همه چیز درمورد روکش لمینت دندان

اگرچه یک دندانپزشک عمومی می تواند برخی از راه های زیبایی دندان (مانند روکش و سفید کردن دندان) را با ابزار دندانپزشکی برای تغییر یا احیای لبخند انجام دهد، اما همیشه راهکار ایده آل و مناسبی نیست زیرا دندانپزشک زیبایی دندان نیاز به آموزش تخصصی و مربوط به زیبایی ساختاری دندان و صورت برای دستیابی به نتایج دقیق و مفید دارد. در این مقاله به طور کامل به توضیح روکش لمینت دندان می پردازیم.

خوشبختانه امروز با روی کار آمدن تعداد زیادی از دندانپزشکان مجرب و حرفه ای در زمینه های مختلف زیبایی دندان، بسیاری از مراجعین به دنبال راه های زیباتر شدن طرح لبخندشان هستند.

روکش دندان اساساً یک ورقه نازک از پرسلن است که به طور دائمی به دندان ها متصل می شود تا رنگ یا شکل طبیعی دندان زیر روکش پنهان شود و تنها یک سطح سفید و بدون خراش دیده می شود. شما همچنین می توانید قسمتی از سطح دندان را نیز بپوشانید (نیازی به روکش تمام سطح دندان نیست) یا از روکش های کامل استفاده کنید (که کل سطح جلوی دندان شما را پوشش می دهد)، انتخاب هریک از این موارد فقط به نیازها و بودجه شما بستگی دارد.

از آنجا که روکش ها یک عمل زیبایی و دندانپزشکی جدی هستند، از دندانپزشک بخواهید نمونه هایی از کارهای قبلی زیبایی دندان را به شما نشان دهد تا مطمئن شوید که پیش فرد مطمئن و خوبی رفته اید و سبک کاری او را دوست دارید، بنابراین حتماً عکس های قبل و بعد بیماران را بررسی و مشاهده کنید، حتی پیشنهاد می شود که از آنها بخواهید عکس هایی را که سال ها بعد از بیماران گرفته شده است را بیاورند تا نتایج در طول زمان و ماندگاری روکش لمینت دندان را ببینید.

روکش لمینت دندان

همه چیز درمورد روکش دندان

مراحل نصب روکش لمینت دندان

در مرحله آماده سازی دندان برای نصب روکش لمینت، ممکن است لازم باشد کورتاژ دندان تیز را به طور کامل توسط روکش زیبایی دندان انجام دهید، اما این موضوع بستگی به مورد خاص شما دارد.

اگر دندان های بزرگ و کج و با ظاهری نامرتب و زرد رنگ دارید، می توانید با بهترین قیمت، روکش لمینت دندان را تهیه نمایید و ایرادات دندانی خود را به طور کامل برطرف کنید. روکش لمینت دندان برای از بین بردن برخی نواقص دیگر مانند کوتاهی دندان و یا پر کردن فاصله بین دندان ها نیز کاربرد دارد.

در حالی که روکش های پرسلن فقط به جلوی دندان شما متصل شده اند، بریج های دندانی باید با روکش جدید مناسب باشند؛ این بدان معناست که دندانپزشک شما باید مینای دندان بیشتری نسبت به نصب روکش ها، برداشته باشد.

نحوه انجام روکش های زیبایی دندان

  • دندانپزشک شما اغلب در این مرحله از دستگاه های دارای اشعه ایکس برای ارزیابی سلامت دندان های شما استفاده می کند.
  • آنها به دنبال علائم پوسیدگی دندان، بیماری های مربوط به لثه یا عفونت کانال ریشه هستند.
  • اگر یکی از شرایط بیماری های ذکر شده را دارید، ممکن است کاندید روکش لمینت دندان نباشید.
  • برای به دست آوردن اندازه دقیق روکش دندان، در ملاقات بعدی با متخصص، دندانپزشک قبل از برداشتن قالب از دندان شما، نیم میلی متر از دندان های شما را تراش می دهد.
  • سپس این قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود تا روکش لمینت مخصوص دندان ساخته شود.
  • در نهایت قالب ساخته شده روکش لمینت دندان روی دندان هایتان قرار می گیرد.
  • در مرحله بعد، دندانپزشک دندان های شما را به خوبی تمیز می کند و پولیش می زند.
  • مرحله تمیز کردن دندان ها بسیار مهم است زیرا از گیر افتادن باکتری ها در زیر پوسته و ایجاد حفره در دندان جلوگیری می کند.
  • دندانپزشک از یک ماده و ابزار مخصوص برای چسبیدن راحت تر روکش به دندان استفاده می کنند. معمولا از اشعه ماوراء بنفش برای سفت شدن سریع روکش لمینت دندان استفاده می کنند و هنگامی که از مطب خارج می شوید از زیبایی طرح لبخند خود لذت می برید.
مزایای روکش دندان

مزایای روکش لمینت دندان

مزایای روکش لمینت دندان

  1. به افزایش سطح اعتماد به نفس در لبخند زدن و صحبت کردن کمک می کند.
  2. از آنجا که روکش های دندانی غیر متخلخل هستند، می توانند در برابر لکه ها و حفره های دندان بهتر از مینای طبیعی دندان مقاومت کنند.
  3. ونیرها بر روی دندان های شما شکل می گیرند و تشخیص روکش ها از دندان ها تقریباً غیرممکن است.
  4. روکش های دندان می توانند ترک، شکاف و تغییر رنگ را بپوشانند.
  5. روکش ها به دندان شما متصل شده اند و این بدان معناست که در بیشتر موارد نیازی به فرم دهی یا تراشیدن اضافی ندارید.
  6. روکش های پرسلن می توانند مشکلات زیبایی کوچک دندان را که هنگام لبخند زدن یا صحبت کردن ظاهر می شود برطرف کنند.
  7. فاصله خالی بین دندان های جلویی را پر می کنند.
  8. می توانید به سادگی دندانهای طبیعی خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و نیازی به مراقبت پیچیده ای ندارد.

عوارض و معایب نصب روکش دندان

به دلیل حذف مینای دندان، دندان های شما ممکن است نسبت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم حساس تر شوند. علاوه بر حساسیت احتمالی روکش لمینت دندان، لثه های شما یک فرایند بهبود کلی را طی می کنند زیرا لثه ها باید در اطراف دندان های جدید ترمیم شده، بهبود یابند. در صورت احساس درد، به ایبوپروفن نیاز پیدا می کنید. با این حال، این درد موقتی است.

ونیرها معمولاً در صورت ترک خوردن قابل ترمیم نیستند اما روکش های لمینت در صورت آسیب دیدن قابل ترمیم می باشند. دندان های روکش دار ممکن است در معرض پوسیدگی قرار گیرند و ممکن است نیاز به پوشش کامل دندان با تاج داشته باشند.

آیا روکش کردن دندان ها فرایند دردناکی است؟

روکش کردن دندان ها فرآیند کاملاً بدون درد نیست، به همین دلیل است که قبل از شروع نصب روکش لمینت دندان، با بی حسی موضعی در طول عمل هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد.

بسته به تعداد روکش های شما، ممکن است چندین ساعت روند درمان شما طول بکشد که معمولا ده دندان در حدود سه ساعت زمان برای روکش نیاز دارند.

عوارض نصب روکش دندان

روکش دندان چیست؟

آیا امکان دارد با وجود روکش دندان دچار پوسیدگی دندان شوید؟

بله، ممکن است بعد از روکش کردن دندان هایتان، به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دچار حفره و عفونت دندان شوید که یا از قبل دچار آن بودید و یا بعد از روکش کردن، دندان هایتان عفونت کرده است.

روکش های دندانی (چه دندان ها را بطور کامل و چه قسمتی از آن را بپوشانند) یک فرایند بهبود دندان برای همیشه نیست و نیاز دارد که شما تا حد زیادی از آن ها مراقبت کنید تا مدت زمان ماندگاری روکش های دندان خود را افزایش دهید.