میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر تجربه از دست دادن دندان را داشته اید، می دانید که بر ظاهر و توانایی شما برای جویدن موثر تأثیر می گذارد. ایمپلنت های دندانی که نیم قرن است مورد استفاده قرار می گیرند، راه حلی مطمئن و موثر برای جبران دندان های از دست رفته، هستند. اما میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟ در این پست ما بررسی خواهیم کرد که چرا ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه جایگزینی دندان هستند، چه چیزی باعث از دست دادن دندان و از بین رفتن ایمپلنت دندان می شود و همچنین عواملی که بر میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارد.

با این حال، مانند هر روش پزشکی، ممکن است عوارضی وجود داشته باشد. انتخاب یک متخصص کاشت ایمپلنت با تجربه و آموزش دیده به حداقل رساندن عوارض کمک می کند و از رسیدگی ماهرانه هر مشکلی در صورت بروز آنها اطمینان حاصل می کند.

موفقیت ایمپلنت دندان

موفقیت کاشت ایمپلنت دندان

چرا ایمپلنت دندان بهترین گزینه جایگزینی دندان است؟

ایمپلنت های دندانی نزدیک ترین چیزی است که می توانید به دندان های سالم و طبیعی داشته باشید. آنها به شما اجازه می دهند همانطور که می خواهید زندگی کنید – با اطمینان غذا بخورید، لبخند بزنید، بخندید، صحبت کنید و از تمام فعالیت های روزمره خود لذت ببرید بدون اینکه نگران دندان های خود باشید.

همه ترمیم های دندانپزشکی قادر به دستیابی به این امور نیستند. دندانپزشکان بیشتر ایمپلنت های دندانی را برای جایگزینی دندان های از دست رفته توصیه می کنند زیرا از نظر عملکرد و ویژگی ها، دندان کاشته شده تقریباً مانند یک دندان طبیعی عمل می کند. مطالعات، میزان موفقیت ایمپلنت دندان را بیش از 95 درصد را برای فرآیند ترمیم ایمپلنت نشان داده اند.

علاوه بر این، آنها تنها گزینه جایگزینی دندان هستند که در واقع به تحریک رشد استخوان و جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند. کاشت ایمپلنت دندان در اسرع وقت پس از از دست دادن دندان به جلوگیری از تحلیل استخوان در محل کمک می کند.

علت از دست دادن دندان و از بین رفتن ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه مشاوره اولیه خود را رزرو کنید، ممکن است نکات کمی وجود داشته باشد که بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد ایمپلنت دندان بدانید.

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی درست مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند، شما همچنان باید به درستی از آن‌ها مراقبت کنید، درست مانند دندان‌هایتان. ایمپلنت های دندانی که به درستی از آنها مراقبت می شود می توانند چندین دهه دوام بیاورند، اگرچه دو دلیل اصلی برای از دست دادن دندان و از دست دادن ایمپلنت دندان وجود دارد. آن ها هستند:

  • باکتری ها
  • فشار

باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه (پریودنتیت) در دندان ها شوند و در حالی که ایمپلنت های دندانی مستعد پوسیدگی نیستند، مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند که به آن پری ایمپلنتیت نیز می گویند.

علاوه بر آن، استرس می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سلامت دندان فرد شود. اعمال نیروهای غیرعادی روی دندان ها یا ایمپلنت های دندانی می تواند منجر به سایش دندان، از دست دادن استخوان یا حتی شکستگی ایمپلنت دندان شود. مهم است که به طور دوره ای برای معاینات بعدی به دندانپزشک ایمپلنت دندان خود مراجعه کنید، درست مانند دندانپزشکی دندان های معمولی خود.

موفقیت ایمپلنت دندان

عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت

عوامل موثر بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان

  • عفونت

بافت عفونی می تواند روند بهبودی را پس از قرار دادن ایمپلنت دندان به تاخیر بیاندازد یا حتی متوقف کند. این یکی از معدود دلایل شکست ایمپلنت است. دندانپزشکان ایمپلنت که به خوبی آموزش دیده اند، شستشوی ضد میکروبی و آنتی بیوتیک ها را برای کاهش خطر عفونت پس از عمل تجویز می کنند.

  • کیفیت استخوان پشتیبان

کیفیت استخوان می‌تواند بر ثبات اولیه و مدت زمانی که طول می‌کشد تا ایمپلنت با استخوان یکپارچه شود، تأثیر بگذارد. به طور کلی 6 ماه یا بیشتر طول می کشد تا ایمپلنت در استخوان نرم ادغام شود.

خطر افزایش ریز حرکت در این نوع استخوان وجود دارد و این می تواند از یکپارچه شدن ایمپلنت و شکست ایمپلنت جلوگیری کند. جراح دندانپزشک شما اقدامات احتیاطی بیشتری را برای تنظیم پروتز بیرونی یا دندان های موقت شما انجام می دهد تا هیچ حرکت ریز روی ایمپلنت شما وجود نداشته باشد. همچنین ممکن است محدودیت های غذایی برای کمک به جلوگیری از بارگذاری زودرس روی ایمپلنت شما توصیه شود.

  • سیگار و دیابت

خون رسانی کافی به استخوان پشتیبان برای بهبود سریع ایمپلنت ها ضروری است. سیگار می تواند خون رسانی به لثه و استخوان را کاهش دهد. این امر روند بهبودی را کند می کند و می تواند خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهد.

دیابت کنترل نشده منجر به بهبودی ضعیف و افزایش حساسیت به عفونت می شود که می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود. جراح دندانپزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که قبل از گذاشتن ایمپلنت (ایمپلنت‌ها) سیگار نکشید، یا اگر دیابتی هستید، قبل از اقدام به جراحی ایمپلنت، سطح A1C شما کمتر از حد معینی باشد.

رعایت بهداشت دهان و دندان

هنگام زندگی با ایمپلنت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. دندان/دندان های کاشته شده را می توان مانند سایر دندان های طبیعی تمیز کرد.

ناحیه زیر ترمیم ایمپلنت باید به دقت تمیز شود تا مطمئن شوید که باقی مانده غذا و باکتری وجود ندارد. تجمع ذرات غذا و باکتری در اطراف ترمیم ایمپلنت می تواند خطر عفونت پریودنتال را افزایش دهد.

همانطور که باکتری ها می توانند باعث از بین رفتن استخوان اطراف دندان ها شوند، باکتری ها نیز می توانند باعث از بین رفتن استخوان اطراف ایمپلنت های دندانی شوند که به آن پری ایمپلنتیت می گویند.

مراقبت از ایمپلنت

زیبایی لبخند با ایمپلنت

رعایت بهداشت دهان و دندان در اطراف دندان ها و ایمپلنت ها و رعایت برنامه معاینه و تمیز کردن منظم 3 تا 6 ماهه با دندانپزشک یا بهداشت دندان ضروری است.
اگر به فکر کاشت ایمپلنت هستید، یک مشاوره اولیه را با یک دندانپزشک باتجربه ایمپلنت برنامه ریزی کنید
با درصد موفقیت 95 درصد، جایگزینی دندان با ایمپلنت بسیار موفق و قابل پیش بینی است.

جایگزینی دندان ها با بریج های ثابت یا پروتزهای جزئی/کامل موفقیت آمیزتر است و می تواند منجر به از دست دادن دندان های بیشتری شود. همه عوامل فوق تا حد زیادی بر میزان موفقیت ترمیم ایمپلنت تأثیری دارند. دندانپزشک های بسیار ماهر و با تجربه کلینیک دندانپزشکی رایا می توانند توصیه های لازم را که قبل و بعد از جراحی باید در نظر گرفته شود را به بیماران اطلاع دهند.