آیا شما به بیهوشی در دندانپزشکی نیاز دارید؟

در اینجا در کلینیک دندانپزشکی رایا، بیماران می دانند که ما درمان ایمن و پیشرفته را برای دندان های از دست رفته و سایر مشکلات سلامت دندان ارائه می دهیم. به همین دلیل است که ما یکی از بهترین روش های بیهوشی در دندانپزشکی پیشرو در کاشت ایمپلنت را برای بیمارانی که در جستجوی بهترین روش درمان دندان هستند، پیشنهاد می کنیم.

کاشت ایمپلنت دندان برای دندان های از دست رفته یک گزینه ترمیمی عالی است، اگرچه نیاز به جراحی دهان دارد. بیماران علاقه مند به ایمپلنت های دندانی اغلب از ما در مورد این روش و اینکه آیا آن دردناک است می پرسند. بیایید با در نظر گرفتن استفاده از بیهوشی در طول فرآیند کاشت ایمپلنت دندان به این موضوع بپردازیم.

دندانپزشکی در آرامبخشی

بیهوشی به دلیل ترس از دندانپزشکی

آیا در حین جراحی دهان از بیهوشی استفاده می شود؟

صرف نظر از بی حسی موضعی یا نوعی آرامبخش، مهم است که از بیهوشی به عنوان بخشی از هر عمل جراحی دهان استفاده شود. بیهوشی درد و ناراحتی ناشی از جراحی را کاهش می دهد و به آرامش ذهن بیمار کمک می کند. علاوه بر بیهوشی مورد استفاده در جراحی ایمپلنت دندان، می توان از آن در انواع دیگر روش ها مانند جراحی های پریودنتال و کشیدن دندان عقل نیز استفاده کرد.

گزینه های مختلف بیهوشی در دندانپزشکی

انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. رایج ترین گزینه ها به شرح زیر است:

• بی حس کننده موضعی – بی حس کننده موضعی برای از بین بردن احساس درد و ناراحتی در قسمتی از بدن که تحت عمل جراحی قرار گرفته است استفاده می شود. بیمار هنوز کاملا هوشیار است، اما در طول عمل چیزی احساس نخواهد کرد.
  • آرام‌بخشی اکسید نیتروژن با بی‌حسی موضعی – آرام‌بخشی اکسید نیتروژن شامل بیمارانی است که اکسید نیتروژن (در عامیانه به گاز خنده معروف است) را از طریق ماسک استنشاق می‌کنند تا به حالتی آرام و در عین حال هوشیار برسند. سپس اکسید نیتروژن با بی حس کننده موضعی ترکیب می شود تا اطمینان حاصل شود که بیماران دردی را احساس نمی کنند و هیچ اضطرابی را تجربه نمی کنند.
  • آرام‌بخشی IV با بی‌حسی موضعی – روش‌های آرام‌بخشی داخل وریدی، یک آرام‌بخش را وارد جریان خون می‌کند تا به بیمار کمک کند به حالتی عمیقاً آرام دست یابد. آنها کاملاً از روشی که انجام می شود بی اطلاع خواهند بود. بی حسی موضعی نیز برای اطمینان از جراحی کامل بدون درد و بدون اضطراب تجویز می شود.
  • بیهوشی عمومی – بیهوشی عمومی به جراح اجازه می دهد تا کل بدن را بیهوش کند. این منجر به از دست دادن کامل هوشیاری بیمار در طی یک عمل جراحی می شود.
    به ندرت پیش می آید که بیماران از بیهوشی عمومی برای روش های کاشت دندان استفاده کنند. در بیشتر موارد، بیهوشی عمومی برای افرادی که تحت جراحی های گسترده صورت یا روش های ترمیمی قرار می گیرند، توصیه می شود.
انواع بی حسی موضعی

انواع روش های بی حسی در دندانپزشکی

کدام گزینه برای من ایده آل خواهد بود؟

برای اکثر بیماران، آرام بخش اکسید نیتروژن یا آرام بخش IV ایده آل ترین گزینه ها هستند. هر دوی این روش‌های بی‌حسی، همراه با بی‌حسی موضعی، می‌توانند به بیماران کمک کنند تا در طول یک عمل احساس آرامش و آسودگی کامل داشته باشند.

در بسیاری از موارد، سطح آرامش و راحتی مطلوب بیمار و ماهیت جراحی دهان، شکل ایده آل آرامبخش را تعیین می کند. آرامبخشی عمیق تر با داروهای IV ممکن است برای بیمارانی که نیاز به جراحی گسترده دارند یا ممکن است بیشتر در معرض اضطراب ناشی از جراحی دهان باشند ایده آل باشد.

بحث در مورد بیهوشی و سایر موارد
در طول فرآیند مشاوره، ما بسیار خوشحال خواهیم شد که تمام گزینه های بیهوشی شما را بررسی کنیم. با بحث طولانی در مورد این گزینه ها، می توانید انتخاب هوشمندانه ای در مورد سلامت و تندرستی دندان خود و همچنین احساس راحتی و رفاه عمومی خود در طول جراحی دهان داشته باشید.

هنگام تلاش برای تصور روشی که شامل مته‌ها، پیچ‌های تیتانیوم و استخوان فک شما می‌شود، تخیل نیازی به تلاش زیادی ندارد تا بدترین حالت را تداعی کند. اما هر چقدر هم که ممکن است دردناک به نظر برسد، احتمالاً هنگام کاشت ایمپلنت دندان هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

بی حسی موضعی

برای اکثر بیماران ایمپلنت دندان، بی حسی موضعی تمام چیزی است که برای انجام قسمت کاشت ایمپلنت از روش مورد نیاز است.

با یک سوزن ساده به محل ایمپلنت، تا زمانی که عمل بسته نشده باشد، هیچ ناراحتی احساس نخواهید کرد. و تا آن زمان، شما باید چند قرص ضد درد بدون نسخه داشته باشید تا به شما کمک کند تا روز بعد یا بیشتر از آن عبور کنید.

اگر نقطه چسبندگی برای شما سوزن است و نه خود روش، با دندانپزشک خود در مورد گزینه های خوراکی برای تسکین درد و آرام بخش صحبت کنید. یک گزینه خوراکی ممکن است مستلزم صرف زمان کمی بیشتر در قرار ملاقات خود باشد، اما می تواند به شما کمک کند از سوزن زدن دوری کنید.

بیهوشی عمومی

اگر به بیش از یک ایمپلنت نیاز دارید، دندانپزشک شما ممکن است گزینه بیهوشی در دندانپزشکی از نوع عمومی را به شما پیشنهاد دهد. معمولاً نیازی به بیهوشی عمومی نخواهد بود، حتی زمانی که هشت ایمپلنت دندانی برای پروتزهای متکی به ایمپلنت گذاشته می‌شود. شما می توانید کل محل قرارگیری را فقط با بی حسی موضعی انجام دهید و در صورت وجود ناراحتی زیاد احساس نخواهید کرد.

این نوار برای واجد شرایط بودن برای بیهوشی عمومی کمی بالاتر است، زیرا سابقه سلامتی و پزشکی فعلی شما نقش مهمی در کمک به دندانپزشک شما و احتمالاً پزشک مراقبت های اولیه شما برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیهوشی عمومی برای شما بی خطر است، ایفا می کند.

اگر فقط ترس از عدم توانایی در نشستن راحت در طول این روش است، با دندانپزشک خود در مورد گزینه های آرام بخش خود صحبت کنید. همراه با بی حسی موضعی، یک آرام بخش اضافی می تواند به شما کمک کند بدون اینکه بخوابید آرام بنشینید و بی حرکت بنشینید.

کاشت ایمپلنت با بیهوشی

کاشت ایمپلنت با بی حسی موضعی

برای تعیین وقت مشاوره با دندانپزشک متخصص ایمپلنت و انواع مختلف ایمپانت دندان و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بیهوشی در دندانپزشکی از طریق شماره های زیر تماس بگیرید.