بهترین گزینه درمان برای دندان های از دست رفته

در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری در صنعت دندانپزشکی صورت گرفته است، اما شاید مهم ترین پیشرفت آن، ایمپلنت‌های دندانی باشد که به عنوان بهترین گزینه درمان برای دندان های از دست رفته بشمار می روند، ایمپلنت های دندانی بادوام و با ماندگاری بالا که ظاهر، احساس و عملکرد درستی دارند و راحتی را به زندگی روزمره شما برمی گردانند.

کاشت ایمپلنت دندان

بهترین گزینه جایگزینی دندان

آیا شما کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان هستید؟

ایمپلنت‌های دندانی امروزی نسبت به نمونه‌های قبلی خود بسیار عالی تر عمل می کنند و گاهی اوقات لبخندی حتی بهتر از لبخندی که بیماران در جوانی داشتد را به آن ها باز می گرداند. اما متاسفانه، ایمپلنت ها برای همه بیماران گزینه مناسبی نیستند. در این مقاله، ایمپلنت‌ها را از هر زاویه‌ای بررسی می‌کنیم،

از جمله اینکه چه کسی کاندید مناسبی برای جراحی کاشت ایمپلنت دندان است. ما همچنین در ادامه مراقبت های لازم را که بیماران باید انجام دهند تا دندان های جدید خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند؛ توضیح خواهیم داد.

ایمپلنت های دندانی چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی، ریشه‌های جایگزین دندان هستند که درست در استخوان فک شما قرار می‌ گیرند. ایمپلنت ها، پایه محکمی برای تاج دندان ها، بریج ها و پروتزهای جایگزین ثابت یا متحرک فراهم می کنند. اگر فقط یک الی دو دندان خود را از دست داده اید، ایمپلنت های دندانی گزینه مناسبی برای شما می باشند.

دندان‌های جایگزین متصل به ایمپلنت‌ها با رنگ سایر دندان ها مطابقت دارند و از نظر ظاهر بسیار طبیعی تر از سایر روش های درمانی می باشند.

کاشت ایمپلنت دندان فواید زیادی دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نگرانی های زیبایی شناختی در رابطه با ظاهر دندان مصنوعی وجود دارد. ایمپلنت ها بسیار شبیه دندان های واقعی هستند که بسیاری از مردم نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند. و هنگامی که ایمپلنت ها با استخوان فک ترکیب می شوند و تاج دندان ساخته می شود، ایمپلنت دائمی می شوند.

این کار دندان‌های جدید شما را محکم در جای خود نگه می‌دارد و از لغزش‌هایی که معمولاً با پروتزهای متحرک قدیمی مرتبط است که بسیاری از استفاده کنندگان از وجود آن ها احساس ناراحتی می کنند، جلوگیری می‌کند. با ایمپلنت، می‌توانید با وضوح و اطمینان صحبت کنید، غذا بخورید و اطمینان حاصل کنید که دندان‌هایتان اصلا تکان نمی‌خورد.

ایمپلنت ها برای بیماران گزینه ای آسان و راحت تر از پروتزهای مصنوعی هستند. آنها بخشی از دهان و دندان های شما می شوند و بیماران احساسی مانند دندان های واقعی احساس می کنند. پروتزهای سنتی معمولاً هنگام جویدن غذا در جای خود می لغزند، اما ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که تمام غذاها را با خیال راحت بجوید و نگران دندان های خود نباشید.

کاشت پایه ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

سایر مزایای کاشت ایمپلنت دندان

با ایمپلنت های دندانی، اعتماد به نفس خود را نیز افزایش می دهید. هرگونه عدم اعتماد به نفس مرتبط با لبخند شما و دندان های نامرتبتان، می باشد که ایمپلنت این مشکل را برای همیشه برطرف کرده است. به عنوان یک مزیت دیگر، می توان به بهبود سلامت دهان و دندان نیز اشاره کرد.

بر خلاف بریج های دندانی با تکیه گاه دندان، ایمپلنت ها نیازی به برداشتن غیر ضروری دندان های سالم ندارند. و ایمپلنت‌های جداگانه تمیز کردن بین دندان‌ها را نیز آسان‌تر می‌کنند، که به معنای مواد غذایی کمتر به دام افتاده و بهداشت دهان و دندان بهتر است.

ایمپلنت ها نیز فوق العاده بادوام هستند. با آنها به خوبی رفتار کنید تا یک عمر می توانند برای شما دوام بیاورند. پس بهداشت دهان و دندان را جدی بگیرید تا طول عمر ایمپلنت خود را افزایش دهید.

ویژگی های کاندیدهای کاشت دندان

وجود شکاف در لبخند شما می تواند منجر به مجموعه ای از مشکلات مانند جابجایی دندان، آسیب دیدن لثه ها و استخوان فک شود و حتی می تواند شکل صورت شما را تغییر دهد. و این بدان معنا نیست که از دست دادن دندان ها می تواند بر اعتماد به نفس شما و تاثیر بگذارد.

اول از همه، شما نیاز به استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت دارید. ایمپلنت های دندانی برای موثر بودن باید با استخوان فک شما ترکیب شوند، بنابراین تراکم و کیفیت استخوان از اهمیت حیاتی برخوردار است. این دلیل اصلی این است که بچه‌ها کاندیدای خوبی نمی‌شوند.

قبل از اینکه این گزینه امکان پذیر باشد، استخوان فک آنها باید به طور کامل رشد کند. با این حال، حمایت ناکافی از استخوان یک شکست نیست. در برخی موارد، پیوند استخوان یا ایمپلنت‌های کوچک‌تر می‌تواند برای کمک به بیمارانی که نمی توانند سایر گزینه های درمانی دیگر را دریافت کنند، استفاده شود.

همچنین ابتدا باید از سلامت کلی دهان و دندان خوبی برخوردار باشید. کاشت ایمپلنت یک روش جراحی است که نیاز به آرامبخشی و بهبودی دارد. بیمارانی که سلامت دهان و دندان ضعیفی دارند، به ویژه افرادی که سیگار می‌کشند، الکل مصرف می‌کنند یا دیابت دارند؛ درصد موفقیت کمتری از سایر افراد ​​دارند.

لثه های سالم نیز نقش موثری در پشتیبانی از ایمپلنت های جدید در حالی که با استخوان ترکیب می شوند، دارند. شکست ایمپلنت دندان در میان بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری لثه هستند، رایج است.

موفقیت روش شما به حفظ بهداشت عالی دندان بستگی دارد. البته مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه بسیار مهم است، اما جلسات ملاقات منظم برای پیگیری سلامت ایمپلنت دندان با دندانپزشک نیز ضروری است. نگه داشتن ایمپلنت های خود با چنین استانداردهای دقیقی به تقویت دندان های طبیعی شما نیز کمک می کند.

دلایلی که ممکن است کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان نباشید

همانطور که گفتیم، همه کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت نیستند. جوانانی که فک‌هایشان هنوز در حال رشد است، باید منتظر این عمل بمانند، مانند زنان باردار. سیگاری های شدید قبل از کاشت ایمپلنت باید سیگار را ترک کنند زیرا سیگار مانع از بهبودی دهان می شود و می تواند موفقیت عمل را تهدید کند. همین امر در مورد مصرف کنندگان الکل و مواد نیز صدق می کند که ممکن است به رژیم مراقبت های بعدی خود توجه کافی نداشته باشند.

ایمپلنت همچنین برای افرادی که تا به حال تحت پرتو درمانی با دوز بالای سر یا گردن قرار گرفته اند، ممنوع است. همچنین اگر بیماری مزمن یا مشکل سیستمیک دارید، ممکن است واجد شرایط درمان نباشید. شرایطی که می تواند منجر به رد صلاحیت شود شامل دیابت کنترل نشده، بیماری های بافت همبند، هموفیلی و نقص ایمنی است.

بهترین کاندید ایمپلنت دندان

کاشت دندان بدون درد

سخن آخر

دندان‌های مصنوعی تا به امروز بسیار پیشرفت کرده‌اند. اگر شما واجد شرایط سایر روش های درمانی جایگزینی دندان باشید، می‌توانید به سراغ ایمپلنت های دندان بروید که ظاهر، احساس و عملکرد درست مانند دندان‌های طبیعی شما را دارند، و اگر مایل به انجام این کار هستید، می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل بفرمایید.

راههای ارتباطی با رایا دنتال

واتس آپ 09057323040
تلفن ثابت 02188203045
آدرس: خیابان ولیعصر – بالاتر از همت – روبروی دهم گاندی – پلاک 2526 – واحد 2

اینستاگرام
www.instagram.com/raya_dental_clinic

مکان روی نقشه گوگل Location
https://goo.gl/maps/6RWLB39ACWxwWLZQA