نکاتی که باید قبل از کاشت ایمپلنت بدانید

در حالی که گزینه های مختلفی برای جایگزینی دندان های طبیعی از دست رفته و بهبود سلامت دهان، لبخند و اعتماد به نفس شما وجود دارد، ایمپلنت دندان به یک راه حل محبوب تبدیل شده است. ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی است و مزایای زیادی برای بیماران دندانپزشکی دارد. در این مقاله به توضیح نکاتی که باید قبل از کاشت ایمپلنت بدانید، پرداخته ایم تا بتوانید با خیال راحت و آسوده تصمیم بگیرید.

همه پیز درمورد ایمپلنت دندان

همه چیز درمورد کاشت ایمپلنت دندان

اگر به دنبال کاشت ایمپلنت دندان هستید، در اینجا 23 نکته وجود دارد که باید قبل از کاشت دندان، بدانید:

1. درصد موفقیت بالا

کاشت ایمپلنت دندان در سال‌های اخیر به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از ایمپلنت‌ها را به جای جایگزین‌های دندانی دیگر مانند پروتز یا بریج‌ دندان ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل افزایش محبوبیت آنها این است که خود دندانپزشکان اغلب به دلیل درصد موفقیت بالا، آنها را به گزینه های دیگر توصیه می کنند، .

مطالعات نشان داده اند که میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی می تواند بیش از 98 درصد باشد. این بستگی به سلامت شما و واجد شرایط بودن شما برای این روش دارد. با این حال، می تواند به این معنی باشد که در صورت از دست دادن دندان، ایمپلنت دندان می تواند بهترین گزینه باشد.

2. شبیه دندان های طبیعی به نظر برسید

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که مانند دندان های طبیعی به نظر برسند و عمل کنند. پایه تیتانیومی جای ریشه طبیعی دندان را می گیرد و حمایت و استحکام را ارائه می دهد. با این حال، هنگامی که ایمپلنت برداشته شد و محل جراحی بهبود یافت، فلز دیگر قابل مشاهده نیست.

تاج دندان، بریج یا پروتز دندان بخشی است که در دهان دیده می شود که به عنوان قسمت پروتز ایمپلنت دندان شناخته می شود. این پروتز بر اساس مدلی از دهان شما ساخته می شود و به گونه ای طراحی می شود که کاملاً با بقیه دندان های شما مطابقت داشته باشد.

کسانی که دندان های خود را از دست داده اند می دانند که این موضوع چقدر می تواند بر احساس شما نسبت به خودتان و ظاهرتان تأثیر بگذارد. گرفتن یک ایمپلنت کاملا ساخته شده که لبخند طبیعی شما را بازیابی می کند می تواند به بهبود چشم انداز شما و همچنین بهبود سلامت دهان و دندان شما کمک کند.

3. راحتی عمل

یکی از عواملی که ایمپلنت های دندانی را بالاتر از سایر گزینه ها مانند دندان مصنوعی قرار می دهد راحتی است. ایمپلنت‌های دندانی مستقیماً به فک وصل می‌شوند، دقیقاً در فضایی که یک دندان قرار دارد. این بدان معناست که ایمپلنت به شکلی که پروتز ممکن است حرکت کند یا بلغزد.

استحکام ایمپلنت دندان همچنین به این معنی است که می توانید به درستی بجوید، بدون اینکه نگران استحکام پروتز باشید. این می تواند راحتی و راحتی را به زمان غذا اضافه کند. حتی ممکن است بتوانید غذاهایی را بخورید که قبلاً مجبور به اجتناب از آنها بودید، به دلیل شکاف در دندان های خود یا نگرانی در مورد پروتزهای خود.

4. عملی محتاطانه

ایمپلنت دندان در مقایسه با بسیاری از گزینه های جایگزینی دندان کوچک است. اگر یک ایمپلنت تک دندانی انجام دهید، هیچ قسمت دیگری از دندان یا سقف دهان شما را نمی پوشاند. بعد از مدتی، حتی ممکن است فراموش کنید که در آنجا حضور دارد.

مزایای کاشت ایمپلنت

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

5. بدون شل شدن و لیز خوردن

ایمپلنت های دندانی پس از چسباندن نیازی به برداشتن ندارند. این بدان معناست که نگهداری آنها بسیار کمتر از پروتزهای مصنوعی است. همچنین احتمال شل شدن آنها بسیار کمتر است، زیرا آنها برای دائمی بودن طراحی شده اند.

اگر از دندان مصنوعی استفاده می کنید، از قبل با نگرانی ناشی از خطر لغزش آشنا خواهید شد و همچنین نحوه لق شدن پروتز می تواند بر نحوه صحبت و جویدن شما تأثیر بگذارد. این عوامل در هنگام کاشت ایمپلنت دندان نیازی به نگرانی ندارند.

6. بهبود زیبایی

ایمپلنت دندان می تواند به بهبود ظاهر دهان شما کمک کند. بدیهی است که یک دندان از دست رفته می تواند روی لبخند شما تأثیر زیادی بگذارد. ظاهر طبیعی ایمپلنت دندان می تواند بهترین راه حل برای این مشکل باشد.

ایمپلنت دندان می تواند اولین قدم در یک برنامه بلند مدت برای بهبود زیبایی کلی دندان شما باشد. پس از ایمپلنت، می توانید سفید کردن دندان را در نظر بگیرید. برخی نیز ممکن است روکش‌هایی را برای لبخندی درخشان‌تر و سالم‌تر در نظر بگیرند.

7. به جلوگیری از پیری کمک می کند

علاوه بر شکافی که در لبخند شما وجود دارد، ظاهر شما می تواند از راه های دیگری تحت تأثیر دندان از دست رفته باشد. شکل صورت و خط فک شما می تواند در صورت از دست دادن دندان شروع به تغییر و افتادگی کند و باعث پیری زودرس صورت شما شود. یک یا چند ایمپلنت برای حل این مشکل می تواند صورت شما را به شکل طبیعی خود بازگرداند.

8. پوسیدگی ندارد

برخلاف بقیه دندان های شما، موادی که ایمپلنت دندان شما از آن ساخته شده است نمی تواند پوسیده شود. پایه فلزی تیتانیوم است و پروتز از مواد مصنوعی ساخته شده است. این ممکن است پرسلن یا رزین کامپوزیت باشد.

در حالی که هنوز باید دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، در مورد دندان هایی که با ایمپلنت جایگزین شده اند، لازم نیست نگران احتمال ایجاد حفره باشید.

9. تمیز کردن آسانگزینه های جایگزینی دندان مانند پروتز می تواند برای نگهداری و تمیز کردن چالش برانگیز باشد و شما را ملزم می کند تا علاوه بر روش های قدیمی، شیوه های جدید بهداشت دهان و دندان را نیز تطبیق دهید.

ایمپلنت های دندانی چنین الزاماتی ندارند.

از آنجایی که ایمپلنت شکل، اندازه و محل قرارگیری یک دندان معمولی را دارد، پس از بهبودی و ادغام شدن در دهان، تنها به مراقبت منظم نیاز دارد. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و سایر مراقبت هایی که به طور کلی توسط دندانپزشک شما توصیه می شود باید برای حفظ سلامت دندان ها و یک ایمپلنت تمیز کافی باشد.

کاشت ایمپلنت دندان

نکات کاشت ایمپلنت

10. از دندان های دیگر حمایت می کند

اگر دندانی را از دست داده اید، دندان های دو طرف شکاف می توانند شروع به حرکت به داخل فضا کنند و باعث جابجایی شوند. این می تواند منجر به تغییر شکل و حتی درد در مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) شود. اگر این کار ادامه داشته باشد، به درمان TMJ نیاز خواهید داشت که می تواند شامل تعویض دندان باشد.

با جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان در اسرع وقت از حرکت غیر طبیعی دندان های دیگر خود جلوگیری می کنید. این می تواند از درد طولانی مدت و سایر مشکلاتی که جابجایی دندان ها می تواند ایجاد کند جلوگیری کند.

11. از بیماری جلوگیری می کند

دندانی که برای مدت طولانی از دست رفته باشد می تواند خطر دیگری برای سلامت دهان و دندان شما ایجاد کند. ذرات غذا و باکتری ها به راحتی می توانند در شکاف بین دندان های شما گیر کنند.

حتی اگر به طور مرتب دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، خطر ابتلا به بیماری لثه می تواند با فاصله طولانی مدت دندان افزایش یابد. جایگزینی آن با ایمپلنت می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

12. ماندگاری طولانی

ایمپلنت دندان این پتانسیل را دارد که در تمام طول عمر شما دوام بیاورد. این مهم برای کسانی است که ممکن است نگران هزینه اولیه این عمل باشند.

درست است که هزینه ایمپلنت های دندانی می تواند در ابتدا بالا باشد، به خصوص اگر بیش از یک دندان جایگزین کنید. با این حال، کاهش هزینه در هر سال استفاده می تواند مفید باشد.

13. تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه

علاوه بر سایش طولانی مدت، کسانی که به کاشت ایمپلنت دندان فکر می کنند باید به خاطر داشته باشند که هنگامی که ایمپلنت بهبود یافت، باید مانند یک دندان معمولی رفتار کند. برخلاف پروتزهای مصنوعی، شما نیازی به خرید مواد خاصی برای تمیز کردن یا چسبندگی ندارید. این بدان معناست که اگرچه هزینه اولیه بالاتر است، اما نگهداری می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

افرادی که از سلامت جسمانی و سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار هستند، شانس بیشتری برای نگهداری دائمی ایمپلنت های خود خواهند داشت. در صورت نیاز، دندانپزشک شما می تواند در مورد چگونگی بهبود سلامت دهان خود توصیه هایی ارائه دهد.

14. بدون نیاز به تغییر

بریج ورک گزینه ای است که ممکن است برخی برای جایگزینی دندان یا دندان از دست رفته در نظر بگیرند. این شامل اتصال دندان مصنوعی به دندان های دو طرف آن با استفاده از تکیه گاه ها است.

این باعث ایجاد فشار اضافی بر روی دندان‌ها می‌شود که باید تغییر داده شود تا بریج مناسب باشد. ایمپلنت های دندانی نیازی به این نوع تغییر یا پشتیبانی اضافی ندارند.

15. می تواند چندین دندان را جایگزین کنداگر چندین دندان یا همه دندان‌های خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به کارهای مورد نیاز برای جایگزینی همه آنها می‌تواند دشوار به نظر برسد. با این حال، با ایمپلنت، می توانید چندین دندان را به طور همزمان جایگزین کنید.

چهار یا شش ایمپلنت دندان را می توان در یک جراحی قرار داد که برای حمایت از قوس چند پروتز دندان استفاده می شود. از آنجایی که دندانپزشک نیازی به نگرانی در مورد مکان دندان های واقعی شما ندارد، این روش ممکن است در یک روز کامل شود.

16. قابل اتصال به دندان مصنوعی

اگرچه ممکن است ایمپلنت های دندانی اغلب به دندان مصنوعی ترجیح داده شوند، اما در صورت نیاز به استفاده از پروتز، می توانند تجربه شما را نیز بهبود بخشند. یکی از مسائل اصلی که با دندان مصنوعی تجربه می شود این است که چگونه آنها می توانند در دهان حرکت کنند و به طرق مختلف باعث ناراحتی و ناراحتی شوند.

پایداری ایمپلنت دندان می تواند امنیت بیشتری به دندان مصنوعی بدهد. ایمپلنت های خاصی را می توان در فک شما تعبیه کرد که برای اتصال به دندان مصنوعی شما طراحی شده اند. این بدان معناست که پروتزها کمتر حرکت می‌کنند و می‌لغزند و راحتی و امنیت بیشتری به شما می‌دهند.

نکات مثبت کاشت ایمپلنت

مزایا و نکات مثبت کاشت ایمپلنت

17. از دست دادن استخوان را متوقف کنید

یکی از عوارض جدی دندان یا دندان از دست رفته، از دست دادن بالقوه توده استخوانی در فک است. استخوان فک به گونه ای طراحی شده است که به دندان های شما بچسبد و فشاری که در اثر جویدن به دندان وارد می شود، استخوان فک را تحریک کرده و آن را سالم نگه می دارد.

بدون این چسبندگی و تحریک، فک را فراهم می کند. استخوان می تواند شروع به خراب شدن کند. اگر دندان مصنوعی دارید که روی استخوان فک ساییده می شود، این اتفاق می تواند حتی سریعتر از حد معمول رخ دهد.

از دست دادن استخوان می تواند به تاثیر دندان های از دست رفته بر ظاهر شما، به ویژه شکل صورت شما کمک کند. با انتخاب ایمپلنت دندان به جای روش دیگری، می توانید به حفظ یکپارچگی استخوان فک و همچنین ظاهر خود کمک کنید.

18. ممکن است واجد شرایط باشید

بسیاری از افراد کاندیدای مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستند. عواملی مانند سن نباید تأثیری بر اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما باید قبل از تایید این روش، شما را ارزیابی کند. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن ایمپلنت باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت، مانند استحکام استخوان فک در محل کاشت.

19. می توانید کمک بیشتری دریافت کنید

در گذشته، اگر استخوان کافی در محل ایمپلنت نداشتید، یا اگر استخوان شما به اندازه کافی قوی نبود، ممکن بود قادر به کاشت ایمپلنت دندان نباشید. در حالی که این ممکن است هنوز بر واجد شرایط بودن شما تأثیر بگذارد، روش‌های جدیدی وجود دارد که می‌توانید کمک بیشتری دریافت کنید تا بتوانید ایمپلنت‌ها را دریافت کنید.

گرافت های استخوانی را می توان در فک قرار داد تا در صورت نیاز از آن حمایت بیشتری شود. خود ایمپلنت ها نیز بهبود یافته اند و اکنون ممکن است مانند گذشته به حمایت استخوان فک نیاز نداشته باشند.

20. خطرات بالقوه

مانند هر جراحی یا روش دندانپزشکی، ایمپلنت می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. این یکی از دلایلی است که بسیار مهم است که دندانپزشکی را پیدا کنید که قبل از تأیید شما برای این روش، شما را به طور کامل معاینه کند. دندانپزشک شما همچنین باید بتواند یک جراح یا پریودنتیست مناسب را توصیه کند.

خطرات احتمالی برای ایمپلنت شامل مواردی است که با اکثر جراحی های دهان همراه است. اینها شامل خطرات آسیب به ناحیه اطراف، شکستگی یا قرار دادن نادرست ایمپلنت یا عفونت است.

با این حال، خطر بسیار کم است. اطمینان از اینکه این روش توسط یک متخصص معتبر با سطح تخصص بالا انجام می شود، می تواند آن را حتی بیشتر کاهش دهد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دیجیتالی

21. جراحی آسان

کاشت ایمپلنت دندان به معنای انجام یک عمل جراحی است. زمانی که دندانپزشک شما ایمپلنت های دندانی را به عنوان گزینه ای برای شما پیشنهاد می کند، دندانپزشک شما باید جزئیاتی را در مورد اینکه چه چیزی شامل می شود، با شما صحبت کند.

در جراحی کاشت دندان معمولی، فقط یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن ناحیه فوری مورد نیاز است. هر گونه درد یا ناراحتی تنها پس از آن احساس می شود و به طور کلی مانند دندان کشیده شده در نظر گرفته می شود.

جراحی اولیه فقط قرار دادن پست تیتانیومی در فک است. در حالی که لثه ها در اطراف جراحی بهبود می یابند، پست با استخوان فک ترکیب می شود.

22. مراقبت از ایمپلنت خودپس از جراحی ایمپلنت دندانی، باید در قرار ملاقات های بعدی با دندانپزشک خود شرکت کنید تا مطمئن شوید که این جراحی موفقیت آمیز بوده است. بهبودی ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل کامل شود.

اگر جراحی پیچیده تری داشتید، ممکن است در دوره بعد نیاز به مصرف داروهای مسکن داشته باشید. با این حال، بیشتر ایمپلنت‌های دندانی فقط بلافاصله پس از جراحی به مدیریت اولیه درد نیاز دارند.

شما باید در هفته های بعد از جراحی مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید تا مطمئن شوید که احتمال عفونت وجود ندارد. این کارهای تعمیر و نگهداری ساده و آسان هستند و دندانپزشک شما می تواند در صورت نیاز کمک و مشاوره ارائه دهد.

23. بهبود فناوری

فناوری ایمپلنت دندان راه طولانی را پیموده است. در گذشته، گزینه‌های جایگزینی دندان بر روی استفاده از دندان مصنوعی و بریج‌کاری متمرکز بود. به نظر می رسد ایمپلنت های دندانی در راه جایگزینی این گزینه ها هستند.

پیشرفت هایی که هنوز در فناوری ایمپلنت دندان انجام می شود به این معنی است که آنها روز به روز در دسترس تر می شوند. آنها در حال حاضر بیشتر از قبل در دسترس هستند و کارشناسان به کار بر روی این فناوری ادامه می دهند تا به افراد زیادی اجازه استفاده از آنها را بدهند.

سخن آخر

اگر قصد انجام کاشت ایمپلنت دندان را دارید، بهتر است نکاتی را قبل از کاشت ایمپلنت دندان بدانید تا با خیال راحت و آسوده برای جراحی کاشت ایمپلنت اقدام نمایید. برای دریافت وقت مشاوره، ویزیت و ایمپلنت دندان در کلینیک رایا دنتال از طریق شماره تماس های زیر اقدام کنید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]