخاب می کنید که ماندگار و پایدار باشد. ترمیم های مبتنی بر ایمپلنت نتایج بادوام و زیبایی را ارائه می دهند و مانند دندان های طبیعی عمل می کنند.

چرا باید ایمپلنت های دندانی را برای دندان جلویی انتخاب کنید؟

در مقایسه با سایر درمان های جایگزینی دندان، ایمپلنت های دندانی مزایای متعددی دارند، از جمله:

  • نتایجی با ظاهر طبیعی
  • بازیابی عملکرد دندان، برابر با دندان های طبیعی
  • درصد موفقیت بالا و خطر کم برای عوارض
  • راحت تر از دندان مصنوعی است
  • بر خلاف بریج و پروتز، با از دست دادن استخوان مقابله کرده و سلامت استخوان فک را بهبود می بخشد
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • برای مشاوره خود برنامه ریزی کنید

اگر به تازگی یک دندان برجسته در خط لبخند خود را از دست داده اید، مهم است که به سرعت یک راه حل ترمیم کننده پیدا کنید. از دست دادن دیرهنگام و طولانی دندان می تواند باعث ناهماهنگی دندان، تحلیل استخوان فک، اختلال در عملکرد دندان و اختلالات گفتاری شود. هر چه زودتر برنامه ریزی کنید، زودتر می توانید از لبخند خود لذت ببرید. لطفا امروز با دفتر ما تماس بگیرید تا مشاوره خود را با دکتر ابید تعیین کنید.

مزایای کاشت دندان

معاینه دندان بعد از ایمپلنت

چرا دندان جلوی ایمپلنت دندان را انتخاب کنیم؟

جایگزین ایمپلنت دندان جلو یا پروتز یک دندانی است که به آن فلیپر می گویند و تنها یک راه حل موقت یا یک پل دندانی است. فلیپر دندانی یک دندان مصنوعی تکی است که به صفحه اکریلیک متصل شده و قابل جابجایی است.

اگرچه شکاف را پنهان می کند، اما برای گاز گرفتن آسان غذا مناسب نیست زیرا قدرت کافی ندارد. باله دندان می تواند به راحتی حرکت کند و یک پروتز بسیار ابتدایی است، به همین دلیل است که معمولاً به طور موقت استفاده می شود، گاهی اوقات هنگام آماده شدن برای کاشت دندان جلویی.

این دندان ها باید آسیاب شده و شکل داده شوند تا بتوانند با روکش های دندانی پوشانده شوند، بدون اینکه به نظر بزرگ و غیر طبیعی به نظر برسند. روکش ها از دندان جایگزین که پونتیک نامیده می شود و مستقیماً روی لثه قرار می گیرد، حمایت می کنند. اگرچه یک بریج با طراحی خوب از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر است و قدرت جویدن کافی را بازیابی می کند، تغییر شکل دندان هایی که ممکن است کاملا سالم و قوی باشند نامطلوب است. برداشتن هر گونه ساختار دندان سالم خطر عفونت و پوسیدگی این دندان ها را در آینده افزایش می دهد.

یک ایمپلنت دندانی تنها مطلوب ترین راه حل است زیرا با دندان های مجاور تداخل نمی کند و در عوض از آنها محافظت می کند، تضمین می کند که آنها نمی توانند از جای خود به سمت شکاف حرکت کنند و استرس ایجاد شده هنگام گاز گرفتن غذا را به اشتراک می گذارد.

پست ایمپلنت همچنین از استخوان فک شما محافظت می کند و از از دست دادن استخوان که هنگام برداشتن ریشه طبیعی دندان اجتناب ناپذیر است جلوگیری می کند. در نهایت، ایمپلنت دندان جلویی دقیقاً مانند یک دندان واقعی به نظر می رسد زیرا به گونه ای طراحی شده است که مانند یک دندان طبیعی از لثه شما بیرون بیاید. در نتیجه، تشخیص این که این دندان اصلی شما نیست، بسیار سخت است، اگرچه ممکن است کمی بهتر از دندان واقعی به نظر برسد، مخصوصاً هنگام جایگزینی دندان های پوسیده یا عفونی.

چه کسانی برای ایمپلنت دندان جلویی مناسب هستند؟

کاشت دندان جلویی برای اکثر بیماران مناسب است، اگرچه دندان‌ها و فک‌های شما باید رشد و تکامل خود را به پایان رسانده باشند. کودکانی که دندان های جلویی بزرگسالان را به دلیل ضربه از دست می دهند یا به طور مادرزادی از دست رفته دندان دارند، باید تا سن هجده سالگی یا کمی بالاتر صبر کنند.

دندانپزشک ایمپلنت دندان در بروکلین، دکتر لئونارد اومانوف باید دندان‌ها و فک‌های خود را از نزدیک بررسی کند تا از رشد کامل قبل از کاشت ایمپلنت دندان اطمینان حاصل کند.

در این بین پروتز موقت تا زمانی که برای کاشت دندان آماده شوند دریافت خواهند کرد. در غیر این صورت، بیماران بزرگسالی که مایل به کاشت یک دندان تک دندانی هستند باید از سلامت دندان و پزشکی مناسبی برخوردار باشند. شما نباید هیچ نشانه ای از بیماری پریودنتال فعال یا سایر مشکلات دندانی داشته باشید.

بعد از جراحی ایمپلنت دندان جلو چه انتظاری داریم؟

از آنجایی که جراحی بسیار سریع و نسبتاً غیر تهاجمی است، شما باید بتوانید به زودی پس از آن و قطعاً تا روز بعد به فعالیت های روزمره بازگردید. هر گونه ناراحتی باید جزئی باشد و به راحتی با مسکن های بدون نسخه قابل کنترل باشد. بسیاری از افراد پس از دریافت یک ایمپلنت دندان هیچ احساس ناراحتی نمی کنند.

ما دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه مراقبت از ایمپلنت در طول بهبودی به شما می دهیم و ممکن است به شما توصیه کنیم که از دهانشویه ضد میکروبی برای یک هفته یا بیشتر استفاده کنید.

دکتر اومانوف همچنین در صورت نیاز آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. دندان ایمپلنت باید در طول بهبودی دست نخورده باقی بماند، بنابراین در مورد غذاهای مناسب برای خوردن در این دوره نیز صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب ایمپلنت دندان جلو چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان جلو عبارتند از:

  • دریافت یک ترمیم با ظاهر طبیعی که کاملاً کاربردی است.
  • مراقبت از ایمپلنت های دندان جلو آسان است و می توان آنها را به طور معمول مسواک زد و نخ دندان کشید.
  • ایمپلنت دندان جلو از دندان های مجاور محافظت و حفظ می کند.
  • این یک راه حل مقرون به صرفه است و به خصوص در طولانی مدت، زمانی که ارزان تر از بریج سه دندانه است.
  • جراحی ایمپلنت برای تک دندان سریع و نسبتا راحت است.
  • درمان قابل پیش بینی و طولانی مدت است.

معایب ایمپلنت دندان جلو عبارتند از:

  • هزینه اولیه ممکن است بیشتر از سایر راه حل های از دست دادن دندان باشد.
  • افرادی که دندان های مجاورشان به شدت پوسیده شده است ممکن است از یک بریج دندانی بهره مند شوند که این دندان ها را محافظت و حفظ می کند.
  • جراحی ایمپلنت دندان جلویی سریع و نسبتا راحت است و می تواند راه حلی طولانی مدت برای از دست دادن دندان جلویی ارائه دهد.
  • مراقبت از ایمپلنت های تک دندانی بسیار آسان است، اما مهم است که دندان های خود را حداقل دو بار در روز به طور کامل مسواک بزنید و یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. در حالی که ایمپلنت های دندانی ممکن است بی اثر باشند، آنها توسط بافت زنده ای احاطه شده اند که می توانند عفونی شوند.
کاشت پایه ایمپلنت

مزایا و معایب کاشت دندان

سخن آخر

آیا در مورد کاشت ایمپلنت دندان جلو سوالی دارید؟ اگر می خواهید با بهترین دندانپزشک ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی رایا صحبت کنید و برای ویزیت دندان های خود وقت بگیرید، لطفا برای مشاوره با دندانپزشک، با مطب ما تماس بگیرید.