کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک دندان جایگزین با تکنولوژی بالا است که کل ساختار دندان را تقلید می کند. یک “ریشه” تیتانیوم در استخوان فک قرار می گیرد و برای حمایت از تاج، پل یا دندان مصنوعی استفاده می شود و مانند یک دندان واقعی عمل می کند. از فواید کاشت ایمپلنت دندان می توان به این مورد اشاره کرد که اگر به درستی از آن ها مراقبت شود، می تواند یک عمر باقی بماند.

فناوری ایمپلنت دندان به دلیل مزایایی که نسبت به درمان های جایگزین دارد، به بهترین راه حل جایگزینی دندان تبدیل شده است. و با نوآوری های مدرن در دندانپزشکی، اکثر بیماران می توانند از آنها بهره ببرند ( حتی کسانی که قبلاً به آنها گفته شده بود نمی توانند دندان های دائمی داشته باشند).

ایمپلنت فوری دندان

کاشت ایمپلنت دندان

چه کسانی کاندیدای ایمپلنت دندان هستند؟

زمانی که ریشه دندان (یا ایمپلنت) وجود نداشته باشد که استخوان فک را تحریک کند، از دست دادن استخوان در فک رخ می دهد.

در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک خراب می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، در آن ناحیه استخوان فک، 25 درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه می یابد.

پروتزهای مصنوعی حتی می توانند از دست رفتن استخوان را تسریع کنند زیرا اغلب شل می شوند و سپس به تدریج استخوان را از بین می برند. از آنجایی که ایمپلنت جایگزین ریشه و همچنین دندان می شود و جویدن به حالت عادی باز می گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می کند.

اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، یا دندان های شکسته یا پوسیده ای دارید که ممکن است قابل ترمیم نباشد، ایمپلنت ها معمولاً راه حل هستند. اگر با دندان مصنوعی، پروتز پارسیل یا بریج خود ناراحت هستید، می توانید از فناوری ایمپلنت بهره مند شوید.

در گذشته، بیمارانی که استخوان ناکافی داشتند یا شرایط یا عادات سلامت خاصی داشتند، کاندیدای ایمپلنت در نظر گرفته نمی شدند. پیشرفت در تشخیص و بازسازی استخوان باعث شده است تا اکثر بیماران بتوانند ایمپلنت دریافت کنند.

فواید کاشت ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند.

یکی از بزرگترین مزایای ایمپلنت این است که قدرت جویدن را به طور کامل باز می گرداند. اکثر بیماران نمی توانند تفاوت بین دندان طبیعی خود و دندان ایمپلنت را تشخیص دهند. آنها می توانند به طور کاملاً عادی با آن غذا بخورند و همچنین می توانند به طور معمول مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

  • ایمپلنت های دندانی می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند
  • ایمپلنت های دندانی از تحلیل استخوان جلوگیری می کنند
  • ایمپلنت های دندانی دندان های مجاور را ثابت نگه می دارند

شکاف دندان از دست رفته می تواند باعث شود که دندان های مجاور به صورت کج به سمت شکاف جابجا شوند. این کار دندان‌های شما را از موقعیت خارج می‌کند و می‌تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد. می تواند باعث ایجاد تداخل شود که تعویض دندان را بعداً دشوار می کند.

  • ایمپلنت های دندانی می توانند به شما کمک کنند تا از بیماری لثه خلاص شوید

شکاف دندان از دست رفته می تواند به عنوان یک تله برای غذا و باکتری عمل کند و منجر به بیماری لثه شود.

  • ایمپلنت های دندانی می توانند از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری کنند

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته از دست دادن استخوان ناشی از از دست دادن دندان باشد. اینجاست که یک سوم پایینی صورت شروع به جمع شدن می کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه بسته می شود. تغییرات می تواند شامل چین و چروک های بیش از حد اطراف دهان، نازک شدن لب ها و چانه نوک تیزتر باشد که باعث می شود فرد بسیار مسن تر از سن واقعی خود به نظر برسد.

ایمپلنت دندان چیست؟

فواید کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی در مقابل پل های دندانی

ایمپلنت دندان جایگزینی مقرون به صرفه تر و طبیعی تر از بریج دندان است.

بریج برای حمایت از بریج نیاز به تغییر دندان های مجاور دارد.

در حالی که یک پل دندانی ممکن است تنها حدود 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد، ایمپلنت های دندانی می توانند یک عمر دوام بیاورند. این ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می شود. این زیست سازگار است، به این معنی که غیر سمی است و توسط بدن دفع نمی شود. در مجموع یک دندان جایگزین قدرتمند می سازد.

بریج شامل یک دندان مصنوعی (یا دندان) است که توسط دندان های مجاور که کلاهک شده اند حمایت می شود. برای جایگزینی یک یا دو دندان از دست رفته استفاده می شود.

یک بریج نیاز به تغییر دو دندان اغلب سالم دارد که در مقایسه با ایمپلنت دندان، روش ایده آلی برای جایگزینی دندان از دست رفته نیست. بریج ها در مقایسه با ایمپلنت های دندانی، عمر کوتاهی دارند، پنج تا ده سال. بنابراین در حالی که بریج در ابتدا می تواند مقرون به صرفه تر باشد، در درازمدت یک ایمپلنت دندان می تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

مزیت ایمپلنت دندان

بهترین مزیت ایمپلنت دندان

سخن آخر

مزایای ایمپلنت های دندانی با دکتر رو ملاقات کنید و در مورد گزینه های مختلف دندان های از دست رفته و در مورد روش کاشت دندان بیشتر بدانید.