بهترین محل جراحی دندان عقل

جراحی برداشتن دندان عقل روشی برای برداشتن سری سوم دندان‌های آسیاب است که معمولاً بین سنین 17 تا 25 سالگی ظاهر می‌شوند. اکثر مردم حداقل یک دندان عقل نهفته دارند، زیرا فضای کافی برای رشد طبیعی دندان های عقل ندارد. دندان عقل شما در صورتی برداشته می شود که یا به صورت نهفته رشد کند و یا ممکن است برای سایر دندان ها ایجاد مشکل کند. در هر صورت اگر در بهترین محل جراحی دندان عقل، برای عمل بروید می توانید اطمینان حاصل کنید که متخصصین جراحی دندان عقل به دندان ها و استخوان های اطراف آسیب نمی رسانند.

بهترین متخصص جراحی دندان

بهترین مکان جراحی دندان عقل نهفته

جراحی کشیدن دندان عقل چیست؟

جراحی برداشتن دندان عقل یک عمل سرپایی است که معمولا توسط دندانپزشک یا جراح دهان انجام می شود. اگر معاینه و عکسبرداری با اشعه ایکس نشان دهد که دندان عقل شما نهفته است یا ممکن است در آینده مشکلات دندانی برای شما ایجاد کند، دندانپزشک این جراحی را توصیه می کند.

جراح لثه ها را برش می دهد و دندان را به صورت کامل یا تکه تکه برش می دهد و از لثه خارج می کند. شما تحت بیهوشی قرار خواهید گرفت که می تواند این بیهوشی شامل استفاده از اکسید نیتروژن یا آرامبخش داخل وریدی (IV) باشد. جراح شما بر اساس سطح راحتی شما و همچنین پیچیدگی و تعداد دندان های لازم برای کشیدن تصمیم می گیرد که از کدام آرامبخش استفاده کند.

موارد منع جراحی دندان عقل

جراحی برداشتن دندان عقل قبل از 20 سالگی معمولاً ساده‌تر انجام می شود تا جراحی دندان عقلی که در سنین بالاتر انجام می‌شود. در حالی که سن بیمار مانع از برداشتن دندان عقل نمی شود، اما می تواند روش عمل را ساده تر یا پیچیده تر کند.

ریشه های دندان عقل در افراد جوان به طور کامل تشکیل نشده است، که باعث می شود برداشتن آنها آسان تر باشد و سریع تر بهبود یابد. با بزرگتر شدن، ریشه ها بلندتر و حالت منحنی می شوند و خارج کردن آن ها دشوارتر می شود.

خطرات احتمالی بعد از جراحی دندان عقل

عوارض جراحی برداشتن دندان عقل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • در صورت جدا شدن لخته خون پس از جراحی دندان عقل از محل خارج شدن و در معرض دید قرار گرفتن استخوان و اعصاب زیرین ممکن است منجر به حفره خشک در دهان شود.
  • اعصاب دندان تحریک می شود.
  • مشکلات سینوسی
  • و در برخی موارد کم، عفونت رخ می دهد.

هدف از جراحی کشیدن دندان عقل

دندانپزشک شما رشد دندان عقل شما را در طول قرار ملاقات های معمول و با اشعه ایکس دندان کنترل و بررسی می کند. متخصصین ممکن است در مورد حذف و کشیدن دندان عقل در صورتی که تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته باشند یا اگر پتانسیل ایجاد مشکلاتی مانند موارد زیر را دارند، با شما مشورت کنند:

  • عفونت
  • پوسیدگی دندان
  • آسیب به دندان های اطراف
  • بیماری پریودنتال
  • از دست دادن استخوان
  • از دست دادن دندان

دندانپزشک شما ممکن است انجام جراحی برداشتن دندان عقل را توصیه کند حتی اگر علائم فعلی را تجربه نکنید تا مشکلات احتمالی قبل از شروع آنها متوقف شود. از آنجایی که دندان عقل در ناحیه‌ای قرار دارد که تمیز کردن آن دشوار است، حفظ بهداشت دهان و دندان با آن‌ها در محل کار دشواری است.

ممکن است برای انجام این عمل به یک جراح دهان ارجاع داده شوید. جراح قبل از کشیدن دندان عقل برای بررسی سوابق دندانی شما و گرفتن اشعه ایکس اضافی برای تأیید دامنه نیازهای جراحی شما، زمان مشاوره ای را تعیین می کند.

از جراح خود در مورد هر گونه نگرانی قبل از عمل سوال کنید. آنها می توانند به شما بگویند که در روزهای قبل از عمل چه کاری باید انجام دهید و چگونه برای زمان بهبودی پس از آن برنامه ریزی کنید. آنها همچنین می توانند در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده و احساس شما پس از جراحی نیز صحبت کنند.

جراحی دندان عقل

کشیدن دندان عقل

روند جراحی دندان عقل

جراحی شما به طور معمول 45 دقیقه یا کمتر زمان می برد. شما یکی از این انواع بیهوشی را دریافت خواهید کرد تا در حین برداشتن دندان عقل احساس درد نکنید:

  1. موضعی: پزشک دهان شما را با تزریق یک داروی بی حس کننده موضعی مانند نووکائین، لیدوکائین یا مپیویکائین بی حس می کند. همچنین ممکن است برای تمرکز و تسلط بیشتر دندان پزشک بر روی دندان هایتان، در حین جراحی، اکسید نیتروژن تنفس کنید. کمی بعد از عمل جراحی باید دوباره احساس هوشیاری کنید.
  2. آرام‌بخشی IV: جراح دندان عقل، دهان شما را بی‌حس می‌کند و همچنین از طریق تزریق به بازو، شما را خواب‌آلود می کند. شما ممکن است در تمام طول عمل بخوابید. داروهای بیهوشی را یا از طریق رگ دریافت می کنید یا گاز را از طریق ماسک تنفس می کنید. شما تمام مدت خواب خواهید بود و ممکن است تا یک ساعت یا بیشتر بعد از جراحی بیدار نشوید.

پزشک ممکن است مجبور شود لثه یا استخوان شما را برای بیرون آوردن دندان‌ها برش دهد. اکه در این صورت، زخم ها را بخیه می زنند تا به سرعت بهبود پیدا کنند. این بخیه ها معمولا بعد از چند روز جذب می شوند. آنها همچنین ممکن است پدهای گازی را در دهان شما قرار دهند تا خون آن را جذب کنند.

داروهای مورد نیاز برای بعد از جراحی دندان عقل

خطر مشکلات خونریزی می تواند با داروهایی مانند آسپرین، کومادین (وارفارین) و ادویل (ایبوپروفن) افزایش یابد.

قبل از جراحی دندان، به پزشک و دندانپزشک خود اطلاع دهید که آیا این یا هر داروی دیگری را مصرف می کنید. آنها به شما اطلاع می دهند که آیا می توانید به مصرف داروهای فعلی خود ادامه دهید یا اینکه (و چه زمانی) باید مصرف آنها را برای آمادگی برای جراحی متوقف کنید.

برای جلوگیری از عوارض، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود را در مورد همه داروهای خود از جمله داروهای تجویزی یا بدون نسخه، ویتامین ها یا سایر مکمل ها مطلع کنید.

دندانپزشک شما می گوید زمان برداشتن دندان عقل شما فرا رسیده است. آنها ممکن است شما را به یک جراح دهان ارجاع دهند، که این عمل را در مطب آنها انجام خواهد داد. تنها چند روز طول می کشد تا بهبود پیدا کنید و به حالت عادی برگردید.

جراحی دندان نهفته

راه های بیهوشی و درمان دندان عقل

هزینه جراحی دندان عقل

هزینه جراحی برداشتن دندان عقل به سطح نهفتگی و تعداد دندان هایی که نیاز به کشیدن دارد، بستگی دارد. با دندانپزشک، جراح و ارائه دهنده بیمه خود در مورد مواردی که پوشش داده می شوند، صحبت کنید.

شما می توانید با خرید برخی از غذاهای نرم یا مایع که خوردن آنها پس از جراحی آسان است، روند بهبودی را سریع تر کنید. برای این که عمل مطمئن و موفقیت آمیزی داشته باشید، به بهترین محل جراحی دندان عقل مراجعه کنید.