همه چیز درمورد لمینت دندان

لمینت های دندان، همچنین به عنوان روکش های دندانی یا چینی شناخته می شوند، گزینه ای عالی برای افرادی هستند که به دنبال بهبود لبخند خود و دندان های آسیب دیده شان هستند. لبخند زدن به همراه اعتماد به نفس چیزی است که همه افراد باید در طول زندگی خود بتوانند آن را تجربه کنند. ماندگاری لمینت دندان یکی از سوالات پرتکرار بیماران است که به طور کلی عمر لمینت ها به مراقبت های لازم پس از انجام آن، بستگی دارد.

به همین دلیل مراجعه منظم به دندانپزشک بسیار مهم است. دندانپزشک می تواند هم مراقبت حرفه ای و هم موثرترین راه حل های دندانی را برای مسائل روزمره بهداشت دهان و دندان ارائه دهد.

مهم نیست دلیل نداشتن لبخند زیبای بیمار چیست، ونیرها یکی از بهترین راه حل های زیبایی موجود در دندانپزشکی امروزه هستند. هنگامی که ما مطمئن شدیم که هیچ مشکل دیگری برای سلامت دهان و دندان بیمار وجود ندارد، می‌توانیم فرآیند لمینت دندان را شروع کنیم و به شما کمک کنیم طرح لبخند کامل و زیبایی را که می‌خواهید به دست آورید.

ماندگاری لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

به طور متوسط، لمینت ها حدود 15 سال عمر می کنند. با گذشت زمان، درست مانند دندان های واقعی، شروع به تغییر رنگ می کنند و نیاز به جایگزینی پیدا می کنند. با این حال، ما در کلینیک شبانه روزی رایا می توانیم تعمیر و نگهداری منظم و نظارت بر زمان تعویض روکش ها را انجام دهیم.

برخی از مشکلات رایج‌تر مردم در طول سال‌ها شامل چیپس‌های کوچک یا شکستن‌های کوچک است که باعث می‌شود بیماران در هنگام خوردن غذاهای خاص مراقب باشند.

داشتن روکش مستلزم مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی است، اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که بیماران تقریباً هر شش ماه یکبار مراجعه کنند. این بازدیدهای منظم به دندانپزشک اجازه می دهد تا یک معاینه کامل را انجام دهد تا بتواند مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل واقعی تشخیص دهد. تمیز کردن حرفه ای هر شش ماه نیز توصیه می شود.

طول عمر لمینت دندان

مانند تمام جراحی های زیبایی، لمینت دندان یک درمان دائمی است، نه اینکه بگوییم 10 یا 15 سال دوام می آورند. اما آنچه مسلم است لمینت و کامپوزیت نیز نیاز به مراقبت دارند و با فشار مضاعف دندان ها باعث شکستگی می شوند که البته قابل ترمیم است.

طول عمر چنین دندان هایی بستگی زیادی به بهداشت دهان و دندان دارد. در حالی که لمینت های چینی تقریباً تغییر رنگ نمی دهند، ممکن است تغییر رنگ در کامپوزیت ایجاد شود که با یک ترمیم ساده به حالت اولیه خود باز می گردد. علاوه بر این، خود لمینت یا کامپوزیت باعث پوسیدگی دندان نمی شود، مگر اینکه پوسیدگی دندان یا مشکل غذایی وجود داشته باشد یا بهداشت دهان و دندان مشکل داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر تمام مراقبت ها و نگهداری از دندان های لمینت شده به درستی انجام شود، طول عمر این دندان ها بسیار بالاتر از میانگین تعیین شده خواهد بود. پس در مراقبت و نگهداری از دندان ها و بهداشت دهان و دندان خود کوشا باشید.

راه های مراقبت از دندان های لمینت شده

برای مراقبت از دندان های لمینت شده خود چه باید بکنم؟

  1. مسواک زدن روزانه را فراموش نکنید.
  2. از خمیردندان و مسواک حاوی فلوراید استفاده کنید.
  3. از مسواک نرم استفاده کنید.
  4. بعد از غذا حتما از نخ دندان استفاده کنید.
  5. از مصرف زیاد چای و قهوه خودداری کنید.پ
  6. از ساییدن دندان ها به صورت ارادی و عصبی خودداری کنید
  7. از جویدن غذاهای سفت مانند برخی میوه ها، آجیل خودداری کنید.
  8. از مصرف زیاد دخانیات پرهیز کنید.
  9. هر 6 ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
مراقبت از لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان

نکات مهم در نگهداری لمینت دندان

  • انتخاب مسواک مناسب

برای مسواک زدن سعی کنید از مسواک استفاده کنید که خاصیت ارتجاعی داشته باشد که خشک و زبر نباشد. نرمی مسواک نیز یکی از نکات مهم در انتخاب مسواک است. سعی کنید با حوصله و ملایمت دندان های لمینت خود را با حرکات چرخشی و دایره ای تمیز کنید.

  • انتخاب خمیردندان مناسب

سعی کنید از خمیر دندان حاوی فلوراید که خاصیت ضد سایش دارد استفاده کنید. خمیر دندان گیاهی بهترین گزینه برای این دندان هاست. همچنین در تمام مراحل مسواک زدن از مصرف بیش از حد خمیر دندان خودداری کنید، زیرا فلوراید بیش از حد می تواند به دندان ها آسیب برساند. هنگام استفاده از خمیر دندان اعتدال را رعایت کنید.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر لمینت ها

هر زمان که یک بیمار دندانپزشکی تصمیم به انجام لمینت می کند، می‌خواهد هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا لمینت خود، تا حد ممکن دوام داشته باشد. برخی از بیماران به دلیل عدم اهمیت به نکات بهداشتی مجبور به تعویض لمینت، هر 10 سال و برخی دیگر هر 20 سال نیاز به تعویض لمینت دندان پیدا میکنند.

همچنین درک این نکته مهم است که روکش ها بسیار قوی هستند و بنابراین شکستن آنها بسیار دشوار است، بنابراین هنگامی که به درستی توسط بیمار مراقبت شود، از مزایای کامل لمینت ها بهره مند می شود.

  • سلامت دهان و دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز برای طول عمر لمینت های دندان ضروری است. استفاده از خمیر دندان ملایم حاوی فلوراید هم آنها را تمیز و هم محافظت می کند.

  • دندان قروچه باعث آسیب می شود

وقتی کسی دندان قروچه می کند فشار زیادی بر روی لمینت ها وارد می شود و به همین دلیل باید به هر قیمتی از آن ها اجتناب شود. استفاده از محافظ شب معمولا بهترین راه حل برای این مشکل است.

  • از اعمال فشارهای تکراری یا صریح خودداری کنید

حتی اگر لمینت ها بسیار قوی هستند، ممکن است در برابر مواردی مانند جویدن دائمی ناخن، جویدن مداد، خوردن یخ، جویدن هویج و ورزش های تماسی با دندان مقاومت نکنند.

عوامل موثر با ماندگاری لمینت دندان

مراقبت از لمینت دندان

سخن آخر

اگر می خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید، لمینت های دندان گزینه بسیار خوبی هستند. روش انجام لمینت دندان معمولاً شامل دو ویزیت جداگانه دندانپزشکی است و اگر از تمام دستورالعمل هایی که دندانپزشک به شما می دهد پیروی کنید. ماندگاری آن می تواند تا 20 سال نیز طول بکشد.  برای گرفتن وقت و برای اطلاعات بیشتر هم اکنون با ما تماس بگیرید.