جراحی ایمپلنت تحت بیهوشی کامل

کاشت ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دهان دارد و در نتیجه ممکن است بیمار آرام بخش شود. انواع زیادی از بیهوشی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. انتخابی به عواملی مانند تعداد ایمپلنت هایی که قرار است گذاشته شود و راحتی و ترجیحات شخصی بیمار بستگی دارد. به طور معمول، بیمار در طول عمل کاملاً بیهوش نخواهد شد.

جراحی ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت تحت بیهوشی

انواع بیهوشی برای کاشت ایمپلنت

بیهوشی در بسیاری از روش های پزشکی استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که جراحی بدون درد برای بیمار انجام می شود. انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد که سه نوع آن در جراحی ایمپلنت دندان رایج ترین آنها است: آرامبخش موضعی، عمومی و آگاهانه. نوع بیهوشی مورد استفاده به پیچیدگی عمل جراحی و احساس راحتی بیمار بستگی دارد.

آیا برای جراحی ایمپلنت نیاز به بیهوشی است؟

شما اینجا هستید: ایمپلنت های خانگی برای ایمپلنت بیهوشی لازم است…
روش کاشت ایمپلنت دندان یک جراحی نسبتاً بزرگ است. جراح ایمپلنت شما برای اطمینان از راحتی شما در تمام طول مدت، از نوعی بیهوشی استفاده می کند. نوع بیهوشی مورد استفاده بین شما و جراح تعیین می شود. این روش لزوما نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

انواع بیهوشی مورد استفاده برای جراحی ایمپلنت

در بسیاری از موارد، تنها از بی حسی موضعی در هنگام کاشت ایمپلنت دندان استفاده می شود. این شبیه به بی حسی است که در هنگام پرکردن یا تاج دندان یا کشیدن دندان استفاده می شود. ناحیه ای را که در آن جراحی انجام می شود بی حس می کند تا در حین انجام عمل احساس ناراحتی نکنید.

اگر در مورد اضطراب یا ناراحتی حتی با یک بی حس کننده موضعی نگران هستید، می توانید با پریودنتیست خود در مورد استفاده از آرامبخش صحبت کنید. می توانید در طول جراحی از یک آرام بخش خوراکی استفاده کنید یا اکسید نیتروژن دریافت کنید. این تضمین می کند که شما بدون اضطراب هستید. شما همچنان کاملاً هوشیار خواهید بود، اما به نظر می رسد زمان سریعتر می گذرد و هیچ استرس یا ناراحتی را تجربه نخواهید کرد.

در برخی موارد، یک بیهوشی عمومی ممکن است توصیه شود. در این صورت شما کاملاً ناخودآگاه و از هر اتفاقی که در اطرافتان رخ می دهد بی خبر خواهید بود. بیهوشی عمومی معمولاً فقط برای روش هایی مناسب است که پیچیده هستند و انجام آنها زمان زیادی می برد. یک روش ایمپلنت برای جایگزینی کل قوس دندان ممکن است تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

تصمیم گیری در مورد بیهوشی

در جلسه مشاوره اولیه ایمپلنت با پریودنتیست خود در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده در پروسه ایمپلنت صحبت خواهید کرد. او مطمئن خواهد شد که شما با تصمیم نهایی در مورد نحوه انجام جراحی خود راحت هستید. اگر در مورد بیهوشی یا سایر جنبه های این روش سوالی دارید، حتماً در حین مشاوره یا قبل از انجام جراحی از آنها بپرسید. دانستن اینکه دقیقاً چه اتفاقی قرار است بیفتد و چگونه می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که راحت، مطمئن و بدون اضطراب هستید.

جراحی ایمپلنت تحت بی حسی

جراحی تحت بیهوشی کامل

کدام گزینه برای من ایده آل خواهد بود؟

برای اکثر بیماران، آرام بخش اکسید نیتروژن یا آرام بخش IV ایده آل ترین گزینه ها هستند. هر دوی این روش‌های بی‌حسی، همراه با بی‌حسی موضعی، می‌توانند به بیماران کمک کنند تا در طول یک عمل احساس آرامش و آسودگی کامل داشته باشند.

در بسیاری از موارد، میزان آرامش و راحتی مطلوب بیمار و ماهیت جراحی دهان، شکل ایده آل آرامبخش را تعیین می کند. آرامبخشی عمیق تر با داروهای IV ممکن است برای بیمارانی که نیاز به جراحی گسترده دارند یا ممکن است بیشتر در معرض اضطراب ناشی از جراحی دهان باشند ایده آل باشد.

بحث در مورد بیهوشی و سایر موارد

در طول فرآیند مشاوره، ما بسیار خوشحال خواهیم شد که تمام گزینه های بیهوشی شما را بررسی کنیم. با بحث طولانی در مورد این گزینه ها، می توانید انتخاب هوشمندانه ای در مورد سلامت و تندرستی دندان خود و همچنین احساس راحتی و رفاه عمومی خود در طول جراحی دهان داشته باشید.

محلی برای رویه های جزئی

بی حسی موضعی معمولاً زمانی استفاده می شود که فقط یک یا دو ایمپلنت دندان قرار داده شود. هنگامی که بی حسی موضعی انجام می شود، ناحیه دهانی که روی آن کار می شود بی حس می شود و بیمار بیدار می شود. این نوع بیهوشی عموماً برای جراحی های جزئی ایمپلنت استفاده می شود، زیرا زمان انجام عمل کوتاه تر از زمانی است که چندین ایمپلنت گذاشته می شود.

بیهوشی عمومی برای پیوند استخوان

بیهوشی عمومی قوی ترین نوع است. بیشتر در مواقعی که پیوند استخوان ضروری است استفاده می شود. در طول فرآیند ایمپلنت دندان، اگر بیمار استخوان های سالم کافی برای حمایت از ایمپلنت ها را نداشته باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. تحت بیهوشی عمومی، بیمار کاملاً بیهوش می شود و عمل را به خاطر نمی آورد.

آرامبخش آگاهانه برای اضطراب دندان

نوعی از بیهوشی به نام آرامبخشی آگاهانه نیز توسط برخی جراحان دهان ارائه می شود. برای بیماران مبتلا به اضطراب دندانپزشکی، آرامبخشی آگاهانه می تواند به آنها در حین جراحی کمک کند تا آرام شوند. این نوع آرامبخش معمولاً به صورت اکسید نیتروژن یا دارویی تجویز می شود که باعث خواب آلودگی می شود و احساس اضطراب و استرس را از بین می برد. بیمار هنوز تحت آرامبخشی آگاهانه بیدار است، اما معمولاً در حالت خواب مانند است.

بهبودی پس از جراحی

آرام‌بخشی می‌تواند جراحی را برای بیمار در طول عمل بی‌درد کند، اما اکثر بیماران حداقل ناراحتی جزئی را در دوره نقاهت تجربه خواهند کرد. مسکن هایی مانند ایبوپروفن معمولاً تمام چیزی است که برای تسکین درد در ناحیه چانه، گونه ها یا زیر چشم ها لازم است. بیماران همچنین باید از کیسه یخ برای کاهش تورم و خوردن غذاهای نرم استفاده کنند.

دوره نقاهت پس از جراحی نسبتا کوتاه است و برای اکثر بیماران کمتر از یک هفته طول می کشد. برای کاهش ناراحتی، بیماران باید حداقل دو بار در روز دهان خود را با آب نمک گرم بشویند و هنگام مسواک زدن ملایم تر باشند. معاینات منظم با دندانپزشک برای اطمینان از اتصال ایمپلنت به استخوان و بهبود آن ضروری است.

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت در بیهوشی

نتیجه
معمولاً بیماران در طول جراحی ایمپلنت دندان برای محافظت در برابر درد در طول این روش تهاجمی آرام‌بخش می‌شوند. اکثر بیماران تحت آرامبخشی آگاهانه قرار می گیرند در حالی که بی حسی موضعی در ناحیه دهانی که روی آن کار می شود اعمال می شود. مگر اینکه پیوند استخوان درگیر باشد، بیهوشی عمومی به ندرت در جراحی ایمپلنت دندان استفاده می شود.