کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی (اغلب از جنس تیتانیوم) است که برای جایگزین شدن دندان های از دست رفته و همچنین ترمیم های روکش دندان در آینده، طراحی شده است. در صورتی که یک یا چند دندان دائمی خود را از دست داده باشید و مایل به داشتن یک لبخند زیبا باشید، می توانید ایمپلنت دندان دیجیتال را انتخاب کنند. از مزایای کاشت دندان های دیجیتال می توان گفت که ایمپلنت های دندانی دیجیتالی از جنس تیتانیوم می توانند با موفقیت در استخوان فک جوش بخورند و پایه محکمی برای تاج دندان دائمی شما باشند.

ایمپلنت های دندانی را نباید با روکش هایی که فقط از نظر ظاهر مشابه به دندان های طبیعی ساخته می شوند، اشتباه گرفت. تاج ایمپلنت دندان در شکل، اندازه اصلی دندان های طبیعیتان ساخته می شود تا دقیفا همان عملکرد و ظاهر را داشته باشند. بسته به شرایط منحصر به فرد دندان شما، ممکن است قبل از انجام کاشت دندان به روش ایمپلنت به عمل پیوند استخوان نیاز داشته باشید.

مزایای کاشت دندان های دیجیتال

ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. ایمپلنت های دیجیتال یکی از شگفتی های صنعت دندانپزشکی مدرن است. از جمله مزایای کاشت دندان های دیجیتال می توان به این اشاره کرد که این نوع ایمپلت ها در واقع همان دندانهای جایگزینی هستند که توسط استخوان فک شما مانند دندانهای طبیعی پشتیبانی می شوند و به شما این امکان را می دهند که از همه غذاهای مورد علاقه خود، بدون احتیاج به مراقبت های خاصی لذت ببرید و در صورت رعایت بهداشت مناسب می توانند یک عمر دوام و ماندگاری داشته باشند.

ایمپلنت های دیجیتال نه تنها جایگزین های جذابی برای دندان ها خواهند بود بلکه کاملا مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و مشابه آن ها عمل می کنند، بلکه با جراحی ایمپلنت دندان که فقط 15 دقیقه طول می کشد، عمل بسیار راحت و بدون دردی خواهید داشت. در حال حاضر با روش جدید کاشت دندان های دیجیتال، پزشکان می توانند عمل شما را سریعتر و راحت تر از همیشه انجام دهند. برای جراحی ایمپلنت دیجیتال از شبیه ساز کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و اعصاب دندان استفاده می کنند.

با این اطلاعات، متخصص ایمپلنت اطمینان حاصل می کند که هیچ گونه آسیبی به عصب یا دندان های اطراف دندان از دست رفته وارد نمی شود و باعث می شود برش های دقیق و کوچکی برای قرار دادن ایمپلنت ابجاد شود. در این روش دندانپزشک زیبایی دندان و یا متخصص ایمپلنت قادر به انجام جراحی با حداقل برش و خونریزی خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای کاشت دندان های دیجیتال این است که از آنجایی که این روش جراحی، کمترین برش و سوراخی در لثه را ایجاد می کند و بر همان ناحیه کوچک تمرکز دارد، در مقایسه با جراحی ایمپلنت سنتی درد بسیار کمتری دارد.

چگونه ایمپلنت های دندان کار می کند

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی شما عمل می کنند زیرا مانند کاملا مشابه آن ها ساخته شده اند. ایمپلنت های دیجیتالی از ریشه ای با جنس تیتانیوم و تاج سرامیکی ساخته می شوند.

پایه ایمپلنت دندان که بجای ریشه دندان عمل می کند در استخوان فک شما قرار می گیرد. تیتانیوم به دلیل زیست سازگاری بالایی که با بدن دارد، معمولا مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این فلز نه تنها سمی نیست، بلکه می تواند در استخوان فک شما نیز گنجانده شود و هیچ گونه حساسیت و واکنش های آلرژیکی ایجاد نکند.

سپس ریشه دندان را با یک تاج سرامیکی پیشرفته پوشانده می شود؛ این تاج نه تنها رنگ و درخشش دندان های طبیعی شما را دارد، بلکه بسیار قوی است و می تواند فشار ناشی از جویدن غذا را تحمل کند. اگر به دنبال جایگزینی یک قوس کامل دندان هستید، کاشت دندان های دیجیتال یک گزینه عالی است که از استحکام فوق العاده و ظاهر زیبا و طبیعی برخوردار است.

از آنجا که ایمپلنت های دندانی در استخوان فک شما قرار گرفته اند، ممکن است در صورت از دست دادن استخوان فک به دلیل بیماری پریودنتال یا سایر بیماری های مرتبط به بهداشت و سلامتی دهان و دندان، کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان نباشید. با این حال، دندانپزشکان می توانند در مورد پیوند استخوان یا سایر گزینه های جایگزینی دندان با شما صحبت کنند.

ویژگی های ایمپلنت دیجیتال

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال

مهم ترین مزایای ایمپلنت دیجیتالی

  • روش درمان کوتاه تر

یکی از بهترین مزایای ایمپلنت دندان دیجیتالی این است که این عمل به مدت طولانی طول نمی کشد. در حالی که جراحی سنتی ایمپلنت دندان برای دو دندان ممکن است دو ساعت یا بیشتر طول بکشد، مرحله جراحی ساختگی روش دیجیتال به ما اجازه می دهد تا تمام جزئیات را از قبل بررسی کرده و روش درمان را بهینه کنیم. در نتیجه عمل کاشت دندان های دیجیتال، می تواند در 15 دقیقه  انجام شود.

  • دندان های خود را سریعتر دریافت کنید

یکی دیگر از مزایای کاشت دندان های دیجیتال، این است که دندانپزشک در همان جلسه اول دندان موقت را قرار می دهد و به احتمال زیاد مدت زمان ترمیم دندان شما نسبت به روش های سابق، سریعتر است و معمولا 5 الی 7 روز بعد می توانید ایمپلنت های دائمی خود را دریافت کنید اما در روش های کاشت دندان سنتی به طور متوسط ​​ 120 روز برای ترمیم دندان زمان لازم است.

  • یک روش کاشت راحت

بسیاری از مردم نگران این هستند که در زمان کاشت دندان معمولی آسیب ببینند، اما لازم به ذکر است بعد از بیهوشی، شما هیچ گونه ناراحتی در حین عمل احساس نمی کنید و از همه مهم تر با روش ایمپلنت دیجیتالی دندانپزشکان می توانند ناراحتی و درد را حتی بیشتر از قبل کاهش دهند. با این روش نیازی به برش و بخیه نیست. مرحله جراحی دیجیتالی همچنین به ما اجازه می دهد تا کاشت دندان را با حداقل اختلال و حساسیت در لثه و فک شما انجام دهیم.

  • تعداد  ویزیت کمتر دندانپزشکی

با انجام روش ایمپلنت دندان سنتی، تقریباً باید در تمام مراحل ایمپلنت دندان در مطب حضور داشته باشید. این ممکن است به معنای حداقل هفت جلسه بازدید در مطب دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت دندانی باشد.

اما با ایمپلنت های دیجیتالی دندانپزشکی، دندانپزشکان می توانند بسیاری از برنامه ریزی ها را بدون وجود شما با کار بر روی ایمپلنت های دیجیتال انجام دهند. این بدان معناست که تنها با دو الی سه بار مراجعه به مطب می توانید ایمپلنت دندان خود را دریافت کنید.

  • زمان بازیابی کوتاه

از آنجا که این روش بدون برش و بدون بخیه انجام می شود، بهبودی دندان از روش های سنتی نسبتاً کوتاه تر است. و اگرچه درد برای هر شخصی متغیر است، افراد احساس ناراحتی بسیار کمتری از این نوع کاشت دندان نسبت به آنچه با استفاده از تکنیک های سنتی انجام می شود، تجربه خواهند کرد.

مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان

کاشت دندان های دیجیتال

سخن آخر

کلینیک دندانپزشکی رایا با تیم تخصصی و فوق حرفه ای دندانپزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در این مقاله به طور کامل درمورد ویژگی های ایمپلنت دیجیتالی و مزایای استفاده از کاشت دندان های دیجیتالی توضیح داده ایم.