ایمپلنت های دندانی در مقابل تاج ها

ایمپلنت‌ها و روکش‌های دندانی دو گزینه ممکن برای ترمیم دندان‌هایی هستند که آسیب دیده‌اند یا پوسیدگی زیادی دارند. با وجود این، روکش ها و ایمپلنت ها دو نوع درمان بسیار متفاوت هستند که هر کدام مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا همه چیزهایی است که هنگام مقایسه ایمپلنت های دندانی در مقابل روکش دندان لازم است بدانید را توضیح داده ایم.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت و تاج دندان

کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

زمانی که دندانی به دلیل آسیب دیدگی بیش از حدی که نمی‌توان آن را حفظ کرد نیاز به کشیدن دارد، کاشت ایمپلنت دندان معمولاً به عنوان بهترین گزینه برای ترمیم توصیه می‌شود. دندانپزشکان و جراحان دهان، ایمپلنت را بالاتر از سایر روش‌های درمانی توصیه می‌کنند، زیرا آنها تنها ترمیم دندانی هستند که جایگزین کل دندان از جمله ریشه می‌شوند. استخوان فک با جایگزین کردن ریشه حفظ می‌شود، که نیش شما را قوی نگه می‌دارد و از فرو ریختن دندان که منجر به پیری زودرس می‌شود، جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت‌های دندانی، پست‌های کوچکی هستند که با جراحی قرار می‌گیرند و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شوند. تاج، دندان مصنوعی یا پل به ایمپلنت(ها) چسبانده می شود و گاهی اوقات از اباتمنت برای اتصال ایمپلنت به ترمیم استفاده می شود. ایمپلنت های دندانی پس از از دست دادن دندان، عملکرد و ظاهر را به طور کامل بازیابی می کنند.

اگر بین ایمپلنت دندان و روکش انتخاب می کنید، دندان طبیعی شما هنوز وجود دارد، اما احتمالاً آسیب دیده است. هنگام سنجش اینکه آیا دندان را با ایمپلنت جایگزین کنید یا آن را با روکش ترمیم کنید، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

مزایای ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی است. در صورت مراقبت مناسب، ایمپلنت های دندانی می توانند مادام العمر دوام بیاورند، اگرچه ترمیم هایی که به آنها متصل می شوند به دلیل ساییدگی و پارگی نیاز به تعویض گهگاهی دارند.

استخراج و جایگزینی با ایمپلنت ممکن است به شما این امکان را بدهد که از اقدامات بعدی اجتناب کنید.

بسته به وضعیت دندان شما، نگه داشتن آن و ترمیم آن با روکش ممکن است منجر به مشکلات دندانی بیشتری در مسیر شود.

معایب ایمپلنت دندان

  • ابتدا باید دندان خود را بکشید.

ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شوند که نیاز به کشیدن دندان طبیعی شما دارد. دندانپزشکان ترجیح می دهند محافظه کارانه عمل کنند و دندان های طبیعی شما را تا حد امکان حفظ کنند، بنابراین کاشت ایمپلنت به ندرت توصیه می شود مگر اینکه دندانی دیگر قابل نجات نباشد.

  • ایمپلنت های دندانی گران هستند.

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است. اگر هنوز دندان خود را دارید، بعید است که ایمپلنت تحت پوشش بیمه قرار گیرد، به خصوص اگر دندان سالم باشد و بتوان آن را جراحی کرد.

تاج دندان چیست؟

دندان هایی که بالای خط لثه آسیب دیده اند با روکش های دندانی ترمیم می شوند. ساختار دندان آسیب دیده برداشته می شود و دندان باقی مانده با روکشی پوشانده می شود تا از آسیب، عفونت یا آسیب اضافی محافظت شود. روکش ها به دندان شما چسبانده می شوند و از آلیاژ فلز، آلیاژ طلا یا مواد همرنگ دندان ساخته می شوند.

روکش‌ها برای سال‌ها درمان انتخابی برای دندان‌های دارای پوسیدگی یا آسیب قابل توجه بوده‌اند. وقتی صحبت از روکش های دندانی به میان می آید، باید چند نکته را از نظر مزایا و معایب آن در نظر بگیرید.

مزایا و معایب ایمپلنت

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای روکش های دندانی

برخی از مزایای روکش های دندانی نسبت به کاشت ایمپلنت دندان عبارت هستند از:

  • نیاز به جراحی ندارد.

برخلاف روش ایمپلنت دندان، نیازی به کشیدن دندان در روش روکش دندان نیست. روکش دندان راه حلی آسان و ساده است و از آن جایی که نیازی به جراحی دهان ندارند، وقت زیادی از شما نمی گیرند.

  • بخشی از دندان طبیعی شما با روکش حفظ می شود.

این بهترین حالت برای سلامت دهان و دندان شماست. ایمپلنت های دندانی موثر و بی خطر هستند، اما بدون عوارض نیستند. اگر ریشه دندان شما نیازی به تعویض نداشته باشد، انتخاب روکش به این معنی است که شما مجبور نخواهید بود روند بهبودی طولانی، پیوند استخوان احتمالی، خطر عوارض جانبی در صورت رخ دادن و عفونت و غیره را طی کنید.

  • تاج ها مقرون به صرفه هستند.

اگر بیمه دندانپزشکی دارید، روکش‌ها احتمالاً تحت پوشش طرح شما قرار می‌گیرند، و آن را به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر تبدیل می‌کند.

معایب روکش های دندانی

  • تاج ها نیاز به تعویض دارند.

برخلاف ایمپلنت های دندانی، روکش ها دائمی نیستند. شما باید هر پنج تا 10 سال یکبار آنها را تعویض کنید.

ایمپلنت های دندانی در مقابل تاج ها: خط پایین

 

مزایای روکش دندان

ایمپلنت در مقابل روکش دندان

یک قرار ملاقات برای مشاوره ایمپلنت دندان تعیین کنید

در این مقاله سعی کردیم به بررسی مزایا و معایب روکش‌ها و ایمپلنت های دندانی در مقابل روکش دندان، بپردازیم، اما تنها راه برای دانستن اینکه کدام یک از این روش های درمان، برای شما بهترین است، تعیین وقت ملاقات برای مشاوره است.

ما می توانیم به شما بگوییم که آیا دندان شما ارزش حفظ کردن با روکش دندان را دارد یا بهتر است آن را کشیده و با ایمپلنت دندان جایگزین کنید.
اگر می‌خواهید درباره ایمپلنت‌های دندانی بیشتر بدانید، امروز از طریق شماره های زیر با ما تماس بگیرید تا برای مشاوره با دکتر در اسرع زمان، وقت بگیرید.