کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل

در مراحل کاشت ایمپلنت های دندانی و زیبایی، قابل درک است که همه بیماران برای انجام جراحی دندان راحت نیستند و گاهی ترس مانع از مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی می شود. برخی از بیماران نیست ترجیح می دهند هنگام عمل بیدار باشند و با روند درمان دندانپزشکی خود همراه باشند. کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل یکی از راه های جدید درمانی برای بیمارانی است که قصد جایگزین کردن دندان هایشان را دارند.

کلینیک شبانه روزی رایا برای برخی از بیماران، جراحی دندان را تحت بیهوشی عمومی انجام می دهند. به این ترتیب، بیمار در حین درمان، کاملاً در خواب به سر می برد و هیچ گونه دردی احساس نمی کند.

کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل

کاشت دندان در بیهوشی عمومی

آیا برای جراحی ایمپلنت دندان نیاز به بیهوشی دارید؟

روش جراحی ایمپلنت دندان شامل جایگزینی ریشه های دندان با پایه های فلزی پیچ مانند برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده با دندان های مصنوعی است. بسیاری از بیماران اغلب از تصور انجام جراحی، وحشت زده می شوند  . بهتر است بدانید که دیگر نیازی به احساس ترس و وحشت نیست؛ زیرا شما می توانید کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل را تحت کنترل کامل تیم تخصصی دندانپزشک انجام دهید.

قبل از عمل جراحی، دندانپزشک مطمئن می شود که همه موارد سلامتی بیمار را مورد بحث قرار دهد و نگرانی یا ابهام شما در مورد روش جراحی ایمپلنت دندان را برطرف می کند. در طول مشاوره، دندانپزشک بر اساس سابقه سلامتی، سن و میزان اضطراب شما بهترین گزینه های درمانتان را در مورد بیهوشی ارزیابی می کند. قبل از عمل جراحی، دندانپزشک درمورد راحت ترین روش درمان را برای شما تعیین می کند..

بیهوشی برای کاشت دندان ضروری است؟

از آنجایی که عمل کاشت دندان یک عمل جراحی دهانی است، برای حفظ آرامش و راحتی در طول این فرآیند برخی از بیماران که ترس زیادی از جراحی دارند، توصیه می شود در طول عمل بیهوش شوید و یا تحت بی حسی کامل، عمل انجام شود. بسته به تعداد ایمپلنت هایی که دریافت می کنید، میزان بی حسی دریافتی شما و ترجیح جراح دهان و دندان، نوع بیهوشی بر این اساس تعیین می شود.

ضرورت بیهوشی برای کاشت دندان

کاشت ایمپلنت دندان

انواع بیهوشی مورد استفاده در جراحی کاشت دندان

  1. بی حسی موضعی:

پس از تزریق عامل بی حسی موضعی بر روی لثه، دندانپزشک شما بی حسی موضعی را برای بی حس کردن لثه ها و دندان  هایی که در نزدیکی ناحیه ای که جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود، انجام می دهند. اثرات بی حسی موضعی تا چند ساعت ادامه می یابد و پس از آن، از بین می رود. برای بیمارانی که قبل از عمل احساس اضطراب می کنند، بی حسی موضعی بهترین گزینه می باشد.

  1. اکسید نیتروژن:

اکسید نیتروژن نوع دیگری از بیهوشی است که برای حفظ آرامش بیمار در حین عمل کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل ، در حالی که بیمار هوشیار و بیدار است، انجام می شود تا بعد از عمل به راحتی به خانه برود. دندانپزشک از ماسک مخصوصی استفاده می کند تا به بیمار اجازه دهد قبل از عمل کاشت دندان گاز را تنفس کند. در این نوع بیهوشی، بیمار در حین عمل بیدار است و برای بیمارانی که با اضطراب و دلهره خفیف روبرو هستند روش ایده آلی است اما برای بیمارانی که مشکلات تنفسی یا بیماری شدید ریه دارند، استنشاق اکسید نیتروژن توصیه نمی شود .

  1. بیهوشی عمومی:

اضطراب برخی از بیماران در مورد عمل جراحی کاشت دندان زیاد است. آنها باید برای کاشت صاف و موفق ایمپلنت بیهوش شوند. به منظور آرام کردن آنها، بیهوشی عمومی باعث می شود بیمار از این روش بی اطلاع باشد. دندانپزشک ممکن است با درنظر گرفتن سطح اظطراب، سن و مدت زمان درمان، بیهوش عمومی یا استفاده از بی حسی را پیشنهاد دهد.

در طول مدت بیهوشی بیمار کاملا ارام است و هیچ کدام از مراحل درمان را متوجه نمی شود و به عبارتی از عملیات جراحی که انجام می شود بی اطلاع است و در آخر که بیدار می شود به یاد نمی آورد که در طول عمل چه اتفاقی افتاده است.

کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل چگونه انجام می شود؟

یک متخصص بیهوشی قبل از جراحی وضعیت سلامت بیمار را به طور کامل بررسی می کند و سپس متناسب با نوع عمل و وضعیت وخامت دندان، بیهوشی را تجویز می کند. بیهوشی می تواند به صورت داخل وریدی یا استنشاق گاز اکسید نیتروژن صورت بگیرد. هنگامی که متخصص بیهوشی عمومی شروع به کار می کند، بیمار قادر به احساس درد و فشار ابزار دندانپزشکی نمی باشد.

متخصص بیهوشی در تمام مدت عمل دندانپزشکی پیش شما می ماند و دائما وضعیت تنفس شما را چک می کند. آنها همچنین نبض و فشار خون شما را زیر نظر خواهند داشت.

هنگامی که بیهوشی عمومی کار می کند، دندانپزشک شما درمان را شروع می کند. به غیر از کاشت ایمپلنت های دندانی، روش های درمانی مانند پیوند استخوان، کشیدن دندان و حتی موارد کاشت ایمپلنت کامل قوس را می توان تحت بیهشی کامل و یا بی حسی موضعی انجام داد.

جراحی ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندان در بیهوشی

مراحل پس از عمل کاشت ایمپلنت

پس از اتمام عمل، به بخش منتقل می شوید که در آنجا بیدار شده و بهبود می یابید. وقتی علائم حیاتی شما طبیعی باشد، می توانید آنجا را ترک کنید. ضروری است که شما بعد از عمل با فردی هماهنگ کنید تا شما را ببرد زیرا بعد از درمان و کاشت ایمپلنت با بیهوشی کامل شما قادر به رانندگی نیستید. همچنین می توانید یک شب را در بیمارستان بمانید تا بهبود پیدا کنید.

بسته به روش درمانی که انجام داده اید، ممکن است دهان و دندان شما احساس درد یا تورم کند. مسکن ها و کیسه های یخ به شما در بهبودی سریع تر کمک می کنند.

سخن آخر

کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی کامل یک روش مطمئن، بدون درد و خونریزی و بدون هیچ گونه فشار است که شما می توانید در آرام ترین وضعیت ممکن دندان های خود را به دست متخصصین حرفه ای کلینیک شبانه روزی رایا بسپارید تا بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید.