مزایا و معایب ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی بر خلاف پروتزها و بریج ها، عواقب از دست دادن دندان را در بالا و پایین خط لثه برطرف می کنند. در یک ترمیم استاندارد مبتنی بر کاشت ایمپلنت، سه قطعه مختلف وجود دارد: ایمپلنت دندان (پست یا پیچی که در استخوان فک کاشته می‌شود)، ترمیم (تاج، پل، یا پروتز) و یک تکه اباتمنت که ایمپلنت را به هم متصل می‌کند. و مرمت (برخی از انواع ایمپلنت های دندانی نیز وجود دارند که ترمیم ها را مستقیماً به ایمپلنت متصل می کنند). مزایا و معایب ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید قبل از کاشت ایمپلنت درمورد آن اطلاعات کسب کنید.

ایمپلنت دندان یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی ریشه دندان های از دست رفته است. آنها با جلوگیری از تحلیل استخوان در فک و ایجاد پایه ای پایدار برای حمایت از ترمیم، منجر به نیش قوی و ظاهری جوان تر می شوند.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین و راحت ترین گزینه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. پروسه ایمپلنت که گاهی تنها در یک نوبت انجام می شود، به طور کلی نتایج موفقیت آمیزی را به همراه دارد که باعث ایجاد لبخندی طبیعی، بهبود عملکرد دندان ها و کاهش احتمال از دست دادن استخوان می شود. اگر ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک راه حل ثابت (و نه متحرک) برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر می گیرید، در اینجا چند مزایا و معایب وجود دارد که باید در نظر بگیرید

کاشت ایمپلنت بدون درد

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی در صورت مراقبت مناسب می توانند تا آخر عمر باقی بمانند. برخلاف پروتزهای مصنوعی، معمولاً بعد از مدت زمان مشخصی نیازی به تعویض ندارند.
بریج های دندانی برای حمایت به دندان های مجاور متکی هستند، در حالی که ایمپلنت های دندانی در استخوان فک شما ذوب می شوند. این از دندان های باقی مانده شما در برابر آسیب یا فشار محافظت می کند.
مراقبت از ایمپلنت های دندانی به طور کلی بسیار آسان است زیرا همان مراقبت های دهانی را که برای دندان های معمولی خود انجام می دهید، انجام می دهید. این امر مستلزم مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک است.
ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های واقعی به نظر می‌رسند و عمل می‌کنند، بدون صدای کلیک یا مشکل صحبت کردن و جویدن که ممکن است با دندان مصنوعی ایجاد شود.

برای اکثر بیماران، مزایای ایمپلنت های دندانی بیشتر از معایب آن است. ما ایمپلنت دندان را توصیه می کنیم زیرا:

  • ایمپلنت های دندانی مادام العمر دوام دارند.
  • در حالی که ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری در هزینه و زمان هستند، اما میزان موفقیت بسیار بالایی دارند و برای اکثر بیماران، راه حلی دائمی برای دندان های از دست رفته هستند. ترمیم هایی که به ایمپلنت های شما متصل می شوند ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، اما با مراقبت و نگهداری خوب، خود ایمپلنت ها می توانند مادام العمر دوام بیاورند.

مراقبت از ایمپلنت های دندانی

در حالی که انواع مختلف ترمیم های دارای ایمپلنت دارای سطوح مختلف نگهداری هستند، در بیشتر موارد، الزامات بهداشت دهان و دندان آنها مشابه دندان های طبیعی شما خواهد بود. دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید و هر شش ماه یک بار برای ارزیابی جامع دهان و دندان و تمیز کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید.

ایمپلنت های دندانی از تحلیل استخوان در فک جلوگیری می کنند.

این قبلا ذکر شده است، اما ارزش تکرار دارد. هیچ گزینه درمانی جایگزینی وجود ندارد که توده استخوانی را در فک حفظ کند. از دست دادن استخوان فک بایت شما را ضعیف‌تر می‌کند، دندان‌های دیگر شما ممکن است آسیب ببینند، و ممکن است دچار افتادگی صورت شوید که باعث پیری زودرس می‌شود.

معایب ایمپلنت دندان

مراقبت از ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت دندان

در برخی موارد، مضرات ایمپلنت های دندانی بیشتر از مزایای آن است، به خصوص اگر نگرانی های پزشکی دارید که جراحی را دشوار می کند. ممکن است به دلایل زیر از کاشت ایمپلنت دندان خودداری کنید:

  • ایمپلنت های دندانی ممکن است نیاز به روش های تکمیلی داشته باشند.

کشیدن دندان یکی از رایج ترین روش های مورد نیاز برای آماده شدن برای کاشت ایمپلنت است، اما اگر دندانی دارید که برای کاشت باید کشیده شود، تقریباً به طور حتم نیاز به کشیدن دندان برای پروتز یا بریج دارد، بنابراین این کار نباید انجام شود. بسیار نگران کننده است از سوی دیگر، اگر دندان هایتان برای مدت طولانی از دست رفته باشد، ممکن است قبل از جراحی ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان یا لیفت سینوس داشته باشید. این روش ها هزینه کاشت ایمپلنت دندان و طول فرآیند کاشت دندان را افزایش می دهد. اگر شرایط پزشکی دارید که بر توانایی شما برای بهبودی پس از جراحی تأثیر می گذارد یا شما را در برابر عفونت آسیب پذیر می کند، ممکن است تصمیم بگیرید که این روش های اضافی ارزش خطر را ندارند.

  • ایمپلنت های دندانی گران هستند.

ایمپلنت های دندانی گران تر از پروتز و بریج هستند زیرا جایگزین دندان در بالا و پایین خط لثه می شوند. متأسفانه، بیمه دندان به ندرت تمام هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می دهد، به این معنی که ممکن است نتوانید از جیب خود هزینه کاشت دندان را بپردازید. ما خوشحالیم که در طول مشاوره با شما در مورد گزینه های پرداخت صحبت می کنیم تا به ایمپلنت های دندانی متناسب با بودجه شما کمک کنیم.

  • ایمپلنت دندان نیاز به جراحی دارد.

کاشت ایمپلنت دندان فرآیندی تهاجمی تر از ساختن بریج یا پروتز است زیرا به جراحی دهان نیاز دارد. ممکن است به این نتیجه برسیم که در صورت داشتن مشکلات سلامتی که شما را در معرض خطر بالاتری برای عوارض یا عفونت قرار می دهد، خطرات جراحی ایمپلنت دندان از مزایای احتمالی بیشتر است.

روش ایمپلنت دندان همیشه نمی تواند در یک جلسه تکمیل شود. منتظر ماندن ایمپلنت واقعی با استخوان فک شما می تواند مدت زمان مشخصی را ببرد. در این مدت یک دندان موقت روی ناحیه قرار می گیرد.

ایمپلنت ها به حجم و تراکم خاصی از استخوان نیاز دارند. بسیاری از بیماران نیاز به تقویت استخوان اضافی دارند. خوشبختانه تکنیک‌های تقویت استخوان در سال‌های اخیر کمتر تهاجمی و کمتر دردناک شده‌اند. گاهی اوقات برخی از بیماران مناسب نیستند.

ایمپلنت دندان یک روش جراحی است و اگرچه بی خطر تلقی می شود، اما نمی توان عوارض آن را رد کرد. خطرات شامل عفونت، آسیب عصبی یا خونریزی است. عواملی مانند عدم رعایت بهداشت و سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت بدون درد

سخن آخر

احتمالاً در مورد فواید ایمپلنت دندان در صورت از دست دادن دندان از دندانپزشک خود شنیده اید، اما وظیفه ما نیز آموزش دادن به بیماران در مورد معایب ایمپلنت است. تنها زمانی که مزایا و معایب آن را درک کردید، می توانید بهترین تصمیم را برای نیازهای بهداشت دهان و دندان خود بگیرید. در اینجا چیزی است که باید در مورد مزایا و معایب ایمپلنت دندان بدانید.