کاشت ایمپلنت دندانی فوری

اگرطی حوادث ناگوار دچار آسیب های شدید دندانی شده اید که منجر به شکست بخش های عمده دندان یا از دست رفتن کامل دندان شده است، هیچ جای نگرانی ندارد زیرا شما می توانید از طریق کاشت ایمپلنت فوری دندان، زیبایی را به چهره خود برگردانید. ما در این مقاله به بررسی نکات عوارض احتمالی کاشت دندان در یک روز پرداخته ایم تا علاوه بر مزایای شگفت انگیز آن از خطرات احتمالی نادر آن نیز مطلع باشید.

پس از انجام آزمایش های متعدد و کاشت ایمپلنت دندان فوری، شما یک چکاپ دیگر خواهید داشت تا دندانپزشک شما مطمئن شود که ایمپلنت های دندانی شما ایمن هستند و به درستی با استخوان فک شما جوش خورده اند. پس از آن، دندانپزشک از شما می خواهد که هر 6 ماه یک بار برای ویزیت و کنترل وضعیت ایمپلنت دندان به کلینیک مراجعه کنید تا بدون هیچ گونه عوارض و مشکلی روند بهبود را طی کنید.

کاشت فوری ایمپلنت

کاشت فوری ایمپلنت دندان

عوارض احتمالی کاشت دندان در یک روز

زمانی که به طور کلی بحث قرار دادن ایمپلنت دندان به میان می آید، ممکن است نگران عوارض بعد از جراحی شوید. اما این خطرات بسیار کم و نادر هستند و اگر به یک کلینیک مطمئن و معتبر مراجعه کنید، هیچ گونه نگرانی بابت ایمپلنت های خود نخواهید داشت. در اینجا برخی از عوارض احتمالی کاشت دندان در یک روز آورده شده است.

  • افزایش خطر شکست ایمپلنت

احتمال شکست ایمپلنت دندانی وجود دارد.زمانی صحبت از خطر شکست ایمپلنت دندان فوری به میان می آید که افزایش خطر عفونت و عدم ترمیم کافی و استئواینتگراسیون با استخوان به طور قابل توجهی بالا باشد.

  • افزایش خطر عفونت

خطر عفونت ایمپلنت عموماً در بیمارانی که از سلامت دهان و دندان بدی برخوردارند یا به نوعی بیماری لثه مبتلا هستند، شایع‌تر است که در وهله اول به ایمپلنت دندان نیاز پیدا می‌کند.

علاوه بر این، هنگامی که ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان در حفره دندان به شدت پوسیده یا عفونی قرار داده می شود، خطر پری ایمپلنتیت پس از آن افزایش می یابد زیرا این احتمال وجود دارد که تمام بافت عفونی به طور کامل در طول ایمپلنت دندان برداشته نشده باشد. عمل جراحی. به این ترتیب، اکثر دندانپزشکان معمولاً یک ایمپلنت سنتی را برای این نوع بیماران به جای آن توصیه می کنند، زیرا زمان می دهد تا حفره استخراج به درستی بهبود یابد و خود را از شر هر گونه عفونت خلاص کند.

سلامت لثه و سلامت دهان در مورد موفقیت طولانی مدت هر درمان ایمپلنت دندانی بسیار مهم است، اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند تمام مشکلات مربوط به سلامت دهان (لثه و پریودنتیت) قبل از کاشت ایمپلنت دندان حل شوند. علاوه بر این، بیماران باید به مراقبت های معمول دندانپزشکی خود ادامه دهند، که باید حداقل دو بار در روز مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم باشد.

کاشت ایمپلنت دندان

ساختار ایمپلنت دندان

عدم موفقیت در ادغام استخوانی

خطر شکست ایمپلنت به دلیل اختلال در فرآیند ادغام استخوانی در ایمپلنت های دندانی فوری افزایش می یابد زیرا ایمپلنت ها بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندانی با پروتز بارگذاری می شوند. ایمپلنت های دندانی تازه قرار داده شده می توانند به راحتی به دلیل فشار بی رویه روی پروتز و اباتمنت دندان اضافه بار شوند که این امر باعث اختلال در روند ادغام استخوانی می شود.

به همین دلیل است که دندانپزشک معمولاً به بیماران توصیه می‌کند فورا ایمپلنت‌های دندانی را برای دندان‌های جلویی خود انجام دهند و بیماران باید فقط در 2 ماه اول پس از جراحی ایمپلنت دندان خود از غذاهای نرم استفاده کنند تا احتمال بارگذاری بیش از حد روی ایمپلنت‌های دندان کاهش یابد.

آیا سیگار کشیدن باعث شکست ایمپلنت شود؟

استعمال دخانیات شکست هر ایمپلنت دندانی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و حتی بیشتر در ایمپلنت های فوری دندانی. از بیمارانی که سیگاری های مشتاق هستند، دندانپزشک از آنها می خواهد که سیگار را در طول کل فرآیند استئواینتگراسیون که می تواند 6 ماه پس از قرار دادن اولیه ایمپلنت های دندانی طول بکشد، ترک کنند.

کاشت ایمپلنت به مهارت و تخصص متکی است

هر نوع درمان پزشکی تهاجمی با سطح خاصی از خطر همراه است. موفقیت هر نوع درمان فوری ایمپلنت دندان به شدت به مهارت و تخصص دندانپزشکی که این روش را انجام می دهد بستگی دارد. به این ترتیب، بسیار مهم است که مطمئن شوید دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی مورد نظر شما دارای تمام اعتبارات لازم و مرتبط است.

به طور کلی، به بیماران توصیه می کنیم که قبل و بعد از موارد قبلی ایمپلنت دندان، عکس های قبل و بعد از درمان را از دندانپزشک درخواست کنند. این می تواند معیار و گواه خوبی بر مهارت دندانپزشک و مراقبت های بعد از عمل تیم دندانپزشکی باشد.

آیا من کاندید مناسبی برای ایمپلنت های دندانی در همان روز هستم؟

همانطور که قبلا در مقاله ذکر شد، فقط انواع خاصی از موارد و بیماران برای کاشت فوری دندان مناسب هستند. دندانپزشکان معمولاً قبل از توصیه درمان فوری دندان، یک ارزیابی گسترده قبل از جراحی انجام می دهند.

برخی از عوامل اصلی که دندانپزشکان در نظر می گیرند عبارتند از:

  • کدام دندان نیاز به تعویض دارد
  • مقدار و کیفیت استخوان فک
  • شرایط پزشکی از قبل موجود
  • بهداشت دهان و دندان موجود
  • انطباق بیمار با دستورالعمل ها

بیمار ایده آل ایمپلنت دندانی فوری کسی است که:

  1. مجموعه ای از لثه های سالم دارد.
  2. سیگار نمی کشد.
  3. به طور کلی از سلامت کلی خوبی برخوردار است.
  4. فقط نیاز به تعویض یک یا چند دندان جلویی دارد یا کاملاً بی دندان است و باید کل قوس آنها با پروتز یا ایمپلنت جایگزین شود.
کاشت ایمپلنت فوری

کاندیدای ایمپلنت فوری دندان

سخن آخر

کلینیک دندانپزشکی رایا با حرفه ای ترین کادر درمان، در زمینه های مختلف کامپوزیت دندان، کاشت ایمپلنت دندان، لمینت، ارتودنسی و …. با جدیدترین متدهای روز دنیا، تجربه ای بی نظیر و بدون درد از دندانپزشکی را به شما عزیزان تقدیم می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل بفرمایید.