ترس از جراحی دندان عقل

اگر رفتن به مطب دندانپزشکی باعث می شود کمی احساس ناراحتی می کنید و یا ترس از جراحی دندان عقل دارید، شما تنها نیستید. تخمین زده می شود که 30 تا 40 میلیون نفر، هنگام مراجعه به مطب دندانپزشکی می ترسند یا دچار اضطراب شدید می شوند.

با این حال، به لطف دندانپزشکی مدرن، ترس و اضطرابی که ممکن است با مراجعه به دندانپزشک ایجاد شود را می توان به راحتی از طریق مواد بیهوشی تسکین داد، به خصوص زمانی که به روشی مانند کشیدن دندان عقل نیاز است. اینجاست که داشتن یک دندانپزشک مجرب در کلینیک شبانه روزی رایا که دندانپزشکی آرامبخش را می داند، اهمیت زیادی دارد.

جراحی دندان عقل بدون ترس

دندانپزشکی آرام بخش و کشیدن دندان عقل

دندانپزشکی آرام بخش راه حلی مطمئن برای مراجعه کنندگانی است که هنگام کشیدن دندان عقل خود احساس ناراحتی می کنند. از منظر کلی، هدف از جراحی دندان عقل بدون ترس این است که با بی حس کردن بیمار از درد فیزیکی در حین انجام کارهای دندانپزشکی، بیمار را در یک حالت ذهنی آرام قرار می دهد.

در هنگام برداشتن دندان عقل انواع مختلفی از داروهای بیهوشی و آرامبخش استفاده می شوند که عبارت اند از:

• بی حسی موضعی: مقدار مناسبی از اکسید نیتروژن به بیمار داده می شود تا مراجعه کننده مضطرب ما را در هوشیاری و آرامش نگه دارد. بی حسی موضعی معمولاً برای کارهای ساده دندانپزشکی محفوظ است.
  • متوسط: بسته به نوع کار دندانپزشکی مورد نیاز، برخی از بازدیدکنندگان ممکن است مجبور شوند داروهای خوراکی را که توسط دندانپزشکشان داده می شود مصرف کنند تا در حالت آرامش عمیق تری قرار گیرند.
  • آرام‌بخشی: آرام‌بخش معمولاً هنگام انجام اقدامات دندان‌پزشکی سنگین‌تر استفاده می‌شود و به طور موقت قدرت حافظه شما را از بین می برد. این نوع آرامبخش برای بازدیدکنندگان با نیازهای خاص ویا سطوح شدید اضطراب استفاده می شود.
  • بیهوشی عمومی: این قوی‌ترین نوع آرام‌بخشی است که مراجعه کننده را کاملاً بیهوش می‌کند. بیهوشی عمومی برای جراحی های گسترده دهان در نظر گرفته می شود و برای دریافت بیهوشی عمومی باید در بیمارستانی که توسط متخصص بیهوشی انجام می شود، بستری شوید.

اگر نیاز به برداشتن دندان عقل دارید، بسیار مهم است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه مناسب برای نیازهای شما و انجام موفقیت آمیز این روش را تعیین کنید، علیرغم اینکه این روش ممکن است در ابتدا چقدر احساس اضطراب در شما ایجاد کند.

عوارض جانبی موقتی دندان عقل

در حالی که دندانپزشکی آرام بخش به عنوان یک روش بی خطر و بدون درد شناخته شده است، توجه داشته باشید که بسته به نوع بیهوشی یا آرام بخش تجویز شده ممکن است برخی عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید:

• خواب آلودگی
  • گیجی
  • سستی
  • رفلکس های آهسته
  • از دست دادن حافظه در طول عمل
  • اختلال در توجه

پس از انجام این عمل، بسیار توصیه می شود که یکی از اعضای خانواده شما را به بیرون از ساختمان همراهی کند، با خیال راحت شما را به خانه برگرداند و کمکتان کند تا تمام دستورالعمل های داده شده توسط دندانپزشک را دنبال کنید.

دستیاران دندانپزشکی ما تمام تلاش خود را می کنند تا قبل از ملاقات با دندانپزشک، با ارائه دانش و ابزار مناسبی که برای اضطراب شما را قبل از انجام عمل دندانپزشکی که لازم دارید، تسکین دهند.

عوارض جانبی جراحی دندان عقل

جراحی دندان در بیهوشی

مشکلات نکشیدن دندان عقل

لازم نیست همه دندان های عقل بیمار کشیده شوند. در واقع، هیچ کدام از افراد در وهله اول حتی دندان عقل ندارند. بسیاری از ما در سن سه سالگی اولین دندان‌های خود را در می‌آوریم و این دندان‌های شیری تا ده سالگی ادامه پیدا می کنند و سپس می‌افتند.

مجموعه بعدی دندان ها (و آخرین) از سن ده یازده سالگی رشد می کند، بنابراین در تمام دوران نوجوانی، مجموعه کاملی از دندان‌های بزرگسال داریم که برای تمام عمر باقی خواهند ماند.

حدود دو سوم از ما دندان های دیگری در حدود 17 تا 20 سالگی خواهیم داشت که دندان های عقل نام دارند و در سنین مختلفی از لثه بیرون می زنند.

در آن زمان فک‌های ما از نظر فیزیکی نیز بزرگ‌تر هستند و می‌توانند این مجموعه دندان‌های عقل را در خود جای دهند، اما در برخی مواقع فضای کافی برای بیرون آمدن دندان های عقل وجود ندارد و آن ها از داخل لثه شروع به رشد می کنند و یا به صورت کج و نادرست بیرون می آیند و موجب آسیب دیدن سایر دندان ها می شوند.

دندان های عقل ممکن است زیر لثه یا استخوان گیر کنند که منجر به تورم، درد و عفونت احتمالی شود. درد ناشی از بیرون آمدن دندان عقل یا عفونت دندان عقل می‌تواند تا حد زیادی برای بیمار آزاردهنده باشد و اگر به موقع درمان نشود، بدتر نیز می‌شود.

کشیدن دندان عقل بدون درد

برخی از افراد دسته سوم دندان های آسیاب خود را به خوبی و بدون هیچ مشکلی حفظ می کنند، اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند قبل از شروع شکستن یا رخ دادن مشکل جدی، آنها را خارج کنند تا مطمئن شوند که دندان های مجاور آسیب نمی بینند.

دندان پزشک از دندان های شما توسط اشعه ایکس؛ عکی برداری کرده و با استفاده از تصاویر به دست آمده، تصمیمی در مورد جراحی کردن یا نکردن دندان عقل شما گرفته می شود، و اینکه آیا ممکن است در صورت نکشیدن دندان عقل، مشکلی برای بیمار ایجاد کند یا خیر.

اگر فضای زیادی برای رشد دندان ها وجود دارد، و به نظر می رسد که مستقیماً از لثه خارج می شوند، احتمالاً بهتر است به آنها اجازه دهید مسیر طبیعی خود را طی کنند.

با این حال، اگر از قبل درد دارید، یا دندان‌های آسیاب جدید در مسیری قرار دارند که روی دندان‌های موجود و سابقتان تأثیر منفی می گذارند، ممکن است لازم باشد که زودتر برداشته شوند.

مراحل کشیدن دندان عقل

روش های دندانپزشکی برای همه بیماران تقریباً یکسان هستند، برای انجام جراحی دندان عقل روی صندلی کلینیک با دهان باز دراز بکشید، فشار خفیفی را احساس می کنید، اما هیچ گونه درد و خونریزی احساس نخواهید کرد.

دندانپزشکی مدرن از جدیدترین تکنیک های بیهوشی، چه موضعی یا عمومی استفاده می کند، بنابراین شما در طول عمل چیزی احساس نمی کنید. اگر نگران هستید یا از اضطراب رنج می برید، دندانپزشکی در خواب را به شما توصیه می کنند. نوع بی حسی مورد استفاده برای کشیدن دندان عقل به وضعیت دندان های جدید شما و اینکه کشیدن دندان شما دشوار است یا نه بستگی دارد.

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل بدون درد

اگر به دلیل ترس از جراحی دندان عقل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی خودداری می کنید، شما می توانید از طریق روش های جدید و تکنیک های مدرن کشیدن دندان عقل، برای درمان دندان های خود اقدام نمایید.