آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

مشکلات دندانی می تواند برای افراد مختلف، ناراحت کننده و استرس زا باشد. اگر با از دست دادن دندان هایتان دست و پنجه نرم می ‌کنید و آرزو می‌ کنید که می ‌توانستید مجموعه‌ ای از دندان ‌های جدید داشته باشید، خوب است بدانید که ایمپلنت دندان این مشکل را برای همیشه رفع کرد است. آیا می شود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟ بله، این امکان وجود دارد که تمام دندان های خود را با ایمپلنت های دندانی جایگزین کنید، اما چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید.

ایمپلنت ‌های دندانی روشی رایج و مؤثر برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته هستند، اما امکان‌ پذیری جایگزینی همه دندان ‌های شما با ایمپلنت به عوامل مختلفی از جمله سلامت دهان، تراکم استخوان، بودجه و سلامت کلی بستگی دارد. در ادامه این مقاله به بررسی فاکتورهای موثر در کاشت ایمپلنت دندان می پردازیم.

ویژگی های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت های دندانی پایه های تیتانیومی یا سرامیکی هستند که برای نگه داشتن دندان های مصنوعی در استخوان فک شما قرار می گیرند. آنها مانند ریشه دندان‌ های طبیعی شما عمل می ‌کنند تا پایه‌ ای قوی برای دندان‌ های جایگزین ثابت (دائمی) یا متحرک که مطابق با دندان ‌های طبیعی شما ساخته شده ‌اند، فراهم کنند.

فاکتورهای مهم در انجام ایمپلنت دندان

در اینجا چند نکته مهم در رابطه با کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

بهداشت دهان و دندان:

سلامت دهان و دندان شما یک فاکتور مهم در تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید یا خیر می باشد. لثه و استخوان فک شما باید به اندازه کافی سالم باشد تا از ایمپلنت ها حمایت کند. اگر مشکلاتی مانند بیماری لثه یا کاهش قابل توجه میزان استخوان فک دارید، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت به درمان های بیشتری نیاز داشته باشید.

تراکم استخوان کافی:

ایمپلنت های دندانی برای ایجاد ثبات و پشتیبانی از استخوان به فک قوی و سالم نیازمند هستند. اگر تراکم استخوان شما ناکافی باشد، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان یا سایر روش ‌ها لازم باشد.

بودجه  و هزینه:

ایمپلنت های دندانی می توانند عملی گران باشند، به خصوص اگر به فکر تعویض تمام دندان های خود هستید. این هزینه می تواند بسته به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، درمان های اضافی مورد نیاز و محل عمل دندانپزشکی متفاوت باشد. ما می ‌توانیم در رایا دنتال هزینه ‌ها را برای شما بررسی کنیم و گزینه‌ های متناسب با بودجه شما را پیشنهاد دهیم.

سلامت کلی دهان و دندان:

سلامت عمومی شما در کاندید بودن شما برای ایمپلنت دندان نقش دارد. برخی شرایط پزشکی و داروها می توانند بر موفقیت پروسه ایمپلنت تأثیر بگذارند. قبل از توصیه ایمپلنت دندان، سلامت کلی شما را ارزیابی می کنیم.

آنچه باید در مورد جراحی ایمپلنت دندان بدانید

ایمپلنت های دندانی ده ها سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و سابقه و نتایج درمانی بسیار خوبی دارند. این دندان‌ ها درست مانند دندان ‌های معمولی شما عمل می‌ کنند، بنابراین هیچ محدودیت غذایی ندارید و نیازی به یک روال نگهداری پیچیده ندارند، فقط اقدامات بهداشتی خوب و معاینات روتین برای حفظ شکل آنها کافی است.

چه کسی به ایمپلنت دندان نیاز دارد؟

اکثر افرادی که یک یا اکثر دندان های خود را از دست داده اند، کاندیدای کاشت دندان هستند. به طور کلی، اگر به اندازه کافی سالم هستید که دندانتان را بکشید یا کانال ریشه داشته باشید، می توانیدایمپلنت دندان را به عنوان راه جایگزین دندان های خود در نظر بگیرید.

کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت دندان

شما یک کاندیدای ایده آل برای ایمپلنت دندان هستید اگر:

  • سلامت عمومی و دهان و دندان خوبی داشته باشید.
  • استخوان فک کاملاً رشد یافته داشته باشید.
  • استخوان کافی در فک خود داشته باشید تا ایمپلنت را نگه دارید یا بتوانید پیوند استخوان انجام دهید.
  • بافت لثه سالم و بدون بیماری پریودنتال داشته باشید.
  • بیماری خاص نداشته باشید که بر توانایی بدن شما در بهبود استخوان تأثیر بگذارد.
  • سیگار نمی کشید.
  • مایل هستند چندین ماه با روند درمان پیش بروید.

دلایل عدم کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ممکن است برای شما مناسب نباشد اگر:

  • کمتر از 18 سال دارند
  • سیگار می کشید یا از سایر محصولات دخانیات استفاده کنید.
  • استخوان زیادی در فک خود از دست داده اید.
  • بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارید.
  • حفره های زیادی دارید.
  • بیماری لثه داشته باشید.
  • برخی از بیماری های پزشکی مانند اختلالات استخوانی یا برخی از شرایط خود ایمنی (مانند دیابت) داشته باشید.

آیا می توانم تمام دندان هایم را بکشم و ایمپلنت انجام دهم؟

بله، این امکان وجود دارد که یک مجموعه کامل از ایمپلنت دندان را دریافت کنید. این روش اغلب توسط کسانی انتخاب می شود که سال ها با ناراحتی و مشکلات دندانی خود دست و پنجه نرم می کنند.

ایمپلنت های دائمی دندان با فلزاتی مانند تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته می شوند. آنها به خوبی در خط لثه قرار می گیرند و درست مانند ریشه دندان شما عمل می کنند. سپس دندان های جایگزین روی این ایمپلنت ها چسبانده می شوند. ایمپلنت های دندانی می توانند مادام العمر دوام بیاورند و به عنوان یک راه حل دائمی برای از دست دادن دندان در نظر گرفته می شوند. جراحی های ایمپلنت دندانی را می توان انجام داد تا مجموعه ای از دندان های جدید فقط در یک فک یا کل دندان های شما ارائه شود.

دندانپزشکان مجرب در کلینیک رایا دنتال می ‌توانند ایمپلنت ‌ها را در فک شما قرار دهند و مجموعه جدیدی از دندان ‌ها را که به طور محکم توسط ایمپلنت ‌ها نگهداری می‌ شوند، ثابت کنند. اینها نه تنها راه حل های دائمی و کارآمدتری هستند، بلکه از از دست دادن یا فرسایش استخوان و در نتیجه افتادگی صورت که اغلب با دندان مصنوعی همراه است نیز جلوگیری می کنند.

دوام ایمپلنت دندان

برای پر شدن دهان به چند ایمپلنت نیاز است؟

برای پر شدن دهان به چند ایمپلنت نیاز است؟

کلینیک رایا دنتال، این گزینه را ارائه می دهد که تنها با چهار مجموعه ایمپلنت یک مجموعه کامل از دندان ها را به شما ارائه می دهد. این روش جراحی All-on-4 نامیده می شود. یک ایمپلنت می تواند چندین دندان را در جای خود نگه دارد. در اکثر اوقات دندانپزشک به شما توصیه می کند که چه تعداد ایمپلنت برای رفع نیازهای دندانی شما بهتر است.

هزینه تعویض تمام دندان ها چقدر است؟

هزینه تعویض تمام دندان های شما تقریباً دو برابر هزینه تعویض مجموعه کامل فک بالا یا پایین است. در حین فکر کردن به هزینه نهایی کاشت ایمپلنت، به این نکته توجه داشته باشید که این ایمپلنت ها می توانند مادام العمر دوام بیاورند و مزایای بلندمدتی مانند جلوگیری از فرسایش استخوان، حذف هر گونه محدودیت رژیم غذایی (که در غیر این صورت با سایر اشکال جایگزین دندان وجود داشت) ارائه می کنند و به راحتی قابل استفاده هستند. بسیاری از کسانی که تحت این روش قرار می گیرند در مورد اعتماد به نفس تازه به دست آمده خود نیز صحبت می کنند.

چه گزینه ای برای شما بهترین است؟

اگر مطمئن نیستید که کدام گزینه برای جایگزینی تمام دندان های از دست رفته برای شما مناسب تر است، نگران نباشد. فکر کردن به انواع مختلف ایمپلنت های دندانی ممکن است گیج کننده باشند. تنظیم قرار ملاقات با یکی از متخصصان ما در کلینیک دندانپزشکی  رایا اولین گام برای تعیین اینکه چه نوع ایمپلنتی برای نیازها، ترجیحات و سلامت کلی شما مناسب است، می باشد.