عمر لمینت دندان چقدر است؟

بسیاری از بیماران می توانند لمینت های دندان خود را برای بیش از ده سال در شرایط ایده آل نگه دارند و تعداد زیادی از بیماران گزارش می دهند که لمینت های دندانیشان بیش از پانزده سال دوام می آورد. به طور کلی عمر لمینت دندان چقدر است؟ در جواب این سوال باید گفت که درواقع، مدت زمان ماندگاری لمینت های دندان به کیفیت مراقبتی که از بیمار دریافت می کنند، بستگی دارد.

لمینت های دندان، همچنین به عنوان روکش های دندانی یا پرسلین نیز شناخته می شوند، گزینه ای عالی برای افرادی هستند که به دنبال بهترین راه حال برای بهبود دندان های خود هستند. لبخند زدن با اعتماد به نفس چیزی است که همه باید بتوانند در طول زندگی خود تجربه کنند. به همین دلیل مراجعه منظم به دندانپزشک بسیار مهم است. دندانپزشک می تواند علاوه بر مراقبت حرفه ای، موثرترین راه حل های دندانی را برای مسائل روزمره بهداشت دهان و دندان ارائه دهد.

مهم نیست که دلیل نداشتن دندان هایتان چیست، لمینت دندان یکی از بهترین راه حل های زیبایی موجود در دندانپزشکی مدرن هستند. هنگامی که مطمئن شدیم که هیچ مشکل دیگری برای سلامت دهان وجود ندارد، می ‌توانیم فرآیند لمینت دندان را آغاز کنیم و به شما کمک کنیم لبخند زیبا به همراه دندان های کاملی که می‌ خواهید به دست آورید.

ماندگاری لمینت دندان

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

بررسی طول عمر مورد انتظار لمینت های دندانی

لمینت های دندان اغلب توسط دندانپزشکان توصیه می شود زیرا دوام آنها همراه است با مزایای زیبایی دندان هنگامی بر روی دندان های جلویی استفاده می شوند. در ادامه به این موضوع می‌ پردازیم که لمینت‌های دندان چیست، و چه مدت می‌ توانید انتظار دوام آن‌ ها را داشته باشید، و چگونه می ‌توانید با مراقبت ‌های باکیفیت در منزل بیشترین بهره را از لمینت‌ های دندان خود ببرید.

لمینت های دندان چیست؟

لمینت دندان که معمولاً به عنوان روکش شناخته می شود، یک پوشش دندانی زیبایی است که شکل لبخند شما را تغییر می دهد. این لایه های نازک  دندانی به جلوی دندان ‌های شما متصل می‌ شوند، بنابراین هرگونه نقص قابل مشاهده را می‌ پوشانند.

متصل کردن لمینت دندان بر روی دندان به عنوان راهی برای جذاب ‌تر نشان دادن لبخند ستاره‌ های سینما آغاز شد. بسیاری از افراد مشهور به خاطر لبخندهای شگفت انگیزشان از لمینت دندان برای پوشاندن سطح دندان های جلوییشان استفاده کردند که به لبخند هالیوودی معروف شده است.

لمینت های دندان لایه های نازکی از مواد پرسلن هستند (اما ممکن است گزینه های دیگری از مواد مختلف نیز در دسترس باشد). آنها معمولاً بر روی سطح قابل مشاهده دندان های جلو اعمال می شوند تا ظاهر هر دندان را بهبود ببخشند و از دندان ها در برابر آسیب یا لکه شدن محافظت کنند.

نصب روکش معمولاً نیازمند برداشتن بخشی از مینای دندان از جلوی دندان‌ های بیمار است. ضخامت مینای برداشته شده متناسب با ضخامت روکش هایی است که روی دندان های بیمار قرار می گیرد. تراشیدن سطح دندان از بزرگتر نشان دادن دندان های بیمار بعد از نصب لمینت جلوگیری می کند. این یک تغییر دائمی است که در آینده قابل برگشت نیست، بنابراین دندانپزشکان اغلب به بیماران زمان می دهند تا تصمیم نهایی خود را بگیرند.

ماندگاری لمینت دندان بر چه اساسی است؟

لمینت های دندان به طور متوسط حدود پانزده سال عمر می کنند. با این حال، طول عمر لمینت های دندان می تواند از کمتر از ده سال تا بیست سال متغیر باشد. مانند مینای دندان های طبیعی، آنها نیز در برابر آسیب هایی مانند ترک های ناشی از ضربه های دندانی، دندان قروچه، جویدن غذاهای سفت و غیره آسیب پذیر هستند. اگر زودتر آسیب ببینند، ممکن است لمینت های دندان نیاز به تعویض داشته باشند.

آیا لمینت های دندان به اندازه روکش های دندان ماندگاری دارند؟

لمینت های دندان در مقایسه با روکش های دندان بسیار منظم تر بر روی دندان ها قرار می گیرند. اما از نظر زیبایی، هردو روش ترمیمی بسیار شبیه به هم هستند. با این حال، همانطور که گفته شد، تفاوت اصلی بین این دو گزینه این است که لمینت‌ ها نازک ‌تر از روکش ‌های دندانی هستند، اگرچه مواد استفاده شده در هر دو روش، اغلب یکسان است. اما لمینت دندان به دلیل نازک ‌تر بودن نسبت به روکش ‌های دندانی بیشتر در معرض ساییدگی و آسیب هستند، بنابراین به طور متوسط روکش ‌ها ممکن است کمی بیشتر دوام بیاورند.

چگونه می توانم از لمینت های دندان خود بیشترین بهره را ببرم؟

بیماران می توانند با رعایت بهداشت دهان و دندان، رعایت نکات احتیاطی با پوشیدن محافظ دهان در حین فعالیت های فیزیکی خاص مانند ورزش های سنگین و محافظت از دندان ها در برابر دندان قروچه، از لمینت های دندان خود محافظت کنند. محافظت از دندان هایزیرین و ساختارهای نگهدارنده دندان (سلامت پریودنتال) نیز مهم است.

برای انجام این کار، بیماران باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنند و چندین بار در روز مسواک بزنند و نخ دندان بکشند. ویزیت های معاینه منظم برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار و وضعیت لمینت های دندان، همراه با تمیز کردن منظم دندان ها برای تمیز نگه داشتن دندان ها، لمینت ها و لثه ها توصیه می شود.

اگر لمینت های دندان را به عنوان راهی برای بهبود ظاهر لبخند خود و محافظت از دندان های جلویی لکه دار یا آسیب دیده در نظر می گیرید، توصیه می کنیم با تیم متخصص ما در رایا دنتال تماس بگیرید و برای ویزیت دندان هایتان، زمانتان را فیکس کنید. ما می توانیم به سوالات دیگری که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم و یک طرح درمان لمینت دندان را برایتان تنظیم کنیم.

لمینت دندان چیست؟

نکاتی برای ماندگاری بیشتر لمینت دندان

نکاتی برای ماندگاری بیشتر لمینت دندان

کارهای ساده ای که بیماران می توانند انجام دهند تا بیشترین بهره را از لمینت دندان خود ببرند عبارتند از:

  • بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید.
  • هنگام انجام ورزش های تماسی از محافظ دهان استفاده کنید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که دندان ها را لکه دار می کنند، مانند سس ماکارونی یا شراب قرمز خودداری کنید.
  • برای محافظت از دندان ها در برابر عوارض دندان قروچه از محافظ شب استفاده کنید.

به طور متوسط، لمینت ها حدود 15 سال عمر می کنند. با گذشت زمان، لمینت های دندان، درست مانند دندان های واقعی، شروع به تغییر رنگ و آسیب دیدن می کنند و در نهایت نیاز به جایگزینی پیدا می کنند. با این حال، ما می توانیم تعمیر و نگهداری منظم و نظارت بر زمان تعویض روکش ها را انجام دهیم.

نصب لمینت و روکش دندان مستلزم مراجعه منظم به مطب دندانپزشکی است و اکثر دندانپزشکان توصیه می کنند که بیماران تقریباً هر شش ماه یکبار مراجعه کنند. این ویزیت های منظم به دندانپزشک اجازه می دهد تا یک معاینه کامل انجام دهد تا بتواند مشکلات احتمالی را قبل از مرحله نصب لمینت تشخیص دهد. تمیز کردن حرفه ای دندان ها هر شش ماه نیز توصیه می شود.

نتیجه گیری:

اگر می خواهید لبخند خود را بهبود ببخشید، لمینت های دندان گزینه بسیار خوبی هستند. روش اولیه معمولاً شامل دو ویزیت جداگانه دندانپزشکی است و نتیجه آن می تواند تا 20 سال طول بکشد اما در صورتی که از تمام دستورالعمل هایی که دندانپزشک به شما می دهد پیروی کنید.

روش لمینت دندان اکنون برای همه افراد در دسترس است و می ‌توان از آن برای رفع مشکلاتی مانند تغییر رنگ، تغییر شکل، شکستگی، کج بودن یا کوتاهی دندان‌ ها استفاده کرد. از ونیرها نیز می توان برای رفع مشکلات جزئی تراز دندان ها استفاده کرد، اما زمانی که بیمار مشکلات دیگری داشته باشد ممکن است دندانپزشک روش های دیگری را توصیه کند.