بهترین زمان برای دریافت ایمپلنت دندان

هنگامی که دندان های یک فک کامل، فک پایین، بالا یا هر دو را از دست می دهید، سریع ترین و ساده ترین سیستم جایگزینی دندان مصنوعی سنتی است. اما اگر پروتزهای مصنوعی را امتحان کرده باشید، ممکن است از دست و پا گیر بودن و تکان خوردن آنها، علیرغم وجود چسب، ناامید شوید. همچنین ممکن است از اینکه مجبور شوید آنها را در شب جدا کرده و جداگانه تمیز کنید، خسته شده باشید. دندانپزشک متخصص و متخصصان ایمپلنت، سیستم ایمپلنت دندان All On 4 را به زنان و مردانی که یک یا دو فک دندان خود را از دست داده اند، ارائه می دهند. این نوع کاشت ایمپلنت دندان فقط از چهار پایه تیتانیومی قوی و بسیار بلند در هر فک استفاده می‌کنند تا دندان‌های مصنوعی محکم و غیرقابل جابجایی را ایمن کنید که می‌توانید از آن‌ها مانند دندان‌های طبیعی خود مراقبت کنید.

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان تیتانیومی برای فک بالا و پایین

اساساً، اینها جایگزین قوس کامل بالا و/یا پایین دندان ها می شوند و فقط به چهار ایمپلنت دندان تیتانیومی نیاز دارند تا از طریق لثه در فک جاسازی شوند. این یک پایه محکم برای پروتزها یا پل هایی که باید متصل شوند ایجاد می کند.

مزایای ایمپلنت تیتانیومی

ایمپلنت های All-on-4 بیش از یک دهه است که در دسترس بوده اند، اما تا همین اواخر رایج نشده بودند. به جای جایگزینی هر دندان از دست رفته به صورت جداگانه، سیستم ایمپلنت دندان All-On-4 راهی سریع برای جایگزینی مجموعه کامل دندان ها است. برخی از مزایای انتخاب این گزینه عبارتند از:

All-on-4 تعداد جلسات مورد نیاز برای پروسه ایمپلنت دندان را فقط به یک مورد محدود می کند. از آنجایی که کل ایمپلنت به یک چارچوب متصل می شود، دندانپزشک نیازی به ایجاد شکاف برای کاشت ایمپلنت های فردی ندارد. فرآیند All-on-4 را می توان در عرض چند ساعت تکمیل کرد زیرا دندانپزشک قبلاً یک مرور کلی از نحوه قرار دادن ایمپلنت ها برای حمایت از کل قوس دندان دارد.

ترمیم دندان با قیمت مناسب

جایگزین کردن دندان های از دست رفته، صرف نظر از گزینه، همیشه نسبتاً گران بوده است. با این حال، با All On 4، هزینه جایگزینی کل ردیف دندان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به جای پرداخت هزینه برای تعویض دندان تک دندان، All On 4 به بیماران این امکان را می دهد که هزینه کل مجموعه ایمپلنت های دندانی را به یکباره و با نرخ کمتری بپردازند. اساساً، پرداخت برای چهار ایمپلنت و پروتز دندان خواهد بود.

بدون نیاز به پیوند استخوان

برخلاف جراحی سنتی ایمپلنت، بیماران ممکن است زمانی که نیاز به انجام 4 ایمپلنت دندانی دارند، نیازی به پیوند استخوان نداشته باشند. پیوند استخوان معمولاً زمانی مورد نیاز است که استخوان فک بیمار برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان کافی یا خیلی ضعیف نباشد. با این حال، با All On 4 ایمپلنت، پیوند استخوان مورد نیاز نیست زیرا چهار ایمپلنت در نقاط مختلف در امتداد فک قرار می‌گیرند، جایی که استخوان متراکم‌تر است، به این معنی که محدود به مکان خاصی نیستند.

نتایج نهایی ایمپلنت دندان

مزیت اصلی 4 ایمپلنت نسبت به بسیاری از روش‌های جایگزین دندان معمولی این است که بیماران به راحتی می‌توانند مجموعه کاملی از دندان‌ها را در یک روش به دست آورند. در حالی که سایر روش‌ها ممکن است به زمان بیشتری برای تکمیل نیاز داشته باشند، این سیستم تکمیل آن را در یک حرکت ممکن می‌سازد. این کار آن را نسبت به ایمپلنت های دندان سنتی که معمولاً حدود شش ماه یا بیشتر طول می کشد، مؤثرتر و ارجح تر می کند.

تعمیر و نگهداری از ایمپلنت

برخلاف پروتزهای سنتی، این پروتزهای ایمپلنتی برای تمیز کردن نیازی به برداشتن ندارند. نگهداری از سیستم All-On-4 بسیار آسان تر و ساده تر است. ایمپلنت ها برای حفظ فک و تشویق به بهداشت دهان و دندان پایدار هستند. بیماران می توانند ترمیم های دندان را مانند دندان های معمولی مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. معاینات و تمیز کردن منظم هنوز مهم هستند.

بخش های مختلف ایمپلنت

اجزاء ایمپلنت دندان

چه زمانی مردم می توانند ایمپلنت دندان فک بالا و پایین را انتخاب می کنند؟

در اینجا فقط چند مورد از قانع‌کننده‌ترین دلایل برای در نظر گرفتن این پیشرفته‌ترین سیستم جایگزینی دندان آورده شده است:

  • شما نمی خواهید پروتزهای مصنوعی را بردارید و تمیز کنید

هنگامی که دندان مصنوعی دارید، باید پس از غذا خوردن، لثه، زبان و دهان خود را کاملا تمیز کنید. اما شما همچنین باید دندان مصنوعی خود را مسواک بزنید و سپس آنها را در شب بردارید تا آنها را در یک محلول خاص خیس کنید.

ایمپلنت های All On 4 در دهان شما باقی می مانند. شما می توانید با مسواک زدن روزانه دو بار و سفرهای سالیانه دو بار برای معاینه دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه ای به مسواک زدن و مراقبت از سلامت دهان و دندان خود تقریباً دقیقاً همانطور که برای دندان های طبیعی خود انجام می دهید، بازگردید. بهترین از همه این است که شما مجبور نیستید هنگام خواب دندان های خود را بردارید.

  • شما می خواهید از غذای خود به طور کامل لذت ببرید

نه تنها می‌توانید با 4 دندان مصنوعی بیشتر از دندان‌های مصنوعی معمولی گاز بگیرید و بجوید، بلکه می‌توانید غذای خود را کامل‌تر احساس و مزه کنید. با باز گذاشتن سقف دهان خود، فرآیند All On 4 به شما امکان می دهد دوباره از خوردن لذت ببرید.

  • شما به دنبال راه حل دائمی تر هستید

در حالی که پروتزهای جزئی متحرک ثبات و راحتی موقتی را فراهم می کنند، این پروتزها در کنار جلسات مکرر فیتینگ به چسب های دندان مصنوعی برای پشتیبانی تکیه می کنند. همه روی 4 ایمپلنت های دندانی در درازمدت برای بازگرداندن یک لبخند کامل انتخاب اقتصادی تری هستند. بعلاوه، می توانید به راحتی از ایمپلنت های خود با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی منظم مانند دندان های طبیعی مراقبت کنید.

  • شما مایل به بهبود اعتماد به نفس خود هستید

در نهایت، شما می توانید کاشت ایمپلنت دندان را انتخاب کنید زیرا می خواهید در موقعیت های اجتماعی بدون نگرانی یا مراقبت صحبت کنید. این حس ثبات ارائه شده توسط همه روی 4 ایمپلنت است که آنها را به طور کلی یک تقویت کننده اعتماد به نفس عالی می کند.

ویزیت و بررسی های لازم قبل از کاشت ایمپلنت

هنگامی که در جلسه مشاوره خود شرکت می کنید، کارکنان دندانپزشک تمام نگرانی های شما را در مورد این روش و در نهایت، اگر شما برای جراحی All On 4 مناسب هستید، بحث خواهند کرد.

دندانپزشک به طور کامل سلامت عمومی شما و همچنین وضعیت دندان ها و لثه های شما را بررسی می کند. این ممکن است شامل گرفتن برخی از اسکن اشعه ایکس باشد. یک منبع هرمی یا مخروطی شکل واگرا از تشعشعات یونیزان از وسط ناحیه مورد نظر به آشکارساز پرتو ایکس در طرف مقابل هدایت می شود، زیرا گاهی اوقات ممکن است یک اشعه ایکس قادر به ایجاد منطقه خاصی نباشد. نیاز به اسکن یک تصویر خاص دارد. این مراحل برای ارزیابی مناسب بودن شما برای همه رویه 4 ایمپلنت دندان یا سایر گزینه های درمانی انجام می شود.

قبل از شروع، نواحی مربوطه کاملاً با بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌شوند تا در طول کل عمل، فقط فشار خفیف یا لرزش، دردی را احساس نکنید. دندانپزشک ابتدا هر گونه کشیدن دندان های مربوطه را انجام می دهد. پس از آن، او همه را با اندازه مناسب روی 4 فیکسچر ایمپلنت در استخوان فک شما قرار می دهد.

سپس آزمایشگاه اقدام به ساخت موقت شما روی 4 پروتز پل ایمپلنت دندانی می کند. اینها در همان نشستن روی فیکسچرهای ایمپلنت شما نصب می‌شوند و لبخند، فرم و عملکرد شما را در همان روز با موفقیت باز می‌گردانند.

بدن شما به چند روز برای پذیرش ایمپلنت نیاز دارد. سپس باید برای دومین قرار ملاقات دندانپزشک برای دسترسی به روند بهبودی پایین بیایید.

خطرات کاشت ایمپلنت دندان

  • خطرات مرتبط با بیهوشی

مانند تمام جراحی ها، این امر به شدت به خطرات مربوط به سلامتی که همراه با یک فرد است بستگی دارد. این به معنای هرگونه شرایط از قبل موجود است که در اولین مشاوره اعلام می شود. با این حال، مشکلات بیهوشی نادر تلقی می شوند و معمولاً می توان با یک بحث شفاف با دندانپزشک از آنها جلوگیری کرد.

  • شکست ایمپلنت

این زمانی اتفاق می افتد که بدن شما ایمپلنت را رد می کند، که به این معنی است که استخوان فک شما نمی تواند با ایمپلنت All On 4 ترکیب شود.

  • خطر عفونت

هر نوع جراحی می تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد، با این حال، خطرات عفونت را می توان با مراقبت های بعدی مناسب کاهش داد. نوع عفونتی که در این مورد خاص باید به آن توجه کرد، پری ایمپلنتیت است، که نوعی عفونت مرتبط با ایمپلنت است.

ایمپلنت فک بالا و پایین

کاشت ایمپلنت فک بالا و پایین

سوالات متداول بهترین زمان برای دریافت ایمپلنت دندان

آیا روش کاشت دندان All On 4 دردناک است؟

مشخص شده است که بیماران پس از عمل دچار مشکلات کبودی و تورم می شوند که معمولاً پس از مدتی از بین می رود. درد از همه در 4 ایمپلنت دندان از بیمارانی که روش خود را انجام داده اند کمتر شناخته شده است.

ایمپلنت دندان All On 4 من چقدر می تواند دوام بیاورد؟

ایمپلنت‌های دندان All On 4 از فناوری مشابه ایمپلنت‌های سنتی استفاده می‌کنند، به طوری که وقتی ایمپلنت‌های دندانی All On 4 در طول فرآیند بهبودی با استخوان بیمار ترکیب شوند، طول عمری مشابه ایمپلنت‌های سنتی خواهند داشت. اکثریت قریب به اتفاق دندانپزشکان موافقند که بیماران می توانند انتظار داشته باشند که همه چیز در مورد 4 ایمپلنت دندان حداقل 20 تا 25 سال دوام داشته باشد و این احتمال وجود داشته باشد که طول عمر بیمار ادامه یابد.

پروسه All On 4 چقدر طول می کشد؟

خود جراحی حدود 2 تا 2.5 ساعت در هر فک (یا در هر قوس) طول می کشد.

چگونه ایمپلنت دندان All On 4 با ایمپلنت های سنتی مقایسه می شود؟

تکنیک ایمپلنت دندان All On 4 تنها از چهار ایمپلنت در هر قوس استفاده می‌کند، در حالی که ایمپلنت‌های سنتی از شش تا هشت ایمپلنت یا در هر قوس استفاده می‌کنند.

ایمپلنت‌های رویه All On 4 نیز در یک زاویه قرار می‌گیرند که با استفاده از حمایت طبیعی استخوان شما امکان تماس را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، روش All On 4 برای بسیاری از بیماران نیازی به پیوند استخوان ندارد، که در روش‌های کاشت سنتی رایج است.