بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا

مشکل از دست دادن دندانهای دائمی در سنین جوانی، یکی از جدی ترین مشکلات بهداشتی و زیبایی و حتی جسمانی است که ممکن است انسان را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا تأثیر آن فقط به جنبه زیبایی محدود نمی شود، بلکه بر سلامت دهان و عملکردهای حیاتی بدن نیز تأثیر می گذارد. بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا می تواند تغییر زیادی در زندگی شما ایجاد کند.

فرآیند جویدن غذا، گفتار و سایر موارد، که بدون شک بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر منفی می گذارد و در نهایت منجر به برخی از مشکلات مختلف مربوط به سلامتی مانند چاقی به دلیل عدم هضم غذا، بوی بد دهان، آنفولانزای معده، ناراحتی روده و سایر مشکلات بیشمار سلامتی می شود.

به دلیل مسائل فوق، متخصصان در زمینه دندانپزشکی زیبایی، به توسعه ابزارهای نوآورانه برای جایگزینی دندان های از دست رفته، آسیب دیده یا از دست رفته از طریق طیف وسیعی از فناوری های مختلف و پیشرفته پرداخته اند. در بین این تکنیک ها، فرآیند ایمپلنت دندان به عنوان راه حل موثری برای این مشکل است.

بنابراین در این مقاله بحث می کنیم تا بدانیم بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا چه ویژگی هایی باید داشته باشد و مراحل کاشت دندان به چه صورت است؟ مکانیسم انجام آن چگونه است؟ چه کسانی کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستند؟ به طور مختصر در مورد برجسته ترین مزایا و معایب احتمالی آن و هزینه نهایی آن به همراه انواع نکات و اطلاعاتی که ممکن است برای شما جالب باشد.

بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا

ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان به فرایند کاشت دندان مصنوعی با قرار دادن پایه ای از جنس تیتانیوم در فک بالا یا پایین است. پس از حدود 3 تا 6 ماه بهبودی فک و لثه، دندان های دائمی بر روی آنها نصب می شود (تاج دندان، بریج دندان، پروتز دندان) و در اینجا دندان های کاشته شده در فک ثابت می شوند و می توانند به طور طبیعی رشد کرده و فشار دندان و استخوان ها را تحمل کنند. اگر از نظر بهداشت دهان و دندان به خوبی مراقبت شود، تضمین می شود که از نظر پایداری، ظاهر و عملکرد بسیار شبیه به دندانهای واقعی می باشد و این مورد توسط هیچ نوع پروتز دیگری ارائه نمی شود.

ایمپلنت دندان یا بریج دندان؟

برخلاف بریج های سنتی، ایمپلنت های دندانی مزایای بهتری دارند زیرا به دندان های اطراف آسیب نمی رسانند. در بریج های سنتی، دندانهای مجاور تراشیده می شوند تا بریج روی آنها نصب شود و این مینای این دندانها را ضعیف کرده و دندانها را مستعد پوسیدگی می کند. شما می توانید بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا را از طریق کلینیک شبانه روزی رایا تهیه نمایید.

مراحل کاشت دندان چگونه انجام می شود؟

برخلاف ایمپلنت فوری، ایمپلنت سنتی تنها زمانی برای بیمار انجام می شود که زخم ناشی از تراشیدن لثه، در حفره استخوان فک بهبود یافته باشد که این مرحله در حدود 3 تا 6 ماه طول می کشد. در این زمان قسمتی از استخوان فک برداشته شده و لثه ها صاف می شوند.

قسمتهایی از دندانهای قبلی که در اثر فشار دندان های دیگر، رشد نمی کنند تا حدودی به عقب برمی گردند. هنگامی که این روش به پایان می رسد و استخوان ها به طور دائمی در فک ثابت می شوند، کاشت ایمپلنت های دندانی آغاز می شود.

قبل از عمل، برای عمل باید برنامه ریزی گسترده و دقیقی انجام شود. در ابتدا، جراح دهان و دندان با بیمار گفتگو می کند و در مورد سوابق پزشکی از او سوال می پرسد. سپس آنها در مورد بیماریهایی که بیمار مبتلا است (در برخی موارد، جراحی کاشت دندان برای این بیماران امکان پذیر نیست).

سپس معاینه جامعی از دندانها از جمله بررسی استخوان های فک (از نظر ثبات و ضخامت) انجام می شود. برای شروع جراحی بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا، یک قالب با توجه به ابعاد دندان ها و همچنین یک نمودار از دندان ها تهیه می شود.

در صورتی که فک قدرت و ضخامت کافی نداشته باشد، عمل ارتوپدی مورد نیاز است. در اینجا از مواد مصنوعی یا موادی از خود فک در زمینه ساخت استخوان های فک استفاده می شود که می توانند به رشد دندان ها کمک کنند، استفاده می شود. در اینجا مهم است که ایمپلنت دندانی دارای ریشه باشد تا مستقیماً به استخوان وارد شود. فرآیند تثبیت کامل ایمپلنت دندان و بریج یا پروتز دندان متصل به آن عمدتا به استخوان بستگی دارد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان

خطرات احتمالی در ایمپلنت دندان چیست؟

مانند هر عمل جراحی، خطرات احتمالی در مورد ایمپلنت دندان وجود دارد. ایمپلنت دندان ممکن است منجر به خونریزی، آسیب به استخوان یا عصب های اطراف دندان شود. آسیب به ناحیه فک پایین به ویژه می تواند منجر به بی حسی لب ها، دندان ها یا مخاط دهان شود.

آسیب استخوانی مانند شکستگی فک می تواند باعث افزایش احتمال التهاب لثه پس از عمل جراحی ایمپلنت شود. بعد از جلوگیری از این عوارض احتمالی، این عمل باید توسط یک جراح متخصص ایمپلنت انجام شود.

لازم است در فاصله بین زمان عمل و زمانی که ایمپلنت دندان به طور کامل تکمیل شده است، بیمار تحت نظارت دوره ای قرار گیرد. در اینجا جراح دندان وضعیت ایمپلنت های دندانی و به طور کلی سلامت دهان و دندان بیمار را بررسی می کند و در عین حال به سوالات مربوط به بهداشت ایمپلنت های دندانی پاسخ می دهد. یکی از مهمترین دلایل آسیب دیدن و ماندگاری کم ایمپلنت های دندانی مراقبت ناکافی از دهان و دندان و عفونت های ناشی از آن است.

چه کسانی کاندید کاشت ایمپلنت دندان هستند؟

افرادی که به طور کلی از سلامت کامل دهان و دندان برخوردارند و از هیچ مشکل جسمانی دیگری که بر سلامت لثه ها تأثیر بگذارد یا شکنندگی آنها را افزایش دهد، مانند روماتوئید، رنج نمی برند. زیرا یکی از عواملی که بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا را تعیین می کنند سلامت کامل دندان و فک است.

ایمپلنت های دندانی به افرادی که می خواهند عمل بریج دندان انجام دهند، کمک می کند زیرا کاشت یک یا چند دندان کمک زیادی به تثبیت و افزایش دوام بریج می کند. زیرا دندان های کاشته شده برای تقویت بریج و افزایش استحکام آن نتیجه موثری دارند.

افرادی که می خواهند با جایگزینی دندان های آسیب دیده و افتاده در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، تصادفات خاص یا عوامل مختلف دیگر با بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا، ظاهری زیبا به همراه طرح لبخند فوق العاده و درخشان خود را بازگردانند، کاندیدهای مناسب کاشت دندان می باشند.

کاشت دندان توسط ایمپلنت

دندانی زیبا و طبیعی با ایمپلنت

سخن آخر بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا

در این مقاله به توضیح کامل راه های مراقبت از ایمپلنت دندان پرداخته ایم که شما می توانید برای اینکه بهترین ایمپلنت دندان با ماندگاری بالا داشته باشید، بهداشت دهان و دندان خود را طبق توصیه و راهنمایی دندانپزشک رعایت کنید.