پس از درمان ایمپلنت از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟

اگر به تازگی جراحی ایمپلنت انجام داده اید، باید بعضی نکات را در رابطه با مراقبت از آن بدانید. بعد از جراحی ایمپلنت دندان، مراقب باشید که فقط نوشیدنی های سرد بخورید و تا زمانی که بی حس کننده موضعی از بین نرود، غذای سفت نخورید. در روز اول از مصرف نوشیدنی‌های گرم یا غذای گرم خودداری کنید تا مایعات روی ناحیه تازه جراحی شده نریزد. سعی کنید ناحیه مورد نظر را با زبان یا انگشتان خود اذیت نکنید. در 48 ساعت اول ورزش های شدید انجام ندهید (مثلاً دویدن / رفتن به باشگاه). در ادامه این مقاله به توضیح این مسئله که پس از درمان ایمپلنت از چه چیزهایی باید اجتناب کنید؟

 

 

مراقبت از ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان

 

آیا تورم یا کبودی در اطراف ایمپلنت وجود خواهد داشت؟

ممکن است پس از درمان مقداری تورم و/یا کبودی داشته باشید – این معمولاً دو تا سه روز بعد به اوج خود می رسد. این کاملا طبیعی است و هر دو به طور طبیعی پس از چند روز فروکش می کنند. تورم را می توان با بسته های یخ (یا کیسه ای نخود فرنگی یخ زده) که در یک حوله پیچیده شده کاهش داد. هر بار حداکثر ده دقیقه با بیست دقیقه استراحت روی ناحیه گونه نگه دارید. بعد از بیست و چهار ساعت گرمای ملایم مفیدتر است. خوابیدن کمی روی دو تا سه بالش نیز ممکن است کمک کننده باشد.

آیا بعد از جراحی ایمپلنت درد وجود خواهد داشت؟

درد نباید مشکل بزرگی باشد. اگر چه ممکن است چند روز بعد از هر عمل جراحی در دهانتان درد داشته باشید، اما می‌توان آن را به راحتی با مسکن‌های ساده (مسکن‌ها) کنترل کرد. شما باید اینها را به طور منظم در حداکثر دوز اعلام شده برای دو روز اول پس از جراحی مصرف کنید. هر مسکنی را که به طور معمول برای سردرد، درد و رگ به رگ شدن مصرف می کنید (ایبوپروفن و پاراستامول ترکیب خوبی هستند) مصرف کنید و اولین دوز خود را قبل از از بین رفتن کامل بی حس کننده موضعی مصرف کنید.

اگر بعد از چند روز افزایش درد و تورم را تجربه کردید، باید در اسرع وقت به مرکز ایمپلنت مراجعه کنید تا مطمئن شویم که شما شروع به ایجاد عفونت نکرده اید.

آیا می توانم پس از درمان از دندان مصنوعی خود استفاده کنم؟

اگر دندان مصنوعی دارید که ناحیه جراحی را می پوشاند، لطفاً در هفته اول تا حد امکان کمتر از آن استفاده کنید تا از محل جراحی در طول دوره بهبود اولیه محافظت شود. همیشه باید پروتز را در شب بیرون بگذارید.

بخیه های اطراف ایمپلنت چگونه هستند؟

بخیه ها قابل حل هستند اما اغلب حدود دو تا سه هفته باقی می مانند. اگر آنها ناراحت کننده یا آزاردهنده هستند، می توانید با ما تماس بگیرید تا آنها را حذف کنیم.

مقداری خونریزی جزئی پس از جراحی در دهان کاملا طبیعی است. اگر این حالت ادامه داشت، با گاز گرفتن محکم بر روی یک سواب گاز مرطوب یا دستمال تمیز به مدت شصت دقیقه در حالی که صاف نشسته اید، فشار وارد کنید. مدام گاز را چک یا تعویض نکنید. در صورت ادامه خونریزی به هر دلیلی پس از اعمال فشار از این طریق، باید با ما تماس بگیرید.

اگر به شما یک دوره آنتی بیوتیک داده شده است تا بعد از جراحی مصرف کنید، لطفاً مطمئن شوید که دوره را کامل کرده اید. ما می خواهیم بهبودی شما تا حد امکان آرام و دلپذیر باشد.

بسیار مهم است که این دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید – اگر نگرانی یا سوالی در مورد پیشرفت خود دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید. شماره تماس خارج از ساعات کاری همیشه در پاسخگوی ما موجود است.

کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت بدون درد

چه چیزی در روز اول درمان، انتظار می رود؟

در 30 دقیقه اول پس از جراحی، شما می خواهید با نیش خود فشاری را بر روی بسته های گاز فشار دهید. این آنها را در جای خود نگه می دارد. تقریباً برای همه، خونریزی در 30 دقیقه اول متوقف می شود. اگر بعد از 30 دقیقه فشار شدید همچنان خونریزی دارید. گاز جدید را برای 30 دقیقه دیگر در جای خود قرار دهید. پس از آن، شما باید گاز را هر 30 تا 45 دقیقه تعویض کنید تا زمانی که خونریزی متوقف شود.

برخی از علائمی که ممکن است در روز اول تجربه کنید عبارتند از:

  • تراوش
  • خونریزی مداوم
  • تورم
  • درد

اینها همه نشانه های مورد انتظار هستند که بدن شما در حال بهبودی خود است. برای کمک به بهبود سریع‌تر و کاهش درد، در اینجا چند نکته برای بازیابی ایمپلنت دندان وجود دارد که باید رعایت کنید:

  1. مراقب باشید که مناطق جراحی را مزاحم نکنید
  2. به آرامی دندان های خود را در شب جراحی با یک مسواک مسواک بزنید
  3. پس از 24 ساعت، 2 تا 3 بار در روز به آرامی با آب نمک بشویید
  4. تا آنجا که ممکن است استراحت کنید
  5. یخ را در صورت نیاز اعمال کنید

در روزهای دوم و سوم پس از جراحی، بدن شما به بهبود خود ادامه می دهد، اما باید به مراقبت از دهان خود ادامه دهید تا به این روند کمک کنید. ممکن است متوجه تغییر رنگ مایل به زرد یا کبودی در اطراف نواحی جراحی شوید، اما این طبیعی است و فقط باید 2 تا 3 روز بعد از جراحی باقی بماند. پس از آن، برای کاهش تغییر رنگ، می توانید گرمای مرطوب را به منطقه اعمال کنید.

اگر برآمدگی شدید یا لبه دندان خود را احساس کردید، این نیز رایج است. اگر به شما مربوط است، با دندانپزشک خود تماس بگیرید. همچنین ممکن است خشکی لب، گلودرد و سفت شدن ماهیچه های فک را نیز تجربه کنید، همه نشانه های مورد انتظار وجود گاز گاز در دهان. همه این موارد باید بعد از حدود 2-3 روز از بین بروند.

مصرف غذاهای مقوی بعد از ایمپلنت

مصرف غذاهای مقوی بعد از کاشت ایمپلنت

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان

در اینجا چند دستورالعمل کلی برای نحوه مراقبت از ایمپلنت در روزهای بعد از این روش وجود دارد تا به زمان بهبودی شما کمک کند:

  1. دهان خود را با آب نمک بشویید، پنج دقیقه طول می کشد تا یک لیوان کامل 8 اونس را مصرف کنید. می توانید این کار را هر چند وقت یکبار که دوست دارید، حداقل دو بار در روز انجام دهید.
  2. به‌آرامی دندان‌های خود را همانطور که معمولاً مسواک می‌زنید، به محض این‌که می‌توانید پس از عمل، مسواک بزنید. چون ممکن است درد و تورم داشته باشید، ممکن است نتوانید (یا نخواهید) با قدرت منظم مسواک بزنید. اما
  3. رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران نقاهت بسیار مهم است.
  4. یکی دیگر از مواردی که باید در طول دوره بهبودی در نظر بگیرید، تغییر رژیم غذایی است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت. در طول دوره بهبودی، احتمالاً تراوش، خونریزی، تورم و درد را تجربه خواهید کرد. شما می خواهید به بهداشت دهان و دندان نیز ادامه دهید.