فواید سدیشن در کاشت ایمپلنت دندان

اگر دندانی را به دلیل پوسیدگی، زمان یا تصادف از دست داده اید، ایمپلنت دندان به بازگرداندن لبخند زیبای شما کمک می کند. ایمپلنت های دندانی نه تنها می توانند ظاهر و اعتماد به نفس شما را بازگردانند، بلکه به حفظ سلامت دندان های اطراف و فک نیز کمک می کنند. فواید سدیشن در کاشت ایمپلنت دندان یکی از ویژگی های مثبت کاشت ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی رایا است که در ادامه به توضیح کامل آن پرداخته ایم.

با این حال، همان‌قدر که ایمپلنت‌های دندانی معجزه‌آسا هستند، افرادی که از اضطراب رنج می‌برند یا فوبیای شدید در مورد درمان‌های دندانی دارند، می‌توانند این فرصت فوق‌العاده برای بازگرداندن لبخند خود را از دست بدهند. در این صورت، می توان از دندانپزشکی آرام بخش برای ایجاد محیط آرامش بخش تر در طی یک روش پیچیده مانند کشیدن دندان یا کاشت ایمپلنت استفاده کرد.

سدیشن در دندانپزشکی

کاشت ایمپلنت تخت آرامبخش

دندانپزشکی در آرامبخش چیست؟

دندانپزشکی آرامبخش از دارو برای کمک به آرامش شما در طی اقدامات گسترده مانند کاشت ایمپلنت دندان استفاده می کند. سطوح مختلف آرام‌بخشی به شما این امکان را می‌دهد که کاملاً بیدار و آگاه باشید یا بدون هیچ خاطره‌ای از کل عمل.

انواع مختلفی از دندانپزشکی آرامبخش وجود دارد. از استنشاق اکسید نیتروژن که شما را در حالتی راحت قرار می‌دهد تا بیهوشی عمومی که به شما امکان می‌دهد در طول قرار ملاقات خود کاملاً بخوابید، دندانپزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نوع دندانپزشکی آرامبخش را انتخاب کنید.

چگونه برای آرامبخشی ایمپلنت های دندانی در دندانپزشکی آماده شویم

در طول مشاوره ایمپلنت دندان، شما و دندانپزشکتان در مورد اینکه آیا کاندیدای دندانپزشکی آرامبخش هستید و اینکه از کدام روش آرامبخشی استفاده می شود، صحبت خواهید کرد. اگر از آرام‌بخش خوراکی یا IV استفاده می‌کنید، بعد از عمل نمی‌توانید ماشین را اداره کنید، بنابراین می‌خواهید از قرار ملاقات خود سوار شوید. بسته به روش و شکل آرام بخشی که تجویز می شود، ممکن است دندانپزشک از شما بخواهد چند مرحله آماده سازی اضافی را انجام دهید. این می تواند شامل نخوردن به مدت 12 ساعت قبل از آرام بخشی IV باشد، مگر اینکه دارویی مصرف می کنید که لازم است غذا در معده خود داشته باشید.

انواع دندانپزشکی آرامبخش

وقتی صحبت از آرام‌بخشی در حین ایمپلنت‌های دندانی به میان می‌آید، چندین شکل اصلی آرام‌بخشی وجود دارد که در طول این عمل استفاده می‌شود:

  • آرام بخش استنشاقی

آرام‌بخشی استنشاقی که به گاز خنده نیز معروف است، یکی از رایج‌ترین شکل‌های دندان‌پزشکی آرام‌بخش است و بسیاری از افراد ممکن است حتی آن را به عنوان دندان‌پزشکی آرام‌بخش ندانند. در دندانپزشکی استنشاقی، دندانپزشک از طریق ماسک صورت که روی بینی شما قرار داده می شود، اکسیژن نیتروژن به شما می دهد. این گاز حس آرامش بخشی را ایجاد می کند و هرگونه اضطراب یا نگرانی در مورد روش ایمپلنت دندان را آرام می کند. هنگامی که ماسک برداشته می شود، اثرات گاز در عرض ده دقیقه از بین می رود. این شکل حداقلی آرامبخش به شما امکان می دهد در طول عمل آرام شوید اما پس از آن همچنان به خانه برانید.

  • آرام بخش خوراکی

آرام بخش خوراکی قبل از مراجعه به دندانپزشکی با یک قرص مصرف می شود. این دارو که به عنوان آرام بخش آگاهانه نیز شناخته می شود، معمولا یک ساعت قبل از عمل مصرف می شود. رایج‌ترین داروهایی که برای آرام‌بخشی خوراکی استفاده می‌شوند، والیوم (دیازپام) و هالسیون (تریازولام) هستند. دندانپزشک شما در جلسه مشاوره شما نسخه ای می نویسد تا بتوانید قرص را معمولاً یک ساعت قبل از قرار خود مصرف کنید. بسته به دوز دارو، ممکن است احساس خواب آلودگی کنید و حتی به خواب بروید، اما در صورت نیاز می توانید به راحتی بیدار شوید.

  • IV آرام بخش

آرام‌بخشی داخل وریدی با تزریق دارو از طریق وریدی مستقیماً در رگ‌ها به سرعت عمل می‌کند. این به دندانپزشک و تیم بیهوشی این امکان را می دهد که سطح آرام بخشی را به راحتی تنظیم کنند. بسته به نیاز شما، دندانپزشک شما می تواند سطح را به بالا یا پایین حرکت دهد تا در حین انجام عمل راحت باشد و در خواب عمیق استراحت کنید.

در کلینیک دندانپزشکی رایا، ما می دانیم که ایمپلنت های دندانی چقدر برای سلامتی و اعتماد به نفس کلی شما مهم و تاثیرگذار هستند. اجازه ندهید اضطراب، شما را از به دست آوردن لبخند زیبایی که شایسته آن هستید باز دارد. با استفاده از دندانپزشکی آرام بخش، نگرانی های شما ممکن است از بین برود در حالی که یک ایمپلنت دندانی آرام و بدون استرس را تجربه می کنید و از پاداش یک لبخند سالم و شاد بیرون می آیید.

دندانپزشکی برای بسیاری از افراد فوبی بسیار رایج است. این امر باعث می شود تا افراد بازدیدهای خود را به تعویق بیاندازند که باید زودتر مراقب آنها بود تا زمانی که به مشکلات جدی تری تبدیل شوند. خوشبختانه در حال حاضر دندانپزشکی موثر و بدون درد با استفاده از آرامبخش داریم. مزایای دندانپزشکی آرام بخش این است که حتی ناراحت ترین بیمار را قادر می سازد بر ترس و اضطراب خود غلبه کند.

مزایای سدیشن چیست؟

سدیشن در دندانپزشکی

مزایای انجام سدیشن در کاشت ایمپلنت

بسته به میزان آرام‌بخشی که بیمار نیاز دارد، گزینه‌های مختلفی برای قرار دادن او در اختیار داریم. رایج ترین آنها آرامبخشی خوراکی، آرام بخشی استنشاقی مانند اکسید نیتروژن (گاز خنده)، آرام بخشی IV و حتی بیهوشی عمومی است.

هر کدام از آنها برای موقعیت‌های خاص مزایای خود را دارند و برای بیمار ناراحت‌کننده، می‌توانند انواع مزایایی را که ممکن است در نظر نگرفته‌اید، ارائه دهند.

  • تسکین اضطراب

یکی از مثبت ترین جنبه های دندانپزشکی آرامبخش، تسکین اضطراب برای برخی از عصبی ترین بیماران ما است. این به آنها اجازه می دهد تا به راحتی مراحل خود را طی کنند و دلیل بزرگی را که مردم از دندانپزشکی دوری می کنند را از بین می برد. اضطراب در یک طیف ظاهر می شود.

در حالی که برخی از بیماران فقط کمی اضطراب قبل از عمل دارند، برخی از بیماران کاملاً غرق این ترس می شوند که یک روش دهانی طاقت فرسا باشد یا حتی ممکن است به طرز وحشتناکی اشتباه شود. این امر بسیاری از افراد را از دریافت مراقبت هایی که کاملاً به آن نیاز دارند جلوگیری می کند.

اگرچه همه می توانند از این کار سود ببرند، اما هرچه بیمار قبل از عمل احساس اضطراب بیشتری کند، از بیهوشی سود بیشتری خواهد برد.

  • فراموشی جلورونده

در حالی که در بسیاری از موارد فراموشی ممکن است مطلوب ترین نتیجه نباشد، در دندانپزشکی آرام بخش بسیار مطلوب است. فوبیایی که بسیاری از افراد از دندانپزشک دارند، عموماً از تجربه ناخوشایند دوران کودکی ناشی می شود و ترس به طور کلی با هر مراجعه اضافی بیشتر می شود.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که بیمار هر گونه ناراحتی را تجربه کند. با این حال، با دندانپزشکی آرام بخش، هیچ فوبیای اضافی ایجاد نمی شود، زیرا ذهن نمی تواند خاطرات جدیدی ایجاد کند. این حتی می تواند به کاهش ترسی که بیمار در ویزیت های بعدی خواهد داشت کمک کند.

  • کاهش در گگ رفلکس

رفلکس تهوع چیز خوبی است. گلو باید بتواند هر جسم خارجی و مزاحمی را دفع کند. با این حال، اگر زمانی که یک دندانپزشک در دهانش کار می کند، بیمار کاملاً آگاه باشد، رفلکس گگ می تواند مانعی برای او باشد. گاهی اوقات دندانپزشک باید به عمق حفره دهان برود و رفلکس گگ از آن جلوگیری می کند.

اسپاسم بیمار بسته به کاری که دندانپزشک انجام می دهد می تواند منجر به آسیب شود. با دندانپزشکی آرام بخش، این دیگر مشکلی نیست زیرا رفلکس گگ فلج شده است. این بدان معناست که دندانپزشک می تواند سریعتر و کارآمدتر کار کند و بیمار راحت تر خواهد بود.

  • مسکن درد

این قابل درک است که برخی افراد از دندانپزشک ترس دارند. هیچ کس درد دندان یا لثه را دوست ندارد. با دندانپزشکی آرام بخش، درد به طور کامل برطرف می شود. مغز نمی تواند درد را در حالی که تحت تأثیر آرام بخش ها و بی حس کننده های قوی قرار دارد، ثبت کند.

همه خواهان مراقبت های دندانی بدون درد هستند. این یکی از دلایل متعددی است که دندانپزشکی آرامبخش در حال حاضر بسیار محبوب است.

  • دندانپزشک می تواند سریعتر کار کند

اگر بیمار تحت تأثیر آرام بخش ها و داروهای بیهوشی قوی باشد، در حالی که دندانپزشک در تلاش است روی صندلی بچرخد. این باعث می شود که این روش برای دندانپزشک و همچنین بیمار انجام شود.

کاربرد آرامبخش در کاشت ایمپلنت

کاربرد سدیشن در دندانپزشکی

دندانپزشک می تواند سریعتر و کارآمدتر کار کند، زیرا او نیازی به نگرانی در مورد واکنش شما به این روش ندارد. این بدان معناست که او می‌تواند شما را خیلی سریع‌تر از صندلی پایین بیاورد و در مسیر بهبودی قرار گیرد.

بنابراین اگر انجام برخی از کارهای دندانپزشکی مورد نیاز را به دلیل کمی عصبی بودن به تعویق انداخته اید، احتمالاً کاندیدای خوبی برای دندانپزشکی آرامبخش هستید.