ایمپلنت های یک روزه یا فوری چیست؟

هنگامی که دندانتان را در اثر حادثه رانندگی، تصادف و یا حین ورزش از دست می دهید، بهترین گزینه برای شما ایمپلنت های یک روزه یا فوری است که در سریع ترین زمان ممکن در محل دندان از دست رفته قرار گرفته و با استخوان فک جوش می خورد.

ایمپلنت های یک روزه یا فوری زمانی است که تاج، پل یا پروتز بلافاصله در بالای ایمپلنت یا ایمپلنت دندان قرار می گیرد. این بدان معنی است که می توانید دندان های جایگزین را در همان روز دریافت کنید.

برای اینکه بتوان دندان‌ها را در همان روز به ایمپلنت‌ها متصل کرد، مهم است که ایمپلنت‌ها از ثبات کافی برخوردار باشند. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قبل از کاشت ایمپلنت، دندان‌ها را کشیده و اجازه دهید حفره‌ها، با یا بدون پیوند استخوان، بهبود یابند. در این مدت می توان یک ترمیم موقت ارائه داد.

با این حال، در بسیاری از موارد، با برنامه‌ریزی دقیق و آخرین تکنیک‌ها، به نظرم می‌توان آن را پیش‌بینی کرد و ترجیح داد که دندان‌های ایمپلنت موقت را در همان روز کشیدن دندان ثابت کرد. این را می توان در فک پایین یا فک بالا انجام داد.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت یک روزه چیست؟

دندان های موقت را کی باید روی پایه ایمپلنت قرار داد؟

معمولاً چندین ایمپلنت کاشته می‌شود و چند ساعت بعد می‌توان یک قوس کامل از دندان‌های موقت یا دائمی را در جای خود ثابت کرد. برخی اقدامات احتیاطی پس از جراحی لازم است تا ایمپلنت ها با موفقیت با استخوان فک ادغام شوند. همه بیماران برای ترمیم فوری مناسب نیستند و باید در مرحله برنامه ریزی در مورد این گزینه درمانی با دندانپزشک خود صحبت کنند.

تصمیم گیری در مورد گذاشتن کاشت ایمپلنت فوری دندان یا تأخیر در گذاشتن ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد و هیچ قانون خاصی اعمال نمی‌شود. یک رویکرد فوری هم تعداد جلسات مورد نیاز، هم مدت زمان درمان را کاهش می دهد و هم مهمتر از همه، معمولاً فقط یک ویزیت جراحی را شامل می شود. ایمپلنت های فوری مزایای فوق العاده ای دارند اما نباید از آنها استفاده کرد مگر اینکه شرایط ایده آل خود را نشان دهد.

پیوند استخوان چه تاثیری بر طول درمان دارد؟

اگر دندانپزشک شما توصیه می کند که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت ندارید، ممکن است بتوانید استخوان را جمع کنید. این فرآیند پیوند استخوان نامیده می شود و معمولاً مدت زمان درمان شما را افزایش می دهد.

اگر استخوان فک شما کوچک شده باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که استخوان مورد استفاده منظم قرار نگیرد یا در نتیجه عفونت باشد. این یک فرآیند طبیعی به نام جذب است. انقباض تحلیل می تواند زمانی اتفاق بیفتد که پس از از دست دادن دندان، شکافی باقی بماند. همچنین با پیری طبیعی و تحت پروتز معمولی رخ می دهد. فشار یک دندان مصنوعی بر روی لثه ها در حین جویدن باعث کاهش جریان خون می شود که می تواند سرعت تحلیل استخوان را نیز افزایش دهد.

پیوند استخوان جزئی را می توان در همان روز کاشت ایمپلنت انجام داد. بسته به حجم استخوانی که از دست می‌رود، ممکن است لازم باشد ابتدا پیوند استخوان در یک مرحله جداگانه انجام شود. پس از پیوند استخوان، می توانید انتظار داشته باشید که چهار تا شش ماه صبر کنید تا استخوان با موفقیت بهبود یابد، قبل از اینکه ایمپلنت در فک خود قرار دهید. در صورت لزوم، می توان دندان های موقت ایجاد کرد، بنابراین در طول درمان شکافی ندارید.

پیوند استخوان پایه محکمی را فراهم می کند و نتیجه ایمپلنت را تا حد زیادی بهبود می بخشد. اگر حجم استخوان شما نیاز به افزایش دارد، زمان اضافی که برای بهبود کمیت و کیفیت آن در نظر گرفته می‌شود، معمولاً زمان خوبی است. در مورد پیوند استخوان بیشتر بدانید.

اهمیت کاشت ایمپلنت دندان

عمل پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت

آیا در طول درمان دندان خواهم داشت؟

اگر دندان هایی که با ایمپلنت های دندانی جایگزین می شوند قابل مشاهده باشند، به احتمال زیاد می خواهید در طول دوره درمان، دندان های موقت داشته باشید. دندانپزشک شما ممکن است دندان‌های جایگزین را در همان روزی که ایمپلنت انجام می‌دهید بچسباند، یا ممکن است مجبور باشید چندین ماه صبر کنید تا دهانتان بهبود یابد. برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دندان ها یا عدم وجود دندان، می توانید یک پروتز یا بریج موقت نصب کنید. اگر در حال حاضر پروتزهای کامل دارید، می‌توان آن‌ها را تغییر داد تا به شما امکان استفاده از آن‌ها را زمانی که تحت درمان هستید، بدهید.

آیا ایمپلنت ارزش صبر کردن را دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان و نصب دندان‌های جایگزین معمولاً حداقل به دو مرحله نیاز دارد و می‌تواند بین شش هفته تا شش ماه متفاوت باشد. دلیل خوبی برای این بازه های زمانی وجود دارد. ایمپلنت‌ها زمانی که به استخوان فک متصل می‌شوند بخشی از آناتومی شما می‌شوند. این می تواند آنها را به اندازه دندان های سالم و طبیعی قوی و قابل اعتماد کند.

درمان ایمپلنت یک مسابقه نیست، بگذارید بدن و ایمپلنت‌های جدیدتان با سرعت طبیعی خود بهبود پیدا کنند و سپس برای مدت طولانی از دندان یا دندان‌های جدید خود لذت ببرید.

ماندگاری ایمپلنت دندان

اگر از ایمپلنت های شما به خوبی مراقبت شود، و اگر استخوانی که روی آن نصب می شود کافی، قوی و سالم باشد، می توانید انتظار داشته باشید که برای سال های زیادی دوام بیاورند. در حالی که در آن زمان ممکن است شش ماه یک روند درمانی طولانی به نظر برسد، مزایای طولانی مدت ایمپلنت مطمئناً می تواند ارزش صبر کردن را داشته باشد.

زمان بندی های فردی و مسائل مربوط به مورد شما را فقط می توان از دندانپزشک ایمپلنت دریافت کرد. پس از مشاوره و برنامه ریزی درمان، دندانپزشک ایمپلنت شما می تواند در مورد مدت زمان احتمالی درمان به شما ایده دهد.

استحکام ایملنت دندان

ماندگاری ایمپلنت دندان

سخن آخر

اگر دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اید، کاشت ایمپلنت یک روزه یا فوری دندان یک گزینه مناسب برای درمان دندان هایتان می باشند زیرا از نظر استحکام، دوام، ظاهر و راحتی درست مانند دندان های طبیعیتان می باشد.