درمان درد دندان در کوتاه ترین زمان

دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که افراد در هر سنی با آن روبرو می شوند و راه های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها برای تسکین فوری درد دندان استفاده کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد درمان درد دندان در چند دقیقه این مقاله را تا انتها مطاله کنید تا بتوانید از پیشرفت درد دندان هایتان جلوگیری کنید.

درد دندان شایع است و تقریباً در همه افراد (پیر و جوان) اتفاق می افتد، و اگرچه یک اتفاق معمول است، اما نمی توان انکار کرد که شدت درد آن اغلب غیرقابل تحمل است و علل ایجاد دندان درد می تواند پوسیدگی، التهاب، ضعف دندان یا مشکلات لثه باشد.

معمولا دندان درد مانع ادامه کارهای روزمره افراد می شود و به همین دلیل، مردم به دنبال درمان درد دندان در چند دقیقه می گردند ،زیرا نمی توانند تا زمان مراجعه به دندانپزشک درد آن را تحمل کنند.

درمان درد دندان با مصرف سیر

درمان درد دندان به طور موقت

درمان دندان درد در چند دقیقه با روش های گیاهی و دارویی

اغلب اوقات درد دندان در اثر پوسیدگی دندان ایجاد می شود اما امکان دارد در اثر عفونت یا حساسیت لثه، مصرف برخی غذاها و … نیز ایجاد شود. در ادامه ما برخی از بهترین راه حل ها برای تسکین فوری درد دندان را ارائه می دهیم:

• از داروهای مسکن بدون نسخه در داروخانه استفاده کنید.
  • می توانید با استفاده از میخک به مدت دوبار در روز درد دندان خود را کاهش دهید، به این ترتیب که یک قاشق چای خوری میخک را به یک فنجان آب اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بجوشد و بعد از سرد شدن از آن برای از بین برد درد استفاده کنید.
  • با استفاده از زیتون و چای سبز می توانید درد دندان را تسکین دهید، به این صورت که یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری چای سبز به یک فنجان آب اضافه کنید، مواد را روی حرارت ملایم بجوشانید و سپس آنها را در حالی که سرد هستند برای شستشو استفاده کنید.
  • محل درد دندان را با آب نمک شستشو دهید.
  • با سرکه سفید یا سرکه سیب کمپرس دندانتان را بشویید.
  • با گیاهان معطر مانند نعناع و ریحان، دندانتان را شستشو دهید و یا آن ها را به صورت خشک بجوید.

درمان درد دندان و لثه توسط دندانپزشک

درد دندان و عفونت های لثه که اغلب با آن همراه است نیاز به درمان های پزشکی مناسب دارد که پس از تعیین علت دندان درد توسط دندان پزشک درمان می شود:

• استفاده از آنتی بیوتیک ها، هنگامی که درد با تورم لثه یا صورت و یا تب کردن بیمار همراه است.
  • کشیدن دندان گزینه ای است که اغلب پزشک برای پوسیدگی های عمیق دندان انجام می دهد، اما با این حال بستگی به ارزیابی وضعیت و تشخیص نیاز دندان بیمار دارد.
  • پر کردن دندان هنگام پوسیدگی یکی دیگر از راه های درمان درد دندان در چند دقیقه می باشد، در این روش پوسیدگی دندان باید سطحی باشد که دندان پزشک بتواند آن را از روی دندان برداشته شده و در مواقعی که پوسیدگی عمیق تر باشد و به پالپ و ریشه دندان آسیب زده باشد، باید عصب دندان برداشته می شود.
  • در موارد التهاب لثه، پزشک برای از بین بردن پلاک، باکتری و جرم از سطح دندان، از یک محلول تمیز کننده استفاده می کند و پس از انجام آن به شما یک برنامه درمانی کوتاه مدت برای مرقبت از دندان هایتان در خانه ارائه می دهد.
درمان درد دندان در چند دقیقه

درمان درد دندان در کوتاه ترین زمان

درمان دندان درد با گیاهان دارویی

دنیای گیاهان دارویی مملو از خواص دارویی است که شامل مسکن های طبیعی یا ضد باکتری، ویروس ها و عفونت ها می باشد. در اینجا به برخی گیاهان موثر در درمان درد دندان در چند دقیقه اشاره می کنیم:

1. آویشن:

آویشن ها به دلیل وجود تیمول، ماده ای با خاصیت استریل و ضد قارچ، در درمان درد دندان درد موثر هستند که می توانید با دم کردن آن در یک لیوان آب جوش دندان خود را شستشو دهید.

1. نعناع:

در برگ نعناع یک ترکیب موثر برای تکسین درد دندان وجود دارد که ضد باکتری است. نعناع همچنین دارای خواص آرام بخش نیز است که درد را در مدت کوتاهی تسکین می دهد. شما می توانید با خیس کردن یک قاشق نعناع از مزایای فوق العاده آن استفاده کنید. به این ترتیب که یک فنجان آب را با برگ نعنای تازه یا خشک به مدت 20 دقیقه بجوشانید، یا می توانید از روغن نعناع بر روی پنبه استفاده کنید و دندان های خود را با آن شستشو دهید.

1. دارچین:

با افزودن دو قاشق غذاخوری از دارچین به یک فنجان آب جوش، و نوشیدن مایع به صورت ناشتا یا شستن دندان ها با آن، درد دندان های خود را کاهش دهید.

1. سرکه سیب و زیره:

دو قاشق غذاخوری پودر زیره سیاه را با سرکه سیب مخلوط کرده و از آن به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.

1. درمان دندان درد با میخک:

میخک یک درمان قدیمی و روش سنتی برای درد دندان و تسکین درد و لثه است، اگرچه این یک دستور العمل ساده خانگی است که به تسکین درد کمک می کند، بهتر است با دندانپزشک خود برای استفاده از آن مشورت کنید. زیرا علیرغم مزایای درمانی گیاهی میخک، ممکن است در برخی از بیماران مشکلاتی را ایجاد کند.

شما می توانید از طریق راه های زیر میخک را برای درمان درد دندان در چند دقیقه استفاده کنید:

• میخک را در دهانتان بذارید و آن را بجوید اما سعی کنید آنها را با دندان های سالم خود فشار دهید تا از میخک، روغن خارج شود، این عمل به تسکین دندان هایتان کمک می کند.
  • از میخک های خرد شده به تنهایی استفاده کنید و آن را مستقیماً روی دندان آسیب دیده خود بگذارید و با بزاق دهانتان کمی آن را نرم کنید.
  • سواب پنبه را به روغن میخک آغشته کرده و سپس آن را روی دندان آسیب دیده خود قرار دهید.
تسکین درد دندان با دارچین

تسکین درد دندان با گیاهان دارویی

سخن آخر درمان درد دندان در چند دقیقه

اگر درد دندان هایتان بسیار شدید است و تحمل کردن آن تقریبا برایتان غیر ممکن است، توصیه می شود از طریق راهکارهای درمان درد دندان در چند دقیقه، شدت درد آن را کاهش دهید تا بتوانید در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید. کلینیک شبانه روزی رایا با بهترین تیم متخصص و کاملا حرفه ای به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات دندان و لثه می پردازد.