مراحل کاشت ایمپلنت دندان

قسمت قابل مشاهده دندان های ما تاج نامیده می شود و در زیر آن ریشه قرار دارد. ایمپلنت دندانی فیکسچری است که با جراحی به عنوان جایگزینی برای دندان آسیب دیده قرار می گیرد. ایمپلنت یک ریشه جدید است که پپروتز روی تاج قرار می گیرد. اگرچه در برخی موارد، می تواند یک پل یا دندان مصنوعی باشد. در ادامه به توضیح مراحل کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم.

ایمپلنت دندان بسته به فرد ممکن است شامل چندین مرحله باشد. به عنوان مثال، اگر استخوان فک بیمار برای نگه داشتن ایمپلنت در جای خود کافی نباشد، دندانپزشک پیوند استخوان را انجام می دهد تا از یک زمین ثابت برای قرار دادن ایمپلنت اطمینان حاصل کند.

روش های کاشت دندان

روش کاشت دندان در کلینیک تخصصی

روش های کاشت دندان چیست؟

مراحل رویه به عوامل مختلفی در هنگام انجام یک روش ایمپلنت دندان بستگی دارد. عواملی مانند تعداد دندان‌های درگیر، کیفیت و مقدار استخوان روی محل، و سلامت کلی بیمار، از جمله موارد دیگر، می‌توانند بر روی روش ایمپلنت تأثیر بگذارند.

ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می شود؟

  • ارزیابی کامل دهان – دندانپزشک نگاهی به سلامت کلی دهان شما خواهد داشت. در این مرحله از کاشت ایمپلنت دندان، دندانپزشک از سی‌بی‌سی‌تی اسکن یا سی‌تی‌اسکن استفاده می‌کند. استفاده از هر دو اسکن به بررسی دقیق محل برای ایمپلنت کمک می کند.
  • ارزیابی کامل دهان قبل از عمل ایمپلنت دندان – این مرحله همچنین شامل کشیدن دندان یا ترمیم استخوان / پیوند استخوان برای اطمینان از یک زمین پایدار برای ایمپلنت است. اگر بیمار اخیراً دندان کشیده شود تا اطمینان حاصل شود که محل کاملاً بهبود یافته است، باید تا سه ماه صبر کند.
  • قرار دادن ایمپلنت – اگر محل مناسب تشخیص داده شود و زخم ها به طور کامل بهبود یابد، دندانپزشک ایمپلنت را وارد می کند. معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد تا ایمپلنت آماده شود.
    قالب گیری کل دهان – یک قالب از دهان توسط دندانپزشک به عنوان راهنمای ایجاد تاج استفاده می شود.
  • نصب تاج – اگر ایمپلنت آماده باشد، اکنون می توان تاج را نصب کرد. تاج از روی قالب ساخته شده است و باید شبیه چیز اصلی باشد.

کل پروسه ایمپلنت دندان به طور متوسط ​​بین 3 تا 6 ماه طول می کشد.

روش درمان ایمپلنت دندان

با این حال، از آنجایی که نیازهای فردی متفاوت است، زمان واقعی ممکن است طولانی تر یا کوتاه تر باشد. فردی که می تواند سریعتر بهبود یابد، این روش را در مدت زمان کوتاهی کامل می کند.

در برخی موارد، قبل از عمل ایمپلنت، پزشک دندانپزشک شما ممکن است از بیمار درخواست کند که دندان بکشد. برای اطمینان از بهبود کامل محل پس از استخراج، آنها باید حداقل سه ماه صبر کنند. اگر محل نیاز به پیوند استخوان داشته باشد، تا 6 ماه طول می کشد تا به طور کامل بهبود یابد.

پس از آماده شدن محل، ایمپلنت وارد می شود. ایمپلنت حداقل به 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد تا برای تاج گذاری آماده شود.

طولانی ترین بخش از کل فرآیند ایمپلنت دندان، زمان بهبودی است. برای کمک به بدن برای مقابله سریعتر، استراحت و داشتن یک رژیم غذایی سالم به شدت توصیه می شود.

مراحل کاشت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت به دندانپزشک نیاز دارد

برای بریدن لثه ها و سوراخ کردن پایه استخوان. در حالی که وحشتناک به نظر می رسد، هیچ دردی در طول دوره احساس نمی شود. بیشترین چیزی که می توانید احساس کنید فشار رو به پایین یا رو به بالا در حین سوراخ کردن و پیچ کردن است.

پس از از بین رفتن بیهوشی، درد و ناراحتی خفیفی وجود خواهد داشت و ممکن است نیاز باشد که برای استراحت یک یا دو روز استراحت کنید. دندانپزشکان داروهای بدون نسخه را برای کنترل درد و جلوگیری از عفونت تجویز می کنند.

آیا هنگام جراحی ایمپلنت دندان به خواب می روید؟

نوع بیهوشی یا آرام بخش مورد استفاده تا حد زیادی به نوع عمل انجام شده بستگی دارد. یک یا دو ایمپلنت نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. بی حسی موضعی کافی است و تقریباً شبیه بی حسی هایی است که در طول کشیدن دندان معمولی استفاده می شود.

اما در صورت نیاز به جراحی مانند پیوند استخوان، بیهوشی عمومی ضروری خواهد بود. یکی دیگر از روش های آرام بخشی که دندانپزشکان از آن استفاده می کنند، آرامبخشی آگاهانه نام دارد. این ترکیبی از داروها از جمله بی حسی موضعی و آرام بخش است.

در بیشتر موارد در طول عمل بیدار خواهید بود، اما آرام خواهید بود و درد مسدود می شود. خواب‌آلود خواهید بود، اما همچنان باید بتوانید به صورت غیرکلامی پاسخ دهید.

اکثر دندانپزشکان این روش را ترجیح می دهند زیرا به بیمار کمک می کند تا سریعتر پس از عمل بهبود یابد.

معایب ایمپلنت دندان چیست؟

روش کاشت دندان استاندارد طلایی ترمیم دهان است. این جایگزین بهتری برای پروتزهای مصنوعی یا بریج است، و ظاهر و احساس آن بسیار شبیه نمونه های واقعی است.

با این حال، بدون خطر و عوارض نیست. قبل از انجام این روش، لطفاً جوانب مثبت و منفی روش های ایمپلنت دندان را بررسی کنید.

مزایای روش ایمپلنت دندان

1. از نظر زیبایی شناختی بهتر است – از نظر زیبایی شناسی بهتر از سایر جایگزین ها است زیرا شبیه یک دندان طبیعی به نظر می رسد.

2. باعث سلامت استخوان های دهان می شود – اگر دندانی از دست رفته باشد، استخوان آن ناحیه و همچنین سایر بافت ها شروع به تخریب می کنند. اگر ایمپلنت دندانی قرار داده شود، به عنوان جایگزینی برای ریشه از دست رفته عمل می کند. در نتیجه، تحلیل استخوان و بافت به شدت کاهش می یابد.

3. بسیار بادوام است – ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی است. این بدان معنی است که می تواند مدت زمان زیادی دوام بیاورد، به خصوص اگر ایمپلنت تیتانیوم در استخوان ادغام شده باشد. مانند دندان های طبیعی بدون نگرانی از پوسیدگی بادوام است.

4. مانند دندان های طبیعی است – ایمپلنت دندان نه تنها به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس در لبخند خود را بازگردانید، بلکه گفتار را تغییر نمی دهد. غذا نسبت به داشتن دندان مصنوعی که در آن حس چشایی به شدت آسیب می بیند، طعم بهتری دارد. و بادوام است. شما عملا می توانید بهتر از دندان مصنوعی بجوید. خطر آسیب کامل ایمپلنت یکپارچه در حین غذا خوردن صفر است.

بهترین گزینه برای درمان دندان

اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت

بنابراین، آیا ایمپلنت گزینه مناسبی است؟

با در نظر گرفتن همه موارد، بدون شک بهترین گزینه برای جایگزینی دندان است. مزایا فوق العاده بیشتر از معایب است. و اگرچه زمان می برد، اما ارزشش را دارد. انجام یک روش کاشت دندان یک راه عالی برای بازگرداندن اعتماد به نفس در لبخند شما و لذت خوردن است.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]