آیا ایمپلنت های دندانی پوسیده و خراب می شوند؟

یکی از سوالاتی که برای خیلی از متقاضیان کاشت ایمپلنت دندان پیش می آید این است که آیا ایمپلنت های دندانی پوسیده و خراب می شوند؟ در پاسخ می توان گفت که در بیشتر موارد، دندان‌های شما فوق‌العاده قوی هستند، اما با گذشت زمان، ساییدگی عمومی، بیماری‌های لثه و حفره‌ها دندان‌ها و ساختار آن‌ها را ضعیف می‌کنند.

این می تواند منجر به آسیب شدید یا حتی از دست دادن دندان ها شود. برای روش های دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکان توافق دارند که ایمپلنت های دندانی قوی تر از دندان های طبیعی هستند. آنها همچنین کاملاً طبیعی به نظر می رسند و دندانپزشک خوب اطمینان حاصل می کند که برایتان کاملاً مناسب باشند.

زمانی که دندان‌های شما شروع به نشان دادن علائم ساییدگی می‌کنند یا از بین می‌روند، ایمپلنت‌های دندان بهترین گزینه برای جایگزینی هستند.

ایمپلنت‌های دندانی از فلز تیتانیوم ساخته شده‌اند که هیچ کدام از این دو مورد تحت تأثیر حفره‌ها قرار نمی‌گیرند. با این حال، حفظ سلامت لثه قبل و بعد از کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. یکی از شایع ترین علل شکست ایمپلنت، بیماری لثه است، بنابراین در صورت کاشت ایمپلنت، داشتن لثه های سالم ضروری است.

آسیب های ایمپلنت

آسیب های ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی و بیماری لثه

ایمپلنت های دندانی بر خلاف دندان های طبیعی شما مستعد پوسیدگی نیستند. آنها از فلز و پرسلن ساخته شده اند، بنابراین باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند نمی توانند روی آنها تأثیر بگذارند. با این حال، ملاحظات خاصی در مورد ایمپلنت در مورد بیماری لثه وجود دارد.

بیماری لثه یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان در مورد دندان های طبیعی است. در دندانپزشکی ایمپلنت، بیماری لثه یکی از علل اصلی شکست ایمپلنت است. هنگامی که به بیماری لثه مبتلا می شوید، لثه ها از ریشه دندان عقب می نشینند و دندان ها با حمایت ناکافی باقی می مانند.

در نهایت ممکن است دندان ها لق شده و بیفتند. همین اتفاق می تواند در مورد ایمپلنت نیز بیفتد. اگر لثه ها به شدت عفونی شوند، دیگر نمی توانند از ایمپلنت ها حمایت کنند و ایمپلنت ها شل می شوند. هنگامی که ایمپلنت به این شکل شکست خورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را برداشته و دوباره شروع کنید.

هنگام کاشت ایمپلنت، دهان خود را سالم نگه دارید

به دلیل مشکلاتی که ممکن است در هنگام ابتلا به بیماری لثه ایجاد شود، بسیاری از دندانپزشکان از بیماران ایمپلنت می خواهند که بیشتر از دو بار در سال آنها را ببینند، به ویژه در سال اول یا دو سال پس از کاشت ایمپلنت بهتر است به دندانپزشکی مراجعه کنید. این برای اطمینان از سالم ماندن لثه ها و ایمن ماندن ایمپلنت ها است. اگر علائم بیماری لثه رخ دهد، دندانپزشک شما می تواند آنها را به سرعت درمان کند و از شکست نهایی ایمپلنت جلوگیری کند.

ایمپلنت ها می توانند باکتری ها و پلاک ها را مانند دندان های معمولی جمع آوری کنند، بنابراین مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن اطراف اباتمنت ها بسیار مهم است. اگر پروتز متحرکی دارید که با ایمپلنت متصل شده است، به طور مرتب دندان مصنوعی را تمیز کنید تا هرگونه پلاک یا باکتری تجمع یافته از بین برود. مراقبت خوب از ایمپلنت ها به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که آنها مادام العمر برای شما دوام می آورند.

مزایای ایمپلنت های دندانی

1. ایمپلنت های دندانی بسیار با دوام هستند.

دندان‌های ما دارای ماندگاری بالایی هستند، اما مراقبت بد از دهان، استرس و رژیم‌های غذایی مملو از مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین به این معناست که دندان ها همیشه اینطور نمی مانند. بیش از هر زمان دیگری، افراد در هر سنی در معرض پوسیدگی دندان و بیماری های لثه قرار می گیرند که منجر به پوسیدگی یا از دست دادن دندان ها می شود.

ایمپلنت های دندانی برای بازگرداندن لبخند افراد، جایگزینی دندان های از دست رفته و جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده می شوند. ایمپلنت دارای یک پایه است که مانند ریشه دندان عمل می کند و یک اباتمنت (قطعه اتصال) و همچنین تاج دندان یا دندان مصنوعی روی آن قرار می گیرد و نصب می شود.

پایه پیچ و قطعه اتصال از تیتانیوم ساخته شده است که یکی از بادوام ترین فلزات موجود است. زیرا زنگ نمی‌زند و زیست سازگار است، به این معنی که احتمال رد شدن آن توسط بدن انسان بسیار کم است.

پس از کاشت ایمپلنت دندان، استخوان فک در اطراف پست التیام می یابد و به همان اندازه قوی تر از دندان های طبیعی می شود.

2. پوسیده نمی شوند

دندان های طبیعی بر خلاف ایمپلنت ها می توانند پوسیدگی، پوسیدگی و حتی افتادن داشته باشند. ایمپلنت های تیتانیوم اینطور نیستند، به همین دلیل است که دندانپزشکان اغلب آنها را به عنوان راهی برای ترمیم لبخند و ترمیم دندان های آسیب دیده توصیه می کنند.

اما هشدار دهید، اگر ایمپلنت‌ها را عاری از باکتری نگه ندارید، ممکن است عفونی شوند. حتی با دندان‌های جدید فوق‌انسانی‌تان، باز هم باید مسواک بزنید، نخ دندان بکشید، با دهانشویه بشویید و مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

3. ترک خوردن یا شکستن ایمپلنت تقریبا غیرممکن است.

به طور تقریبی قطعات پایه و اباتمنت تخریب ناپذیر هستند، زیرا تاج ها می توانند مانند دندان های طبیعی بشکنند و درست مانند دندان‌های طبیعی، روکش‌ها می‌توانند در نتیجه دندان قروچه موقت یا مداوم، ساییدگی، جویدن ناخن یا جویدن مواد غذایی سفت، ساییده شوند.

به عبارت ساده تر، بخشی از ایمپلنت دندان شما بسیار قوی تر از دندان های خودتان است، اما ممکن است بشکند و آسیب ببیند و حتی بیفتد.

هر ساله بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی، روش های ترمیمی را از ایمپلنت و روکش دندان گرفته تا بریج و پروتز را انجام می دهد.

چه نوع روش های دندانپزشکی ترمیمی موجود است؟

با تمام پیشرفت های دندانپزشکی در 10 سال اخیر، روش هایی برای بازگرداندن لبخند، ترمیم دندان های شکسته یا شکسته و حتی جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارد.

شما می توانید ایمپلنت دندان، بریج و همچنین پروتز جزئی یا کامل را انتخاب کنید. دکتر هریسون یک معاینه کامل انجام می دهد و سوالاتی در رابطه با سلامت دندان و سلامت کلی شما می پرسد. پس از ارزیابی دقیق، او توصیه می کند که کدام روش برای شما بهترین است.

به جای روش های پیچیده ترمیمی، آیا بهتر نیست فقط دندان های پوسیده یا آسیب دیده را بکشید؟

در حالی که ممکن است چند سال پیش این یک گزینه بوده باشد، کشیدن دندان پوسیده یا آسیب دیده آخرین راه حل خواهد بود. دندانپزشکی ترمیمی به شما کمک می کند تا دندان های خود را سالم نگه دارید و در عین حال دندان هایی که در اثر پوسیدگی دندان یا بیماری لثه آسیب دیده اند را ترمیم یا جایگزین کنید.

کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در این مقاله به بررسی این سوال که آیا ایمپلنت های دندانی پوسیده و خراب می شوند یا خیر پرداخته ایم و مهم ترین نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد، هزینه ایمپلنت دندان است زیرا نمی توان از این واقعیت عبور کرد که ایمپلنت دندان، مانند سایر روش های ترمیمی، می تواند پرهزینه باشد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که هم روی سلامت دندان و هم برای سلامت کلی خود سرمایه گذاری می کنید.