قیمت ایمپلنت دندان 1401

هنگامی که بیماران با مطب دندانپزشکی تماس می گیرید، اولین سوالی که معمولا از دندانپزشکان می پرسند این است که قیمت ایمپلنت دندان 1401 چقدر است؟ سوالات مربوط به هزینه ایمپلنت دندان بیشتر از سوالات مربوط به درد بعد از عمل یا حتی میزان موفقیت پروسه ایمپلنت دندانی است.

البته این نکته را بدانید که می دانیم که رفع همه نیازهای دندانی و سایر مشکلات جسمانی، چقدر می تواند دشوار و هزینه بر باشد. با این حال، ایمپلنت های دندانی ممکن است مقرون به صرفه تر از آن چیزی باشند که فکر می کنید. قبل از شروع توضیح درمورد قیمت ایمپلنت دندان، می خواهیم شما را تشویق کنیم که به هزینه ایمپلنت دندان به عنوان یک سرمایه گذاری به جای هزینه کلان آن نگاه کنید.

کاشت ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری است

در ظاهر، ایمپلنت های دندانی فوق العاده گران به نظر می رسند، به خصوص زمانی که با روش های جایگزینی دیگر دندان مقایسه شوند. با این حال، پروتزها و بریج ها، دو جایگزین، معمولاً هر 5 تا 10 سال یکبار باید تعمیر یا تعویض شوند. هزینه این تعمیر و نگهداری منظم ممکن است به سرعت از هزینه‌های روی آوردن به ایمپلنت‌ها که می‌تواند یک عمر دوام داشته باشد (تا زمانی که به درستی از آنها مراقبت کنید) بیشتر شود. آنها همچنین از خراب شدن استخوان فک شما جلوگیری می کنند که پروتزها و بریج ها نمی توانند این کار را انجام دهند.

اگر فک شما دچار مشکل شود، شکل صورت شما تغییر می کند. ممکن است پیرتر به نظر بیاید. علاوه بر این، دندان های موجود شما شروع به لق شدن خواهند کرد. استخوان فک ساختاری را فراهم می کند که ریشه دندان های شما را در جای خود نگه می دارد. پس از از بین رفتن، سایر دندان های خود را نیز از دست خواهید داد. نگه داشتن بقیه دندان ها در دهان قیمتی ندارد. بنابراین، ما شما را تشویق می کنیم که ایمپلنت های دندانی را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید، نه به عنوان هزینه اضافی.

هزینه ایمپلنت دندان من چقدر خواهد بود؟

اول، هر مورد منحصر به فرد است. با این حال، به طور کلی، ایمپلنت دندان تک دندانی بین  برای هر ایمپلنت هزینه دارد. ما در مقاله ایمپلنت دندان تمامی هزینه های ایملنت های مختلف (کره ای، سوئیسی و … ) را توضیح داده ایم. برخی از بیماران تنها به یک ایمپلنت نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر به دلیل از دست دادن چندین دندان به چندین ایمپلنت نیاز دارند.

توجه داشته باشید که این فقط هزینه خود ایمپلنت دندان است. هزینه های دیگری نیز وجود دارد از جمله:

  • تاج (خود دندان) – این می تواند سفارشی یا استوک باشد
  • اباتمنت (قسمتی که ایمپلنت و تاج را به هم متصل می کند)
  • هزینه کشیدن دندان و ریشه
  • هزینه بازدید از دفتر.
  • مراقبت قبل از عمل
  • مراقبت پس از عمل

این هزینه‌های اضافی می‌تواند متغیر باشد که با توجه به نوع کلینیک، بیمارستان، بیمه بیمار و … متفاوت است و در نهایت هزینه کل یک ایمپلنت را تشکیل می دهد.

ایمپلنت های زیگوماتیک

اگر به ایمپلنت زیگوماتیک نیاز دارید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه ها کمی بالاتر باشد. ایمپلنت های زیگوماتیک کمی بلند تر از ایمپلنت های معمولی هستند و برای قرار دادن آنها به مهارت و آموزش بسیار بیشتری نیاز دارند.

آنها برای بیمارانی طراحی شده اند که از دست دادن استخوان و لثه قابل توجهی دارند. خبر خوب این است که از آنجایی که ما می‌توانیم ایمپلنت‌های زیگوماتیک را ارائه کنیم، شما فقط برای یک جراحی هزینه می‌پردازید نه دو عمل. ایمپلنت های زیگوماتیک عالی هستند زیرا به ما امکان می دهند از جراحی های پیوند استخوان به طور کلی صرف نظر کنیم.

 

ساختار ایمپلنت

Dental implant structure. Vector reallistic tooth implant cut. Dental surgery banner. Illustration anatomical healthy artificial tooth, dentistry replacement implant

پوشش بیمه دندانپزشکی

خبر خوب این است که اکثر ارائه دهندگان بیمه دندان بخشی از هزینه های ایمپلنت دندان را پوشش می دهند. بیمه معمولاً همه هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد، بنابراین احتمالاً هنوز هم باید مقداری پول کنار بگذارید تا بتوانید پروسه ایمپلنت دندان خود را برنامه‌ریزی کنید، اما مطمئناً نه به اندازه‌ای که در صورت نداشتن بیمه انجام می‌دادید.

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟ بستگی به برنامه دندانپزشکی شما دارد. برخی از طرح ها شامل بیمه ایمپلنت هستند، اما برخی دیگر اینطور نیستند. قبل از انجام اقدامات لازم برای کاشت ایمپلنت، شرکت های بیمه خود را هم پزشکی و هم دندانپزشکی بررسی کنید.

عوامل اصلی هزینه ها چیست؟

وقتی این سوال مطرح می شود که قیمت ایمپلنت دندان چقدر است، پاسخ رقم ساده ای نیست. عوامل مختلفی برای هزینه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مانند:

  1. دندانپزشکی که ایمپلنت را انجام می دهد. این قیمت شامل هزینه های بالای دندانپزشک، محل دندانپزشکی (برخی افراد برای مراقبت های دندانی ارزان تر به خارج از کشور سفر می کنند) و هزینه فردی می باشد.
  2. وضعیت بیمار هزینه همچنین به وضعیت لثه و استخوان فک بیمار بستگی دارد، زیرا در صورت نیاز به پیوند استخوان، کشیدن دندان یا دندان موقت، قیمت ممکن است افزایش یابد.
  3. گزینه های بیهوشی کاشت ایمپلنت یک عمل تهاجمی است و به چیزی برای بی حس کردن درد نیاز دارید. قیمت می تواند به نوع بیهوشی مورد نیاز شما بستگی داشته باشد.

قیمت متوسط ​​ایمپلنت های دندانی متفاوت خواهد بود، اما هزینه یک ایمپلنت دندان تک دندان کره ای با سوئیسی متفاوت است. اباتمنت و روکش نیز بر قیمت نهایی ایمپلنت می افزاید. قیمت داشته باشد، بنابراین قیمت هر دندان معمولا متفاوت است و ممکن است از این محدوده خارج شود.

قیمت ایمپلنت دندان شامل چه مواردی می شود؟

قیمت ایمپلنت دندان ممکن است گران به نظر برسد. بنابراین، پول شما دقیقاً به سمت چه چیزی می رود؟

  1. متخصص ایمپلنت یا جراح. ایمپلنت مانند کشیدن دندان ساده یا پر کردن دندان نیست، بلکه جراحی محسوب می شود. برای انجام این کار به یک متخصص – دندانپزشک با آموزش ایمپلنتولوژی، جراح دهان، یا متخصص پروتز نیاز دارید، بنابراین برای تخصص آنها هزینه می کنید.
  2. مشاوره و معاینات. قبل از اینکه بتوانید جراحی را انجام دهید، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید، عکسبرداری با اشعه ایکس، تشخیص (که آیا ایمپلنت ضروری است) و پیش آگهی.
  3. کاشت ایمپلنت. این هزینه عملاً گذاشتن ایمپلنت زمانی است که سوراخی در استخوان فک ایجاد می شود و ایمپلنت وارد می شود.
  4. قرار دادن تکیه گاه. هنگامی که لثه پس از کاشت بهبود یافت، یک اباتمنت روی ایمپلنت پیچ می شود و یک تاج موقت روی ایمپلنت قرار می گیرد. گاهی اوقات هنگام کاشت ایمپلنت می‌تواند روی آن برود.
  5. تاج دائمی. تاج موقت برداشته شده و با تاج دائمی جایگزین می شود.

نحوه تعیین هزینه های دقیق ایمپلنت دندان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هزینه کل ایمپلنت های دندانی بسته به مورد هر بیمار می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی به ایمپلنت های تک نیاز دارند در حالی که برخی دیگر ممکن است به قوس کامل نیاز داشته باشند. علاوه بر این، ویژگی‌های فیزیکی دهان هر بیمار در کار مورد نیاز و در نهایت نوع و قیمت ایمپلنت‌ها نقش خواهد داشت. بهترین راه برای اطلاع از هزینه ایمپلنت شما این است که یک مشاوره اولیه با پزشکان داشته باشید.

پزشکان ما از تصویر اسکن سه بعدی در طول مشاوره برای تعیین تراکم استخوان و بررسی اینکه آیا شما کاندیدای ایمپلنت فوری هستید یا نیاز به پیوند اضافی قبل از کاشت ایمپلنت دارید استفاده خواهند کرد.

قیمت نهایی ایمپلنت

قیمت نهایی ایمپلنت دندان

پس از مشاوره، دقیقاً خواهید دانست که چه کاری باید انجام شود و کل هزینه ها چقدر خواهد بود. همچنین در صورت نیاز گزینه های تامین مالی بیمار به شما ارائه می شود. اجازه ندهید ترس از قیمت شما را از دریافت ایمپلنت های مورد نیاز باز دارد!

با تیم ایمپلنت رایا دنتال یک مشاوره اولیه درخواست کنید تا بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید و هزینه آن چقدر است. تیم پزشکان و کارکنان ما با هم همکاری خواهند کرد تا یک برنامه درمانی مخصوص برای شما طراحی کنند و همه گزینه‌های تامین مالی را ارائه دهند تا به شما کمک کنند لبخندی را که شایسته آن هستید، داشته باشید.