کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی

جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی مزایای متعددی دارد. ایمپلنت‌های دندانی نه تنها شبیه دندان‌های طبیعی شما هستند، بلکه همانند آن‌ها نیز عمل می‌کنند. قبل از شروع مراحل کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی، بسیاری از بیماران از ما می پرسند: “آیا کاشت ایمپلنت دندان دردناک است؟”

کاشت دندان بدون درد و جراحی بدون هیچ گونه برش و بخیه ای بر روی ناحیه عمل شده، امکان پذیر است! قرار دادن ایمپلنت های دندانی بدون جراحی اکنون به لطف فناوری پیشرفته ای قابل انجام است که امکان قرار دادن ایمپلنت های دندانی بدون برش یا جراحی های حجیم با دوره نقاهت طولانی را فراهم می کند.

این نوع کاشت مزایایی را برای کسانی که از خارج از کشور برای کاشت ایمپلنت به کلینیک ما، سفر می کنند ارائه می دهد زیرا نیازی به سفر دوم برای تکمیل ایمپلنت نیست.
ایمپلنت‌هایی که بدون جراحی ساخته شده‌اند به جراحان ما اجازه می‌دهند تا قبل از لمس دهان بیمار، جراحی مجازی را انجام دهند که روند جراحی و عمل را ساده تر کرده و ایمپلنت‌های دندانی را با موفقیت در محل مورد نظر قرار می دهند. لثه ها نیازی به برش و بخیه ندارند بنابراین زمان بهبودی بیمار، درد و ناراحتی وی کمتر است.

مزایای کاشت دندان بدون جراحی

از جمله مزایای بی شمار ایمپلنت دندان بدون جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد: :
1. جراحی دقیق، ایمن و قابل پیش بینی
2. درمان ایمن و قابل پیش بینی.
3. کاهش زمان درمان
4. ناراحتی کمتر بعد از عمل.
5. زمان بهبودی کوتاه تر با جراحی بدون فلپ
6. نیازی به برش یا بخیه در طول عمل نیست که نتیجه آن یک روش بدون درد و خونریزی برای بیمار است.

اگر قصد درمان و کاشت ایمپلنت بدون درد و جراحی را دارید، باید به عنوان بخشی از مراحل درمان برای مشاوره و بررسی وضعیت استخوان فک به طور کامل به کلینیک شبانه روزی رایا مراجعه کنید.

سلامت دهان و دندان و همچنین شکل و ابعاد (ضخامت و عرض) استخوان فک باید ارزیابی شود و ساختارهای حیاتی دندان- عصب آلوئولار تحتانی / سینوس – باید به طور کامل بررسی و شناسایی شوند. بعد از بدست آمدن نتایج این معاینه، ما می‌توانیم مناسب بودن شما برای ایمپلنت را تعیین کنیم.

اگر استخوان کافی در محل کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد یا مشکلات سلامتی خاصی برای بیمار وجود داشته باشد، ممکن است، دندانپزشک؛ کاشت ایمپلنت با استفاده از روش سنتی جراحی ایمپلنت را توصیه کند و روش های اضافی این عمل ممکن است شامل پیوند استخوان و لیفت سینوس باشد که هر دوی آنها را می توانیم در کلینیک خود انجام دهیم.

ایمپلنت های دندان در حال حاضر یک روش درمانی ثابت و آزموده شده هستندو کیفیت زندگی، ظاهر و همچنین احساس ایمن و محکم بودن دندان های طبیعی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد که به شما این امکان را می دهد که هر چه می خواهید بدون درد یا مشکل بخورید.

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

ابتدا، اجازه دهید مراحل جراحی یک ایمپلنت دندان را مرور کنیم:

مرحله 1: با بی حسی موضعی به طور کامل ناحیه مورد نظر بی حس خواهد شد. تا زمانی که ناحیه موردنظر برای کاشت ایمپلنت، کاملاً بی‌حس نشود، عمل را شروع نخواهیم کرد.

مرحله 2: فضایی در لثه و استخوان فک شما برای پایه تیتانیوم (ایمپلنت دندان) ایجاد می شود. دندانپزشکان ما از برنامه کامپیوتری و دیجیتالی سه بعدی برای قرار دادن دقیق ایمپلنت ها برای نتایج قابل پیش بینی و طولانی مدت استفاده می کنند.
مرحله 3: پایه ایمپلنت در محل خود قرار می گیرد و محکم می شود. یک تکیه گاه یا اباتمنت در بالای آن قرار داده می شود تا در طول چند ماه آینده آن را محمم نگه دارد. گاهی اوقات ممکن است برای کمک به بهبود لثه ها به یک یا دو بخیه نیاز داشته باشید.

نکته کلیدی که در اینجا باید روی آن تمرکز کرد، مرحله اول است: بی حسی کامل با بی حسی موضعی که این موضوع اساساً پاسخ سؤال شما را می دهد که “آیا کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟”

بی حسی موضعی اعصاب اطراف ناحیه ایمپلنت دندان را بی حس می کند و در این صورت در طول عمل کاشت ایمپلنت دندان خود هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

ممکن است گاهی در طول عمل احساس فشار کنید، اما این موضوع نباید باعث ناراحتی شما شود. برای بیمارانی که از درمان های دندانپزشکی اضطراب دارند، آرامبخش خوراکی و در برخی موارد بیهوشی کامل در نظر گرفته می شود.

کاندید مناسب برای ایمپلنت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، شما کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید. اما گاهی اوقات ممکن است قبل از جراحی ایمپلنت دندان نیاز به یک یا دو مرحله اضافی قبل از درمان داشته باشید.

زیرا وقتی دندانی را از دست می دهید، استخوان اطراف محلی که دندان افتاده، شروع به تحلیل رفتن می کند. برای موفقیت آمیز بودن ایمپلنت دندان، به استخوان کافی برای حمایت از پایه ایمپلنت نیاز دارید. بنابراین بسته به مدت زمانی که دندان شما از دست رفته است، ممکن است استخوان کافی نداشته باشید.

اگر دندان شما در مطب ما کشیده شده است، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا استخوان فک خود را با پیوند استخوان ترمیم کنید. در این روش از مواد پیوند استخوان برای ساختن ساختار استخوانی کافی برای ایمپلنت دندان استفاده می شود.

بهترین بخش از کل روش ایمپلنت دندان این است که اغلب همه اینها را می توان در یک کلینیک و بدون درد انجام داد. متخصصین ایمپلنت ما آموزش دیده اند تا با کاشت دقیق ایمپلنت های دندانی، لبخند شما را زیبا تر کنند و لبخند زیبایی به شما هدیه دهند.

مدت زمان بهبودی ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

اکثر بیماران از ساده بودن جراحی ایمپلنت دندان شگفت زده می شوند و آن را آسان تر از کشیدن دندان می دانند.

می توانید انتظار داشته باشید که روز بعد به سر کار یا فعالیت های روزانه خود بازگردید.

اگر شروع به احساس درد کردید، توصیه می کنیم از مسکن های بدون نسخه مانند ادویل استفاده کنید. مانند سایر روش های دندانپزشکی، پرهیز از غذاهای سفت بهترین کار است و استفاده از کیسه یخ می تواند به کاهش تورم کمک کند.

زمان التیام پیوند ایمپلنت دندانی با استخوان شما می تواند چهار ماه یا بیشتر طول بکشد. پس از بهبودی کامل، شما برای مرحله بعدی آماده خواهید بود: ترمیم تاج خود، که شبیه یک دندان طبیعی است و می تواند درست در مطب ما ساخته شود.

اگر در مورد ایمپلنت دندان سوالی دارید و قصد گرفتن وقت برای مشاوره دارید، تیم دندانپزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. اگر می خواهید برای مشاوره ایمپلنت دندان برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.