بهبود طرح لبخند و رفع ایرادات دندان

اگر نگران ظاهر دندان های خود هستید و یا از طرح لبخند دندان خود لذت نمی برید، ما در این مقاله راهکارهایی را برای بهبود طرح لبخند و زیباتر کردن دندان ها بیان می کنیم تا بتوانید از لبخند و سفیدی دندان های خود لذت ببرید.

اگر قبل از انجام هرگونه اقدامی برای سفیدتر کردن دندان ها، به کلینیک های تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید، متخصص زیبایی  دندان می‌تواند وضعیت دندان‌های شما و ارتباط آن‌ها با سایر دندان ها بررسی کند و بهترین روش درمان را به شما پیشنهاد دهد.

کلینیک دندانپزشکی، فرآیندی را برای بهبود ظاهر لبخند دندان های شما از طریق استفاده از یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی مانند روکش های لمینت، باندینگ کامپوزیت، ایمپلنت های دندانی و سفید کردن دندان ها طراحی می کند.

در واقع، اصلاح طرح لبخند زیبا یک درمان انتخابی است، در حالی که درمان دندان های آسیب دیده یک فرایند اجباری و ضروری است و اغلب همه بیماران باید آن را انجام دهند.

بهبود طرح لبخند

بهبود طرح لبخند و رفع ایرادات دندان

تاثیر تاج ها و پل ها

هنگامی که دندان ها به شدت آسیب دیده یا شکسته می شوند، اغلب برای بهبود ظاهر و عملکرد آن ها از روکش ها استفاده می شود. روکش های دندانی را می توان از جنس تمام سرامیک یا تمام پرسلن تهیه کرد و در آخر تاج دندان مصنوعی که در آزمایشگاه ساخته شده، کل سطح دندان را بپوشاند.

این پوشش می تواند ظاهر دندان های شما را بهبود بخشد و آن را تقویت کند. در این حالت هیچ ماده خارجی با دندان های طبیعی باقی مانده در تماس نیست.

سفید کردن دندان

زرد شدن و لکه دار شدن دندان ها نشانه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و در برخی موارد نشانه پیری است و معمولا در جوانان اکثر اوقات دندان ها سفید هستند. با خوردن غذاهای حاوی رنگ های مصنوعی، قهوه، چای، الکل و سیگار کشیدن، دندان ها ممکن است زرد شده و به شدت لکه دار شوند. این مشکل بر روی ظاهر لبخند شما تاثیر منفی می گذارد و حتی می تواند ظاهر بد و نامناسبی برای دندان ها ایجاد کند.

ایمپلنت های دندانی

ترس از افتادن یا لق شدن دندان در دهان،یکی از مسائلی است که در تمامی دهه ها مردم را وادار به مراجعه منظم به دندانپزشکی کرده است. امروزه برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نبود دندان در دهان یا شکسته شدن یکی از دندان ها، ایمپلنت های دندانی گزینه مناسبی برای رفع این ایراد هستند. ایمپلنت های دندانی بسیار بادوام هستند و از نظر ظاهر نمی توان تفاوتی بین دندان های طبیعی و ایمپلنت های دندانی احساس کرد.

لمینت دندان برای ببهبود طرح لبخند

اگر دندان هایتان کج، شکسته و یا آسیب دیده هستند شما می توانید با استفاده از لمینت دندان به راحتی تمامی ایرادات و نواقص دندان هایتان را برطرف کنید و با استفاده از روکش لمینت دندان هایتان را صاف تر، سفید تر و زیباتر از قبل کنید. دندانپزشک با استفاده از لمینت دندان، فاصله بین دندان ها را تنظیم و اصلاح می کند.

دندان‌هایی که کج، روی هم قرار گرفته‌اند یا بین دندان‌ها فواصل زیاد وجود دارد، می‌توان با استفاده از روکش‌های دندانی، درمان آشکار یا پنهان دندان را با استفاده از ارتودنسی انجام داد و ظاهر آن‌ها را با استفاده از روکش‌های دندانی بهبود بخشید. که درمان ارتودنسی در کودکان نسبت به بزرگسالان راحت تر بوده است.

برنامه‌های درمانی ویژه گروه دندانپزشکی متناسب با نیازهای هر کدام از بیماران برای بهبود طرح لبخند آن ها، طراحی می شود زیرا هیچ دو طرحی برای هر فرد یکسان نیست. تعهد متخصصان ما به سفارشی کردن لبخند شما این امکان را می دهد که به نتایج عالی دست پیدا کنید.

کامپوزیت دندان

بهبود ظاهر دندان

راه های زیباسازی دندان و بهبود طرح لبخند

هنگام برنامه ریزی برای درمان و بهبود طرح لبخند و ظاهر دندان ها، برخی از نکات را مورد توجه قرار دهید. به عنوان مثال در زمینه درمان طرح لبخند بیماران می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • طول و ارتفاع دندان ها

با افزایش سن و فرسایش دندان ها، دندان‌ها اغلب کوتاه‌تر و شکسته تر می‌شوند وممکن است هنگام لبخند زدن، لثه هایتان نمایان شوند. اگر به لبخند لثه ای علاقه دارید، دندانپزشک زیبایی ممکن است یکی از درمان های خاص برای اصلاح خط لثه و تشخیص ظاهر دندان ها با استفاده از لیزر درمانی پیشنهاد کند.

اگر نیاز به تعویض تاج دندان دارید، ممکن است نیاز به مراجعه به پریودنتیست یا متخصص دندانپزشکی برای بررسی بیماری‌های بافت‌های اطراف دندان داشته باشید.

  • خط لبخند

خط لبخند استاندارد می تواند هنگام اصلاح دندان ها، مشخص کند چه مقدار از طول و اندازه دندان ها برای مراجعه کننده مفید است و در اصل خط لبخند به عنوان یک شاخص استفاده می شود.

  • ساختار دندان و ویژگی های مربوط به آن

متخصص دندانپزشکی زیبایی، طراحی لبخند را با ترکیب عملکرد و اصلاح ایرادات دندان انجام می دهد. به این صورت که با روکش دندان‌ها می‌توانید ظاهر لبخند و دندان های خود را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید. علاوه بر این، در این حالت دندان ها از تناسب ظاهر ویژه ای برخوردار می شوند.

  • اصلاح مادام العمر لبخند

روش‌های دندانپزشکی زیبایی مستلزم مراقبت منظم از بهداشت دهان و دندان هستند و ممکن است نیاز به اقدامی برای حفظ سلامت دندان‌ها در طول زمان داشته باشد. به عنوان مثال، هر چند وقت یک‌بار دندان‌ها را از طریق بلیچینگ دندان، سفید کنید تا دندان‌ها سفید و درخشان تر به نظر برسند.

روکش‌های ونیر پرسلن نیز ممکن است آسیب ببیند یا شکسته شوند و بنابراین نیاز به تعویض دارند. در این صورت کامپوزیت نیاز به تعمیر یا تعویض دارند وی در برخی موارد می توانند دائمی باشند. روکش ها معمولاً هر 10 تا 15 سال نیاز به تعویض دارند.

راه های بهبود مشکلات دندان

تغییر ارتفاع دندان برای بهبود لبخند

سخن آخر

اگر به دنبال راه های درمان و اصلاح طرح لبخند خود هستید، ما در این مقاله راه های مختلف درمان ایرادات دندان را معرفی کرده ایم تا بتوانید با خیال راحت یکی از گزینه های درمان را برای بهبود طرح لبخند خود انتخاب کنید.

در کلینیک شبانه روزی رایا کلیه خدمات جامع و گسترده برای اصلاح طرح لبخند شما ارائه می شود. هدف از این برنامه جامع ارائه کلیه خدمات عمومی دندانپزشکی با کیفیت بالا و درمان انواع و اقسام مشکلات پیچیده دندانی می باشد. اگر به دنبال بهبود، تقویت یا محافظت از طرح لبخند خود هستید، با متخصصان ما تماس بگیرید و همین امروز وقت ملاقات خود را تنظیم کنید.