تجربه درد پس از کاشت ایمپلنت دندان طبیعی است؟

آیا روش درمان کاشت ایمپلنت دندان درد دارد؟ در صورت وجود درد طولانی مدت و شدید دندان، در طول جراحی ایمپلنت دندان، جراح قسمتی از بافت دندان را در دهان شما می شکافد و یک یا چند پایه تیتانیوم را در استخوان زیر لثه شما قرار می دهد که یک ریشه دائمی برای دندان مصنوعی جایگزین، ایجاد می کند. در طول جراحی ایمپلنت دندان، شما تحت بی حسی موضعی خواهید بود وهیچ گونه دردی احساس نمی کنید.

دوره نقاهت و بهبودی ممکن است کمی احساس درد کنید که چند روز طول بکشد، اما با دارو قابل کنترل است. دردی که بیش از چند روز طول بکشد یا بدتر شود ممکن است به مراقبت و کنترل پزشکی نیاز داشته باشد.

کاشت ایمپلنت دندان اغلب تحت یک فرآیند سه مرحله ای انجام می شود. کل فرآیند می تواند شامل کشیدن دندان، قرار دادن پیچ یا پایه ایمپلنت و جایگذاری دندان جایگزین باشد. این مراحل ممکن است با فاصله زمانی زیادی از هم انجام شوند.

ممکن است ماه ها طول بکشد تا پایه های تیتانیومی به استخوان دندان شما جوش بخورند. جراح دهان شما بعد از این دوره درمان یک روکش جایگزین روی پایه ایمپلنت قرار می دهد تا پایه تیتانیوم در جای خود محکم بماند.

کاشتایمپلنت بدون درد و خونریزی

تجربه درد پس از کاشت ایمپلنت دندان

آیا جراحی ایمپلنت دندان درد دارد؟

شما نباید در طول جراحی ایمپلنت دندان احساس درد کنید، زیرا این روش شامل بیهوشی و بی حسی موضعی است. دهان شما گزینه های بیهوشی را قبل از جراحی توضیح می دهد.نیازهای منحصر به فرد شما ممکن است به نوع خاصی از بیهوشی نیاز داشته باشد تا در طول عمل احساس درد نکنید.

احتمالاً پس از جراحی ایمپلنت دندان، کمی درد یا ناراحتی در ناحیه دندان کاشته شده، احساس خواهید کرد اما نباید بیش از چند روز طول بکشد. هنگامی که بی حسی موضعی حاصل از عمل از بین می رود، ممکن است درد بیشتری در نزدیکی محل ایمپلنت دندان احساس کنید. علائم دیگری که ممکن است بعد از جراحی ایمپلنت دندان تجربه کنید عبارتند از:

1. خونریزی در محل جراحی
  2. تورم اطراف لثه و صورت
  3. کبودی جزئی
  4. درد فکبرای مدیریت
  5. کاهش درد

دستورالعمل های لازم بعد از جراحی ایمپلنت

جراح دهان شما دستورالعمل هایی را برای مراقبت مناسب پس از جراحی ارائه می دهد. مراقبت های بعد از عمل ممکن است شامل موارد زیر باشند:

•  داروهای تجویزی و بدون نسخه (OTC) برای درد
  •  پرهیز از برخی غذاهای سفت و خیلی گرم
  •  استفاده از بسته های یخ برای کاهش تورم
  •  بسته به احساسی که دارید، در روز عمل و احتمالاً در روزهای بعدی نیاز به استراحت دارید

درد بعد از عمل چقدر ادامه دارد؟

اگر همه چیز همانطور که باید به طور طبیعی بهبود یابد، درد پس از درمان موفقیت آمیز ایمپلنت دندان باید موقتی باشد. درد شما ممکن است 3 تا 5 روز بعد از عمل ادامه داشته باشد. ممکن است فقط به مدت ۱ یا ۲ روز نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید.این امکان وجود دارد که در صورت تمایل و عدم احساس درد، روز بعد از عمل، فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.ممکن است برای مدتی طولانی تر ورم، کبودی در ناحیه فک داشته باشید. این علائم باید طی 7 تا 10 روز پس از جراحی از بین بروند.

مزایا و عوارض کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان بدون درد

علل درد دندان پس از عمل ایمپلنت

تجربه درد دندان برای مدت طولانی پس از عمل ایمپلنت دندان غیر معمول و گاهی اوقات خطرناک است. ممکن است چند ساعت بعد از عمل با از بین رفتن بیهوشی درد شدیدتری احساس کنید، اما باید با مصرف داروهای مسکن و زمان کاهش یابد. ممکن است بعد از عمل دچار عارضه ای شوید که باعث درد اضافی شود.

این موارد باید فوراً توسط جراح دهان یا دندانپزشک شما بررسی شود. باز شدن خط برشاین یکی از شایع ترین عوارض منبع مطمئن پس از عمل ایمپلنت است. زمانی رخ می دهد که بافت اطراف میله پس از جراحی دوباره باز شود. در صورت باز شدن برش ممکن است احساس درد یا سوزش کنید. جراح دهان ممکن است به شما دستور دهد که دهان خود را چند بار در روز با شستشوی کلرهگزیدین بشویید یا برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک مصرف کنید.

اگر درد کاهش نیابد، ممکن است به مراقبت های پزشکی اضافی نیاز داشته باشید.ایمپلنت نامناسبناراحتی یا درد ممکن است نشانه این باشد که ایمپلنت به درستی به استخوان جوش نمی خورد. ایمپلنت ممکن است نیاز به برداشتن و احتمالاً در زمان بعدی مجدداً چسباندن داشته باشد.عفونتعفونت زمانی رخ می دهد که باکتری وارد بافت تحت جراحی شده و از بهبودی آن جلوگیری می کند. محل زخم ممکن است دوباره باز شود یا بهبود نیابد.

سایر علائم عوارض ایمپلنت دندان

اگر علائم دیگری (علاوه بر درد) را تجربه کنید، ممکن است نشانه ای از عوارض بعد از عمل باشد. در صورت مشاهده موارد زیر فوراً با جراح دهان یا دندانپزشک خود تماس بگیرید:تباستفراغ یا حالت تهوعبدتر شدن تورمادامه یافت، خونریزی بیش از حد چند ساعت پس از عملاگر بعد از 2 هفته درد ایمپلنت دندانی داشتید چه باید کرد؟دردی که بعد از 2 هفته باقی می ماند یا بدتر می شود باید توسط جراح دهان یا دندانپزشک شما بررسی شود. تجربه درد این مدت پس از عمل معمولی نیست.

اگر ماه ها یا سال ها پس از ایمپلنت دندان درد داشتید چه باید کرد؟ممکن است ماه ها یا سال ها پس از جراحی درد نزدیک ایمپلنت خود را به دلیل شکست ایمپلنت یا بیماری های اطراف ایمپلنت تجربه کنید.در بیشتر مواقع، ایمپلنت یک روش دندانپزشکی با منبع مطمئن بسیار موفق است.

پیشگیری از خطرات احتمالی بعد از کاشت ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی درصد موفقیت بالایی دارند، اما به دلایل مختلفی ممکن است با شکست مواجه شوند. دانستن خطرات احتمالی بسیار مهم است تا بتوانید برای بهبود شانس موفقیت خود قدم بردارید. این شامل جستجوی درمان برای هر گونه مشکل لثه یا استخوان قبل از جراحی، انتخاب یک جراح مجرب، و رعایت بهداشت دهان و دندان قبل و بعد از جراحی است.

اگر هنگام فشار دادن یا ضربه زدن به محل ایمپلنت خود احساس درد می کنید، ممکن است به دلیل شکست ایمپلنت باشد. سایر علائم شکست ایمپلنت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• حرکت ایمپلنت به دلیل شل شدن
  • از دست دادن استخوان در ناحیه کاشت ایمپلنت
  • التهاب و ناراحتی
  • عدم تجربه کافی جراح دهان یا دندانپزشک در اتصال تاج به پایه ایمپلنت
جراحی ایمپلنت فوری

پیشگیری از عوارض کاشت ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی درصد موفقیت بالایی دارند، اما برخی از افراد با شکست ایمپلنت دندان مواجه می شوند. تخمین زده می شود که حدود 5 تا 10 درصد از ایمپلنت های دندانی، مدت کوتاهی پس از عمل یا سال ها بعد، با شکست مواجه می شوند. اگر قرار است جراحی ایمپلنت دندان انجام دهید، به یک کلینیک معتبر دندانپزشکی مراجعه کنید.