سن مناسب برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک پست تیتانیومی کوچک است که از طریق جراحی به استخوان فک شما متصل می شود. با توجه به ویژگی های زیست سازگار تیتانیوم، ایمپلنت به سرعت با استخوان فک شما ترکیب می شود و یک پایه محکم و مطمئن برای تاج یا بریج دندان ایجاد می کند. سوال مهمی که در رابطه با ایمپلنت های دندانی پیش می آید این است که سن مناسب برای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی به عنوان یک درمان انتخابی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در بزرگسالان در نظر گرفته می شوند. اما در مورد کودکان یا نوجوانانی که یک یا چند دندان را به دلیل آسیب تروماتیک یا یک بیماری مادرزادی از دست داده اند، چه می توان گفت؟ آیا ایمپلنت دندان گزینه مناسبی برای این گروه سنی جوان است؟

سن تنها یکی از معیارهای مهمی است که در جراحی ایمپلنت و دهان نوآورانه هنگام غربالگری بیماران از نظر ایمپلنت دندان بررسی می شود. سایر عواملی که می تواند موفقیت طولانی مدت ایمپلنت دندان دائمی را تعیین کند، سلامت دهان و دندان بیمار، تعداد و محل دندان های از دست رفته، یکپارچگی استخوان فک و سلامت عمومی است.

بهترین سن ایمپلنت دندان

تاثیر سن در کاشت ایمپلنت

عوارض احتمالی ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه بیمار بتواند ایمپلنت های دندانی دریافت کند، باید به بلوغ اسکلتی دهان و دندان رسیده باشد. به عبارت دیگر، استخوان فک آنها کاملاً توسعه یافته باشد و دیگر فضای برای رشد نداشته باشند. اگر ایمپلنت دندان قبل از اتمام بلوغ قرار داده شود و فک هنوز در حال بلوغ باشد، ترمیم ها می توانند در رشد بیشتر استخوان اختلال ایجاد کنند و دوام و به طور بالقوه آنها را به خطر بیندازند. منجر به عوارض می شود.

اینها شامل خطر بیشتر برای موارد زیر است:

  • مشکلات گاز گرفتن
  • فاصله بین دندان ها
  • از دست دادن استخوان در اطراف پروتز
  • تغییرات زیبایی در ناحیه جمجمه و صورت

در حالی که این موضوع در هر نوجوان متفاوت است، رشد فک به طور معمول تا سن 18، 19 یا 20 سالگی ادامه دارد. در برخی موارد، بیماران در اواسط 20 سالگی که بلوغ اسکلتی دهان و دندان در نهایت کامل شده است. به همین دلیل، نوجوانان زیر 18 سال اغلب کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیستند، مگر اینکه به بلوغ اسکلتی دهان رسیده باشند.

با در نظر گرفتن این موضوع، جراح ایمپلنت و دهان، اشعه ایکس و سایر ارزیابی‌های بررسی رشد دندان را انجام می‌دهد تا بررسی کند که آیا رشد استخوان 100 درصد کامل شده است یا خیر، و بیمار برای جراحی آماده است.

راه حل های موقت برای بیماران جوان تر

از آنجایی که راه حل های بسیاری برای رفع مشکل دست دادن دندان در هر سنی، وجود دارد؛ کلینیک شبانه روزی رایا راه‌حل‌های جایگزینی را برای کسانی که برای کاشت ایمپلنت بسیار جوان هستند، ارائه می‌ دهند. جراحان ما متعهد به رضایت بیمار و نتیجه موفقیت آمیز هستند، که ممکن است به معنای انتظار چند سال برای کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت باشد.

این رویکرد محتاطانه بهترین راه برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت ترمیم های دائمی شماست. در این بین، ما می توانیم به دندانپزشک عمومی شما کمک کنیم تا یک پل دندانی یا یک پروتز متحرک جزئی که به صورت سفارشی برای بازیابی عملکرد و ظاهر ساخته شده است، بسازد.

به خاطر داشته باشید که کاشت ایمپلنت دندان در بزرگسالی می تواند یک موقعیت برد-برد باشد. خطر ابتلا به پری ایمپلنتیت، که بزرگترین عامل شکست ایمپلنت دندانی است، در بزرگسالی بسیار کمتر است زیرا در سن های بالاتر شما استخوان‌های قوی و سالمی دارید که ایمپلنت‌های خود را در خود نگه می دارند و می‌توانید برای سال‌ها از لبخندی زیبا لذت ببرید!

بهترین راه حل موقت برای جوانان

بهترین راه حل برای دندان های از دست رفته

مزایای ایمپلنت دندان

هنگامی که شما دندان های خود را از دست داده اید، انجام کارهای ساده ای مانند صحبت کردن و خوردن ناگهانی بسیار دشوار است. ایمپلنت ها می توانند به بازیابی لبخند و بهبود کیفیت کلی زندگی روزمره شما کمک کنند. ایمپلنت های دندانی می توانند:

  1. توانایی جویدن خود را بهبود بخشید
  2. پروتزهای ناخوشایند یا لق را جایگزین کنید
  3. از از دست دادن استخوان ناشی از از دست دادن دندان جلوگیری کنید
  4. فرم صورت و فک خود را حفظ کنید
  5. ظاهر لبخند خود را بازیابی کنید
  6. ایمپلنت های دندانی فقط برای سالمندان نیست و شما می توانید دندان های از دست رفته خود را در هر سنی جایگزین کنید!
  7. ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند و هیچ‌کدام از چسب‌های لغزنده، حرکت و سر و صدا ندارند.
  8. اگر ایمپلنت‌های دندانی به خوبی نگهداری شوند، می‌توانند برای سال‌ها، گاهی حتی تا آخر عمر باقی بمانند!

پروتزهای مصنوعی با پشتیبانی از ایمپلنت

علاوه بر این که روشی محبوب برای جایگزینی تک دندانی است، ایمپلنت های دندانی نیز یکی از موثرترین روش ها برای تثبیت پروتزهای لق لق هستند. پروتزهای متحرک نامناسب می توانند ناراحت کننده و غیرعملی باشند، البته در موقعیت های اجتماعی شرم آور نیستند. پروتزهای مصنوعی که از ایمپلنت پشتیبانی می‌کنند، طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و احساس می‌کنند، و همچنین راحتی و ثبات بالایی را ارائه می‌کنند.

سوالات متداول ایمپلنت های دندانی

آیا من یک کاندید خوب برای ایمپلنت دندان هستم؟

اگر دندان از دست داده اید یا نیاز به کشیدن دندان دارید، ایمپلنت های دندانی می توانند به شما و لبخندتان کمک کنند. تا زمانی که استخوان فک شما سالم است، می توانیم ایمپلنت بگذاریم. اگر استخوان تحلیل رفته است و به اندازه کافی برای ایمپلنت قوی نیست، می‌توانیم پیوند استخوان را انجام دهیم تا استخوان فک شما سالم و آماده برای کاشت ایمپلنت شما باشد. برای ملاقات با تیم ما، از راه های زیر با ما ارتباط برقرار کنید، ما می توانیم برایتان تعیین کنیم که آیا شما کاندیدای خوبی برای ایمپلنت هستید یا خیر.

آیا ایمپلنت فقط برای افراد مسن تر است؟

دندان های از دست رفته را می توان در هر سنی جایگزین کرد، زیرا از دست دادن دندان می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. خواه به دلیل ضربه به دندان دندانی را از دست داده باشید یا شاید در نتیجه ورزش های تماسی و یا به دلیل عفونت یا ساییدگی و  …، ما می توانیم به شما یک لبخند کاملاً جدید درست مانند سایر دندان های طبیعی خود، بدهیم.

تاثیر ایمپلنت بر صورت

سن مناسب ایمپلنت دندان

سخن آخر

اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و به یک راه حل جایگزین دندان دائمی علاقه مند هستید، تیم متخصص جراحی ایمپلنت و دهان کلینیک شبانه روزی رایا می تواند به شما در این زمینه کمک کند. در مورد مزایای ایمپلنت دندان بیشتر مطالعه کنید و با تعیین یک قرار ملاقات از کاندید بودن برای ایمپلنت دندان مطلع شوید.