خدمات دندانپزشکی در آرامبخشی

ترس از خدمات دندانپزشکی یکی از مواردی است که خیلی از افراد از مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی خودداری می کنند. خدمات دندانپزشکی در آرامبخشی ، این امکان را به بیماران می دهد که در کوتاه ترین زمان، بدون درد، احساس ناراحتی و هیچ مشکل دیگری، درمان دندان های خود را تکمیل کنند.

در پاسخ به این سوال که آیا راه چاره ای برای این دسته از بیماران که از خدمات دندانپزشکی مانند کاشت ایمپلنت، ترس دارند، وجود دارد؟ بله برخی افراد آنقدر از محیط دندانپزشکی می ترسند که برای درمان دندانپزشکی مراجعه نمی کنند. آنها می توانند توسط آرام بخش بر ترس خود غلبه کنند و بدون نگرانی، درمان خود را انجام دهند. امروزه دندانپزشکان نسبت به این احساس ترس، راه های مختلفی را توصیه می کنند که می توانید از تیم دندانپزشکی خود در مورد این راه ها سوال بپرسید.

فواید آرامبخش در دندانپزشک

ترس از خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی در آرامبخشی چیست؟

دندانپزشک شما ممکن است یک آرامبخش داخل وریدی یا “IV” را توصیه کند. این تزریق در پشت دست یا در بازو انجام می شود. دوز تزریق شده به مقدار درمان مورد نیاز و مدت زمان تکمیل آن بستگی دارد.

در کلینیک دنداپزشکی رایا، فقط متخصص بیهوشی مجاز می تواند این نوع آرامبخش را اعمال کند زیرا بیمار به حالت ناخودآگاه می رود که نیاز به نظارت مداوم توسط متخصص دارد. بیمار نمی تواند درمان دندانپزشکی را به خاطر بیاورد و این روند خطراتی را به همراه دارد، اما از آنجایی که توسط متخصص در یک بیمارستان نظارت می شود، باز هم ایمن تر از آرامبخشی متوسط ​​است. ما از این نوع آرامبخش در کلینیک استفاده می کنیم.

آرام بخش IV در جراحی چه تأثیری بر من خواهد داشت؟

بعد از تزریق آرامبخش، خواب‌آلود می‌شوید و هیچ آگاهی درمورد روند درمان نخواهید داشت، اما همچنان می‌توانید با دندانپزشک همکاری کنید. اثرات داروهای آرام بخش مدتی طول می کشد تا از بین بروند و دندانپزشک به شما خواهد گفت که چه مدت طول می کشد تا داروها از بدن شما پاک شوند. در این مدت نمی توانید الکل بنوشید، رانندگی کنید یا با ماشین آلات کار کنید.

سایر راه های درمان بدون درد و نگرانی

یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی در آرامبخشی، آرام‌بخش استنشاقی است که به احساس آرامش بیشتر در طول درمان کمک می کند. این به معنای تنفس مخلوطی از اکسید نیتروژن و اکسیژن است که به سرعت منجر به احساس خوشایند و آرامش فرد می شود. تیم دندانپزشکی در عین حال با صحبت آرام و پیشنهاد آنچه که احساس می کنید به شما آرامش می دهد. شما هنوز در تمام مدت هوشیار هستید، اگرچه ممکن است کمی خواب‌آلود باشید و هر درمانی که انجام می‌شود باعث ناراحتی شما نمی‌شود.

شما مخلوط را از طریق بینی تنفس می کنید که بسیار راحت است. شما نمی توانید در مصرف گاز زیاده روی کنید، زیرا اگر یک یا دو تنفس هوای معمولی تنفس کنید، مخلوط به سرعت از بدن خارج می شود. هیچ عارضه ای هم ندارد و می توانید بعد از حدود 15 دقیقه با ماشین رانندگی کنید. بسیاری از دندانپزشکان از این روش ایمن و موثر استفاده می کنند.

آرام بخش IV در جراحی چه تأثیری بر من خواهد داشت؟

خواب‌آلود می‌شوید و از انجام هیچ درمانی آگاه نیستید، اما همچنان می‌توانید با دندانپزشک همکاری کنید. اثرات داروهای آرام بخش مدتی طول می کشد تا از بین بروند و دندانپزشک به شما خواهد گفت که چه مدت طول می کشد تا داروها از بدن شما پاک شوند. در این مدت نمی توانید الکل بنوشید، رانندگی کنید یا با ماشین آلات کار کنید.

درمان دندان بدون درد

درمان دندان بدون درد و ناراحتی

آرامبخش در دندانپزشکی چگونه کار می کند؟

هنگامی که با چالش یا چیزی که از آن می ترسیم، مانند ملاقات با دندانپزشک، مواجه می شویم، بدن ما مواد شیمیایی تولید می کند که ما را بیشتر مضطرب می کند. با این حال، ما می‌توانیم با یادگیری آرامش، بدن خود را برای مقابله با این اضطراب آموزش دهیم. نمی توان همزمان مضطرب و آرام بود، بنابراین یادگیری آرامش به کنترل اضطراب ما کمک می کند. اگر مادر هستید، ممکن است در کلاس های زایمان چند تکنیک آرام سازی را یاد گرفته باشید. در واقع، تقریباً هر کسی می تواند آنها را یاد بگیرد. می توانید در خانه تمرین کنید.

قیمت خدمات دندانپزشکی در آرامبخشی چقدر است؟

قبل از اینکه خود را متعهد به درمان کنید، با دندانپزشک خود صحبت کنید و در مورد هزینه ها به طور کامل صحبت کنید. همیشه قبل از شروع هر درمانی یک تخمین کتبی دریافت کنید.

آیا تکنیک های دیگری وجود دارد که ممکن است قبل از مراجعه به دندانپزشک کمک کند؟

برخی از افراد به راه های کسب آرامش بیشتری نیاز دارند تا به آنها کمک کند بر ترس های خود غلبه کنند. دندانپزشک یا پزشک ممکن است یک داروی آرام بخش، چه به صورت قرص یا مایع، به شما بدهد که می توانید قبل از مراجعه مصرف کنید.

چگونه می توانم از دندان هایم مراقبت کنم؟

دندان های خود را آخرین بار در شب و حداقل یک بار دیگر در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. این به این معنی است که تمام سطوح دندان های خود را تمیز کنید و چیزی فراتر از مسواک زدن است. شما باید بین دندان های خود را نیز با مسواک یا نخ دندان بین دندانی تمیز کنید. تیم دندانپزشکی شما بهترین تکنیک ها را به شما نشان می دهد.

دفعات مصرف غذا و نوشیدنی شیرین را کاهش دهید. اگر آنها را فقط در وعده های غذایی داشته باشید برای دندان های شما بهتر است. هر چند وقت یکبار که توصیه می کنند به تیم دندانپزشکی خود مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، از تیم دندانپزشکی خود برای کمک به شما برای جلوگیری از درمان استفاده کنید تا اینکه منتظر بروز مشکلات باشید.

سدیشن در دندانپزشکی

درمان دندان در آرامبخشی

سخن آخر

این نوع آرام‌بخشی که معمولاً با مصرف داروهای خوراکی تجویز می‌شود، باعث می‌شود تا زمانی که هنوز از محیط اطراف خود آگاه هستید، آرام شوید. دندانپزشک یک قرص را تجویز می کند که یک ساعت قبل از قرار ملاقات شما مصرف شود. بهبودی سریع است و در عرض چند ساعت پس از مصرف دارو، ممکن است پس از برطرف شدن اثرات دارو، به انجام فعالیت های عادی روزانه خود بازگردید. این نوع آرامبخش بی خطرترین نوع آرامبخش است.
اگر در مورد بهداشت دهان و دندان خود به مشاوره رایگان و بی طرفانه نیاز دارید، با شماره های ذکر شده کلینیک دندانپزشکی ما تماس بگیرید.