ایمپلنت یک روزه

کاشت دندان در یک روز یکی از تکنیک های نسبتاً مدرنی است که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته است. با پیشرفت بزرگی که در زمینه دندانپزشکی زیبایی در سالهای اخیر رخ داده است و به دلیل افزایش تقاضا برای جایگزینی فوری دندان های از دست رفته، ایمپلنت های دندانی به طور قابل توجهی توسعه یافته اند به این صورت که ایمپلنت های یک روزه روی کار آمده اند و دندانپزشک در یک جلسه می تواند عمل ایمپلنت را انجام دهد.

در مقاله زیر مهمترین نکات مربوط به روند کاشت و ایمپلنت دندان در یک روز را برای شما ذکر کرده ایم و مراحل این فرآیند و مهمترین مزایا و معایب آن را علاوه بر ​​هزینه ایمپلنت یک روزه به طور کامل توضیح داده ایم.

کاشت دندان به روش سنتی

ایمپلنت یک روزه

روند درمان ایمپلنت دندان در یک روز

این فرآیند همچنین تحت عنوان ایمپلنت فوری شناخته می شود، که روند کاشت دندان به روش ایمپلنت به این صورت است که پایه فلزی تیتانیومی در داخل استخوان فک قرار می گیرد و سپس نصب تاج یا دندان مصنوعی در همان روز انجام می شود، یا گاهی اوقات از یک تاج موقت دندان استفاده می شود تا فرد قادر به انجام عملکردهای دندان مانند جویدن غذا باشد تا زمانی که نصب تاج دائمی انجام شود و بعد از آن می توانید با آسودگی کامل صحبت کنید و انتخاب بین این دو گزینه (تاج موقت یا دائمی) به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها وضعیت عمومی استخوان های فک بیمار است .

کاندیدهای ایمپلنت دندان در یک روز

افرادی که میزان استخوان و مقاومت فک کافی برای پایه های ایمپلنت که پزشک در استخوان فک قرار می دهد، دارند از مهمترین شرایط امکان نصب ایمپلنت و تاج در همان روز است. کاندید ایمپلنت دندان در یک روز نباید دچار بیماری های مزمن که بر سلامت دندان ها نیز تاثیر می گذارد، باشد.

کاندیدای کاشت دندان در یک روز نباید سیگاری باشد، زیرا سیگار کشیدن بر توانایی بهبودی بافت های مختلف بدن تأثیر منفی می گذارد که ممکن است باعث از بین رفتن کل روند درمان شود.

افرادی که به دلیل از دست دادن یک یا چند دندان خود از مشکلات زیبایی دندان رنج می برند، و می خواهند هرچه زودتر مشکل را برطرف کنند کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان می باشند.

ترجیح داده می شود که سن کاندیدای ایمپلنت یک روزه 40 یا کمتر از آن باشد و علت آن، اطمینان از وجود تراکم مناسب استخوان های فک است که به عنوان پایه محکمی برای ریشه کاشته شده عمل می کنند.

مزایای ایمپلنت یک روزه

یکی از مهمترین مزایای کاشت دندان در یک روز، نتایج فوری و در عین حال خوب و رضایت بخش است، زیرا ایمپلنت هایی که به روش سنتی انجام می شوند نیازمند برش های جراحی هستند که ممکن است خیلی از بیماران به دلیل ترس از جراحی از انجام این عمل سرباز بزنند.

فردی که ایمپلنت دندان یک روزه انجام داده است، از همان روز پس از عمل می تواند به راحتی صحبت کند و به راحتی غذا بخورد. ایمپلنت دندان برای افرادی که یک ردیف کامل از دندان های خود را از دست داده اند نیز، گزینه مناسبی بشمار می رود و اگر بیماران استخوان کافی برای انجام ایمپلنت داشته باشند، این عمل در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است.

کاشت دندان یک روزهه در صورت نگهداری و مراقبت صحیح توسط فرد، ماندگاری بسیار بالایی داشته و حتی در برخی موارد ممکن است مادام العمر باشد.

کاشت فوری تاج فرصت بیشتری برای رشد لثه در اطراف قسمت تحتانی آن ایجاد می کند، به طوری که نتایج نهایی در طولانی مدت بسیار شبیه دندان های طبیعی می باشد.

مراحل کاشت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت

مضرات ایمپلنت دندان در یک روز

احساس درد در بین بسیاری از عمل های دندانپزشکی امری معمول است و انجام عمل کاشت دندان در یک روز ممکن است برای کوتاه مدت بعد از انجام عمل که تاثیر مواد بی حس کننده از بین رفت، موجب درد در ناحیه جراحی شود که این احساس درد نیز موقتی است و چند روز بعد از عمل از بین می رود. خوشبختانه  دندانپزشکان بعد از عمل داروهای ضد درد را تجویز می کنند تا اصلا دردی احساس نکنید.

ایمپلنت های دندانی برای همه افراد در یک روز مناسب نیستند، زیرا شرایط خاصی را می بایست فردی که قرار است عمل شود، داشته باشد. مهم ترین آنها سلامت دهان و دندان و تراکم مناسب استخوان فک است.

افرآیند ایمپلنت یک روزه یکی از اقدامات ظریف در نظر گرفته می شود که نیاز به تجربه بالای دندانپزشک و تمرکز کافی در حین عمل دارد، زیرا هر حرکت ساده و اشتباه در ناحیه ریشه پیوندی ممکن است منجر به شکست عمل شود، بنابراین لازم است پزشک آن را در یک زاویه خاص که کاملاً از حرکت آن بعد از عمل جلوگیری می کند، نصب کند.

ایمپلنت دندان در یک روز ممکن است باعث ایجاد برخی از آلودگی ها شود که ممکن است بر سلامت لثه ها و دندان های مجاور دندان کاشته شده تأثیر بگذارد، بنابراین باید در انتخاب یک کلینیک پزشکی که سیستم های موثر کنترل عفونت را دنبال می کند ، دقت شود.

هزینه ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت های دندانی بسته به عوامل متعددی، قیمت های مختلفی در کلینیک های دندانپزشکی دارند. از مهم ترین عوامل تعیین کنده تعرفه و هزینه ایمپلنت یک روزه عبارت اند از:

  1. جنس ایمپلنت دندان
  2. نوع متریال به کار برده شده در ایمپلنت
  3. کشور سازنده ایمپلنت
  4. تجربه و سابقه کاری پزشک متخصص کاشت دندان
  5. مدت زمان عمل و کاشت دندان

همه این موارد در هزینه نهایی ایمپلنت یک روزه تاثیرگذار می باشند. یکی دیگر از عواملی که موجب تغییر هزینه نهایی کاشت دندان می شود، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز است یا در برخی موارد که استخوان فک بیمار کمتر شده و اصطلاحا تحلیل رفته است و فرد نیاز به پیوند استخوان دارد، به هزینه نهایی ایمپلنت یک روزه افزوده می شود.

هزینه ایمپلنت یک روزه

نصب پایه ایمپلنت در دندان

سخن آخر

ایمپلنت یک روزه یکی از پیشرفت های خدمات دندانپزشکی در سال های اخیر می باشد که خیلی از بیمارانی که ترس از عمل جراحی و بخیه خوردن لثه و دندان را دارند، به این روش رو آورده اند. هزینه ایمپلنت یک روزه بسته به عوامل متعددی برای برخی از بیماران کمتر و بیشتر می باشد که می توانید برای اطلاع از قیمت اصلی ایمپلنت دندان و مشاوره و وقت ویزیت با شماره های زیر تماس حاصل بفرمایید.