بررسی قیمت ایمپلنت دندان

برای اکثر افراد، ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های آسیب دیده، ناسالم یا از دست رفته هستند. اما ممکن است  برایتان این پرسش پیش بیاید که محدوده قیمت این ایمپلنت های دندانی چقدر است و طبق چه استانداردهایی تعیین می شود. در این مقاله به بررسی قیمت ایمپلنت دندان و درمورد مزایای ایمپلنت کردن در کلینیک رایا دنتال می پردازیم.

هزینه کاشت ایمپلنت

هزینه کاشت ایمپلنت دندان

میانگین هزینه ایمپلنت دندان

هیچ دو روش کاشت ایمپلنت دندان یکسان نیستند، به همین دلیل است که قیمت ایمپلنت دندان، همیشه به عنوان طیف گسترده ای در نظر گرفته می شود. در واقع روش های کاشت ایمپلنت پیچیده هستند و در هر روش چندین بخش وجود دارد و به همین علت هزینه های مختلفی برای هر قسمت از آن وجود دارد.

عناصری که در هزینه نهایی دندان یا دندان جدید شما نقش دارند عبارتند از:

  • معاینه جامع دندانپزشکی شامل تصویربرداری سه بعدی
  • کشیدن دندان های مشکل دار در صورت لزوم
  • نصب ایمپلنت(های) دندان
  • قرار دادن سخت افزار تکیه گاه
  • ساخت تاج دندان
  • قرار دادن تاج

هزینه کلی کاشت ایمپلنت دندان

هزینه هر ایمپلنت دندان بستگی به نوع عمل دندانپزشکی دارد. برخی از مطب های دندانپزشکی یک اسکن کامپیوتری رایگان (CT) را در ابتدای فرآیند به بیماران ارائه می دهند (سی تی اسکن به بررسی مناسب بودن فک و دهان شما برای ایمپلنت دندان کمک می کند). اما اگر مجبور باشید برای تصویر سه بعدی هزینه کنید، ممکن است یک مبلغی در ابتدا برای این کار از شما بگیرند.

به طور کلی، ایمپلنت یک سرمایه گذاری مادام العمر است و بر این اساس قیمت گذاری می شود. به طور کلی هزینه کل ایمپلنت هر دندان، از شروع تا پایان کار، بسته به نوع ایمپلنت، نیاز بیمار به پیوند استخوان و … متغیر است.

دلیل اصلی عدم وجود قیمت استاندارد این است که هیچ دو روش مشابهی در کاشت ایمپلنت وجود ندارد. قیمت ایمپلنت دندان بر اساس نوع و پیچیدگی کار ارزیابی می شود. به عبارت دیگر، متغیرهایی مانند اینکه آیا سی تی اسکن در معاینه اولیه انجام شده است یا نیاز به لیفت سینوس یا پیوند استخوان – و نوع پیوند استخوان – همگی بر قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

عوامل دیگری که بر قیمت ایمپلنت‌های دندانی شما تأثیر می‌گذارند عبارتند از مکان پزشک شما، شهرهای بزرگ معمولاً گران‌تر هستند.

هزینه ایمپلنت تک دندان

ایمپلنت یک پیچ فلزی یا سرامیکی است که به استخوان فک می‌رود. علاوه بر آن به یک اباتمنت (قسمتی که تاج را به ایمپلنت متصل می کند) و خود تاج برای قرارگیری برای ایمپلنت نیاز دارید. تمامی این اقلام ایمپلنت، دارای قیمت جداگانه می باشند.

بسیاری از بیماران همچنین به لیفت سینوس یا پیوند استخوان نیاز دارند تا استخوان فک به اندازه کافی سالم بماند تا ایمپلنت ثابت بماند، این مورد نیز به هزینه ها می افزاید.

کاشت ایمپلنت دندان

هزینه کاشت ایمپلنت در ایران

هزینه ایمپلنت چند دندانی

اگر بیش از یک دندان را با ایمپلنت جایگزین می‌کنید و آن دندان‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند، گزینه‌های بیشتری برای ایمپلنت و در نتیجه قیمت های بیشتر و یا متنوع تری دارید.

به عنوان مثال، اگر شکافی از سه یا چهار دندان مجاور را پر می‌کنید، ممکن است بتوانید از یک بریج استفاده کنید که فقط با دو ایمپلنت در جای خود نگه داشته شده است، که هزینه کل را کاهش می‌دهد، از آنجایی که دو ایمپلنت می توانند از سه یا چهار دندان مجاور پشتیبانی کنند، هزینه کمتری نسبت به چهار ایمپلنت جداگانه دارد.

هزینه ایمپلنت تمام دهان

از آنجایی که روش‌های مختلفی برای جایگزینی دندان کامل وجود دارد، طیف گسترده‌ای از قیمت‌گذاری نیز در دندانپزشکی وجود دارد. گران ترین انتخاب، تعویض دندان ها به صورت جداگانه است. این روش راحت ترین راه است و به دندانپزشک اجازه می دهد تا برخی از دندان های موجود را در صورتی که به اندازه کافی سالم هستند، حفظ کند.

یک گزینه ارزان تر، پروتزهای متکی به ایمپلنت است، که در آن دو قوس کامل از دندان مصنوعی جایگزین دندان های طبیعی بالا و پایین می شوند (پس از برداشتن دندان های باقی مانده). چهار تا شش ایمپلنت هر کدام در فک بالا و پایین در جای دندان های سابق، متصل می شوند. این گزینه که با نام تجاری All-on-4 نیز شناخته می شود، قیمت آن با توجه به نوع ایمپلنت، متغیر است.

هزینه های اضافی ایمپلنت های دندانی
مطمئن شوید که شما و دندانپزشکتان در مورد قیمت گذاری صحبت می کنید و هزینه ها را درک می کنید. لوین می گوید: «به ندرت هزینه های پنهانی وجود دارد. “بیشتر دندانپزشکان کل هزینه را از قبل ارائه می دهند.” اگر به متخصصان متعددی مانند دندانپزشک و جراح دهان مراجعه می کنید، مطمئن شوید که هر دو مجموعه هزینه ها را در نظر گرفته اید.

تنها هزینه‌های اضافی که ممکن است داشته باشید، داروهای بدون نسخه یا نسخه‌ای است، مانند مسکن بعد از برخی از عمل‌ها یا آنتی‌بیوتیک‌ها قبل یا بعد از آن، اگر دندان‌پزشک تشخیص دهد که لازم است.

از آنجایی که کاشت دندان یک فرآیند طولانی است، در برخی کلینیک های دندانپزشکی شما می توانید هزینه های آن را در طول چندین ماه پرداخت کنید.

قیمت ایمپلنت دندان شامل چه مواردی می شود

قیمت ایمپلنت دندان ممکن است گران به نظر برسد اما بهتر است بدانید که پول شما دقیقا خرج چه مواردی می شود؟

  1. متخصص ایمپلنت یا جراح: ایمپلنت مانند کشیدن دندان ساده یا پر کردن دندان نیست، بلکه جراحی محسوب می شود. برای انجام این کار به یک متخصص – دندانپزشک با آموزش ایمپلنتولوژی، جراح دهان، یا متخصص پروتز نیاز دارید، بنابراین برای تخصص آنها هزینه می کنید.
  2. مشاوره و معاینات: قبل از اینکه بتوانید جراحی را انجام دهید، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید، عکسبرداری با اشعه ایکس، تشخیص (که آیا ایمپلنت ضروری است) و پیش آگهی.
  3. کاشت ایمپلنت: این هزینه عملاً گذاشتن ایمپلنت زمانی است که سوراخی در استخوان فک ایجاد می شود و ایمپلنت وارد می شود.
  4. قرار دادن تکیه گاه: پس از بهبودی لثه پس از کاشت، یک اباتمنت روی ایمپلنت پیچ می شود و یک تاج موقت قرار می گیرد. گاهی اوقات هنگام کاشت ایمپلنت می‌تواند روی آن برود.
  5. تاج دائمی: تاج موقت برداشته شده و با تاج دائمی جایگزین می شود.
عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت

آیا هزینه های ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟ بستگی به برنامه و کلینیک دندانپزشکی شما دارد. برخی از طرح های دندانپزشکی شامل بیمه ایمپلنت هستند، اما برخی دیگر اینطور نیستند. قبل از انجام اقدامات لازم برای کاشت ایمپلنت، شرکت های بیمه خود را هم پزشکی و هم دندانپزشکی بررسی کنید.