روش هایی درمان دندان شیری کودکان

عادت به رعایت بهداشت و سلامت دندان از سنین پایین در کودکان شکل می گیرد. در سن 2.5 سالگی، کودک 20 دندان شیری دارد، به این معنی که باید او را به تمیز کردن روزانه (عصر و صبح) و مراجعه منظم به دندانپزشک عادت دهید. درمان دندان های کودک را فقط می توان به متخصصان مورد اعتماد سپرد. بهترین دندانپزشکان اطفال در تهران را در کلینیک دندانپزشکی اطفال رایا دنتال فعالیت می کنند. آنها پزشکانی هستند که عشق زیادی به کودکان دارند، تجربه زیادی در روش های درمان دندان شیری کودکان دارند و دارای مهارت بالایی هستند. آنها می دانند چگونه با کودکان کوچک رفتار کنند تا کودک با لبخندی بر لب، صندلی دندانپزشکی را ترک کند و دیگر از دندانپزشکی نترسد.

مسواک زدن اطفال

آموزش مسواک زدن به کودکان

زمان مناسب برای اولین ویزیت دندانپزشکی کودک چه زمانی است؟

به محض بیرون آمدن اولین دندان شیری (حدود 6 ماهگی)، کودک باید به دندانپزشک مراجعه کند. والدین کسانی هستند که از اولین ویزیت دندانپزشکی بیشترین بهره را می برند. اولاً در این سن به بهداشت دهان و دندان کودک پی خواهند برد. آنها همچنین توصیه های لازم را در مورد رویش دندان دریافت خواهند کرد که می تواند با آزارهای زیادی همراه باشد.

عادت کردن ویزیت منظم دندانپزشکی از سنین پایین شروع می شود. در انجام این کار، والدین با کمک به کودک برای ایجاد نگرش صحیح و تشویق او به مراقبت از سلامت دهان و دندان خود در آینده، الگو قرار می دهند.

آیا درمان دندان های شیری ضروری است؟

حفظ سلامت دندان های موقت به طور مداوم ضروری است، زیرا سلامت دندان های دائمی آینده و بایت صحیح به آن بستگی دارد. عفونت نادیده گرفته شده دندان شیری می تواند به دندان های آسیاب آسیب برساند که تازه شروع به شکل گیری کرده اند. اگر پوسیدگی درمان نشود، عوارض زیادی ایجاد می کند و منجر به از دست دادن / کشیدن دندان شیری می شود. از یک طرف، ترسناک نیست، زیرا دندان هنوز موقتی است. از طرف دیگر، فضای خالی ایجاد شده منجر به جابجایی کل دندان، بار ناهموار روی دندان ها و تغییر شکل بایت می شود. و اصلاح نیش، همانطور که می دانید، ساده ترین روش نیست.

حتی اگر به نظر شما، کودک مشکلی از نظر دندانی ندارد، این قانون را در نظر بگیرید که به طور مرتب کودک خود را برای معاینه نزد دندانپزشک ببرید.

کلینیک دندانپزشکی آمل – دندانپزشکی کودکان در دنپروپتروفسک، که در آن می توانید معاینه شوید و در مورد بهداشت دهان و دندان کودکان، پیشگیری از بیماری های دندانی مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

دندان های شیری چگونه درمان می شوند؟

درمان دندان های شیری گاهی می تواند پیچیده تر از درمان دندان های دائمی باشد.

مهمترین چیز این است که کودک را برای همکاری با دندانپزشک آماده کنید. والدین باید به کودک توضیح دهند که در مطب دندانپزشکی چه انتظاری دارد و به او اطمینان دهند که دردی وجود ندارد. به این ترتیب، تا زمانی که کودک برای اولین مداخله خود بیاید، اعتماد او از قبل ایجاد شده است.

چگونه اعتماد کودک را جلب کنیم؟

با مراجعه منظم به دندانپزشک برای معاینات پیشگیرانه، کودک نگرش مثبتی ایجاد می کند و این ملاقات ها را با رابطه دوستانه ای که با دندانپزشک دارد به جای احساس درد پیوند می دهد. هنگامی که زمان تعمیر دندان فرا می رسد، کودک از قبل به دندانپزشک خود اطمینان کامل خواهد داشت.

درمان دندان های شیری

دندان های شیری چگونه درمان می شوند؟

آیا هر دندان شیری قابل درمان است؟

وقتی یک کودک همکاری می کند – همه چیز آسان است!

کودکی که با آرامش روی صندلی می نشیند، در طول درمان گریه نمی کند و حرکت نمی کند، کار دندانپزشک را بسیار آسان می کند. نه تنها این، بلکه به دندانپزشک اجازه می دهد تا یک کار سریع و با کیفیت را انجام دهد.

هنگامی که پزشک وجود پوسیدگی دندان را بر روی دندان شیری تشخیص می دهد، ارزیابی می کند که آیا می توان دندان را ثابت و نجات داد یا خیر.

1. در صورت عدم امکان ترمیم دندان، دو راه حل وجود دارد:

در صورتی که در آینده نزدیک انتظار رویش دندان دائمی وجود داشته باشد، دندانپزشک پیشنهاد کشیدن دندان را می دهد.
در صورتی که به زودی انتظار جایگزینی با دندان دائمی وجود نداشته باشد، دندانپزشک دندان را باز می کند و آن را تا زمانی که امکان دارد برای دندان های دائمی آینده “حفاظت کند” می گذارد. این کار از حرکت دندان به فضای خالی که در نتیجه کشیدن آن ایجاد می شود جلوگیری می کند.
2. اگر دندان قابل ترمیم باشد، دندانپزشک به والدین اطلاع می دهد که آیا مداخله دردناک است یا خیر و در توافق با آنها، بی حسی موضعی را پیشنهاد می کند. با استفاده از داروی بیهوشی، کودک تمام مراحل را بدون درد پشت سر می گذارد و مهمتر از آن، نسبت به درمان بعدی دندان بیزاری پیدا نمی کند.

پس از استفاده از ماده بی حسی، دندانپزشک دندان پوسیده را با مته مخصوص دندان باز می کند و پوسیدگی را خارج می کند و با پر کردن آن را می بندد و در صورت لزوم دارو را قرار می دهد. همه انواع پر کردن را می توان در کودکان استفاده کرد (آمالگام، کامپوزیت یا گلاس آینومر)، اما بهتر است به دندانپزشک اجازه دهید تصمیم بگیرد که کدام یک برای دندان دقیق در یک موقعیت خاص مناسب است.

کلینیک دندانپزشکی عامل چه بیماری های دندانی در کودکان را درمان می کند؟

بیماری های دندانی کودکان مانند بزرگسالان است:

• پوسیدگی – عفونتی که منجر به تخریب بافت دندان می شود.
  • پالپیت – التهاب داخل دندان که در غیاب یا درمان ناکارآمد پوسیدگی رخ می دهد.
  • پریودنتیت یک عارضه جدی تر عفونت پوسیدگی است. زمانی ایجاد می شود که عفونت کل دندان، پالپ را درگیر کرده و به بافت های ریشه نفوذ کند.
  • در کودکان، همه این بیماری ها خیلی سریع ایجاد می شوند، زیرا دندان های کودک دارای ساختاری نرم هستند. بسیاری از بیماری ها، مانند پوسیدگی یا پریودنتیت مزمن، عملاً هیچ علامت خارجی ندارند. بنابراین، صرف نظر از وضعیت سلامتی نوزاد، حداقل هر شش ماه یک بار، باید برای معاینه پیشگیرانه با دندانپزشک کودکان در کلینیک دندانپزشکی عامل، وقت بگیرید تا به موقع پیشرفت بیماری را تشخیص دهید.

درمان دندان کودکان: روش های نوین درمانی در کلینیک دندانپزشکی رایا

پزشکان کلینیک توجه زیادی به پیشگیری از پوسیدگی دارند. ما از جدیدترین فناوری ها برای محافظت از مینای شیر و دندان های آسیاب در برابر باکتری ها و درمان عفونت های پوسیدگی در مرحله اولیه استفاده می کنیم.

ما روش های پیشگیری زیر را انجام می دهیم:

1. حفظ سلامت دندان های موقت به طور مداوم ضروری است، زیرا سلامت دندان های دائمی آینده و بایت صحیح به آن بستگی دارد.
  2. عفونت نادیده گرفته شده دندان شیری می تواند به دندان های آسیاب آسیب برساند که تازه شروع به شکل گیری کرده اند. اگر پوسیدگی درمان نشود، عوارض زیادی ایجاد می کند و منجر به از دست دادن / کشیدن دندان شیری می شود. از یک طرف، ترسناک نیست، زیرا دندان هنوز موقتی است. از طرف دیگر، فضای خالی ایجاد شده منجر به جابجایی کل دندان، بار ناهموار روی دندان ها و تغییر شکل بایت می شود. و اصلاح نیش، همانطور که می دانید، ساده ترین روش نیست.
  3. علاوه بر این، کودک برای جویدن غذا به دندان های موقت نیاز دارد. اگر دندان های آسیاب یا دندان های پرمولر فرو بریزند، دیگر نمی توان غذا را به طور کامل آسیاب کرد. در نتیجه دستگاه گوارش آسیب می بیند.
  4. فیشور سیلینگ – آسیب پذیرترین نواحی مولرها (پرمولرها) را از عفونت محافظت می کند. سریع ترین، بدون دردترین و یکی از موثرترین راه ها برای مبارزه با پوسیدگی دندان.
  5. فلورایداسیون – برای تقویت مینای دندان از طریق اشباع آن با یون های فلوراید، محافظت از دندان ها در برابر باکتری ها و حتی برای درمان پوسیدگی در مرحله لکه سفید استفاده می شود.
درمان دندان شیری در خانه

روش های نوین درمانی در کلینیک دندانپزشکی رایا

تمام این مراحل با استفاده از دستگاه های خاص و در بیشتر موارد بدون استفاده از مته انجام می شود. مراحل میانی و عمیق پوسیدگی و همچنین وجود عوارض به اقدامات رادیکال تری نیاز دارد. تشخیص نقش مهمی در درمان دارد. دستگاه دیجیتال اشعه ایکس به شما این امکان را می دهد که میزان پوسیدگی دندان را به دقت تعیین کنید و موثرترین روش درمانی را انتخاب کنید.