جراحی ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت دندانی روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین می‌کند و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با دندان‌های مصنوعی که ظاهر و عملکردی بسیار شبیه به دندان‌های واقعی دارند، جایگزین می‌کند. خیلی از مردم به دلیل تصورات اشتباه در مورد ایمپلنت دندان به سراغ روش های دیگر جایگزین کردن دندان می روند که گاهی دردناک و یا غیر قابل انجام است.

جراحی ایمپلنت دندان می‌تواند جایگزین مناسبی برای پروتزها یا بریج‌کاری‌هایی باشد که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند و می‌توانند گزینه‌ای را برای زمانی که فقدان ریشه‌های طبیعی دندان اجازه نمی‌دهد پروتزهای مصنوعی یا دندان‌های بریج‌کاری را جایگزین کنند، ارائه دهد.

نحوه انجام جراحی ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مزیت اصلی ایمپلنت، پشتیبانی محکم از دندان‌های جدید شماست – فرآیندی که نیاز به ترمیم استخوان محکم در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجایی که این ترمیم استخوان نیاز به زمان دارد، این روند می تواند ماه ها طول بکشد.

کاشت ایمپلنت فوری

جراحی ایمپلنت دندان

تصورات اشتباه در مورد ایمپلنت دندان

تصور اشتباه شماره 1: ایمپلنت های دندان ایمن نیستند

در حالی که ایمپلنت ها از نظر فنی به سال ها قبل برمی گردند، ایمپلنت های مدرن حدود 50 سال پیش به جریان اصلی تبدیل شدند. از نقطه نظر جراحی و همچنین از منظر مواد، ایمپلنت های دندانی امروزه به طرز شگفت انگیزی ایمن هستند. در واقع می دانیم که وقتی ایمپلنت گذاشته می شود، استخوان دوست دارد در اطراف آن رشد کند.

این بدان معناست که ایمپلنت ها به خوبی ادغام می شوند و در نتیجه میزان موفقیت فوق العاده بالایی دارند. ایمپلنت‌ها را می‌توان برای رفع بسیاری از پیامدهای دندانی مورد استفاده قرار داد و آنها را به یک راه‌حل بسیار کاربردی تبدیل می‌کند. مهمتر از همه، با آزادی لبخند زدن، غذا خوردن و استفاده از دهان به طور معمول، ایمپلنت دندان کیفیت زندگی بهتری را به شما می دهد.

تصور اشتباه شماره 2: ایمپلنت دندان دردناک است

بسیاری از بیماران می ترسند که کاشت ایمپلنت دندان آسیب ببیند. در حالی که بعد از عمل جراحی کمی ناراحتی وجود دارد، اکثر بیماران درد بسیار کمی را تجربه می کنند. دندانپزشکان ایمپلنت مطمئن می شوند که بیماران ما با مجموعه ای از گزینه ها برای پیشگیری و کاهش درد راحت هستند.

به علاوه، در حالی که متخصصین ایمپلنت، یک داروی آرامبخش را برای کمک به درد پس از جراحی تجویز می کنند، اکثر بیماران فقط برای یک روز یا بیشتر به مسکن های بدون نسخه نیاز دارند. اگر بیماران از شدت درد و ناراحتی به آرام بخش نیاز داشته باشند، البته آن را ارائه خواهیم کرد. بنابراین واقعیت این است که اکثر بیماران به هیچ وجه درد زیادی را از روش‌های کاشت دندان تجربه نمی‌کنند.

تصور اشتباه شماره 3: بعد از جراحی ایمپلنت دندان برای مدتی دندان نخواهید داشت

این تصور آشکارا نادرست است. پس از اتمام قرار دادن ریشه تیتانیوم، یک دندان یا دندان موقت در دهان شما قرار می گیرد. این دندان‌های موقت شبیه دندان‌های طبیعی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که در طول هفته‌هایی که طول می‌کشد تا ایمپلنت‌تان ماندگار شود، بیشتر از غذاهای نرم بخورید.

شما محدودیت هایی در مورد خوردن غذاهای سفت برای مدتی در دوران بهبودی خواهید داشت، اما این تنها محدودیت است. حتی با یک محلول کامل قوس یا تاج ایمپلنت، شما بلافاصله دندان های موقتی خواهید داشت. بنابراین لازم نیست نگران ظاهر یا رژیم غذایی خود باشید.

تصورات اشتباه در مورد ایمپلنت

تصورات غلط درمورد ایمپلنت دندان

تصور اشتباه شماره 4: ایمپلنت های دندانی گران هستند

اگرچه ایمپلنت های دندانی اغلب هزینه های اولیه بیشتری دارند، برخی مطالعات نشان می دهد که با گذشت زمان، اغلب هزینه کمتری نسبت به گزینه های جایگزین دندان معمولی دارند. به عنوان مثال، ممکن است هر 10 تا 15 سال یکبار نیاز به تعویض بریج داشته باشید که در دراز مدت هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت دندان دارد.

در نهایت، این یک سوال است که هر بیمار برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل است: ظاهر، عملکرد، سلامت طولانی مدت یا هزینه. مهم است که به یاد داشته باشید که تعدادی از گزینه های تامین مالی برای ایمپلنت های دندانی وجود دارد که ممکن است به کنترل بیشتر هزینه های اولیه کمک کند.

بهترین توصیه ای که می توانیم بکنیم این است که حدس و گمان نزنیم و از آنجایی که هر مورد منحصر به فرد است، باید با یک متخصص ایمپلنت دندان مشورت کنید و به طور خاص دریابید که به چه چیزی نیاز دارید، چه هزینه ای دارد و چه گزینه های تامین مالی در دسترس است تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید.

چرا کاشت ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان ها پیشنهاد می شود؟

ایمپلنت های دندانی با جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرند، جایی که به عنوان ریشه دندان های از دست رفته عمل می کنند. از آنجایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک شما ترکیب می‌شود، ایمپلنت‌ها نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند. و مواد مانند دندان های خود شما که از پل های معمولی پشتیبانی می کنند نمی توانند پوسیدگی داشته باشند.

به طور کلی، ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب باشد اگر:

• یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
  • استخوان فکتان به رشد کامل رسیده باشد
  • استخوان کافی برای محکم کردن ایمپلنت ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید
  • بافت های دهانی سالم داشته باشید
  • شرایط سلامتی ندارید که بر بهبود استخوان تأثیر بگذارد
  • نمی توانند یا تمایلی به استفاده از دندان مصنوعی ندارند
  • می خواهید گفتار خود را بهبود بخشید
  • مایل هستند چندین ماه به این روند متعهد شوند
  • تنباکو نکشید
جدیدترین روش کاشت دندان

کاشت ایمپلنت دندان بدون درد

خطرات احتمالی کاشت ایمپلنت

مانند هر عمل جراحی، جراحی ایمپلنت دندان خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات نادر هستند و زمانی که رخ می دهند معمولا جزئی هستند و به راحتی قابل درمان هستند. خطرات عبارتند از:

عفونت در محل ایمپلنت

آسیب یا آسیب به ساختارهای اطراف، مانند سایر دندان ها یا رگ های خونی که می تواند باعث درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان ها، لثه ها، لب ها یا چانه طبیعی شما شود.
مشکلات سینوسی، زمانی که ایمپلنت های دندانی قرار داده شده در فک بالا به داخل یکی از حفره های سینوس شما بیرون زده است.

اما تمامی این موارد نادر و احتمالی است و در خیلی از مواقع بیماران هیچ گونه از این موارد را تجربه نمی کنند و با ایمپلنت خود به مشکل برنمی خورند.