کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت

جراحی دهان و دندان یکی از مهم ترین شاخه های دندانپزشکی است که برای بسیاری از مشکلاتی که از دیرباز دغدغه گروه زیادی از مردم بوده است، به ویژه ایمپلنت دندان، راه حل های موثر و درمانی کشف شده است که به طور موثری مشکل از دست دادن دندان های دائمی را برطرف کرده است و کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت ، جایگزینی مصنوعی برای دندان های از دست رفته است که همان نقش حیاتی دندان های طبیعی را ایفا می کند، می باشد.

در سال های اخیر این شاخه از دندانپزشکی به طور چشمگیری و به سرعت توسعه یافته است. این امر منجر به در دسترس بودن گزینه های مختلف و تکنیک های کاشت ایمپلنت دندان و طیف وسیعی از مواد مورد استفاده شد. این امر منجر به ارائه ایمپلنت های دندانی در کلینیک های دندانپزشکی با قیمت های مختلف شد. در این مقاله به انواع ایمپلنت های دندانی، بهترین آنها و قیمت کاشت ایمپلنت می پردازیم.

کاشت ایمپلنت با کیفیت

کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت و دوام

آیا کاشت ایمپلنت دندان برای هر فردی امکان پذیر است؟

ایمپلنت های دندانی راه حل ایده آلی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، اما تا دهه های اخیر بدون وجود شرایط خاصی امکان پذیر نبود و همین امر باعث شده بود که تنها تعداد محدودی از بیماران که دندان های خود را از دست داده بودند، می توانستند از این روش استفاده کنند.

وجود استخوان در فک برای حمایت از ایمپلنت های دندانی و عدم وجود بیماری های پریودنتال که مانع جراحی ایمپلنت دندان می شود، ضروری است. با توسعه فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت، جراحان ایمپلنت دندان راه حل اساسی برای تمامی مشکلات دهان و دندان پیدا کردند، زیرا در صورت نداشتن استخوان کافی فک برای پشتیبانی از پایه ایمپلنت، متخصصین امروزه می توانند از طریق پیوند استخوان این مسئله را حل کنند.

قیمت کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت

انواع ایمپلنت های دندانی و قیمت آنها با توجه به چهار عامل اصلی متفاوت است:

  • تکنولوژی مورد استفاده برای کاشت ایمپلنت در فک
  • نوع ایمپلنت به کار برده شده
  • مراحل کاشت ایمپلنت
  • اقدامات تکمیلی لازم برای پیوند استخوان و …

قیمت ایمپلنت دندان، از کشوری به کشور دیگر و از مکانی به مکان دیگر در همان کشور و همچنین مهارت و تجربه جراح دندان، سطح تکنولوژی و تیم پزشکی کلینیک و تجهیزات آن ها، متفاوت است.

انواع ایمپلنت دندان

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

 فرآیندهای مختلف کاشت ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت های دندانی معمولی:

کاشت ایمپلنت های دندانی معمولی به یک پزشک متخصص ایمپلنت نیاز دارد که در آن بیمار را بیهوش می کند و برش های جراحی کوچکی در لثه ایجاد می کند تا ایمپلنت را در جای خود قرار دهد که دارای نوک برجسته ای بالای لثه است که تاج ها و پل ها روی آن ثابت می شود، سپس جراح بعد از اتمام عمل، زخم را بخیه می زند؛ اندازه و میزان زخم به تعداد دندان هایی که قرار است کاشته شود بررسی دارد.

البته این نوع ایمپلنت دندان با برخی از خطرات جراحی های سنتی کاشت دندان مانند احتمال خونریزی، التهاب یا عفونت باکتریایی و مقداری درد همراه با زخم همراه است، اما کنترل این عوارض با رعایت دستورات پزشک پس از اتمام جراحی آسان و قابل پیشگیری است. به طور معمول پس از عمل کاشت ایمپلنت دندان با بهترین کیفیت، دندانپزشکی برخی از داروها را برای جلوگیری از خونریزی، التهاب و درد مانند آنتی بیوتیک تجویز می کند.

  • کاشت دندان با لیزر:

این نوع ایمپلنت دندانی بر اساس همان اصل جراحی معمولی است، اما در کاشت آن، به جای استفاده از ابزارهای جراحی استفاده از لیزر معمولی در ایجاد برش‌های جراحی متفاوت است و این امر باعث کاهش هرگونه عفونت احتمالی به دلیل استریل ‌سازی، ضعیف می‌شود و از مزایای استفاده از پرتو لیزر این است که می توان آن را کنترل کرد و اندازه پرتو را با توجه به اندازه برش جراحی دقیق تعیین کرد. کاهش خونریزی و توقف پیشرفت میزان باکتری ها؛ همه موارد فوق باعث شده است ایمپلنت های دندانی با لیزر؛ بهترین، ایمن ترین و موفق ترین نوع ایمپلنت دندان باشند و در نتیجه هزینه بیشتری نسبت به جراحی معمولی ایمپلنت دندان داشته باشند.

پیکربندی ایمپلنت

کاشت ایمپلنت های دندان با بهترین کیفیت از جدیدترین تکنولوژی های صنعت دندانپزشکی بشمار می رود که در این روش، پایه ایمپلنت از تیتانیوم فلز سختی است، تشکیل شده است که می تواند عملکردهای مرتبط با فشار دندان و جویدن را تحمل کند، همچنین پایه تیتانیومی ایمپلنت با بدن سازگار است و حساسیتی برای بدن ایجاد نمی کند.

قسمت بیرونی ایمپلنت که تاج ایمپلنت است از مواد مختلفی تشکیل شده است. تاج ساخته شده از فلز زیرکونیوم که به دلیل سختی و استحکام معروف است و از نظر شکل و رنگ شبیه به دندان طبیعی است؛ هر کدام از انواع ایمپلنت، مزایا، ویژگی ها و قیمت مخصوص خود را دارد.

اقدامات اضافی مورد نیاز برای ایمپلنت دندان

بسیاری از انواع ایمپلنت های دندانی برای امکان کاشت و اطمینان از موفقیت و تداوم آن برای مدت طولانی نیاز به اقدامات اضافی دارند، اما لزومی ندارد که این مراحل در همه ایمپلنت های دندانی انجام شود. مهمترین این اقدامات اضافی عبارتند از:

  • کاشت استخوان دندان

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، عمل کاشت استخوان در فک تا حد زیادی به رفع خطر شکست ایمپلنت های دندانی در شرایطی که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت های دندانی وجود ندارد، می پردازد. البته لازم به ذکر است این روش اضافی، هزینه های مالی جداگانه ای به هزینه کلی کاشت دندان اضافه می کند.

فرآیند ایمپلنت دندان، با گرفتن استخوان موردنیاز کاشت دندان از یک فرد یا از اهداکننده دیگری و یا از بخشی از بدن بیمار انجام می شود.با کاشت ترکیبات استخوانی که از مواد شیمیایی که عواملی برای تحریک رشد استخوان های فک دارند، ساخته شده و پس از چندین ماه فرایند استخوان سازی انجام می شود. با کاشت، مقدار کافی استخوان فک تشکیل شده و فک آماده حمایت از ایمپلنت های دندانی است.

  •  نمایان شدن فک:

برخی از بیماران اندازه فک باریکی دارند که فضایی را برای ایمپلنت فراهم نمی کند. از این رو جراح دندان برای ایجاد فضای مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان به نمایاندن فک با تکنیک های خاص متوسل می شود

تغییرات دندان بعد از کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان

سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت ایمپلنت های دندانی کره ای و … از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل بفرمایید.