کاشت ایمپلنت دندان در خواب

پزشکان ما سالانه بسیاری از مردان و زنان مراجعه کننده را ملاقات می کنند که علاقمند به کاشت ایمپلنت دندان در خواب هستند، چه به دلیل داشتن دندان های از دست رفته یا دندان هایی که در طول زمان آسیب دیده اند؛ و یا بعضی از افراد به دلیل جایگزینی دندان های قدیمی خود به سراغ روش هایی مانند بریج و ایمپلنت دندان می روند.

کاشت دندان یک گزینه ترمیمی برای دندان های از دست رفته عالی است، هرچند که نیاز به جراحی دندان دارد. بیماران علاقمند به ایمپلنت دندان اغلب از ما در مورد روش کاشت دندان و دردناک بودن آن سوال می کنند. در این مقاله با در نظر گرفتن استفاده از بیهوشی در طول مراحل دندانپزشکی ایمپلنت به توضیح این موضوع بپردازیم.

با افزایش مخاطبین ایمپلنت های دندانی در صدر جدول محبوبیت روش جایگزینی در دنیای دندانپزشکی، بسیاری از مردم می خواهند از مزایای کاشت ایمپلنت دندان در خواب که کلینیک شبانه روزی رایا ارائه می دهد، استفاده کنند. اما یکی از بزرگترین نگرانی هایی که پزشکان ما از بیماران خود می شنوند این است که عمل کاشت دندان شامل چه مراحلی می شود و اینکه آیا آنها درد زیادی را تجربه خواهند کرد یا خیر.

در کلینیک شبانه روزی رایا، پزشکان ما از دندانپزشکی در بی حسی استفاده می کنند تا به بیماران کمک کنند تا آنجا که ممکن است در طول عمل راحت باشند و همه نگرانی هایشان از بین برود.

کاشت ایمپلنت در بیهوشی

کاشت ایمپلنت در بی حسی

آیا در جراحی دهان و دندان از بیهوشی استفاده می شود؟

چه بیهوشی عمومی و چه به صورت موضعی و بی حسی به دهان و دندان بیماران تزریق شود، مهم است که از بیهوشی به عنوان بخشی از هرگونه عمل جراحی دهان استفاده شود. بی حسی موضعی، درد و ناراحتی جراحی را کاهش می دهد و به آرامش ذهن بیمار کمک می کند. علاوه بر بی حسی که در حین جراحی ایمپلنت دندان استفاده می شود، می توان از آن در انواع دیگر روش ها مانند جراحی های پریودنتال و کشیدن دندان عقل نیز استفاده کرد.

بیهوشی برای کاشت ایمپلنت های دندانی

یکی از اولویت های اصلی دندانپزشکان ما حفظ ایمنی و راحتی هر یک از بیماران در کلینیک است. به همین دلیل است که متخصصین دندانپزشکی هنگام قرار دادن ایمپلنت های دندانی برای مردان و زنان از بیهوشی استفاده می کنند. با این حال، کاشت ایمپلنت دندان برای همه بیماران یکسان نیست و نوع بیهوشی مورد استفاده به نیازهای فردی هر بیمار بستگی دارد.

ایمپلنت های دندانی را می توان تحت بی حسی موضعی (هنگامی که بیمار بیدار است) انجام داد و در برخی موارد که بیمار نیاز به جراحی های جدی تر دارند، تحت بیهوشی عمومی (به طوری که بیمار کاملاً به خواب فرو می رود) ؛ یا توسط آرام بخش ملایم همراه با بی حسی موضعی (بیمار خواب آلود است، اما هنوز تا حدی هوشیار است).

مزایای بیهوشی عمومی در طول عمل دندان

از سوی دیگر، برخی از بیماران نیاز به میزان آرام بخش بیشتری دارند، چه به دلیل مدت زمان عمل و چه به دلیل ترجیح شخصی بیمار، دندانپزشک از بیهوشی عمومی برای کاشت دندان استفاده می کند. بیهوشی عمومی به بیماران این امکان را می دهد که از روند قرار گرفتن ایمپلنت دندان کاملاً بی اطلاع باشند.

از آنجایی که اغلب روش های دندانپزشکی شامل سر و صدا و فشار بیشتری می باشند و اکثر بیماران از آن لذت نمی برند و انتخاب بیهوشی عمومی به این معنی است که شما هیچ کدام از این مراحل درمان را احساس نمی کنید و بعد از اتمام کار بیدار می شوید و به خانه برمی گردید.

بنابراین لازم نیست نگران کاشت ایمپلنت دندان خود باشید زیرا پزشکان ما در زمینه بیهوشی سرپایی بسیار آموزش دیده و دارای تخصص و آموزش های لازم هستند و به همین علت شما می توانید مطمئن باشید که تجربه بیهوشی شما در مطب ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته به خوبی کنترل می شود.

انواع ایمپلنت دندان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان در خواب

انواع بیهوشی در دندانپزشکی

انواع مختلفی از بیهوشی وجود دارد که می توان از آنها برای عمل های دندانپزشکی استفاده کرد. گزینه های رایج به شرح زیر است:

  • بی حسی موضعی: بی حسی موضعی برای از بین بردن احساس درد و ناراحتی در قسمتی از دندان که تحت عمل جراحی قرار می گیرد، استفاده می شود. بیمار هنوز کاملاً هوشیار است، اما در طول عمل هیچ احساسی نخواهد داشت.
  • استنشاق اکسید نیتروژن با بی حسی موضعی: بیمار از طریق ماسک، اکسید نیتروژن را را برای رسیدن به یک حالت آرام و در عین حال هوشیار استنشاق می کند. سپس اکسید نیتروژن با بی حسی موضعی ترکیب می شود تا اطمینان حاصل شود که بیمار هیچ دردی احساس نمی کند و هیچ گونه اضطرابی را در طول عمل تجربه نخواهد کرد.
  • آرام بخش با بیهوشی موضعی: روشهای آرام بخش داخل وریدی به این ترتیب هستند که یک داروی آرامبخش را وارد جریان خون می کند تا به بیمار کمک کند تا به حالت آرامش عمیق برسد. بیماران کاملاً از رویه انجام شده بی اطلاع خواهند بود. بی حسی موضعی نیز برای اطمینان از جراحی بدون درد و بدون اضطراب تجویز می شود.
  • بیهوشی عمومی: بیهوشی عمومی به جراحان اجازه می دهد تا جراحی دندان عقل و یا کاشت ایمپلنت دندان در خواب را با دقت کامل و بدون حواس پرتی از جهت درد بیمار انجام دهند. بیهوشی عمومی منجر به از دست دادن کامل هوشیاری بیمار در طول عمل جراحی می شود.

به ندرت پیش می آید که بیماران برای انجام ایمپلنت دندان از بیهوشی عمومی استفاده کنند. در بیشتر موارد، بیهوشی عمومی برای افرادی که تحت عمل جراحی وسیع صورت یا اقدامات ترمیمی قرار می گیرند توصیه می شود.

اهمیت استفاده از بیهوشی دندان

در بسیاری از موارد، تنها بی حسی موضعی در هنگام کاشت ایمپلنت های دندانی استفاده می شود. که شبیه بیهوشی است که هنگام پر کردن یا کاشت تاج دندان یا کشیدن دندان استفاده می شود. دندانپزشک ناحیه ای را که جراحی در حال انجام است بی حس می کند تا در حین عمل احساس ناراحتی نکنید.

اگر نگران اضطراب یا ناراحتی عمل کاشت دندان حتی با بی حسی موضعی هستید، می توانید در مورد استفاده از آرام بخش با متخصص کاشت ایمپلنت دندان در خواب صحبت کنید. می توانید در حین عمل جراحی فقط از بی حسی موضعی استفاده کنید که در این صورت شما در طول عمل کاملاً هوشیار خواهید بود و به نظر می رسد زمان سریعتر می گذرد و هیچ گونه استرس یا ناراحتی را تجربه نخواهید کرد.

در برخی موارد، ممکن است بیهوشی عمومی توصیه شود. در این صورت، شما کاملاً بیهوش می شوید و از هر چیزی که در اطراف شما اتفاق می افتد بی خبر خواهید بود. بیهوشی عمومی معمولاً فقط برای روشهای درمان پیچیده مناسب است و انجام آنها زمان زیادی طول می کشد. روش کاشت ایمپلنت برای جایگزینی کامل قوس دندان ممکن است تحت بیهوشی عمومی انجام شود.

کاشت ایمپلنت دندان بدون درد

ایمپلنت دندان در خواب

سخن آخر

کلینیک شبانه روزی رایا با تیم حفره و فوق تخصص کاشت ایمپلنت در بی حسی به شما این امکان را می دهد که تا آخر عمر خود از دندان های سفید و درخشان لذت ببرید.