چه چیزی باعث از بین رفتن دندان می شود؟

ایمپلنت های دندانی بهترین و کاربردی ترین بخش در دندانپزشکی هستند که آرزوی خیلی از افرادی که سال ها با مشکل نداشتن دندان زندگی می کردند را برطرف کرده است. آنها را می توان در انواع روش های خلاقانه برای کمک به افراد برای بازگرداندن دندان ها و لبخند استفاده کرد. در این پست به بررسی این که چه چیزی باعث از بین رفتن دندان می شود و علت نیاز به ایمپلنت دندان می پردازیم.

جایگزین دندان از دست رفته

علت از بین رفتن دندان چیست؟

چرا ممکن است به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشم؟

به طور خلاصه، شما به کاشت ایمپلنت دندان بدون درد برای جایگزینی دندان های از دست رفته نیاز دارید زیرا از نظر فنی، ایمپلنت‌های دندان جایگزین‌های ریشه دندان هستند که اغلب از تیتانیوم ساخته می‌شوند و در صورت برداشتن یا از دست دادن دندان‌های طبیعی عملکرد و ظاهر را بازیابی می‌کنند. ایمپلنت های دندانی کارآمدترین، راحت ترین، مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین راه حلی هستند که در حال حاضر برای جایگزینی دندان های از دست رفته داریم.

علل رایج از دست دادن دندان که منجر به ایمپلنت می شود چیست؟

با توجه به مرکز کنترل بیماری (CDC)، بیش از یک چهارم (26٪) از بزرگسالان 65 ساله یا بالاتر، 8 دندان یا کمتر دارند. بتواند یک رژیم غذایی سالم داشته باشد. برای جویدن صحیح سالاد یا مصرف میوه‌ای با پوست سخت، مانند سیب، به بیش از ۸ دندان نیاز داریم.

در رابطه با از دست رفتن دندان ها در سنین مختلف، دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است شما در اثر ورزش، برخورد مشت یکی از ورزشکاران به صورتتان، تصادف با ماشین، و یا حتی آسیب های غیر منتظره، یک یا دو دندان خود را از دست بدهید.

ایمپلنت دندان این امکان را به شما می دهد که در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین میزان درد و خونریزی، از نعمت داشتن دندان مجدد برخوردار شوید و از آن لذت ببرید زیرا که ایمپلنت دندان از نظر ظاهر و عملکرد کاملا مشابه دندان های طبیعی خودتان می باشد.

مراقبت از ایمپلنت دندان

علت از دست رفتن دندان

بنابراین چه چیزی باعث از دست دادن دندان بزرگسالان می شود؟

• بیماری لثه (پریودنتیت)

بیماری لثه اولین دلیلی است که افراد دندان‌های خود را از دست می‌دهند.[ii] این فرآیند پیچیده‌ای است که در آن پلاک و تارتر هم در بالای دندان‌ها و هم در امتداد ریشه‌های آن‌ها جمع می‌شوند. این تجمع زباله‌های باکتریایی و مواد زائد منجر به التهاب لثه‌ها می‌شود و به مرور زمان، التهاب لثه باعث از بین رفتن استخوان اطراف ریشه‌های دندان می‌شود. در صورت عدم درمان، دندان ها در نهایت ناپایدار می شوند و باید برداشته شوند. پریودنتیت یک روند طولانی و آهسته است که در واقع با عادات خوب دندانپزشکی و مداخله زودهنگام قابل پیشگیری است. متأسفانه، پریودنتیت اغلب تا زمانی که خیلی دیر نشده درمان نمی شود. ایمپلنت های دندانی اغلب برای جایگزینی این دندان های از دست رفته استفاده می شوند.

• حفره (پوسیدگی دندان)

طبق CDC، از هر 4 بزرگسال بین 20 تا 64 سال، 1 نفر حداقل یک حفره دارد. [iii] حفره ها زمانی ایجاد می شوند که باکتری های موجود در دهان ما کربوهیدرات ها را مصرف کرده و اسید را روی دندان های ما دفع کنند. این اسید ساختار دندان را حل می کند و منجر به ضعیف شدن دندان ها و گاهی اوقات عفونی می شود.

با گذشت زمان، پوسیدگی به یک حفره تبدیل می‌شود، که می‌تواند باعث شکستن دندان شود یا پوسیدگی عصب را عفونی کند و منجر به ایجاد حفره‌ای از چرک در زیر خط لثه شود که به آن آبسه دندان می‌گویند. هر یک از این سناریوها می تواند منجر به از دست دادن یک یا چند دندان و نیاز به ایمپلنت دندان شود.

• ضربه

سومین علت از دست دادن دندان، ضربه است. تصادفات رانندگی، آسیب های ورزشی، لغزش و زمین خوردن همگی می توانند منجر به از دست دادن دندان ها شوند. متخصصین کلینیک دندانپزشکی رایا، دندان های شکسته شده از توپ های بیسبال، چوب گلف، برخورد صورت با فرمان و یا برخورد آرنج با دندان را بدون هیچ گونه درد و خونریزی درمان کرده اند. در بسیاری از این شرایط، ایمپلنت های دندانی درمان انتخابی برای جایگزینی دندان های از دست رفته در اثر تروما هستند.

بهترین روش جایگزین دندان، کاشت ایمپلنت است.

چه بیماری لثه، حفره و تروما یا هر نوع دیگر از دست دادن دندان دارید، اکنون بهترین زمان برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود با ایمپلنت های دندانی است. صرف نظر از علت، ایمپلنت‌های دندانی استحکام، دوام و ظاهر دندان‌های طبیعی را ارائه می‌کنند تا شما را درخشان نگه دارد.

در نهایت، می‌خواهیم بیماران را تشویق کنیم که کلینیک دندان‌پزشک ایمپلنتی را پیدا کنند که آموزش‌های گسترده‌ای داشته باشند و تحصیلات کاملی در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت داشته باشند. زیرا کاشت ایمپلنت دندان مانند سایر رشته‌ها، برای اصلاح مهارت‌های تشخیصی، جراحی و درمانی مورد نیاز برای پاسخگویی به موقعیت‌های مختلف، به آموزش و تمرین عملی زیادی نیاز دارد. هر چه دندانپزشک ایمپلنت زمان بیشتری را صرف آموزش و تمرین کرده باشد، آمادگی بیشتری برای چالش هایی که مورد شما ایجاد می کند، خواهد بود.

جایگزین دندان آسیب دیده

بهترین جایگزین برای دندان

در پایان، تاکید می کنیم که ایمپلنت های دندانی ایمن، موفق هستند و به کیفیت زندگی بهتر کمک می کنند. برای کاشت ایمپلنت دندان لازم نیست درد زیادی را تجربه کنید و همچنین مجبور نیستید بعد از جراحی با دندان های از دست رفته زندگی کنید. به علاوه، من معتقدم که برای اکثر مردم، مزایای کاشت دندان برای مراقبت از دندان، سلامت جسمی و تصویر شما از خود بیشتر از هزینه های مالی اولیه است.