ایمپلنت دندان های از دست رفته

ایمپلنت دندان راهی طولانی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته یا آسیب دیده است. کاشت دندان به روش ایمپلنت به علت ظاهری بسیار طبیعی و مشابه دندان های دیگر، یکی از روش های کاشت پر طرفدار به شمار می رود ، در حالی که برخی از روش های کاشت دندان نیاز به یک سری مراجعه به کلنیک و درمان های طولانی مدت در طی چندین ماه دارند.

ایمپلنت دندان یک روش موثر برای جایگزینی دندانهای شکسته یا از دست رفته است زیرا در استخوان فک شما قرار می گیرد، این ایمپلنت ها همانند ریشه دندان عمل می کنند و پایه ای ثابت و محکم برای اتصال تاج هایی با ماندگاری بالا به همراه ظاهری بسیار طبیعی و هم رنگ سایر دندان ها ایجاد می کنند. روش های سنتی کاشت دندان به روش ایمپلنت نیاز به یک دوره بهبودی بین زمان قرار دادن ایمپلنت و اتصال تاج دارد.

ایمپلنت کامل دندان ها

ایمپلنت دندان های از دست رفته

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

از بین رفتن دندانهای فک بالا، همیشه با از دست دادن استخوان همراه است که این از دست دادن استخوان به معنی از بین رفتن ضخامت و اندازه طبیعی دندان هاست و از آنجایی که ایمپلنت های دندانی مستقیما به داخل فک قرار می گیرند، دیگر نمی توان آن ها را در محل مورد نظر ایمپلنت قرار داد.

توجه داشته باشید که از دست دادن دندان و استخوان دندان منجر به تغییر بافت های نرم به ویژه بافت لثه می شود. این تغییرات استخوان و بافت باید در برنامه درمانی لحاظ شود تا دندانپزشک بتواند ایمپلنت دندان را انجام دهد. ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به معنای جایگزینی تمام دندان های فک است که توسط روش ایمپلنت دندان، همان زیبایی و عملکرد سابق دندان ها را مجددا ایجاد می کند.

تعداد ایمپلنت هایی که دندانپزشک می تواند در استخوان فک بیمار قرار دهد به سلامت فک، ضخامت استخوان و همچنین نوع دندان بستگی دارد. در ابتدا پایه های ایمپلنت در فک قرار می گیرد و سپس بعد از بهبودی کامل لثه و اتصال ایمپلنت در جای خود، روکش دندان ها روی پیچ ها قرار می گیرد که حکم تاج دندان را دارد.

در صورت کمبود توده استخوان چه باید کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، انجام مراحل اولیه دندانپزشکی مانند تصویربرداری، گاهی اوقات اسکن های دندان و فک، از دست رفتن بیش از حد استخوان را نشان می دهد که متخصص باید در ابتدا عمل پیوند استخوان را انجام دهد.  معمولا یک دوره شش ماهه بین پیوند استخوان و نصب ایمپلنت ها زمان می برد.

عوارض ایمپلنت کامل فک چیست؟

اغلب افراد سیگاری یا نمی توانند ایمپلنت دندان انجام دهند و یا بعد از کاشت دندان به روش ایمپلنت نتیجه دلخواه خود را بدست نمی آورند. ممکن است گاهی اوقات برخی ایمپلنت ها به دلیل حرفه ای نبودن و عدم تجربه کافی دندانپزشکان، به خوبی با استخوان فک ادغام نشوند، در برخی موارد نادر هم به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، بیمار دچار عفونت ایمپلنت می شوند.

در موارد دیگر، پیوند استخوان ممکن است مطابق انتظار  بیماران پیش نرود و به متخصص اجازه قرار دادن ایمپلنت را نمی دهد، در این حالت می توان گزینه های دیگر را برای کاشت دندان در نظر گرفت.

ایمپلنت فک بالا

ایمپلنت دندان های فک بالا

فواید ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در یک روز پدیده ای منحصر به فرد و فوق العاده است زیرا دندانهایی که به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته در فضای خالی قرار می گیرند کاملا عملکردی مانند سایر دندان ها داشته و علاوه بر نتایج خوبی که دارند، زیبایی دندان ها و طرح لبخند شما را نیز چندین برابر می کنند.  .

به لطف ثبات و استحکامی که ایمپلنت های دندانی ایجاد می کنند، شما می توانید با اطمینان لبخند بزنید، صحبت کنید و غذا بخورید. ایمپلنت همچنین به حفظ استخوان فک کمک می کند و از تحلیل رفتن استخوان در آینده جلوگیری می کند. ایمپلنت های دندانی جایگزینی محبوب برای پروتزهای مصنوعی هستند، زیرا پروتزهای مصنوعی ممکن است دردسر ساز شوند و همچنین در طولانی مدت موجب از دست رفتن استخوان فک شوند.

شرایط استفاده از ایمپلنت

به طور کلی، اگر وضعیت دندان و فک شما به گونه ای باشد که بتواند ایمپلنت را در استخوان فک جایگذاری کرد، دندانپزشک این راه حل دائمی و مطمئن را به شما پیشنهاد می دهد، ولی در برخی موارد شما نیاز به رفع پوسیدگی، رفع عفونت لثه و یا پیوند استخوان دارید که بعد از یک دوره درمان، می توانید از برای ایمپلنت دندان اقدام کنید.

اگر شما برخی از موارد زیر را دارا هستید، یک کاندید و فرد مناسب برای انجام ایمپلنت دندان هستید:

  • یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید.
  • اگر دندان هایتان آسیب دیده باشد و به گونه ای باشند که از نظر عملکرد و استحکام ضعیف شده باشند، شما نیازمند ایمپلنت دندان هستید.
  • اگر به دنبال زیبایی دندان و عملکرد بهترشان هستید، ایمپلنت گزینه خوبی است.
  • اگر تراکم استخوان کافی در ناحیه کاشت داشته باشید.
  • بافت دهان سالمی داشته باشید.
  • به دنبال نتیجه ای باشید که برایتان یک عمر ماندگاری و دوام داشته باشد.
  • برخی عادات دهانی مانند دندان قروچه نداشته باشید.

چندین عامل وجود دارد که ممکن است دندان شما، نیاز به درمان داشته باشد و بتوانید کاندید مناسبی برای کاشت دندان شناخته شوید. به عنوان مثال، اگر تراکم استخوان کافی در فک خود ندارید متخصص دندانپزشک، پیوند استخوان برای حمایت از ایمپلنت دندان را توصیه می کند. اگر به بیماری لثه یا سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مبتلا هستید، واجد شرایط  این روش نبستید و باید قبل از کاشت دندان، درمان شوید.

اگر در حال حاضر با تشخیص متخصصین کاشت ایمپلنت، یک کاندید مناسب برای این روش نیستید؛ اصلا نگران ظاهر و وضعیت دندان های خود نباشید، کلینیک شبانه روزی رایا با یک تیم حرفه ای دندانپزشکی، روش های دیگری را به شما پیشنهاد می کنند که بتوانید در سریع ترین زمان به اهداف خود برسید.

بهترین ایمپلنت دندان

شرایط استفاده از ایمپلنت

سخن آخر

ایمپلنت دندان جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته است، حال اگر شما تمام دندان های فک بالا و پایین خود را از دست داده باشید و به دنبال روشی دائمی و مطمئن برای دندان های از دست رفته خود باشید، می توانید با ایمپلنت کامل فک، دندان های خود را مثل روز اول سالم و زیبا سازید. برای برقراری ارتباط با ما از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید.