آرامبخش IV برای جراحی ایمپلنت دندان

یکی از دلایل اصلی ترس مردم از انجام هر گونه کار دندانپزشکی، درد طاقت‌آوری است که باید تحمل کنند. به همین دلیل، آنها ترجیح می دهند سفر خود را به دندانپزشک محلی خود تا بدتر شدن وضعیتشان به تعویق بیندازند. خوشبختانه به دلیل انجام دندانپزشکی بدون درد و موثر با آرامبخش و بیهوشی و همچنین مزایای کاشت ایمپلنت با آرامبخش ، دیگر نیازی به نگرانی در مراجعه بعدی به دندانپزشک ندارند.

این عمل باعث می شود حتی مضطرب ترین بیمار ترس خود را از انجام کارهای دندانپزشکی فراموش کند زیرا برخی حتی زمانی که شرایط دهان و دندانشان، مجاب کند که نیاز به ایمپلنت دندان داشته باشند، از کاشت ایمپلنت دندان اجتناب می کنند.

کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش های پیچیده در دندانپزشکی است. برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته با دندان مصنوعی به جای استفاده از پروتز، نیاز به نصب پایه های پیچ مانند فلزی دارد تا به عنوان ریشه دندان عمل کند. از آنجایی که این یک روش نسبتا تهاجمی است، می تواند برای اکثر بیماران ناراحت کننده و ترسناک باشد. به همین دلیل استفاده از داروهای آرامبخش و بیهوشی می تواند در رفع ترس بیماران معجزه کند.

 

کاشت ایمپلنت با آرامبخش IV

آرامبخش IV برای جراحی ایمپلنت

 

آرام بخش IV چیست؟

آرام بخش IV دندان برای قرار دادن ایمپلنت دندان باید جراحی دهان انجام شود. برای دسترسی به استخوان زیرین قوس دندانی، برشی روی بافت لثه ایجاد می‌شود. ایمپلنت دندان به خود استخوان متصل می‌شود، جایی که با بافت زنده ترکیب می‌شود، فرآیندی که به نام استئواینتگراسیون شناخته می‌شود. بخیه ها برای بستن برش های ایجاد شده و اطمینان از بهبودی مناسب بیمار در چند روز و هفته آینده استفاده می شود.

در طول جراحی دهان، مهم است که بیماران راحت و بدون درد و ناراحتی باشند. در ادامه به توضیح این که آرام بخش IV چگونه کار می کند و چرا ممکن است برای بیمار تحت عمل جراحی دندان ایده آل باشد، می پردازیم.

همانطور که می توانید تصور کنید، اگر تکنیک های مدرن بیهوشی و مدیریت درد نبود، جراحی دهان دردناک و منبع اضطراب بود. برای جراحی های دندان مانند آنچه در بالا توضیح دادیم، آرام بخش IV گزینه خوبی برای بیماران است.

در طول آرام‌بخشی IV، یک سوزن به بازوی بیمار متصل می‌شود. داروی آرامبخش مستقیماً به سیستم بیمار تحویل داده می شود. داروهای داخل وریدی به سرعت اثر می‌گذارند و به بیمار اجازه می‌دهند به حالتی آرام و آرام برسد. جراحی دهان از آنجا ادامه خواهد یافت.

مزایای کاشت ایمپلنت با آرامبخش

آرام بخش IV دارای مزایای کلیدی زیر است:

  • اضطراب را در بیماران کاهش می دهد – روش های جراحی دهان و کارهای پیچیده تر دندانپزشکی برای یک بیمار کاملاً هوشیار استرس زا خواهد بود.
  • با استفاده از آرام‌بخشی IV، پزشک می‌تواند نگرانی‌های احتمالی بیماران در مورد روش خود را کاهش دهد.
  • بیماران کاملاً آرام هستند – آرام‌بخشی IV به بیماران اجازه می‌دهد تا در طول عمل جراحی کاملاً آرام باشند و بخوابند.
  • به دندانپزشکان اجازه می دهد کار را کامل کنند – در حالی که بیمار آرامبخش است، دندانپزشک شما می تواند کارهای لازم را بدون
  • هیچ وقفه ای انجام دهد. به علاوه، وقتی از خواب بیدار می شوید، کار دندانپزشکی شما انجام می شود!
  • موثر و اثبات شده – آرام بخش IV سابقه طولانی در کمک به بیماران دارد و به طور کلی خطر عوارض کم است. دلیلی وجود دارد که یک نوع آرامبخش قابل اعتماد است.
  • بدون حافظه روش – یکی از بهترین ویژگی‌های آرام‌بخشی IV این است که داروهای آرام‌بخش IV دارای اثر ضدتهوع هستند که به این معنی است که شما هیچ خاطره‌ای از این روش نخواهید داشت.
کاشت ایمپلنت در بیهوشی

کاشت ایمپلنت در بیهوشی

نظارت بر روند درمان کاشت ایمپلنت با آرامبخش

در طول جراحی دهان، وضعیت بیمار به دقت بررسی می شود. این کار برای اطمینان از اینکه بیمار در طول عمل جراحی به درستی آرام می‌شود و هیچ مشکلی در هنگام آرام‌سازی بیمار ایجاد نمی‌شود، انجام می‌شود.

طبق تعریف، دندانپزشکی آرام بخش نیاز به استفاده از دارویی دارد که به ارائه تجربه ای آرام و بدون استرس برای بیمارانی که در شرف انجام عمل دندان هستند، کمک می کند. همچنین به عنوان “دندانپزشکی خواب” شناخته می شود، اکثر بیماران پس از دریافت آرام بخش به خواب می روند. با این حال، برخی از افراد می‌توانند پس از آرام‌بخشی از خود دور بمانند، اما در تمام طول عمل احساس خواب‌آلودگی دارند.

برخلاف داروهای بیهوشی که می‌توانند بیماران را از درد بی‌حس کنند، داروهای آرامبخش با تسکین اضطراب و عصبیتی که بیماران با هر بار نشستن روی صندلی دندان‌پزشکی احساس می‌کنند، عمل می‌کنند. روند آرام بخشی معمولاً قبل از بیهوشی بیمار شروع می شود، بنابراین قبل از تزریق بی حسی احساس اضطراب نمی کند.

انواع مختلف روش های آرام بخشی دندان

دندانپزشکان می‌توانند انواع مختلفی از روش‌های آرام‌بخشی را بسته به سطح آرامش و مشخصات کامل سلامتی بیمار تجویز کنند. اغلب اوقات، دندانپزشک در شروع عمل کاشت ایمپلنت دندان، ماسکی حاوی اکسید نیتروژن، که معمولاً به عنوان گاز خنده شناخته می شود، به بیمار می دهد تا او را آرام کند. بسته به سطح اضطراب بیمار، دندانپزشکان از شدت های مختلف آرامبخش دندان استفاده می کنند، از جمله:

  1. آرام‌بخشی آگاهانه – خفیف‌ترین سطح آرام‌بخشی است که دندانپزشکان در بیماران خود استفاده می‌کنند. این به بیماران اجازه می دهد تا احساس آرامش و آرامش کنند اما آنها را بیدار نگه می دارد تا همچنان بتوانند به هر دستوری که در طول عمل داده می شود پاسخ دهند. با این حال، بیماران به سختی به یاد خواهند آورد که در طول درمان با کمک این روش آرام بخش چه اتفاقی افتاده است.
  2. آرام‌بخشی عمیق – برای کسانی که سطح اضطراب بالاتری دارند، می‌توانند با آرام‌بخشی عمیق سود بیشتری ببرند. به آنها اجازه می دهد در حالتی باقی بمانند که در میانه خودآگاه و ناخودآگاه است. بر خلاف آرامبخشی آگاهانه، بیماران دیگر نمی توانند به دستورات دندانپزشک پاسخ دهند. در صورت دریافت این نوع آرامبخش، ممکن است به کمک دستگاه تنفسی نیز نیاز داشته باشند.
  3. بی هوشی – در حالی که قرار دادن بیمار در وضعیت ناخودآگاه یک اتفاق نادر است، گاهی اوقات ضروری است، به خصوص اگر بیمار فوبیای دندانی قوی داشته باشد. معمولاً نیاز به بیهوشی عمومی دارد تا به بیمار کمک کند در طول جلسه کاشت ایمپلنت دندان بیهوش بماند.
کاشت ایملنت دندان

فواید کاشت ایمپلنت بدون درد

سخن آخر کاشت ایمپلنت با آرامبخش

بیمارانی که برای جراحی دهان خود آرام‌بخش می‌شوند، باید قبل و بعد از عمل یکی از عزیزانشان حضور داشته باشد. این فرد یا عضو خانواده می‌تواند پس از بیرون آمدن بیمار از زیر آرام‌بخشی، رانندگی کند یا به همراهی بیمار به خانه کمک کند. از آنجایی که استفاده از وسیله نقلیه به دنبال هر نوع آرامبخش دندانی خطرناک است، این یک راه مطمئن برای اطمینان از بازگشت بیماران به خانه بدون خطر برای خود یا دیگران است.