لمینت دندان های نامرتب بدون درد

لمینت های دندان درمانی فوق العاده با دوام و با ظاهر طبیعی هستند که می توانند عملکرد و ظاهر دندان های شما را بهبود بخشند. شکستگی ها، شکاف ها، تغییر رن ، لکه ها و حتی ناهماهنگی بین دندان ها را می توان با این روش موثر دندانپزشکی برطرف کرد. لمینت دندان های نامرتب بدون درد، که فقط قسمت آسیب دیده دندان را پوشش می دهند و رنگی مشابه با دندان های اطراف شما دارند و متناسب با آن ها طراحی شده اند، بدون کوچک ترین درد و آسیب به دندان ها انجام می شوند.

دندانپزشکان می توانند لمینت های دندانی را برای شما طراحی کنند که بسیار طبیعی به نظر برسند و برای چندین دهه ماندگار باشند .لمینت دندان یکی از جنبه های مهم دندانپزشکی زیبایی امروز و این یک جایگزین برای تاج دندان است.

دندانپزشکان باتجربه کلینیک شبانه روزی رایا با صحبت در مورد اهداف شما برای درمان، طراحی لمینت های دندان را شروع خواهند کرد. ممکن است بخواهید اندازه دندان های خود را تغییر دهید، چه با افزایش طول دندان ها برای داشتن ظاهری متعادل تر و چه با از بین فردن فاصله زیاد بین دندان ها.

اهداف زیبایی شناسی شما هرچه که باشد، دندانپزشکان به شما کمک می کنند تا بهترین روش درمان با لمینت و نتایجی را که می خواهید داشته باشید، بدست آورید.

لمینت دندان های نامرتب در بی حسی

لمینت دندان آسیب دیده

مزایای استفاده از لمینت های دندان

اگرچه پزشکان از تکنیک های محافظه کارانه ای استفاده می کنند، اما روکش لمینت دندان نیاز به تراشیدن بخشی از مینای دارد. اگر مینای دندان شما فرسوده شده یا بسیار نازک است، می توانید باندینگ دندان را به جای آن انتخاب کنید.

یکی از بزرگترین مزایای لمینت دندان این است که لمینت ها راه حلی جامع برای انواع مسائل و مشکلات دندانپزشکی هستند. روکش لمینت دندان های نامرتب بدون درد، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک لبخند زیبا هستند زیرا:

  • پنهان کردن شکستگی، ترک و شکاف در دندان ها و همچنین لکه های دندانی که با جرمگیری دندان قابل رفع نمی باشند.
  • دوام بالای لمینت ها یکی دیگر از مزایای آن بشمار می رود زیرا از رزین کامپوزیت قوی تر هستند.
  • برخلاف تاج های دندانی، نیازی به مراقبت های شدید برای محافظ از روکش لمینت نیست.
  • لمینت دندان یک روش نسبتاً بدون درد و خونریزی است که گاهی اوقات دندانپزشکان، دندان های مورد نظر و نواحی اطراف آن را قبل از قرار دادن روکش بی حس می کنند، اما بسیاری از بیماران حتی نیازی به بیهوشی ندارند.
  • زیبایی فوری نیز یکی دیگر از انواع مزیت های لمینت دندان است، زیرا روکش ها کمی شفاف و به طور طبیعی براق هستند.

از آنجا که روکش های لمینت مجموعه ای از مزایای زیبایی دندان را ارائه می دهند، درمان می تواند بر عزت نفس شما تأثیر مثبت بگذارد. با لبخند جدید خیره کننده خود، ممکن است در انجام مشاغل حرفه ای جدید یا فعالیت های اجتماعی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

چگونه می توان لبخند را با لمینت دندان تغییر داد؟

اکثر موارد روکش دندان برای تکمیل نهایی به دوبار ویزیت دندانپزشکی نیاز دارد. در زمان مشاوره قبل از درمان، دندانپزشکان در مورد آنچه شما در مورد لبخند کنونی خود و آنچه می خواهید تغییر دهید با شما صحبت خواهند کرد. اگر کاندیدای روکش لمینت دندان های نامرتب بدون درد هستید، پزشک در مورد چگونگی رسیدن به اهداف زیبایی خاص شما صحبت خواهد کرد.

مزایای لمینت در بی حسی

لمینت دندان در بی حسی

تعداد لمینت مورد نیاز برای شما

برخی از بیماران فقط به شش روکش لمینت در دندانهای جلویی خود احتیاج دارند، در حالی که دیگران 12 تا 20 روکش دندان می خواهند تا جایی که ممکن است بیشتر دندان ها (بالا و پایین) پوشانده شود. به طور متوسط، اکثر مردم فقط 6-8 روکش لمینت دندان می گیرند و ترجیح می دهند دندان های فوقانی تخود بیشتر روکش کنند.

آیا جایگزینی برای لمینت وجود دارد؟

هنگامی که مینای دندان تغییر شکل داده و برای روکش دندان آماده شده است، به دلیل اینکه برگرداندن مینای دندان برگشت ناپذیر است نمی توانید به سراغ راه حل جایگزین برای دندان بروید. به همین دلیل، برخی از بیماران ممکن است درمانهای جایگزین و کمتر دائمی مانند سفید کردن دندان یا ونیر کامپوزیت را در نظر بگیرند.

دلایل نامنظمی و شلوغی دندان ها

یافتن علت شلوغی دندان ها اولین قدم برای یک درمان برگشت ناپذیر و موفق است. توصیه می کنم به متخصص ارتودنسی مجرب مراجعه کنید. دلایلی که متخصص ارتودنسی به شما می گوید یکی از دلایل زیر است:

  1. وراثت: بیمار با دندان های شلوغ ممکن است فک کوچکی را از مادر و دندان های بزرگ را از پدر به ارث ببرد. در این حالت ، دندان های بزرگ در قوس کوچک دندان فاقد فضا هستند و این کمبود فضا باعث شلوغی دندان ها می شود.
  2. فک کوچک: گاهی دندان های بیمار بزرگ نیست ، اما فک بسیار کوچک است یا کاملاً رشد نکرده است.
  3. دندانهای بزرگ: گاهی فک بیمار اندازه مناسب دارد ، اما دندانها خیلی بزرگ هستند. با این حال ، علت اصلی شلوغی دندان ها کوچک بودن فک و قوس است.
  4. عادات غلط: عادت های اشتباه مانند مکیدن انگشت ، زبان و ناخن ها می تواند دندان ها را نامنظم کند.
  5. تغذیه نامناسب: این می تواند منجر به رشد ناکافی فک شود.
  6. دندانهای اضافی: در برخی افراد ، تعداد دندانها از تعداد طبیعی بیشتر است به طوری که دندانهای اضافی می توانند حالت شلوغی دندانها را ایجاد کنند

چه مواردی باعث برجسته شدن دندان ها می شود؟

طبق تحقیقات انجام شده ، در بیشتر موارد ، دندان های بیرون زده و نامنظم به دلیل ناهنجاری های استخوانی و دندانی است. هنگامی که بیرون زدگی دندان در ردیف بالا یا پایین دندان ظاهر می شود ، متخصص ارتودنسی یک یا چند مورد از سه علت زیر را به بیرون زدگی دندان نسبت می دهد:

بیرون زدگی استخوان یک فک بیشتر از حالت استاندارد قدامی یا خلفی است.

استخوان فک جای درست خود را دارد ، اما دندانهایی که برجسته تر از موقعیت طبیعی خود هستند.

گاهی اوقات بیماران فضای کافی در قوس دندانی خود برای قرار دادن دندان های خود ندارند. به همین دلیل ، دندان ها به یکدیگر فشار می آورند و به جلو و خارج کج می شوند. به این حالت دندان های شلوغ نیز گفته می شود و می توان با بریس های ثابت یا بریس های متحرک درمان کرد. محدوده طبیعی دندانهای بالا 2 تا 5 میلی متر جلوتر از فک پایین است. وقتی این فاصله بیش از 5 میلی متر باشد ، بیرون زدگی دندان ها واضح و قابل تشخیص است.

علت برجستگی دندان

لمینت دندان های نامرتب

سخن آخر

کلینیک رایا دنتال با دارا بودن تیم متخصص بیهوشی و دندانپزشکی حرفه ای و با تجربه، این تضمین را به شما می دهد که درمانی بدون نگرانی و استرس را تجربه نمایید.