معایب ایمپلنت بدون جراحی

وقتی نوبت به جایگزینی دندان های از دست رفته می رسد، متأسفانه هر روش دندانپزشکی برای بیماران مناسب نیست. وقتی نوبت به جایگزینی دندان های از دست رفته می رسد، گزینه های متفاوتی پیش رو دارید. به نظر می رسد محبوب ترین آنها ایمپلنت های دندانی، بریج های دندانی و پروتزهای کامل یا جزئی هستند. اگر به دنبال بهترین درمان هستید، متخصصین دندانپزشکی، معمولا کاشت ایمپلنت دندان را توصیه می کند.

متأسفانه ایمپلنت های دندانی الزامات و مراقبت های خاصی دارند که هر بیمار نمی تواند آن ها را برآورده کند. در این مقاله درمورد معایب ایمپلنت بدون جراحی توضیح داده ایم که متوجه شوید، آیا آنها گزینه درمانی ایده آل شما هستند یا خیر.

جایگزین کردن دندان

بهترین گزینه جایگزینی دندان

ایمپلنت دندان پرهزینه است

اولین و مهمترین نکته ای که در رابطه با ایمپلنت های دندان وجود دارد این است که کاشت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها شاید مقداری گران تر باشد که دلیل آن تنها کیفیت بالا، ماندگاری عالی و جنس فوق العاده ایمپلنت های دندان است.

شما می توانید روش های ارزان تر دندانپزشکی را برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته وجود دارد که از نظر ماندگاری، در رتبه دو و سه قرار می گیرند؛ ایمپلنت دندان بهترین و تضمینی ترین راه برای جبران عملکردهای دهان و دندان محسوب می شود.

برای اینکه بدانید ایمپلنت دندان مناسب شما، چقدر هزینه دارد، لطفاً با مشاورین ما در کلینیک شبانه روزی رایا تماس بگیرید و درمورد هزینه و نوع ایمپلنت با آن ها مشورت کنید.

بیمه دندانپزشکی ایملنت را پوشش نمی دهد

یکی دیگر از معایب ایمپلنت بدون جراحی، این است که معمولا بیمه، هزینه آن را پوشش نمی دهد. در هر صورت، آنها ممکن است به پوشش ترمیم که به ایمپلنت دندان مانند تاج دندان، پل دندان، پروتز جزئی یا کامل متصل می شود، کمک کنند. البته، می توانید قبل از مشاوره با ما با بیمه دندانپزشکی خود تماس بگیرید تا ببینید آیا این موارد جزء مواردی هستند که شرکت بیمه پوشش دهد یا خیر.  در طول مشاوره، ما تمام هزینه های درمان را بررسی می کنیم.

کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دارد

یکی دیگر از نکات مهم ایمپلنت های دندانی این است که برای قرار دادن آنها نیاز به جراحی دارند. ممکن است فکر کنید که این یک مشکل بزرگ است، اما جراحی همیشه یک خطر برای سلامتی بشمار نمی رود. میزان عوارض فقط 5 تا 10 درصد است.

خطرات و عوارضی که برای ایمپلنت های دندانی وجود دارد و ممکن است رخ دهد شامل عفونت، آسیب به دندان های دیگر، تاخیر در بهبود استخوان، آسیب عصبی، خونریزی طولانی مدت، شکستگی فک و موارد دیگر می باشد که به همین دلیل توصیه می شود به یک کلینیک معتبر، با کادر دندانپزشکی معتبر و متخصص مراجعه نمایید.

ممکن است نیاز به تعویض ترمیم های خود داشته باشید

اگرچه ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند مادام‌العمر برای شما دوام بیاورند، ترمیم‌هایی که به آن‌ها متصل می‌کنید ممکن است این کار را نکنند. شما ممکن است نیاز به تعویض و ترمیم تاج ایمپلنت خود داشته باشید که بسته به نوع آسیب دیدگی ایمپلنت، می تواند هزینه آن متغیر باشد.

اگر چندین ایمپلنت در دهانتان وجود دارد، هزینه ترمیم آن افزایش پیدا می کند. بریج ها و پروتزهای دندانی هزینه کمتری دارند، اما معمولا بعد از یک دوره زمانی باید تعویض شوند. اکثر بیمارانی که نیاز به تعویض ترمیم های خود دارند، کسانی هستند که در وهله اول از آنها مراقبت نکرده اند.

روکش‌های دندانی و بریج‌های دندانی از جنس چینی ساخته شده‌اند که معمولاً با مراقبت مناسب می‌توانند تا پایان عمر شما دوام بیاورند. به این صورت که شما باید به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از آسیب فیزیکی به دندان های خود اجتناب کنید.

مزایای کاشت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت دندان

ممکن است استخوان اطراف ایمپلنت خود را از دست بدهید

یکی دیگر از عواملی که ممکن است بخواهید قبل از انتخاب ایمپلنت دندان در نظر بگیرید، از دست رفتن استخوان دندان است. اگرچه ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به شما در حفظ توده استخوانی در فک کمک کنند، اما از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت‌ها همچنان رایج است زیرا این از از دست دادن استخوان طبیعی در طول سال ها اتفاق میفتد.

اگر استخوان زیادی از دست بدهید، ممکن است نیاز به تعویض ایمپلنت دندانی خود داشته باشید. به همین دلیل مهم است که ایمپلنت های دندانی خود را توسط دندانپزشک ماهر انجام دهید. ما وقت خود را صرف برنامه ریزی جراحی ایمپلنت دندانی شما می کنیم تا مطمئن شویم ایمپلنت شما در بهترین حالت در استخوان فک قرار بگیرد و هیچ آسیبی به استخوان اطراف دندان شما نزند.

ایمپلنت های دندانی زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند

اگر به دنبال نتایج فوری برای دندان های از دست رفته خود هستید، ایمپلنت های دندانی راه حل شما نیستند. یکی از معایب اصلی ایمپلنت های دندانی این است که زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارند. برای شروع، دندانپزشک ما ابتدا باید مطمئن شود که توده استخوانی کافی در فک خود دارید تا ایمپلنت ها را در وهله اول قرار دهید. اگر این کار را نکنید، باید یک جراحی پیوند استخوان انجام دهید.

اگر نیاز به کشیدن دندان دارید، این کار نیز باید از قبل انجام شود. ما نمی‌توانیم ایمپلنت‌های دندانی شما را تا زمانی که لثه‌های شما در اثر استخراج و پیوند استخوان بهبود پیدا کنند، قرار دهیم. از آنجا، ما ایمپلنت های دندانی شما را با جراحی قرار می دهیم.

هنگامی که جراحی شما کامل شد، باید اجازه دهیم لثه شما یک بار دیگر بهبود یابد. اینجاست که لثه های شما شروع به رشد استخوان اطراف ایمپلنت ها می کنند. روند بهبودی ممکن است بین 3 تا 18 ماه طول بکشد تا بهبود یابد. تا زمانی که لثه های شما پس از عمل جراحی بهبود نیافته است، می توانیم از لثه های شما قالب گرفته و ترمیم دندان های دائمی شما را ایجاد کنیم. وقتی آن‌ها از آزمایشگاه برمی‌گردند، بالاخره می‌توانیم آن‌ها را در دهانتان بگذاریم تا امیدواریم تا پایان عمرتان دوام بیاورید. اگر صبر و حوصله ندارید، احتمالا ایمپلنت دندان درمان مناسبی برای شما نیست.

ایمپلنت های دندانی احتمال شکست دارند

اگر فرد دچار بیماری های مربوط به دهان و لثه شود، این احتمال وجود دارد که ایمپلنت دندانی که دریافت می کند، شکست بخورد. به طور معمول نرخ شکست جراحی ایمپلنت دندان تنها حدود 10٪ است. ما فقط به بیمارانی ایمپلنت دندان را توصیه می کنیم که از نظر موفقیت آمیز بودن عمل آن ها مطمئن باشیم. اگر جراحی ایمپلنت دندان را انتخاب می کنید، مهم است که این عمل را توسط متخصص ماهر و آموزش دیده ایمپلنت، انجام دهید.

کاشت ایمپلنت دندان

کاست پایه ایمپلنت دندان

امروز یک مشاوره برای تعویض دندان برنامه ریزی کنید

با ما تماس بگیرید تا برای کاشت ایمپلنت دندان، یک مشاوره خوب و مفید دریافت کنید.