چه زمانی می توان بعد از ایمپلنت غذا خوردن را شروع کرد؟

توصیه می شود پس از دریافت ایمپلنت دندان به سراغ غذاهای سفت، چسبناک و خیلی داغ نروید تا دندانتان به طور کامل بهبود یابد. جراحان دهان اغلب به بیماران توصیه می کنند که کمی صبر کنند، یا حداقل تا زمانی که اثر بیهوشی از بین برود، بعد از چند ساعت، ممکن است بتوانید شروع به خوردن غذاهای نرم کنید.

احتمالاً مجبور نخواهید بود خیلی برای غذا خوردن صبر کنید. در واقع توصیه می شود که این کار را انجام دهید، زیرا مواد مغذی دریافت می کنید که روند بهبودی را سرعت می بخشد. به خصوص در زمانی که در حال شفا هستید. حفظ تغذیه شما همیشه مهم است. با این حال، در طول فرآیند بهبودی، غذاهای مناسب به شما کمک می‌کنند تا احساس بهتری داشته باشید، درد کمتری را تجربه کنید و سریع‌تر بهبود پیدا کنید. احتمالاً بهتر است که زیاد صبر نکنید. بسیاری از بیماران تا شش ساعت قبل از جراحی حق خوردن هیچ چیز بجز نوشیدنی را ندارند.

اگر به ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده فکر می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که پس از جراحی ایمپلنت دندانی چه چیزی می توانید بخورید و از چه غذاهایی اجتناب کنید، ما در این مقاله به طور کامل به توضیح آن پرداخته ایم.

غذاهای مفید بعد ایمپلنت

غذاهایی که بعد از ایمپلنت باید مصرف کنید؟

غذاهای نرم شامل چیست؟

رژیم غذایی محدود با مصرف غذاهای نرم ترسناک نیست. یک رژیم غذایی نرم شامل مصرف غذاهایی است که به سختی نیاز به جویدن دارند. شما باید از غذاهای جویدنی یا غذاهای سفت مانند ذرت روی بلال یا آب نبات های چسبناک یا حتی گوشت های سفت که نیاز به جویدن مکرر دارند اجتناب کنید. نوع روش ایمپلنت دندانی که تحت آن قرار می‌گیرید، رژیم غذایی نرم خاص شما را تعیین می‌کند، اما بی‌خطر است که بگوییم گزینه‌های غذای نرم مانند تخم‌مرغ، پاستا، سوپ، اسموتی و … ، همگی نمونه‌های کاملی از غذاهای مناسب برای خوردن پس از دریافت هستند.

اکنون، ممکن است فکر کنید که رژیم غذایی نرم برایتان محدود کننده است و پیروی از آن دشوار خواهد بود، اما باید به خاطر داشته باشید که این امر موقتی است. حتی اگر رژیم غذاییتان شامل غذاهای نرم باشد، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید. حفظ یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت عمومی بسیار مهم است و قطعا می تواند به بهبودی کمک کند.

اگر نگران پیروی از یک رژیم غذایی نرم هستید، نیازی به ناراحتی نیست! جراح دهان شما به شما در مورد غذاهایی که باید بخورید و از کدام غذاها اجتناب کنید راهنمایی می کند. مدت زمانی که شما از رژیم غذایی نرم پیروی می کنید تا حد زیادی به روند بهبودی شما بستگی دارد، که شامل عوامل فردی دیگری نیز می شود، مانند وضعیت سلامت کلی شما قبل از عمل ایمپلنت دندان، مقدار استخوان موجود در فک، و اگر یک استخوان باشد. روش پیوند نیز ضروری بود.

کاشت ایمپلنت دندان

غذاهای نرم شامل چیست؟

بعد از عمل کاشت ایمپلنت چه چیزی باید بخورید؟

در چند روز اول جراحی ایمپلنت خود توصیه می شود زمانی که در حال بهبودی از روش ایمپلنت دندان خود هستید، از نی ننوشید.

در اینجا لیستی از غذاهایی که باید در پایان جراحی ایمپلنت خود مصرف کنید آورده شده است:

  • اب
  • آب میوه ها، از جمله شهد و آب میوه با پالپ
  • شیر
  • قهوه / چای
  • سوپ
  • میوه ها و سبزیجات
  • میوه های نرم مانند موز، انبه، هلو و گلابی (از میوه هایی با دانه مانند تمشک، توت فرنگی و غیره خودداری کنید)
  • سبزیجات بخار پز شده
  • گوشت و سایر منابع پروتئینی
  • ماهی کبابی
  • سوپ با تکه های نرم کوچک سبزیجات و گوشت
  • نان، پاستا یا برنج
  • کلوچه
  • پنکیک
  • کلوچه
  • اسپاگتی، ماکارونی، پاستا برنج
  • غلات پخته و تصفیه شده، مانند خامه برنج، بلغور جو دوسر، بلغور یا فارینا (کرم گندم)
    دیگر

چه مدت بعد از جراحی ایمپلنت دندان می توانم به طور معمول غذا بخورم؟

یک رژیم غذایی “بدون جویدن” سرگرم کننده نیست، بنابراین بیماران مشتاق هستند که پس از جراحی در اسرع وقت به عادات غذایی قبلی خود بازگردند. به طور معمول، حدود یک هفته طول می کشد تا بیماران پس از جراحی ایمپلنت دندان به عادات غذایی منظم خود برگردند. اما اگر شما یک درمانگر سریع هستید، ممکن است بتوانید 24 تا 48 ساعت پس از جراحی به غذاهای جامد (اما نه سفت یا ترد) برگردید.

غذای مصرف شده در دوران بهبودی باید همچنان به راحتی جویده شود. به عنوان مثال، شما می خواهید از استیک اجتناب کنید و گزینه هایی مانند مرغ، لوبیا، حبوبات یا گوشت چرخ کرده را برای پروتئین انتخاب کنید. وقتی غلاتی مانند بلغور جو دوسر، بلغور و برنج می خورید، باید مطمئن شوید که آجیل یا دانه سفت در وعده غذاییتان وجود ندارد و آنها را کاملاً بپزید.

غذاهای سالم بعد از ایمپلنت

مصرف غذاهای مجاز بعد از کاشت ایمپلنت

خطرات عدم پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی ایمپلنت دندان

خوردن غذاهایی که بعد از جراحی ایمپلنت دندان خیلی سخت هستند، درد را تشدید می کند. همچنین می تواند باعث خونریزی بیشتر از آنچه که باید باشد. اگر از طریق نی بنوشید، ممکن است یک حفره خشک ناشی از لخته خون داشته باشید. این می تواند بهبودی را طولانی کند، بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، از شیشه بنوشید. پس از چند هفته، سایت باید بهبود یابد و بهبود یابد تا بتوانید دوباره از نی استفاده کنید.
در نهایت، شما قادر خواهید بود به همان روشی که قبل از جراحی مصرف می‌کردید، غذا بخورید. فقط کمی صبر می خواهد. اگر توصیه های صحیح را دنبال کنید، دوره اولیه نقاهت را می توان کوتاه کرد و ایمپلنت های دندانی به اندازه دندان های طبیعی شما قوی خواهند بود.

برای کمک به درک اینکه چرا رژیم غذایی نرم بسیار مهم است، باید بدانید که ایمپلنت های دندانی جدید شما در حال ترکیب شدن با استخوان فک شما هستند. این فرآیند استئواینتگراسیون نامیده می شود و یک درمان امن را ارائه می دهد. به شما امکان می دهد به درستی بجوید و ایمپلنت های دندانی شما مانند بقیه دندان های شما عمل کنند. سایر روش‌های جایگزینی موقت دندان فاقد ریشه هستند و به استخوان طبیعی چسبانده نمی‌شوند، به همین دلیل است که ایمپلنت‌های دندانی مطلوب‌ترین راه‌حل مطمئن و دائمی هستند.