لبخند هالیوودی چیست؟

چه کسی دوست ندارد مجموعه ای از دندان های زیبا و سفید مرواریدی را با لبخندی که افراد را به خود جذب می کند، داشته باشد؟ داشتن لبخند هالیوود پاسخی به خواسته های شما در جهت زیبایی دندان ها است! اما شاید برایتان سوال شود که لبخند هالیوودی چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، لبخند هالیوودی یکی از خدمات دندانپزشکی محبوب اخیر است، یک درمان زیبایی شناسی لبخند و دندان است که از لبخندهای درخشان و باشکوه ستاره های هالیوود الهام گرفته شده است.

از آنجایی که فقط داشتن دندان های سفید برای رسیدن به لبخند هالیوودی کافی نیست، این فرآیند درمانی با انجام روندهای درمانی مختلف با هم انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لبخند هالیوودی ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

علائم لبخند هالیوودی

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

لبخند هالیوودی یک درمان زیبایی شناختی برای افرادی است که می خواهند لبخندی جذاب به همراه دندان های سفید و شفاف داشته باشند. این یک روش درمانی است که می تواند برای همه، صرف نظر از زن یا مرد، اعمال شود. لبخند هالیوود مستلزم نصب روکش های دندانی روی همه دندان ها، یا حداقل روی تمام دندان هایی است که در هر دو فک قابل مشاهده است، که شامل ایمپلنت دندان نیز می شود.

به فرآیند پوشاندن دندان ها با روکش چینی و یا کامپوزیتی برای داشتن ظاهری زیباتر و زیباتر لبخند هالیوودی می گویند. این نوع درمان با الهام از سلبریتی های هالیوود بر اساس زیبایی دندان است. امروزه علاوه بر سلبریتی های خارجی، افراد مشهوری هم هستند که در کشور ما لبخند هالیوودی دارند.

با توجه به دغدغه هایی از جمله زیبایی دندان ها، رفع عیوب دندانی و احترام در جامعه، تعداد افرادی که برای روش درمانی و زیبایی روکش دندان، لمینت و یا کامپوزیت به دندانپزشکی مراجعه می کنند روز به روز در حال افزایش است. به طور معمول رنگ دندان ما استخوانی است، اما امروزه به دلیل اینکه داشتن دندان های سفید به نماد زیبایی برتر تبدیل شده است، روشی است که اغلب برای روشن کردن رنگ دندان یا داشتن پوشش بر روی آن ترجیح داده می شود.

انواع مختلف روکش دندان چیست؟

ونیرها یک محصول دندانپزشکی زیبایی هستند که برای بهبود ظاهر کلی دندان شما ساخته شده است. آنها اغلب روی دندان های جلویی شما و کناره هایی که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند قرار می گیرند. اگر به درستی انجام شود، ونیرها ظاهری بسیار طبیعی می دهند زیرا دندانپزشک شما آنها را مستقیماً روی دندان های شما در طول عمل می چسباند.

فرایند انجام لبخند هالیوودی در کلینیک دندانپزشکی

فرایند کامل و جامع برای به دست آوردن بهترین لبخند هالیوودی اغلب به 2-3 بازدید مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در هفته نیاز دارد.

مرحله اول: ارزیابی دندان ها

دندانپزشکان زیبایی در طول مشاوره دندان های شما را ارزیابی می کنند تا تعیین کنند که کدام نوع روکش و روش زیبایی دندان برای شما بهترین گزینه است. همچنین در طول این مشاوره در مورد شکل، طول، عرض و رنگ دندان های جدید ایده آل خود صحبت خواهند کرد.

به منظور نصب روکش های موقت و مشاهده بهترین طرح لبخند برای دندان هایتان، ممکن است دندانپزشک در جلسه دوم، از دهان شما عکس بگیرد. این پیش ‌نمایش و ایجاد طرح لبخند هالیوودی، به شما ایده می‌ دهد که در آینده چهره شما چگونه به نظر می‌ رسد، به شما این فرصت را می ‌دهد تا قبل از انجام مراحل لبخند هالیوودی، تصمیمی آگاهانه بگیرید.

مرحله 2: پیش نمایش طرح احتمالی

مجموعه‌ ای از روکش ‌های موقت بر اساس مشخصات مشاوره اولیه دندان هایتان، بر روی دندان های شما قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که شما با این طرح، راحت هستید و می‌خواهید ادامه مراحل درمان را ادامه دهید.

دندانپزشک برای اینکه دندان را برای روکش های موقت آماده کند، باید یک لایه بسیار نازک (کمتر از نیم میلی متر) از مینای دندان شما را جدا کند. یک قالب جدید از دندان های شما به دست می آید. از این قالب برای ایجاد روکش های دائمی استفاده می شود.

مرحله 3: روکش های دائمی

آخرین بازدید از دندانپزشکان زیبایی شما در روش لبخند هالیوودی برای نصب روکش های دائمی است. ونیرها ممکن است نیاز به تنظیم یا برش داشته باشند تا از تناسب کامل روی دندان های شما اطمینان حاصل شود. همچنین موفقیت و عمر روکش های دندانی به نحوه تهیه و استفاده از چه موادی در فرآیند تهیه آن بستگی دارد.

  • پس از اینکه روکش ها به درستی نصب شدند، دندان های شما تمیز و صیقلی می شوند.
  • هنگامی که هر روکش در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک زیبایی مواد کامپوزیت را با استفاده از نور مخصوص سفت می کند.
  • پس از قرار گرفتن تمام ونیرها، دندان های شما مورد بررسی قرار می گیرد.

مرحله 4: لبخند بزنید

اکنون زمان آن است که از لبخند زیبای خود لذت ببرید و با مراقبت کافی از دندان هایتان، چندین سال از زیبایی های دندان هایتان لذت ببرید.

انواع روکش دندان

چگونه لبخند هالیوودی داشته باشیم؟

چگونه از بین انواع روکش دندان، بهترین را انتخاب کنیم؟

ونیرها در رنگ ‌ها و مواد مختلفی در دسترس هستند، اما صرف ‌نظر از موادی که انتخاب می‌ کنید، نازک، مقاوم در برابر لک و به اندازه ‌ای قوی خواهند بود که از تغییر رنگ و آسیب دیگی دندان‌ هایتان جلوگیری می کنند.

روکش های پرسلین

اینها اغلب ونیرهای انتخابی برای بیمارانی هستند که می خواهند اندازه، شکل یا رنگ دندان های خود را تغییر دهند یا تغییرات جزئی روی آنها انجام دهند. برخی از مزایای روکش های پرسلین به شرح زیر است:

  • در مقایسه با روکش های دیگر، نازک تر هستند.
  • کاملا طبیعی به نظر می رسند.
  • روکش های پرسلن با نگهداری مناسب می توانند تا 15 سال دوام بیاورند.
  • در بیشتر مواقع، نیازی به کاهش اندازه دندان ندارند.

در حالی که روکش‌ های چینی انعطاف ‌پذیرتر و ظاهری واقعی ‌تر دارند، اما گران ‌تر هستند و به خمیر پولیش تخصصی نیاز دارند. علاوه بر این، در صورت شکستگی قابل تعمیر نیستند، بنابراین نیاز به جایگزینی است.

روکش های سرامیکی

یکی از پرکاربردترین انواع روکش ‌ها، سرامیک است و بسیاری از بیماران آن را گزینه ‌ای فوق ‌العاده می‌ دانند.

  • ظاهری طبیعی
  • استحکام – قدرت زیاد
  • شبیه بودن با دندان های واقعی شما

به یاد داشته باشید که روکش های سرامیکی ممکن است به زمان بیشتری برای مراحل نصب نسبت به انواع دیگر نیاز داشته باشند. پس از انجام این عمل، ممکن است به مدت چند روز کمی حساسیت دندانی موقت داشته باشید.

ونیرهای ترکیبی

​برخی از افراد ونیرهای ترکیبی را ترجیح می دهند زیرا مقرون به صرفه تر هستند. علاوه بر این، اغلب می توان آنها را در یک جلسه انجام داد که دیگر نیازی به بسیاری از قرارهای دندانپزشکی نمی باشد. مزایای این نوع روکش عبارتند از:

  • در مقایسه با سایر روکش ها، نیاز به آماده سازی کمتر دندان دارند.
  • معمولا قیمت آن نصف قیمت روکش های چینی است.
  • ونیرهای کامپوزیت برتر ظاهری طبیعی دارند.

به یاد داشته باشید که روکش های ترکیبی ممکن است هزینه کمتری داشته باشند، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، شانس بیشتری برای لک شدن، شکستن یا ترک خوردن دارند.

یک لبخند هالیوودی چقدر دوام دارد؟

اگر تصمیم به انجام روش لبخند هالیوودی بگیرید، مطمئن باشید که می توانید تا سال ها از آن لذت ببرید. نتایج لبخند هالیوودی خیلی سریع و به طور کاملا طبیعی نشان داده می شوند و شما شاهد پیشرفت قابل توجهی در بسیاری از جنبه های لبخند خود خواهید بود، از نحوه قرارگیری آنها تا درخشش مرواریدی و اندازه های ایده آل دندان هایتان، همگی از مزایای لبخند هالیوودی خواهد بود.

این لبخند ماندگار می تواند حداقل 15 سال با شما بماند. مدت زمان ماندگاری لبخند هالیوودی شما به دوام روکش ها، روکش ها یا ایمپلنت های دندانی که روی دندان های خود قرار داده اید و به حفظ یک روال مناسب مراقبت از دندان بستگی دارد.

مراقبت از لبخند هالیوودی

چگونه از لبخند هالیوودی خود مراقبت کنیم؟

چگونه از لبخند هالیوودی خود مراقبت کنیم؟

در پایان، نگهداری مهم‌ترین عنصر برای اطمینان از ماندگاری لبخند هالیوودی شماست.

برای حفظ لبخند هالیوودی خود باید موارد زیر را رعایت کنید:

مراجعه به دندانپزشکی را به تعویق نیاندازید. قرارهای منظم دندانپزشکی بعد از لبخند هالیوودی، بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد. دندانپزشک زیبایی شما می تواند وضعیت لبخند هالیوودی شما را تجزیه و تحلیل کند و آن ها را کاملا تمیز کند.

هر روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. روال مراقبت از دندان ها بسیار مهم است.

دو بار در روز از دهانشویه استفاده کنید.

از جویدن ناخن خودداری کنید. زیرا دندان در نتیجه این کار ضعیف، ناموزون ، ترک خورده یا روکش های شما ممکن است بشکنند.

از مصرف زیاد نوشابه، قهوه یا چای خودداری کنید. این نوشیدنی ها می توانند به سرعت دندان های شما را تغییر دهند.

در نهایت، لبخند هالیوودی ارزش مراقبت و رسیدگی اصولی را دارد. به یاد داشته باشید، روال مراقبت از دندان هایتان و حفظ بهداشت دندانی ، کلید نهایی شما برای یک لبخند ماندگار و زیبای هالیوودی است.