تفاوت انواع مختلف ایمپلنت دندان

مهم ترین بخش بدن از نطر سلامت، دهان و دندان می باشد، به عنوان مثال، هنگامی که به عفونت لثه دچار می شوید تنها به حفره دهان محدود نمی شود، بلکه راه را برای بیماری های جدی تر دیگر مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی هموار می کند. از نظر علمی ثابت شده است که بین لثه ها و سایر بیماریها اثر متقابل وجود دارد. در این مقاله به توضیح کامل تفاوت انواع ایمپلنت دندان می پردازیم.

مواد مورد استفاده در ساخت ایمپلنت دندان به دلیل عوامل متعددی متفاوت است از جمله:

  • مواد دخیل در ساخت آنها: تفاوت مواد به کار برده شده در ساخت ایمپلنت های دندانی تفاوت اساسی در بین ایمپلنت های دندانی ایجاد می کند، بنابراین یکی از مواردی که قیمت ایمپلنت دندان را تعیین می کند به موادی که در ساخت ایمپلنت های دندانی به کار می روند، بستگی دارد.
  • کشور ساخت ایمپلنت: کیفیت ایمپلنت های دندانی با توجه به کشور ساخت ایمپلنت متفاوت است، هرچه سطح پیشرفت فنی در زمینه تولید مواد اولیه مورد استفاده در ساخت ابزارهای دندانپزشکی زیبایی بیشتر باشد، کیفیت محصول بر این اساس بالاتر می رود. از جمله معروف ترین کشورها در این زمینه می توان به آلمان و کره اشاره کرد.
ایمپلنت دندان چیست؟

انواع ایمپلنت دندان

هزینه کاشت دندان چقدر است؟

هزینه کاشت دندان را می توان به دو نکته اصلی تقسیم کرد.

  • هزینه قرار دادن ایمپلنت در فک
  • هزینه قرار دادن دندان جایگزین روی ایمپلنت

از آنجا که هزینه ایمپلنت دندان بسته به نوع ایمپلنت قابل استفاده متفاوت است، تعیین هزینه آن از ابتدای کار دشوار است. زیرا کیفیت ایمپلنت، متخصصی که عمل ایمپلنت دندان را انجام می دهد و … هزینه نهایی را تعیین می کنند.

مراحل نصب ایمپلنت دندان

در صورت تمام شدن بررسی های لازم دندان و دهان، می توانید درمان را شروع کنید. مراحل نصب ایمپلنت دندان مراحل مختلفی را طی می کند:

این کار با نصب بخشی از ایمپلنت به نام پایه ایمپلنت که در استخوان فک قرار می گیرد، شروع می شود و این مرحله معمولاً در کلینیک با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. با توجه به بررسی و نظر دندانپزشک، انجام این روش با استفاده از بیهوشی قابل انجام است.

پس از بیهوشی، لثه ها و پوست بالای استخوان از قسمت مورد نظر بریده شده و برداشته می شوند. در اینجا ابزار برش لثه می تواند محل مناسب قرارگیری پایه ایمپلنت را از نظر عمق و ضخامت با توجه به اندازه ایمپلنت دندانی در استخوان برش دهد. در انتها، قسمت پایینی ایمپلنت دندانی در لثه قرار می گیرد و لثه های اطراف تا حدی یا کاملاً بخیه می خورند.

مرحله بهبودی حدود 10 روز طول می کشد و در این مدت می توانید بسته های یخ را روی ورم دندان قرار دهید و یا از مسکن های تجوزیر شده استفاده کنید. در ایمپلنت های دندانی، ترمیم زخم حدود 3 تا 6 ماه به طول می انجامد، اصولاً فک بالا سریعتر از فک پایین ترمیم می شود. در این زمان، دندان های موقت روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد.

دندانپزشکان متخصص در کاشت دندان چه کسانی هستند؟

هر کسی که به ایمپلنت دندان نیاز داشته باشد باید به دنبال بهترین مراقبت های پزشکی در کلینیک های معتبر و حرفه ای دندانپزشکی بگردد.

علاوه بر گواهی های اخذ شده؛ لازم است دندانپزشک تجربه داشته باشد و در اینجا متوجه می شویم که جراح فک و متخصص فک و صورت شواهد کافی از صلاحیت خود دارند. همچنین ، متخصصان دارای تجربه کافی برای استفاده از فناوری مدرن و مواد با کیفیت بالا هستند. ایمپلنت های دندانی با استفاده از رایانه با فناوری سه بعدی ایمنی بیشتری را برای بیمار ایجاد می کنند و این یک روش مدرن و ضروری برای ایمپلنت دندان است.

مراحل نصب ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

مراحل کاشت دندان آلمانی چگونه است؟

برای این که تفاوت انواع ایمپلنت دندان را بهتر درک کنیم، به توضیح ایمپلنت های دندانی آلمان می پردازیم که در سه مرحله اساسی انجام می شود:

اولین قدم: در این مرحله، دندانپزشک استخوان های لثه را آماده می کند تا ایمپلنت های فلزی ساخته شده از تیتانیوم را در آنها قرار داده و درمحل مناسب نصب کند.

مرحله دوم: این مرحله بین 3 تا 6 ماه طول می کشد که طی آن استخوان های لثه و ایمپلنت دندانی طبق فرآیند همجوشی استخوان ترمیم و با یکدیگر جوش بخورند، و این مرحله تحت نظارت دندانپزشک و از طریق پیگیری منظم انجام می شود.

مرحله سوم: در این مرحله، دندانپزشک تاج دندان دائمی را نصب کرده و آن را روی پایه ایمپلنت فلزی قرار می دهد، فرآیندی که نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک و بررسی های وی دارد.

ایمپلنت دندانی آلمان چه مزایایی دارد؟

  • عمر نسبتاً طولانی: ایمپلنت های دندانی آلمانی دارای طول عمر طولانی و شاید دائمی هستند، زیرا به ندرت پس از کاشت نیاز به جایگزینی دارند، مگر در موارد نادر که دندانپزشک باید به طور کامل ایمپلنت را عوض کند.
  • توانایی عالی برای اتصال به بافت لثه: ایمپلنت های دندانی آلمانی در مقایسه با سایر انواع ایمپلنت های دندانی توانایی برتری در زمینه اتصال سریع به بافت دندان و استخوان لثه را دارند.
  • انعطاف پذیری فوق العاده: ایمپلنت های دندانی آلمانی با انعطاف پذیری فوق العاده خود مشخص می شوند، زیرا در ابعاد و اندازه های مختلف موجود هستند و تقریباً با همه انواع استخوان سازگار اند، که فرایند ایمپلنت دندان را به فرایندی ساده با کیفیت بالا تبدیل می کند.

ایمپلنت های دندانی آلمان چه معایبی دارد؟

  • هزینه بالا: بیشترین ضرر ایمپلنت های دندانی آلمان هزینه نسبتاً بالای آنها نسبت به سایر انواع ایمپلنت های دندانی است ، اما اگر قیمت ایمپلنت را با کیفیت و طول عمر آن مقایسه کنیم ، که مجبور نیستید هر از چند گاهی آن را تغییر دهید ، متوجه خواهید شد که این هزینه به هیچ وجه زیاد نیست.
  • خطرات عفونت: شکی نیست که خطر عفونت یک ترس رایج در تمام عملیات ایمپلنت دندان و شاید در تمام اقدامات پزشکی دندانپزشکی است.
  • احساس درد: این علامتی است که با مصرف برخی مسکن های ساده مانند پاراسامول به راحتی برطرف می شود و معمولاً درد بعد از دو یا سه روز پس از عمل برطرف می شود.
کاشت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

سخن آخر تفاوت انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی با توجه به کارایی و کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی می باشند که دندانپزشک بعد از بررسی دقیق دندان و لثه بیمار، بهترین روش درمان را توصیه می کند.