زیبایی دندان با کاشت ایمپلنت

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه از دست دادن دندان می تواند بر لبخند شما تأثیر بگذارد؟ هنگامی که دندان خود را از دست می دهید، نه تنها زیبایی لبخند شما را تغییر می دهد، بلکه می تواند شما را از خوردن غذاهای مورد علاقه خود باز دارد. زیبایی دندان با کاشت ایمپلنت ، این امکان را به شما می دهد که اعتماد به نفس خود را دوباره بدست آورید.

تغذیه سالم برای سلامتی و تندرستی هر انسانی ضروری است، توانایی جویدن و خورد کردن مواد غذایی به قطعات کوچکتر برای هضم غذا ضروری است. از دست دادن دندان ها می تواند مرحله اولیه هضم را مختل کند.

داشتن مجموعه کامل دندان به شما این امکان را می دهد که نیروی جویدن غذا را به طور مساوی توزیع کنید. جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت دندان به شما توانایی جویدن و هضم مناسب را می دهد.

اصلاح آسیب های دندان

زیبایی لبخند با ایمپلنت دندان

ضرورت وجود دندان ها برای زیبایی لبخند

دندان های جلویی برای داشتن لبخندی زیبا و جوان ضروری هستند. لبخند زدن باعث ایجاد اندورفین می شود که شما را شاد و پرانرژی نگه می دارد. دندان ها همچنین از موقعیت لب ها حمایت می کنند و از دست دادن تکیه گاه می تواند ظاهری پیر را ایجاد کند. بازگرداندن لبخند با ایمپلنت دندان می تواند لبخند زیبا را بازگرداند.

پیشرفت های دندانپزشکی، گزینه های درمانی زیادی برای جایگزینی دندان از دست رفته، از جمله پروتزهای مصنوعی و بریج های متحرک وجود دارد. با این حال، برای افرادی که به دنبال روشی پایدارتر و طبیعی تر برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه هستند.

امروزه ایمپلنت‌های دندانی توسط بسیاری از افراد ترجیح داده می‌شود زیرا لنگر محکم و پایداری برای دندان‌های جایگزین مصنوعی ایجاد می‌کنند. همچنین با ایمپلنت های دندانی، دندان های جدید شما مانند دندان های طبیعی ظاهر، احساس و عملکرد خواهند داشت.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندانی یک پیچ تیتانیومی است که در استخوان فک جایی که دندان‌ها وجود ندارند یا از دست رفته است قرار می‌گیرد. ایمپلنت های دندانی به عنوان یک لنگر مطمئن برای قرار دادن دندان مصنوعی عمل می کنند.

چرا ایمپلنت دندان؟

از دست دادن دندان می تواند ظاهر شما را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به مشکلات دیگری شود که ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارد و مانع از لبخند زدن با اعتماد به نفس شما شود. جایگزینی سریع دندان های از دست رفته با ایمپلنت های دندانی برای جلوگیری از عواقب سلامتی، از جمله:

  • از دست دادن استخوان
  • جابجایی دندان ها
  • تغییر در دندان نیش
  • مشکلات مفصل فک
  • مشکل در جویدن
  • استرس اضافی روی دندان های باقی مانده

مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان دارای مزایای زیر است:

  1. آنها ظاهر، احساس و عملکرد دندان های طبیعی را تقلید می کنند.
  2. پس از کاشت دندان، تقریباً می توانید هر نوع غذایی را بخورید.
  3. با جلوگیری از تحلیل استخوان به حفظ ساختار صورت کمک می کند.
  4. داشتن ایمپلنت دندان نیروهای جویدن را به طور مساوی در سراسر دهان توزیع می کند.
    جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان به شما این امکان را می دهد که با اعتماد به نفس لبخند بزنید.
  5. ایمپلنت های دندانی بر توانایی صحبت کردن شما تأثیر نمی گذارد زیرا پروتزهای حجیم حذف می شوند.
  6. سلامت دندان های مجاور را حفظ کنید زیرا نیازی به بریج کاری نیست.
  7. ایمپلنت های دندانی به جلوگیری از زوال استخوان که ممکن است در نتیجه دندان های از دست رفته رخ دهد، کمک می کند
  8. ظاهری طبیعی، زیرا ایمپلنت های دندانی عملاً از دندان های موجود شما قابل تشخیص نیستند
  9. توانایی جویدن بازسازی شده است، زیرا ایمپلنت های دندانی مانند وسایل دندانی حرکت نمی کنند
  10. اعتماد به نفس را بازیابی کرد، زیرا ایمپلنت دندان لبخند شما را زیباتر می کند
  11. راحتی بیشتر، زیرا می توانید آنها را به طور معمول مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و نیازی به بیرون آوردن آنها ندارید.
  12. ایمپلنت های دندانی نیز بسیار موفق هستند و میزان موفقیت آنها بیش از 95 درصد است.
  13. همچنین به لطف مواد پیشرفته ای که برای ساخت ایمپلنت ها استفاده می شود، هرگز پوسیده یا لکه نمی شوند.
  14. شما همچنین از توانایی خوردن غذاهایی که دوست دارید لذت خواهید برد، بدون اینکه نگران این باشید که آیا دستگاه دندانی خود به اندازه کافی قوی است یا پایدار.
انواع مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

دندانپزشکان ایمپلنت دندان، یک مشاوره و یک مرکز درمانی برای شروع فرآیند انجام می دهند و سپس شما را به یک متخصص ارجاع می دهند تا ایمپلنت را قرار دهد. ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته شده‌اند که یک ماده زیست سازگار است که قوی است، اما برای بافت شما ملایم است. به دلیل خواص منحصربفردش، استخوان فک شما در واقع به ایمپلنت جوش می‌خورد و در نهایت آن را در جای خود قفل می‌کند. هنگامی که ایمپلنت دندان شما به طور کامل بهبود یافت و پایدار شد، می توان آن را با یک تاج جدید زیبا پوشاند.

مهم نیست چند دندان از دست داده اید، ایمپلنت دندان لبخند شما را دوباره زیبا می کند. به این دلیل که ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین یک دندان یا چندین دندان شوند. ایمپلنت های دندانی همچنین می توانند از پروتز یا بریج پشتیبانی کنند.

فرآیند کاشت دندان

مرحله برنامه ریزی: در مرحله اول، یک برنامه درمانی با دقت فکر شده تدوین می شود. گاهی اوقات، دندانپزشک ممکن است به تصویربرداری تخصصی برای تجزیه و تحلیل وضعیت استخوان و مشاهده سه بعدی آن ها برای اطمینان از قرار دادن مناسب نیاز داشته باشد.

کاشت ایمپلنت: متخصص ایمپلنت دندان ما، ایمپلنت دندان را در محل مناسب قرار می دهد تا بافت لثه اطراف ایمپلنت تشکیل شود.

شفا: استخوان اطراف ایمپلنت دندان رشد خواهد کرد تا با ایمپلنت جدید ادغام شود.

ترمیم موقت: دندانپزشک شما ممکن است ترمیم موقت را انجام دهد اگر ایمپلنت دندانی در یک ناحیه قابل مشاهده باشد در حالی که محل بهبود می یابد.

قرار دادن اباتمنت: اباتمنت ایمپلنت دندان برای اتصال ایمپلنت دندان به روکش چینی پس از بهبود کامل قرار می گیرد.

تاج چینی: تاج چینی جدید ساخته شده با مشخصات دقیق به اباتمنت چسبانده می شود.

آیا هرکسی می تواند کاندیدای ایمپلنت دندان باشد؟

هر کسی که دندان های از دست رفته دارد می تواند ایمپلنت دندان را انتخاب کند. با این حال، کاشت ایمپلنت دندان در سال های اولیه نوجوانی توصیه نمی شود، زیرا استخوان های دندان و صورت هنوز در آن سن در حال شکل گیری هستند.

کاشت ایمپلنت دندان

کاندیدای ایمپلنت دندان

سخن آخر

شما سزاوار لبخندی زیبا هستید و ایمپلنت دندان بهترین راه حل است. آنها راه حلی مطمئن و طولانی مدت برای از دست دادن دندان هستند و لبخند شما را نجات می دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت های دندانی، با دندانپزشکان ما در کلینیک شبانه روزی رایا تماس بگیرید.